Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 13:46

_San87_ schreef:
En als het hem wel te heet onder de voeten wordt, is hij zo weer terug in NL.

Hij wel.
Hij kan zo naar Europa. In trgenstelling tot vele andere Amerikanen.
Zag laatst op TV een demonstrant die tegen een Nederlandse journalist zei dat als het mogelijk zou zijn hij zijn Amerikaanse paspoort per direct zou inruilen voor een Nederlandse.

Veronica2

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 13:51

Oerlemans kan als buitenlander ook gewoon uitgezet worden. Maar dat zal wel niet aangezien hij poep-diep in het plaatselijke bedrijfsleven zit.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 13:56

Veronica2 schreef:
Oerlemans kan als buitenlander ook gewoon uitgezet worden. Maar dat zal wel niet aangezien hij poep-diep in het plaatselijke bedrijfsleven zit.

Daardoor weet je dus ook niet of hij het meent wat hij hier op TV zegt.
Als hij te lastig wordt dan wordt hij gewoon terug gestuurd naar zijn land van herkomst.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 14:09

Allemaal goed en aardig....ik had hem nog nooit zolang in beeld gezien, dus had totaal geen beeld van hem, en ik vond het een sympathiek interview met een man die aardig lijkt te zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 14:36

pien_2010 schreef:
Gisteren zag ik een interessant interview van Eva met Rijnoud Oerlemans die in California woont.
Hij was buitengewoon taktische over Trump en vertelde dat hij opkeek hoe groot hier Trump zijn doen en laten is.
Hij legde het verschil in cultuur uit. Nederland is een kampioen in polderen, overleggen , coalities vormen en een regering vormen neemt dan ook veel tijd in beslag.
De.VS heeft een twee partijen stelsel en voor de Amerikanen doet Trump gewoon hetgeen hij tijdens de verkiezingen beloofd heeft.
Daarbij nemen velen in de VS Trump niet zo letterlijk zoals wij doen.

Over Oekraïne zei hij, dat die hele oorlog voor de Amerikanen een ver van mijn bed show is waar zemwel veel geld (belasting geld) aan betalen. Voor de mensen en voor Trump zijn de grens problemen met Mexico en hun eigen financiën vele male belangrijker. Al jaren betaalt America veel geld voor de NAVO, Oekraïne en hij noemde nog wat brandhaarden in de wereld.
Daarbij , zo vertelde hij, is de staatsschuld enorm. En een zeer groot probleem dat echt terug gedrongen moet worden.

Dus heel bewust, zo vertelde hij, praat ik niet over goed of kwaad maar probeer het voor ons Nederlanders wat uit te leggen en te nuanceren.
Ik vond dat interessant want zo had ik er nog niet naar gekeken.

Al deze woorden van Oerlemans zijn niet echt nieuws toch.... :?

Het was toch al duidelijk dat een groot deel van de Amerikanen liever geen geld over de grens meer uitgeeft, liever niet meedoet aan allerlei wereldwijde projecten, niet meer in allerlei oorlogen en onenigheid en overeenkomsten betrokken wil zijn die hen geld kosten...?

Dat is nu juist 1 van de dingen die zoveel (kortzichtige) Amerikanen geweldig vinden aan het Trumpisme. Dat is nu net waar dat hele MAGA voor staat eigenlijk: America First. En dat is wat ze nu allemaal aan het wegmaaien zijn. Zonder veel oog voor de gevolgen van isolationisme.

En op zich snap ik het ook wel dat ze zoiets hebben van Djeez wat gaat er veel geld uit van ons naar de hele wereld, en wij dan??
Als je geen beeld hebt hoeveel geld, handel en goodwill deze uitgaves je ook weer opleveren.

Het is heel grofweg een beetje vergelijkbaar met die zeikers hier over het koningshuis, dat dat allemaal te duur en belachelijk is.
Terwijl die schijnbaar hun kosten ruimschoots terugverdienen.

Of met de UK die niet langer bij de EU wilde omdat hen zo veel zou kosten.
Wat natuurlijk ook zo is :j Maar je moet ook kijken naar het hele spinnenweb van wat het je oplevert.

