Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 16:41

DuoPenotti schreef:
Ik vind iemand meesleuren niet echt op stress lijken.
Eerder op honger.

Honger geeft evengoed stress. Dat ie het kind uit honger mee sleurt hoeft van zelf niet. Misschien ziet ie het als bedreiging, doet er verder ook niet toe. Maar kan me zo voorstellen dat die wolven best last van stress hebben. Ik leg de schuld niet bij de wolf, maar bij het beleid die toestaat dat eens situatie zo escaleert.
Dat men schijnbaar te naief is, ik vind dat zorgelijk.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 16:44

Ik denk dat je een bedreiging niet meesleurt. Enkel afmaakt.

Wolf heeft zeker geen schuld.
Is een dier wat zijn ding doet.
Onze overheid faalt hier want die kijken niet verder dan de neus lang is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 17:10

Ergens hoop ik dat het juist niet Bram is, maar een andere wolf zodat mensen hopelijk tot inkeer komen dat er echt te veel wolven beginnen te komen in Nederland (of al zijn).

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 17:11

Wintu schreef:
Skessa_ schreef:
Heeft dat fauna clubje al gereageerd eigenlijk? Die vinden vast wel weer dat het niet waar is :=

Die gaan vast weer zeggen dat de mens daar niets te zoeken heeft idd.

Das mooi, bij een toeristische attractie en speeltuin..

Als ik de berichten goed begreep was dit letterlijk aan de voet van de piramide.

Maar ik hoor vanavond ongetwijfeld meer.
Moet boven het dorsphuis zijn straks

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 17:15

Wintu schreef:
Femke_Tweety schreef:
Overigens ben ik pislink om het afwijzen van álles tot nu toe dat had kunnen zorgen dat deze schuw zou worden.

Nu leert hij het zijn welpen èn is er geen enkele andere optie meer dan afschieten.

En dat zijn dan die gasten die zo vóór wolven zijn die dit veroorzaakt hebben.

(Voor alle duidelijkheid, ik vind het volkomen terecht dat er nu afschotvergunning is. Ik vind het alleen écht belachelijk dat er niet eerder en met meer vooruitziende blik op het wolvenprobleem gereageerd is.
Het feit dat ik het voor een individuale wolf doodsneu vind, neemt niet weg dat ik dit nu ook als enige werkbare oplossing zie (buiten wegvangen en loslasten in Redland ofzo))

Dat wilde men wel, maar is onmogelijk gemaakt. De mensen van de faunabescherming en meer van dat soort partijen hebben hier gewoon bloed aan hun handen, alleen zien ze dat zelf anders. Maar goed, je kan ook niet anders verwachten van mensen met een sprookjesbeeld in gedachten. Ik zie nog die man op met die orgastische ervaring bij het zien van een wolf. Om onpasselijk van te worden. Laten we hopen dat die partijen iets minder snel de afschrikmiddelen bij de rechter neerleggen, nu ze weten dat de wolf gewoon afgeschoten wordt als ze niet worden afgeschrikt. Maar ik vrees er voor..

I know.

Ik volg het al redelijk vanaf t begin op de voet.
Vanuit zowel persoonlijke als (voormalige) beroepsinteresse.

De mensen die alles tegenhielden waren blind voor het feit dat ze de boel daarmee alleen maar erger gemaakt hebben.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 17:16

germie schreef:
Ergens hoop ik dat het juist niet Bram is, maar een andere wolf zodat mensen hopelijk tot inkeer komen dat er echt te veel wolven beginnen te komen in Nederland (of al zijn).

Ja dat teefje van die roedel. Kunnen ze gelijk allemaal afgeschoten worden. +:)+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 17:19

Ik lees dat een jongen van 10 ong. 35 kilo weegt. Dat is toch wel een fors gewicht om even mee het bos in te sleuren. Het geeft iig aan dat een wolf behoorlijk sterk is.
Niet dat ik daaraan twijfelde, maar het gewicht verbaasd me toch wel.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-25 17:22

Een schaap is zwaarder dan dat en die worden ook meegesleurd.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 17:22

DubbelFun schreef:
Ik lees dat een jongen van 10 ong. 35 kilo weegt. Dat is toch wel een fors gewicht om even mee het bos in te sleuren. Het geeft iig aan dat een wolf behoorlijk sterk is.
Niet dat ik daaraan twijfelde, maar het gewicht verbaasd me toch wel.

Ze verslepen ook shetlandponies van ongeveer 100 kilo,
Jonge runderen.

