Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 10:53

Met duiding is Mein Kampf wel te koop.

@Cer: ook in boekvorm bestaat desinformatie. Alleen moet de auteur heel veel meer moeite doen om zijn theorieën/ideeën/geschiedvervalsing te onderbouwen. Bovendien helpt een boek niet bij het oproepen tot massale en onmiddellijke protesten. Er worden domweg te weinig liefhebbers bereikt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 10:54

Polar schreef:
Over de aanval op Twitter van gisteren en Musk die Oekraïne daar de schuld van gaf:

Mensen die willen dat er een goeie ruzie ontstaat, kunnen via VPN prima doen alsof iets uit Oekraine komt. Ik mag .....aannemen......(?) dat hij dat ook wel begrijpt.
(sowieso in deze digitale tijd moeten mensen nadenken voordat ze iets aannemen (hm) , vind ik, de AI fimpjes,foto's en geluiden vliegen je om de oren)

Citaat:
Alleen moet de auteur heel veel meer moeite doen om zijn theorieën/ideeën/geschiedvervalsing te onderbouwen
welnee :+ gewoon zeggen dat het waar is :D

Polar

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 10:56

Jawel, dat weet Musk ook wel en bovendien:
Citaat:
Het pro-Palestijnse Dark Storm Team claimt de aanval op Twitter en zegt in staat te zijn een nog grotere DDoS-aanval uit te voeren waardoor het platform nog langer offline zou kunnen gaan.

Maar ik vond de tweet wel echt passend voor hoe er laatst met Zelensky werd omgegaan.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 10:57

Polar schreef:
Over de aanval op Twitter van gisteren en Musk die Oekraïne daar de schuld van gaf:
[ Afbeelding ]

:')

De cyberaanval werd vrij snel opgeëist, Musk wist al wie er achter zat toen hij dat interview gaf bij FOX. Maar hij zoekt een excuus om Starlink af te sluiten voor Oekraïne.
Laatst bijgewerkt door Ann op 11-03-25 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 11:03

Cer schreef:
Qimm schreef:
Ik denk dat het nooit goed is om boeken te wissen. Hoe 'verkeerd' (wat is dat eigenlijk, en wie bepaalt dat) iets ook mag lijken...

Is dat dan ook zo met boeken zoals Mein Kampf (ik ken het niet, maar dat is het enige boek wat in NL verboden is, ik heb ook geen idee of echt niet verkrijgbaar is, ik neem aan van niet)

Verder is het maar net wat erin staat want ook in boeken kan misinformatie staan, en dat willen 'we' niet op internet, dus ook niet in boeken, neem ik aan?
Ik ben overigens ook voor niet verbieden, maar wel om toelichting te geven indien nodig. (wie dan bepaald wat de juiste toelichting is, is daarna weer de vraag )

Tja, Mein Kampf. Maar het is wel gewoon een deel van de geschiedenis, van een heel zwart stukje geschiedenis. Moeten we alles wissen wat daar mee te maken heeft omdat het verschrikkelijk was? Het boek is verboden omdat het aan zou zetten tot haat. Tegenwoordig hebben we daar geen oud boek voor nodig, maar social media... Mensen vinden helaas altijd wel een reden om haat te verspreiden en door het verbieden van Mein Kampf denk ik niet dat dat echt helpt.

Ik vind dat ook nog weer wat anders dan misinformatie. Er zijn ook meer dan genoeg boeken die bol staan van misinformatie. Kijk maar eens in de dieet sectie :=

Helaas kun je niet gewoon even bepalen wat er wel en niet gelezen mag worden. Dan kom je al weer uit in landen als Noord Korea waar de gehele bevolking onderdrukt wordt en bij elk scheef woord kun je opgepakt worden. Ik denk niet dat je een tussenvorm kunt vinden omdat er 'iemand' met een set normen en waarden moet gaan bepalen wat er wel en niet gelezen mag worden en dat is veel te veel macht.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 11:07

Lieser schreef:
pmarena schreef:
Jep... het is heel plotseling.

Pfff, de wereld verandert op dit moment sneller dan ik kan bijlezen ... |o

Ja echt hè..... er broeit en borrelt en stroomt vanalles dat we volgens mij compleet missen....
uit het overzicht van dag 50 valt mij ook wel op dat er staat:

Citaat:
Bloomberg meldt dat de VS de levering van Amerikaans militair materieel aan Taiwan verhogen na het beëindigen van de hulp aan Oekraïne.

Hoe moet je dat dan allemaal zien....?

Ze maken duidelijk aan de wereld dat zij de rol van "beschermer van de democratie" niet langer willen.
Door te stoppen met Ukraïne steunen en het hen zelfs expres moeilijk te maken lijkt het! :x

Door dat idiote DEI gedoe. Door het uit het isolement halen van Rusland. Door allerlei bedreigingen te uiten richting Canada, Groenland, het Panama kanaal.

De Chinesen reageren daarop door als een speer een heel groot deel van hun aandeel in de containeroverslag enzo te verkopen aan een Amerikaanse investeerder. Terwijl ze een maand geleden nog bezig waren met toekomstplannen in die havens. Wat weten zij dat wij niet weten...?

