Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 20:17

_San87_ schreef:
Wat is dat voor nieuwssite? Denk je dat een nieuwssite die in eigendom is van de Iraanse overheid betrouwbaar is?

Even gegoogled:
Citaat:
Het Mehr News Agency is een semi-officieel persbureau van de regering van Iran. Het hoofdkantoor is gevestigd in Teheran en is eigendom van de Islamitische Ontwikkelingsorganisatie van de Iraanse regering.

Ik had het verder niet uitgezocht maar nu ik dit weet vind ik het bericht nog veel leuker :D Het is toch geweldig dat de Iraanse overheid er belang aan hecht om een diplomatiek-achtig gesprek met Nederland te hebben, of het nu waar is of niet *D

Electra63

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 20:34

Dat Wilders een idioot is met fascistische vrienden, weten we al lang. Maar dat dit geaccepteerd wordt door coalitiepartijen, vind ik absurd.
Ik begrijp ook steeds beter waarom Omtzigt ziek is.
Die weet niet hoe hij hier mee moet omgaan, denk ik.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 21:02

Omtzigt kan de stekker eruit trekken maar dat doet hij dus niet!

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 08:07

Electra63 schreef:
Dat Wilders een idioot is met fascistische vrienden, weten we al lang. Maar dat dit geaccepteerd wordt door coalitiepartijen, vind ik absurd.
Ik begrijp ook steeds beter waarom Omtzigt ziek is.
Die weet niet hoe hij hier mee moet omgaan, denk ik.

Dat het geaccepteerd wordt door stemmende mensen, dát vind ik pas absurd. Want Wilder blijft groeien lijkt.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 09:00

irmaz schreef:
Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat we in een vreemde parallelle wereld terecht zijn gekomen met Nederland.

Terwijl onze landsgek eerst een (religieus) leider van Iran via X loopt te schofferen en nu in Italië met zijn patirotten-vriendjes van Rusland loopt te brallen dat ze Brussel gaan overnemen, en zijn collega coalitie-lid mensen in Nederland anti-semieten noemt wanneer ze op 7 oktober willen demonstreren, sluit onze minister van defensie een deal met Ukraïne om samen drones te gaan ontwikkelen en heeft onze premier een bijna hartverwarmend gesprek met de president van Iran. https://en.mehrnews.com/news/222531/Ira ... missile-op

8)7

Dat is een (politieke) werkwijze die we vroeger DMI noemden. Doe Maar Iets.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 09:17

Las vorige week dat Faber regelmatig bij Wilders op spreekuur gaat en volgens enkele ambtenaren komt ze daar nogal gestrest weg. Ook Omtzigt zou zich nog veel bemoeien met zijn bewindslieden dus die doet er net zo hard aan mee. Nsc wordt gemillimeterd bij een volgende verkiezing of ze nu blijven of stoppen. Misschien is dat de reden dat hij krampachtig in de coalitie blijft want dat zou de volgende afgang zijn. En daar lijkt hij niet al te goed mee om te kunnen gaan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 10:21

Dat laatste zinnetje is invulling van jouw kant dat hij er niet goed mee om kan gaan. Dat weten we helemaal niet wat er allemaal aan de hand is met Omtzigt en wat speelt achter de schermen
.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 10:23

BigOne schreef:
Las vorige week dat Faber regelmatig bij Wilders op spreekuur gaat en volgens enkele ambtenaren komt ze daar nogal gestrest weg. Ook Omtzigt zou zich nog veel bemoeien met zijn bewindslieden dus die doet er net zo hard aan mee. Nsc wordt gemillimeterd bij een volgende verkiezing of ze nu blijven of stoppen. Misschien is dat de reden dat hij krampachtig in de coalitie blijft want dat zou de volgende afgang zijn. En daar lijkt hij niet al te goed mee om te kunnen gaan.

Als de coalitie klapt wil dat blijkbaar niet persé zeggen dat er ook nieuwe verkiezingen komen. Het resterende kabinet kan als minderheidskabinet verder gaan en het is zelfs een optie dat een andere partij aanschuift, maar dat laatste weet ik niet zeker.
Maar als de eerste optie een mogelijkheid is, dan is het belangrijk dat NSC zo lang mogelijk blijft zitten. Het is best gevaarlijk om de PVV aan het roer van een minderheidskabinet te hebben wanneer er een noodwet van kracht zou zijn.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 10:32

Had ook al begrepen dat de partijleiders hun ministers nogal micromananagen...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 10:47

pien_2010 schreef:
Dat laatste zinnetje is invulling van jouw kant dat hij er niet goed mee om kan gaan. Dat weten we helemaal niet wat er allemaal aan de hand is met Omtzigt en wat speelt achter de schermen
.

Niet helemaal Pien , ook het mislopen van het partijleider zijn was een zware klap, daaruit is zeer waarschijnlijk nsc ontstaan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 11:47

Ik hoop dat de hele zaak klapt en dat dan alsnog PvdA / GL en wat anderen samen er iets van kunnen maken. Maarja hoe groot is die kans....