En bij schapen is dat helemaal dagelijkse kost.
(Letterlijk en figuurlijk, pun intended enzo)

Ook een volwassen mens van 80 kilo krijgen ze echt wel een stuk meegesleurd

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 17:24

Ze nemen ook schapen mee he, en volwassen reebokken. Een wolf weegt volwassen rond de 70 a 80 kg gok ik?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 17:26

Op de radio hadden ze het net over een jongetje van 6 die aan/onder z'n oksel is meegesleurd

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 17:28

Als is die 1,5.

pakken en meesleuren en pas loslaten als er volwassen al dan niet slaan...absurd

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 17:40

En hoe lang gaat het nog duren voordat Wolf Bram eindelijk de kogel krijgt?

De vergunning is rond, ook de rechter heeft groen licht gegeven. Dus waar wachten ze nog op?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-25 17:44

Skessa_ schreef:
Op de radio hadden ze het net over een jongetje van 6 die aan/onder z'n oksel is meegesleurd

Citaat:
Kom niet met kinderen'
Opnieuw bijtincident in bossen Utrecht: 'Kind door wolf bij oksel gegrepen'
Door Mireille Sneekes · 1 uur geleden · Aangepast: 0 minuten geleden
© ANPOpnieuw bijtincident in bossen Utrecht: 'Kind door wolf bij oksel gegrepen'
RTL Nieuws

In de Utrechtse bossen bij Austerlitz heeft vanochtend een bijtincident plaatsgevonden. Volgens landgoed Den Treek en een horecagelegenheid vlak bij het bijtincident werd een kind gegrepen door een wolf. Den Treek adviseert bezoekers 'met klem' om voortaan niet meer met kinderen of honden naar de bossen te komen. "Veiligheid staat voorop."

Het incident gebeurde in de bossen bij de drukbezochte Pyramide van Austerlitz. "Het kind werd tijdens het spelen onverwacht aangevallen door de wolf en meegesleurd in de bosjes", schrijft Den Treek, nabij Austerlitz, op de website.

Een betrokkene zegt tegen RTL Nieuws dat het slachtoffer een 6-jarig jongetje is. Hij werd bij zijn oksel gegrepen. Het kind zou met een ambulance zijn afgevoerd en lichtgewond zijn geraakt.

DNA
Een woordvoerder van de provincie bevestigt dat er een bijtincident heeft plaatsgevonden, maar wil niets zeggen over de identiteit van het slachtoffer.

De provincie wil het afgenomen DNA met spoed laten analyseren, om snel te weten of het inderdaad om een wolf gaat. "We hebben een melding gehad van een bijtincident met mogelijk een wolf in de bossen bij Austerlitz", aldus de woordvoerder.

Volgens landgoed Den Treek was het kind met een klein gezelschap aan het spelen. Pas toen een man met een stok op de wolf sloeg, zou het dier het kind hebben losgelaten.

In mei werd op landgoed Den Treek, nabij Austerlitz, een wandelaarster tot twee keer toe in haar been gebeten door een wolf. De provincie besloot dat de betreffende wolf afgeschoten moet worden, omdat die een gevaar voor mensen zou zijn. Volgens Landgoed Den Treek is het ook die wolf die 'vermoedelijk' vandaag heeft toegeslagen. Deze wolf was vorig jaar ook al betrokken bij incidenten op de Utrechtse Heuvelrug.

'Bram'
Zo liep de wolf bij Austerlitz een meisje omver, die daarbij verwondingen aan haar rug opliep. DNA-onderzoek wees uit dat het ook ging om de wolf, die bekend is onder de naam Bram. De Faunabescherming en Animal Rights vroegen onlangs de rechter de afschotvergunning te schorsen. De organisaties vinden dat het dier, dat een beschermde status heeft, niet afgeschoten mag worden. Hun verzoek werd vorige week afgewezen.

Naar aanleiding van het incident van vandaag is Animal Rights nog altijd van mening dat afschot te makkelijk is.

"Veel bezoekers van het gebied zijn onverbeterlijk en willen zich niet aanpassen. De provincie en gemeentes sluiten de gebieden niet af, hoewel zelfs de deskundige van de provincie aangaf dat het gedrag van wolf Bram seizoensgebonden is verbonden aan het feit dat hij moet zorgen voor jonge welpen.

Egoïsme
De organisatie ergert zich aan het egoïsme van provincie en burgers in hun weigering om zich aan het ritme van de natuur en de beschermde dieren aan te passen. "Of je accepteert de mogelijkheid van dit dit soort incidenten, of je sluit het gebied tijdelijk af", aldus een woordvoerder.

Wolf Bram is vooralsnog niet gedood, aldus de provincie. "Het moet heel zorgvuldig gebeuren." De wolf heeft net als vorig jaar welpen en vertoont volgens de dierenorganisaties beschermend gedrag.

