Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 17:48

Maar Benzz hoe zou dit dan verklaren dat de groep Marokkanen zo oververtegenwoordigd is volgens dat onderzoek waar in Elisa's link naar gelinkt wordt? En welke beweging is dat dan, waar komt dat geld vandaan?

Het zou kunnen hoor, maar ik vind het bericht een beetje vaag.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 17:51

juliedo24 schreef:
Maar Benzz hoe zou dit dan verklaren dat de groep Marokkanen zo oververtegenwoordigd is volgens dat onderzoek waar in Elisa's link naar gelinkt wordt? En welke beweging is dat dan, waar komt dat geld vandaan?

Het zou kunnen hoor, maar ik vind het bericht een beetje vaag.

Het komt voor uit een bericht van Vrij Nederland die onderzoek hebben gedaan naar de democratische waardes in de verkiezingsprogramma's. Dat plaatje krijg ik echter niet geladen hier.

De link over Manosphere die Bigone hierboven heeft geplaatst, gaat ook hierover. Het zijn meerdere bewegingen die daar mee bezig zijn.

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 17:51

MarlindeRooz schreef:
Deze mensen zullen denk ik nooit iemand mishandelen of in elkaar slaan. Ze zullen vast ook vriendelijk doen tegen homo’s. Maar ze zullen het altijd afkeuren en eigenlijk niet respecteren. Daarmee voeden ze in eigen kringen wel de gedachte dat het “fout” is.

Maar dan heb je het dus niet over de groep van dat onderzoek? Want daar ging het over jongeren die wel LHBTQI+'ers uitschelden.

Ik geloof graag dat er ook mensen zijn zoals jij beschrijft. Dan kun je weinig doen en wat mij betreft mogen die er zijn, je moet iemand zijn gedachtes niet (willen) bepalen, zolang er maar niemand last van heeft.
Ook al is het trouwens voor de lui die in zulke families geboren worden en homo zijn wel schadelijk.

Bij nader inzien moet ik er nog even over nadenken :')

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 17:59

BigOne schreef:
Dit stuk geeft eigenlijk aardig weer wat ik ook denk, vooral het demoniseren van een bepaalde groep, wat dus al jaren aan de gang is in ons land;
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/m ... e-prinsjes

Interessant artikel, dank voor het delen! Ik denk ook dat het heel belangrijk is om te voorkomen dat er een parallele samenleving ontstaat.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 18:11

Eh ja, ik ben opgegroeid in Ede wat bekend staat/ stond om het marrokanen probleem.. dat probleem is niet ontstaan omdat ze allemaal zo onschuldig waren. Veel mensen die ik ken hebben door het gedrag van deze groep een marrokanen haat gekregen.

Niet voor het gezin waar niemand ooit last van heeft en die super gastvrij zijn maar voor de jongeren in groepen op straat. Ik denk eigenlijk dat die ouders maar half niet weten wat die kinderen allemaal uitvreten.

Anyway, het antisemitisme zit helaas ook verweven met de (radicale) islam en dat is toch wel problematisch geweest de afgelopen jaren.

Ik snap dat het niet leuk is voor de hele bevolkingsgroep om een slechte naam te krijgen door een groep van hun die zo is. Maar ik denk wel, pak die gasten dan zelf eens aan en voedt ze op! Leer ze respect hebben voor anderen. Of ze nu homo zijn, joods, vrouwen zonder hoofddoek e.d.
Acceptatie en respect moeten van beide kanten komen.

Cer

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 18:34

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 18:36

acceptatie en respect moet van beide kanten komen(qoute)

Mahatma Ghandi was een wijs man:
The golden rule of conduct, therefore, is mutual toleration, seeing that we will never all think alike and we shall see Truth in fragment and from different angles of vision.

(De gouden gedragsregel is daarom wederzijdse tolerantie, in het besef dat we nooit allemaal hetzelfde zullen denken en dat we de Waarheid in fragmenten en vanuit verschillende gezichtspunten zullen zien)

helaas wij gaan tenonder aan onze eigen eenzijdige tolerantie en verdraagzaamheid, jaren van gedogen en nu is het hek van de dam, daar gaan verkiezingen niets aan veranderen, ben ik bang voor.
.
Maar waar leven is is hoop denk ik dan maar.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 18:55

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 19:05

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 19:28

Nou er werden toen ik net thuis kwam foldertjes van PvdA/GL in de bus gegooid. Ik vind het altijd wel fijn om in deze tijd met de leden te praten over hoe of wat. Toen ik haar riep en vroeg of ze van de PvdA was liep ze weg.. Tot zover de tijd om in discussie te gaan denk ik dan maar...
Gemiste kans...