Hebben ze snel geld nodig? Om zichzelf te verdedigen / Taiwan aan te vallen (terug in te lijven) nu de wereld dankzij Trump zo'n chaos is en het recht van de sterkste de beste kansen heeft...?

Of is het heel simpel, dat ze denken van Trump helpt eigenhandig de hele economie en wereldhandel naar de klöte, waardoor er veel minder vraag gaat komen naar transport en ze er liever nu uitstappen nu ze er nog een goede prijs voor krijgen...?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 11:35

Oh, die ophoging zag ik ook niet aankomen, inderdaad.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 11:48

Citaat:
Bloomberg meldt dat de VS de levering van Amerikaans militair materieel aan Taiwan verhogen na het beëindigen van de hulp aan Oekraïne.

Ik had juist het tegenovergestelde verwacht, dat ze China de ruimte zouden geven om Taiwan in te nemen? Misschien wil de VS op deze manier een kaart achter de hand houden tegen China? De rangorde van de 'gewenste' nieuwe wereldmachten (VS, Rusland & China) lijkt nog niet helemaal bepaald te zijn...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 12:18

Ze gaven eerst ook van die gemixte signalen met Rusland.... misschien is dit wel net zoiets.

Dat ze tegenstrijdige dingen doen om verwarring te zaaien zodat ze achter de schermen "can quietly do whatever we want".
Of misschien willen ze (nog) wat gedaan krijgen van China en ze hiermee onder druk zetten.

Of ze willen simpelweg nog even de schijn op houden dat ze daar wèl willen helpen. Maar in helpen van de onderdrukten geloof ik niet meer na Ukraïne. Ze willen deze rol niet meer. Dus dan doen ze het omdat ze denken dat het hen iets oplevert.

Ze zijn wellicht gewoon meer tegen China dan tegen Rusland. Dat kan ook. Dat Trump denkt van Mèh laat Putin Europa maar opvreten. Wij hebben het te druk met China tegenhouden want dat is een grotere bedreiging voor mij / ons dan Rusland.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 12:22

Voorlopig is x
weer dood.

Doet niets op dit moment

Zolang het dood is noem ik het x. Van de oogjes als kruisjes.

Anders gewoon twitter.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 12:31

Gisteren zag ik een interessant interview van Eva met Rijnoud Oerlemans die in California woont.
Hij was buitengewoon taktische over Trump en vertelde dat hij opkeek hoe groot hier Trump zijn doen en laten is.
Hij legde het verschil in cultuur uit. Nederland is een kampioen in polderen, overleggen , coalities vormen en een regering vormen neemt dan ook veel tijd in beslag.
De.VS heeft een twee partijen stelsel en voor de Amerikanen doet Trump gewoon hetgeen hij tijdens de verkiezingen beloofd heeft.
Daarbij nemen velen in de VS Trump niet zo letterlijk zoals wij doen.

Over Oekraïne zei hij, dat die hele oorlog voor de Amerikanen een ver van mijn bed show is waar zemwel veel geld (belasting geld) aan betalen. Voor de mensen en voor Trump zijn de grens problemen met Mexico en hun eigen financiën vele male belangrijker. Al jaren betaalt America veel geld voor de NAVO, Oekraïne en hij noemde nog wat brandhaarden in de wereld.
Daarbij , zo vertelde hij, is de staatsschuld enorm. En een zeer groot probleem dat echt terug gedrongen moet worden.

Dus heel bewust, zo vertelde hij, praat ik niet over goed of kwaad maar probeer het voor ons Nederlanders wat uit te leggen en te nuanceren.
Ik vond dat interessant want zo had ik er nog niet naar gekeken.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 12:34

Femke_Tweety schreef:
Voorlopig is x
weer dood.

Doet niets op dit moment

Zolang het dood is noem ik het x. Van de oogjes als kruisjes.

Anders gewoon twitter.
Hier ook, ik weiger het X te noemen onder normale omstandigheden.
Beter voormalig Twitter.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 12:36

Bluesky doet het ondertussen prima.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 12:41

Hier werkt twitter nog gewoon? Bluesky is veel fijner om te lezen, maar er zitten op twitter nog wat accounts die ik graag wil blijven volgen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 13:09

pien_2010 schreef:
Gisteren zag ik een interessant interview van Eva met Rijnoud Oerlemans die in California woont.
Hij was buitengewoon taktische over Trump en vertelde dat hij opkeek hoe groot hier Trump zijn doen en laten is.
Hij legde het verschil in cultuur uit. Nederland is een kampioen in polderen, overleggen , coalities vormen en een regering vormen neemt dan ook veel tijd in beslag.
De.VS heeft een twee partijen stelsel en voor de Amerikanen doet Trump gewoon hetgeen hij tijdens de verkiezingen beloofd heeft.
Daarbij nemen velen in de VS Trump niet zo letterlijk zoals wij doen.

