Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elnienjo schreef:Babootje schreef:Maar NL spant ook wel de kroon. Omdat de accijnzen gekoppeld zijn aan de gasprijzen is de overheid op dit moment grootverdiener aan onze ellende. En is niet van zins om daar wat aan te doen...
Daarom snap ik niet dat dit kabinet niet afgezet wordt. Dit is bewust het hele land naar de klote helpen.
irmaz schreef:Omdat er op dit moment helemaal niemand is die het beter zou doen. Korte termijn pleisters hebben waarschijnlijk het effect dat er binnen heel korte tijd al het geld van de overheid (ons geld) doorheen gedraaid wordt en alsnog bij het bedrijfsleven terecht komt. Gevolg: wij met zijn allen armer en ook niet meer in de mogelijkheid om een vuist tegen het bedrijfsleven te maken.
Alles is niet zo duur omdat de grondstoffen en productiekosten ineens 4x over de kop zijn gegaan maar omdat de handel zich aan het indekken is en kijkt hoe lang (en hoeveel) iedereen wil betalen. Dus ook hier een spelletje (of oorlog) wie het eerste met de ogen knippert.
Babootje schreef:Het al dan niet tijdelijk verlagen van de accijnzen voor brandstof moet toch niet heel moeilijk zijn.
elnienjo schreef:Dat was niet ons pakkie an. Als wij geen sancties hadden ingesteld had Rusland gewoon moeten leveren tegen goedkope tarieven. Ik heb het vooral over het hypocriete gejank van Ursula dat Putin energie inzet als oorlogsvoering, ze had pas een punt gehad als Putin dit had gedaan terwijl wij onze afneemcontracten gewoon waren blijven nakomen.
oomens schreef:elnienjo schreef:Dat was niet ons pakkie an. Als wij geen sancties hadden ingesteld had Rusland gewoon moeten leveren tegen goedkope tarieven. Ik heb het vooral over het hypocriete gejank van Ursula dat Putin energie inzet als oorlogsvoering, ze had pas een punt gehad als Putin dit had gedaan terwijl wij onze afneemcontracten gewoon waren blijven nakomen.
Goed, stel dat we jouw redenering volgen.
Welke landen had Rusland zich nog meer mogen toe-eigenen zodat Poetin zijn rijk kon herstellen? Vanaf wanneer zou dat wel 'ons pakkie an' zijn?
Ligt die grens bij Polen? Finland? De Baltische staten? Georgië? Voormalig Joegoslavië? Oost-Duitsland (inclusief Berlijn)? Of is het sowieso geen probleem voor ons omdat wij nooit onderdeel van Rusland of de Russische invloedssfeer zijn geweest?
En wat als een deel van die landen ook lid zijn van de NAVO of de EU? Moeten we dan gezamenlijk met onze bondgenoten ingrijpen en er 'ons pakkie an' van maken? Of moeten we dan maar ons lidmaatschap van NAVO en EU opzeggen om te voorkomen dat wij mee hoeven te doen?
Moeten we Poetin volgens jou die landen mét of zonder strikje eromheen op een presenteerblaadje overhandigen? En moet Nederland volgens jou de bloemen leveren voor de machtsoverdrachtsceremonie als Rusland daar een mooi prijsje voor biedt?
En, langs diezelfde gedachtelijn, wat moeten we volgens jou doen als Macron claimt dat alles tot voorbij Moskou eigenlijk tot het Franse rijk behoort? Wij zijn daar evengoed onderdeel van geweest, dus ik neem aan dat we dan actief mee moeten doen om die claim hard te maken? Hoe zie jij dat?
irmaz schreef:Duitsland dient een zaak tegen Rusland in bij het internationaal strafhof in Den Haag m.b.t. het plegen van genocide tav het Ukraïnse volk.
[ Afbeelding ]
pien_2010 schreef:Babootje schreef:Maar NL spant ook wel de kroon. Omdat de accijnzen gekoppeld zijn aan de gasprijzen is de overheid op dit moment grootverdiener aan onze ellende. En is niet van zins om daar wat aan te doen...
Dat klopt, dat is het bijzondere van Nederland en ik geloof nog een land in het Noorden die ook zoveel betalen en hoge inflatie hebben.
martichr schreef:https://www.youtube.com/watch?v=UDg88OPe7z4
Pro Russisch bestuurder in bezet gebied is geen gewilde functie gok ik..
martichr schreef:martichr schreef:https://www.youtube.com/watch?v=UDg88OPe7z4
Hij is inmiddels overleden.. die Russificatie wil nog niet echt lukken blijkbaar..
Cowboy55 schreef:martichr schreef:
Hij is inmiddels overleden.. die Russificatie wil nog niet echt lukken blijkbaar..
martichr schreef:martichr schreef:https://www.youtube.com/watch?v=UDg88OPe7z4
Cowboy55 schreef:Toch rot voor zo’n jongen……puur slachtoffer van zijn eigen gebrek aan omgevingsbewustzijn.