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 11:50

Groot, want niemand wil meer met PVV ;) dus dan zou het een kabinet worden met heel veel kleine partijtjes?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 12:18

Normaal zou dat nogal problematisch zijn maar vermoed dat( mocht dat inderdaad gebeuren) dat de neuzen snel de juiste kant opstaan

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 12:28

Ik weet niet zeker of dit onderwerp ook hier in dit topic mag maar ik kwam onderstaand plaatje tegen dat het (politieke) gevecht met desinformatie-campagnes om (west)Afrika in een (zorgwekkend) beeld samenvat:
Afbeelding
En het artikel dat erbij hoort: https://africacenter.org/spotlight/mapp ... in-africa/
Waarin ook de rest van Afrika in beeld wordt gebracht en de bolletjes verder worden geduid. Wel Engels, sorry.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 13:26

irmaz schreef:
Ik weet niet zeker of dit onderwerp ook hier in dit topic mag maar ik kwam onderstaand plaatje tegen dat het (politieke) gevecht met desinformatie-campagnes om (west)Afrika in een (zorgwekkend) beeld samenvat:
[ Afbeelding ]
En het artikel dat erbij hoort: https://africacenter.org/spotlight/mapp ... in-africa/
Waarin ook de rest van Afrika in beeld wordt gebracht en de bolletjes verder worden geduid. Wel Engels, sorry.

Boeiend, maar ik zie 'ons' niet terug.....

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 13:29

nps schreef:
Groot, want niemand wil meer met PVV ;) dus dan zou het een kabinet worden met heel veel kleine partijtjes?

Volgens de laatste peiling staat de pvv op 40 zetels dat zijn er 3 meer. Schrikbarend maar waar.
De kans is dus groot dat wij ,het volk, nog lang met Geert opgescheept zitten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 13:31

Libra76 schreef:
nps schreef:

Volgens de laatste peiling staat de pvv op 40 zetels dat zijn er 3 meer. Schrikbarend maar waar.
De kans is dus groot dat wij ,het volk, nog lang met Geert opgescheept zitten

Nou dan zakt de PVV dus al ietsje in de peilingen.
Hoe langer dit kabinet blijft zitten hoe meer mensen door krijgen dat ze door de PVV belazert worden.

Hopelijk krijgen we dan niet weer de volgende populist.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 14:35

Als ik nu zou moeten stemmen ga ik zelf tegen mijn eigen principes in toch pvda/GL stemmen. Daar ga ik zelf op achteruit, maar ik wil absoluut niet dat de PVV nog meer zetels krijgt. Dan maar tegen PVV stemmen...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 16:00

Winged schreef:
Als ik nu zou moeten stemmen ga ik zelf tegen mijn eigen principes in toch pvda/GL stemmen. Daar ga ik zelf op achteruit, maar ik wil absoluut niet dat de PVV nog meer zetels krijgt. Dan maar tegen PVV stemmen...

Als je daar tegen stemt dan maakt de stem op PvdA/GL niet uit.
Ik zou nu SP stemmen. Vind Jimmy Dijk wel een goede

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 16:11

Sp is niet verkeerd behalve hun Oekraïne standpunt, daar haak ik op af met mijn kennissen in m’n achterhoofd.
Ik stem, wanneer het weer moet , op gr links PvdA , ook ik ga er dan misschien iets op achteruit maar voor zeer veel mensen die er al niet op achteruit kunnen gaan is dat de absoluut beste keus.
Armoede in ons land wordt door de huidige coalitie geen zak aan gedaan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 16:11

purny schreef:

Van mij mocht Jimmy Dijk juist nu veel zichtbaarder zijn.
Zeker aangezien de coalitiepartijen al bijna in de verkiezingstijd lijken te zitten.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 16:13

Ik vind een stem voor de sp een verloren stem. De sp blijft een oppositie partij. Ze hebben ooit 29zetels behaald onder dhr. Marijnissen, ook toen wilde zij niet regeren.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 16:17

purny schreef:

SP zie ik niet regeren. Die kans hebben ze al zo vaak gehad en elke keer doen ze het niet. Daarom dan PvdA. (en 'helaas' GL). Vorige stem is naar D66 gegaan, maar dat bleek ook aardig verloren in de massa. Ik help liever een grotere partij groter worden dan PVV. Ben echt als de dood dat de PVV nog groter gaat worden.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 16:19

Maar een stem naar D66 is geen verloren stem, die gaan echt samenwerken met GL/PVDA.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 16:23

Benzz schreef:
Maar een stem naar D66 is geen verloren stem, die gaan echt samenwerken met GL/PVDA.

Klopt, maar zoals ik al zei: ik wil niet dat PVV nog groter gaat worden. Voor mijn gevoel sneeuwt D66 momenteel compleet onder. Mochten de vooruitzichten voor d66 beter worden dan kan ik het altijd nog overwegen. Maar momenteel zie ik die beter vooruitzichten niet.