Over Oekraïne zei hij, dat die hele oorlog voor de Amerikanen een ver van mijn bed show is waar zemwel veel geld (belasting geld) aan betalen. Voor de mensen en voor Trump zijn de grens problemen met Mexico en hun eigen financiën vele male belangrijker. Al jaren betaalt America veel geld voor de NAVO, Oekraïne en hij noemde nog wat brandhaarden in de wereld.
Daarbij , zo vertelde hij, is de staatsschuld enorm. En een zeer groot probleem dat echt terug gedrongen moet worden.

Dus heel bewust, zo vertelde hij, praat ik niet over goed of kwaad maar probeer het voor ons Nederlanders wat uit te leggen en te nuanceren.
Ik vond dat interessant want zo had ik er nog niet naar gekeken.

Inderdaad goed om het eens van die kant te horen. Dikgedrukte is inderdaad een probleem en het is best logisch dat ze zich daar op willen focussen, vanuit dat oogpunt zijn bepaalde keuzes inderdaad best te verdedigen (hoewel ik me dan wel weer afvraag waarom Taiwan militair wel gesteund wordt).

Echter denk ik dan weer niet dat de Amerikanen Trump niet zo serieus nemen. Tenminste, op discord lees ik hele andere geluiden, bij Amerikaanse vrienden ook. Die maken zich wel degelijk zorgen. Ook vraag ik mij af of Reinout weet wat er onder de bevolking die niet blank en rijk is, speelt. En de beurzen, de duizenden ontslagen werkers en het opheffen van ministeries en hulpfondsen liegen ook niet, natuurlijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 13:11

Vs kan wel schreeuwen dat ze zoveel aan nato betalen, daarbij vergeten ze toch even dat de Amerikaanse wapenhandel floreerde door nato. Dat zal nu wel gedeeltelijk op z’n gat gaan, net als starlink en tesla .

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 13:19

BigOne dat denk ik ook. Hadden we het gisteren hier nog over.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 13:23

BigOne schreef:
Vs kan wel schreeuwen dat ze zoveel aan nato betalen, daarbij vergeten ze toch even dat de Amerikaanse wapenhandel floreerde door nato. Dat zal nu wel gedeeltelijk op z’n gat gaan, net als starlink en tesla .

Daarom, de NATO is voor de VS ook gewoon een goede deal. En mede de reden dat zoveel landen mee gingen toen ze Afghanistan binnenvielen na 9/11, en bleven toen de oorlog zich uitbreidde.

Maar dat is Trump vergeten denk ik zo.

Urbanus

Veel van Reinout's vrindjes zijn ook republikeins dus hij zal zich behoudend uitspreken als immigrant.

Veronica2

Oerlemans sprak zich niet uit over zijn politieke kleur en waagde het zelfs om de politiek van Trump niet openlijk af te keuren, hij was niet eens bedenkelijk erover. HIj kan ook niet anders, zijn business hangt er vanaf en hij zal voorzichtig moeten zijn als hij als non-resident nog steeds zijn winkeltje wil blijven bestieren.

Trump's beslissing om Taiwan te steunen is pure business. We weten inmiddels wel dat hij niet geplaagd wordt door gevoelens van loyaliteit en integriteit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 13:26

Ook dat nog eens, inderdaad. Leuk zo'n ander inzicht, maar ik vraag me af hoe representatief en inderdaad hoe waarheidsgetrouw dat inzicht is.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 13:37

Urbanus schreef:
Veel van Reinout's vrindjes zijn ook republikeins dus hij zal zich behoudend uitspreken als immigrant.

Hij blijkt voor de ambassade ambtenaar te zijn..Dus al had hij gewild....hij zei ook elke keer dat hij alles op persoonlijke titel zei en absoluut niet vanuit zijn functie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 13:38

Ik denk dat zeer veel super rijke mensen in usa uit eigenbelang trump steunen, die wil namelijk de rijken bijna niet belasten.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 13:38

Veronica2 schreef:
Oerlemans sprak zich niet uit over zijn politieke kleur en waagde het zelfs om de politiek van Trump niet openlijk af te keuren, hij was niet eens bedenkelijk erover. HIj kan ook niet anders, zijn business hangt er vanaf en hij zal voorzichtig moeten zijn als hij als non-resident nog steeds zijn winkeltje wil blijven bestieren.

Trump's beslissing om Taiwan te steunen is pure business. We weten inmiddels wel dat hij niet geplaagd wordt door gevoelens van loyaliteit en integriteit.

Hij is slechts 1 van de 340 miljoen inwoners van de VS. Dus hij geeft alleen maar zijn kijk weer en vanuit zijn perspectief.
En hij bevind zich omder de mensen die het daar goed hebben. Dus alle problemen die kent hij niet. En we weten natuurlijk ook niet of hij op TV het achterste van zijn tong durft te laten zien. Dus of hij het wel of niet meent kunnen we hier ook niet zoveel over zeggen.,

Hij hoeft zich in ieder geval geen zorgen te maken over de prijs van boodschappen. Hij vliegt gewoon even terug naar Nederland alsof het niets is. En zijn sociale kringen behoren hoogstwarschijnlijk ook tot de betere gesitueerden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 13:40

En als het hem wel te heet onder de voeten wordt, is hij zo weer terug in NL.