Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Polar schreef:Over de aanval op Twitter van gisteren en Musk die Oekraïne daar de schuld van gaf:
welneeCitaat:Alleen moet de auteur heel veel meer moeite doen om zijn theorieën/ideeën/geschiedvervalsing te onderbouwen
Citaat:Het pro-Palestijnse Dark Storm Team claimt de aanval op Twitter en zegt in staat te zijn een nog grotere DDoS-aanval uit te voeren waardoor het platform nog langer offline zou kunnen gaan.
Cer schreef:Qimm schreef:Ik denk dat het nooit goed is om boeken te wissen. Hoe 'verkeerd' (wat is dat eigenlijk, en wie bepaalt dat) iets ook mag lijken...
Is dat dan ook zo met boeken zoals Mein Kampf (ik ken het niet, maar dat is het enige boek wat in NL verboden is, ik heb ook geen idee of echt niet verkrijgbaar is, ik neem aan van niet)
Verder is het maar net wat erin staat want ook in boeken kan misinformatie staan, en dat willen 'we' niet op internet, dus ook niet in boeken, neem ik aan?
Ik ben overigens ook voor niet verbieden, maar wel om toelichting te geven indien nodig. (wie dan bepaald wat de juiste toelichting is, is daarna weer de vraag )
Lieser schreef:pmarena schreef:Jep... het is heel plotseling.
Pfff, de wereld verandert op dit moment sneller dan ik kan bijlezen ...
Citaat:Bloomberg meldt dat de VS de levering van Amerikaans militair materieel aan Taiwan verhogen na het beëindigen van de hulp aan Oekraïne.
Citaat:Bloomberg meldt dat de VS de levering van Amerikaans militair materieel aan Taiwan verhogen na het beëindigen van de hulp aan Oekraïne.
pien_2010 schreef:Gisteren zag ik een interessant interview van Eva met Rijnoud Oerlemans die in California woont.
Hij was buitengewoon taktische over Trump en vertelde dat hij opkeek hoe groot hier Trump zijn doen en laten is.
Hij legde het verschil in cultuur uit. Nederland is een kampioen in polderen, overleggen , coalities vormen en een regering vormen neemt dan ook veel tijd in beslag.
De.VS heeft een twee partijen stelsel en voor de Amerikanen doet Trump gewoon hetgeen hij tijdens de verkiezingen beloofd heeft.
Daarbij nemen velen in de VS Trump niet zo letterlijk zoals wij doen.
Over Oekraïne zei hij, dat die hele oorlog voor de Amerikanen een ver van mijn bed show is waar zemwel veel geld (belasting geld) aan betalen. Voor de mensen en voor Trump zijn de grens problemen met Mexico en hun eigen financiën vele male belangrijker. Al jaren betaalt America veel geld voor de NAVO, Oekraïne en hij noemde nog wat brandhaarden in de wereld.
Daarbij , zo vertelde hij, is de staatsschuld enorm. En een zeer groot probleem dat echt terug gedrongen moet worden.
Dus heel bewust, zo vertelde hij, praat ik niet over goed of kwaad maar probeer het voor ons Nederlanders wat uit te leggen en te nuanceren.
Ik vond dat interessant want zo had ik er nog niet naar gekeken.
BigOne schreef:Vs kan wel schreeuwen dat ze zoveel aan nato betalen, daarbij vergeten ze toch even dat de Amerikaanse wapenhandel floreerde door nato. Dat zal nu wel gedeeltelijk op z’n gat gaan, net als starlink en tesla .
Veronica2 schreef:Oerlemans sprak zich niet uit over zijn politieke kleur en waagde het zelfs om de politiek van Trump niet openlijk af te keuren, hij was niet eens bedenkelijk erover. HIj kan ook niet anders, zijn business hangt er vanaf en hij zal voorzichtig moeten zijn als hij als non-resident nog steeds zijn winkeltje wil blijven bestieren.
Trump's beslissing om Taiwan te steunen is pure business. We weten inmiddels wel dat hij niet geplaagd wordt door gevoelens van loyaliteit en integriteit.