En dat is niet inzichtelijk genoeg voor de gewone doorsnee burger vaak.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 14:38

Wat betreft je eerste zin...."moet dat dan". Ik vond het interessant dus blijkbaar zaten er voor mij wel nieuwe dingen in en voor jou dus niet :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 14:41

Volgens mij komt het gedeeltelijk ook doordat de staatsschuld zo enorm is, dus dat mensen dan snel de link (laten) leggen tussen 'geen geld voor het binnenland maar wel veel geld naar het buitenland'.

De USA heeft de hoogste (absolute) staatsschuld lees ik (op wikipedia)
Busines AM schrijft oa dit:
https://businessam.be/de-staatsschuld-e ... -economie/

"Volgens cijfers van het Amerikaanse ministerie van Financiën heeft de Amerikaanse staatsschuld op 17 oktober een omvang bereikt van 35,8 biljoen dollar. Dit is een snelle stijging, met ongeveer 25,5 miljard dollar ten opzichte van de vorige dag."

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 14:43

Moet je voor de grap kijken hoeveel de staatsschuld tijdens vorige Trump termijn (of andere Republikeinse termijnen) omhoog gegaan is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 14:45

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 15:09

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 15:25

Ik was op zoek naar het oorspronkelijke interview, waar de volkskrant naar verwijst, maar dat zit achter een betaalmuur en kan ik niet lezen.
wel staat er in het stuk van de volkskrant dit "In het interview over de mazelen, met nieuwszender Fox", hebben ze het dan wel over het stuk wat in dit topic al besproken is? Dat is voor mij nu niet helemaal helder. Of is er een nieuw interview?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 15:34

Zit niet achter een betaalmuur , registreren en gratis lezen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 15:36

Net (snel) het stuk gelezen en daar staat volgens mij alleen in dat bepaalde grants teruggetrokken worden voor onderzoeken naar "vaccine hesitancy" even simpel gezegd.

Dat vind ik an sich niet echt wereldschokkender dan wat er allemaal al eerder weggesneden is door de Trump regering. Klinkt niet als een goede zaak :n Maar dit lijkt niet per-sé iets specifiek van RFK te zijn maar "gewoon beleid" van snijden en nog eens snijden dat nu overal gebeurt daar. Bij allerlei onderzoek dat klinkt als iets dat juist goed is -O-

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 15:43

De EU laat de tanden zien: er worden exportbeperkingen overwogen op levensreddende medicijnen.
https://www.hln.be/buitenland/slimme-te ... ~ab631b31/

Wat betreft de rijken minder belasten, Musk zal maar wat blij zijn, zijn fortuin krimpt. De ene Tesla van Trump gaat hem niet redden:
https://www.hln.be/economie/fortuin-elo ... ~ab817daa/

https://www.hln.be/nieuws/elon-musk-hee ... ~a364716f/

Bovendien moet hij nu een kostuum aan in het witte huis:
https://www.gva.be/buitenland/gedaan-me ... 87380.html

De Canadezen proberen er dan weer het beste van te maken: een brouwerij lanceerde een Trump-overlevings-kit van bier:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20250310_94025630

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 15:47

pmarena schreef:
Net (snel) het stuk gelezen en daar staat volgens mij alleen in dat bepaalde grants teruggetrokken worden voor onderzoeken naar "vaccine hesitancy" even simpel gezegd.

Dat vind ik an sich niet echt wereldschokkender dan wat er allemaal al eerder weggesneden is door de Trump regering. Klinkt niet als een goede zaak :n Maar dit lijkt niet per-sé iets specifiek van RFK te zijn maar "gewoon beleid" van snijden en nog eens snijden dat nu overal gebeurt daar. Bij allerlei onderzoek dat klinkt als iets dat juist goed is -O-

Even een wilde, ongeverifieerde gedachte: ik denk dat vaccineren voortaan prima is voor iedereen, maar dan wel tegen een (hoger) bedrag.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 15:49

Nah dat zie ik er niet zo snel van komen. Want wat is daarvan het nut? Zelfs vanuit egoïsten gedacht zeg maar. Ze willen de vaccinatiegraad omhoog en als "arme mensen" niet kunnen vaccineren hebben ze daarmee ook zichzelf omdat "de paraplu" dan minder dekkend is.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 15:53

foxy80 schreef:
De EU laat de tanden zien: er worden exportbeperkingen overwogen op levensreddende medicijnen.
https://www.hln.be/buitenland/slimme-te ... ~ab631b31/