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 19:28

Wat een titel ook weer voor die Facebookpagina, "Nederlander voor altijd" :')

Ik weet weer waarom ik Facebook vaarwel heb gezegd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 19:36

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 20:13

purny schreef:
Nou er werden toen ik net thuis kwam foldertjes van PvdA/GL in de bus gegooid. Ik vind het altijd wel fijn om in deze tijd met de leden te praten over hoe of wat. Toen ik haar riep en vroeg of ze van de PvdA was liep ze weg.. Tot zover de tijd om in discussie te gaan denk ik dan maar...
Gemiste kans...

Misschien was ze bang?
Veel mensen durven bijna niet meer op straat te flyeren voor hun partij.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 20:17

Elisa2 schreef:
Ik snap dat het niet leuk is voor de hele bevolkingsgroep om een slechte naam te krijgen door een groep van hun die zo is. Maar ik denk wel, pak die gasten dan zelf eens aan en voedt ze op! Leer ze respect hebben voor anderen. Of ze nu homo zijn, joods, vrouwen zonder hoofddoek e.d.

Wordt tijd dat we misschien allemaal elkaar erop aan gaan spreken?

Want wat is het verschil tussen radicale moslims en extreem rechts op het gebied van antisemitisme?

Vrouwen met hoofddoek verdienen met zoveel respect als die zonder.
Maar die worden ook bespuugd en uitgescholden.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 20:28

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 20:36

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 20:48

fransje23 schreef:
purny schreef:
Gemiste kans...

Misschien was ze bang?
Veel mensen durven bijna niet meer op straat te flyeren voor hun partij.

Ze keek me aan... Ik riep haar en ze keek naar mij. Toen liep ze weg. Zonder iets te zeggen

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 20:48

Eigenlijk zijn er heel veel mensen boos om van alles. Agressief doen , schreeuwen en slopen schijnt voor sommige mensen normaal te zien.

Er is gewoon heel veel haat tegen heel veel dingen.

XT Rebellion gaat morgen weer protesteren op de Afsluitdijk.
Je moet de dreigementen eens lezen op Facebook.
Uiteraard is het irritant, maar om nu blij te zijn en te lachen bij het voorstel om ze allemaal doud te rijden is een ander uiterste.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 20:49

purny schreef:
Ze keek me aan... Ik riep haar en ze keek naar mij. Toen liep ze weg. Zonder iets te zeggen

Bijzonder, gemiste kans voor haar.
:)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 21:14

fransje23 schreef:
Eigenlijk zijn er heel veel mensen boos om van alles. Agressief doen , schreeuwen en slopen schijnt voor sommige mensen normaal te zien.

Er is gewoon heel veel haat tegen heel veel dingen.

XT Rebellion gaat morgen weer protesteren op de Afsluitdijk.
Je moet de dreigementen eens lezen op Facebook.
Uiteraard is het irritant, maar om nu blij te zijn en te lachen bij het voorstel om ze allemaal doud te rijden is een ander uiterste.

Inderdaad, als je zo eens op FB of X rond kijkt, dan is het een hele ontevreden wereld geworden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 21:31

fransje23 schreef:
Elisa2 schreef:

Wordt tijd dat we misschien allemaal elkaar erop aan gaan spreken?

Want wat is het verschil tussen radicale moslims en extreem rechts op het gebied van antisemitisme?

Vrouwen met hoofddoek verdienen met zoveel respect als die zonder.
Maar die worden ook bespuugd en uitgescholden.

Vergeet extreem links en anti sementise niet. Hoe staat het vandaag met antisemitisme in onze samenleving? | Protestantse Kerk in Nederland https://share.google/9TPFM9RId7QbQPuQw

Tja, die marrokanen er op aanspreken dat heeft mijn broertje een paar keer gedaan. In zijn eentje opgenomen voor meisjes die lastig gevallen werden.. maar die werd wel mooi in elkaar geslagen. Het is heel lastig om 'groepjes' aan te spreken zonder gevaar te lopen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 21:47

Kijken jullie naar VI met GW vanavond?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 21:48

Elisa2 schreef:
Tja, die marrokanen er op aanspreken dat heeft mijn broertje een paar keer gedaan. In zijn eentje opgenomen voor meisjes die lastig gevallen werden.. maar die werd wel mooi in elkaar geslagen. Het is heel lastig om 'groepjes' aan te spreken zonder gevaar te lopen.

Dat dat is een kenmerk van groepen die problemen veroorzaken in het algemeen.

Joden zijn al vele eeuwen de klos, van vele kanten.

Wat is extreem-links in Nederland? Wie zijn dat?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 21:49

Veronica2 schreef:

Ik kijk nooit naar VI en ben niet van plan dat te veranderen.
:D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 21:49

Veronica2 schreef:

Ja, ik heb het opstaan.