Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
juliedo24 schreef:Maar Benzz hoe zou dit dan verklaren dat de groep Marokkanen zo oververtegenwoordigd is volgens dat onderzoek waar in Elisa's link naar gelinkt wordt? En welke beweging is dat dan, waar komt dat geld vandaan?
Het zou kunnen hoor, maar ik vind het bericht een beetje vaag.
MarlindeRooz schreef:Deze mensen zullen denk ik nooit iemand mishandelen of in elkaar slaan. Ze zullen vast ook vriendelijk doen tegen homo’s. Maar ze zullen het altijd afkeuren en eigenlijk niet respecteren. Daarmee voeden ze in eigen kringen wel de gedachte dat het “fout” is.
BigOne schreef:Dit stuk geeft eigenlijk aardig weer wat ik ook denk, vooral het demoniseren van een bepaalde groep, wat dus al jaren aan de gang is in ons land;
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/m ... e-prinsjes
purny schreef:Nou er werden toen ik net thuis kwam foldertjes van PvdA/GL in de bus gegooid. Ik vind het altijd wel fijn om in deze tijd met de leden te praten over hoe of wat. Toen ik haar riep en vroeg of ze van de PvdA was liep ze weg.. Tot zover de tijd om in discussie te gaan denk ik dan maar...
Gemiste kans...
Elisa2 schreef:Ik snap dat het niet leuk is voor de hele bevolkingsgroep om een slechte naam te krijgen door een groep van hun die zo is. Maar ik denk wel, pak die gasten dan zelf eens aan en voedt ze op! Leer ze respect hebben voor anderen. Of ze nu homo zijn, joods, vrouwen zonder hoofddoek e.d.
Acceptatie en respect moeten van beide kanten komen.
fransje23 schreef:purny schreef:Nou er werden toen ik net thuis kwam foldertjes van PvdA/GL in de bus gegooid. Ik vind het altijd wel fijn om in deze tijd met de leden te praten over hoe of wat. Toen ik haar riep en vroeg of ze van de PvdA was liep ze weg.. Tot zover de tijd om in discussie te gaan denk ik dan maar...
Gemiste kans...
Misschien was ze bang?
Veel mensen durven bijna niet meer op straat te flyeren voor hun partij.
fransje23 schreef:Eigenlijk zijn er heel veel mensen boos om van alles. Agressief doen , schreeuwen en slopen schijnt voor sommige mensen normaal te zien.
Er is gewoon heel veel haat tegen heel veel dingen.
XT Rebellion gaat morgen weer protesteren op de Afsluitdijk.
Je moet de dreigementen eens lezen op Facebook.
Uiteraard is het irritant, maar om nu blij te zijn en te lachen bij het voorstel om ze allemaal doud te rijden is een ander uiterste.
fransje23 schreef:Elisa2 schreef:Ik snap dat het niet leuk is voor de hele bevolkingsgroep om een slechte naam te krijgen door een groep van hun die zo is. Maar ik denk wel, pak die gasten dan zelf eens aan en voedt ze op! Leer ze respect hebben voor anderen. Of ze nu homo zijn, joods, vrouwen zonder hoofddoek e.d.
Acceptatie en respect moeten van beide kanten komen.
Wordt tijd dat we misschien allemaal elkaar erop aan gaan spreken?
Want wat is het verschil tussen radicale moslims en extreem rechts op het gebied van antisemitisme?
Vrouwen met hoofddoek verdienen met zoveel respect als die zonder.
Maar die worden ook bespuugd en uitgescholden.
Elisa2 schreef:Tja, die marrokanen er op aanspreken dat heeft mijn broertje een paar keer gedaan. In zijn eentje opgenomen voor meisjes die lastig gevallen werden.. maar die werd wel mooi in elkaar geslagen. Het is heel lastig om 'groepjes' aan te spreken zonder gevaar te lopen.