Wat betreft de rijken minder belasten, Musk zal maar wat blij zijn, zijn fortuin krimpt. De ene Tesla van Trump gaat hem niet redden:
https://www.hln.be/economie/fortuin-elo ... ~ab817daa/

https://www.hln.be/nieuws/elon-musk-hee ... ~a364716f/

Bovendien moet hij nu een kostuum aan in het witte huis:
https://www.gva.be/buitenland/gedaan-me ... 87380.html

De Canadezen proberen er dan weer het beste van te maken: een brouwerij lanceerde een Trump-overlevings-kit van bier:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20250310_94025630
Fijn om te lezen dat er echt tegengas gegeven wordt.
En het fortuin van Musk dat met één derde gekrompen is, dat is echt een gigantisch bedrag.
Dit zijn fijne berichten.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 15:54

En nog wat hilarische cartoons over de eerste 50 dagen Trump:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20250301_92033892

Wat de vaccinatiegraad betreft: vanuit alle arrogantie wordt er dan geredeneerd dat men dan toch niet ziek wordt (want gevaccineerd) en dat dit een deel van de niet gewenste bevolking dan uitroeit (nl de armen, wat ‘toevallig’ ook vaak illegalen zijn).

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 15:57

BigOne schreef:

Jammer.. ik had graag gelezen wat er daadwerkelijk stond en naar welk interview er verwezen wordt maar ik ga daar niet speciaal voor registreren :) ik kan (volgens mij) ook niet registeren zonder een betaalmethode op te geven ..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 16:00

foxy80 schreef:
Wat de vaccinatiegraad betreft: vanuit alle arrogantie wordt er dan geredeneerd dat men dan toch niet ziek wordt (want gevaccineerd) en dat dit een deel van de niet gewenste bevolking dan uitroeit (nl de armen, wat ‘toevallig’ ook vaak illegalen zijn).

Nah die arme bevolking dat is ook je personeel hè, en het voetvolk dat alles draaiende moet houden.
Dus dat zie ik echt niet snel gebeuren, dat kost meer dan het oplevert.

Bovendien hebben "de rijken" ook babies die bepaalde vaccinaties nog niet gehad hebben. Of willen ze zelf ook niet alle prikken halen omdat ze toch ook wel vrezen dat er over X jaar een oepsie boven water komt.

Dan heb je liever dat juist de arme sloebers zich lekker zo vol mogelijk laten prikken om jou te beschermen met hun paraplu, zodat jij minder prikken hoeft te halen *\o/* Of zo'n soort gedachtenkronkel...... of nog een hele andere. Ik zie het voordeel niet in ieder geval, van vaccinaties duurder maken.

Maargoed ik kan het mis hebben. Ik denk dat 1 ding wel zeker is: we zullen het laatste idiote plan helaas nog niet gehoord hebben -O-
Laatst bijgewerkt door pmarena op 11-03-25 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 16:00

pmarena schreef:
Nah dat zie ik er niet zo snel van komen. Want wat is daarvan het nut? Zelfs vanuit egoïsten gedacht zeg maar. Ze willen de vaccinatiegraad omhoog en als "arme mensen" niet kunnen vaccineren hebben ze daarmee ook zichzelf omdat "de paraplu" dan minder dekkend is.
De gedachte is misschein meer dat mensen die zich willen vaccineren dat tegen betaling kunnen doen, want dat is goed voor de farmaceutische industrie. Meer dus de economische gedachte dan een rondom de volksgezondheid.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 16:02

Ik denk dat de fallout van heel veel mensen die het dan niet kunnen / willen betalen, te groot zal zijn.
Het is over het algemeen simpelweg teveel in het belang van een regering dat zoveel mogelijk inwoners die prikken halen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 16:08

Cer schreef:
BigOne schreef:

Jammer.. ik had graag gelezen wat er daadwerkelijk stond en naar welk interview er verwezen wordt maar ik ga daar niet speciaal voor registreren :) ik kan (volgens mij) ook niet registeren zonder een betaalmethode op te geven ..

Dan lees je t artikel via archive.org

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 16:25

ik heb het wel gevonden ondertussen (een halve registratie werkt blijkbaar ook) maar daar verwijzen ze weer naar een een televisie interview wat geblokt wordt door de regio. Nou ja, het zal wel verder :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 17:11

Maar waarom neem je geen genoegen met het artikel van de Volkskrant? Denk je dat ze liegen?