Hoe weet je zeker dat de juiste wolf wordt afgeschoten? EditieNL vroeg het aan bezoekers van Den Treek:

De provincie Utrecht heeft eerder dit jaar al adviezen opgesteld voor bezoekers van de Utrechtse Heuvelrug. Zo wordt aangeraden om honden kort aangelijnd te houden, kinderen tot 10 jaar niet alleen het bos in te laten gaan en altijd op de paden te blijven.

https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/ar ... -bij-oksel

Bron rtl nieuws

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 17:45

DuoPenotti schreef:
Zei ik toch al kind aan de lijn }> |(

Is niet eens zo'n raar idee. Mijn vader moest als kind ook altijd een tuigje om. Anders liep hij weg :')

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 18:00

SusanH schreef:
Bizar de berichten onder het door rtv Utrecht gedeelde nieuwsbericht. Mensen geloven het niet. Mensen, dit gebeurt echt in Nederland. Dit is niet verzonnen.

Reacties op nu.nl zijn ook genoeg van dat soort. Wat mensen in de natuur doen want die is voor de wilde dieren….

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 18:01

BrankaZ schreef:
SusanH schreef:
Bizar de berichten onder het door rtv Utrecht gedeelde nieuwsbericht. Mensen geloven het niet. Mensen, dit gebeurt echt in Nederland. Dit is niet verzonnen.

Reacties op nu.nl zijn ook genoeg van dat soort. Wat mensen in de natuur doen want die is voor de wilde dieren….

Er zijn jaarlijks ....... bijt incidenten met honden, dat is een veel groter probleem

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 18:05

Oh ja… ook zo’n dooddoener die bij elk incident langskomt.

Dat een hond met zoveel bijtincidenten allang afgemaakt zou zijn wordt genegeerd.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 18:05

keek net bij ED.nl...heb het maar weggeklikt.... wat zijn mensen toch ontiegelijk stom...

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 18:07

Ik ben na een aantal van dat soort reacties ook gestopt met lezen.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 18:13

Las ook wat reacties en ook maar gestopt met lezen. Tenenkrommend!

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 18:20

Heb het idee dat het gemiddelde IQ en EQ van de posters aldaar niet bijster hoog is :')

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 18:32

Skessa_ schreef:
Skessa_ schreef:
Heeft dat fauna clubje al gereageerd eigenlijk? Die vinden vast wel weer dat het niet waar is :=

Ja dus:

De Faunabescherming
@faunabeschermin
·
6m
Laat zien dat als Bram hierbij betrokken is, dat hij wederom geen kwaad in de zin had, maar hooguit z’n welpen wilde beschermen. Onverantwoord dat
@ProvUtrecht
weigert het leefgebied van Bram af te sluiten voor recreanten en nog steeds onvoldoende handhaaft op loslopende honden

8)7 8)7 8)7

Leefgebied van de wolf afsluiten vind ik een goed plan, maar dan wel zorgen dat ze er niet meer uitkomen. En dan ook zo eerlijk zijn dat het leefgebied van de mens wolfvrij moet blijven. Want we gaan niet met twee maten meten. Als de pups van Bram 'veilig' mogen zijn voor de mens, hebben kinderen het recht veilig te zijn voor wolven.

En als de mens als bedreiging werd gezien, dan zou de wolf niet aanvallen, maar juist weglopen. Dat ook in dit geval juist de kleinste van de groep, die juist de minste bedreiging vormt wordt gegrepen is juist bewijs dat de wolf op zoek was naar een makkelijke maaltijd.

Wild hoort schuw te zijn. Dat ze mensen opzoeken heeft puur te maken met makkelijk voedsel. Gezonde dieren vallen een 'bedreiging' alleen aan als er geen uitweg is. Of in geval van soortgenoten in situaties waarin hun territorium verdedigd moet worden.

In de ideale wereld zou de wolf schuw zijn en mensen moeten negeren en ontwijken. Lijkt mij inmiddels wel duidelijk dat dit in het dichtbevolkte Nederland niet haalbaar is. Maar ik ben bang dat er eerst een peuter vanaf een camping moet verdwijnen, voordat veel mensen gaan beseffen dat wolven geen schoothondjes zijn, maar volwaardig roofdieren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 19:06

Imo mag het alleen afgesloten worden zodat de fauna beheer eenheid zijn werk kan doen. Deze wolf moet uit de populatie genomen worden en liefst zo snel mogelijk.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-25 19:20

Ik vrees dat er vanaf heden continu mensen in de omgeving zullen blijven om zo een eventuele jacht te saboteren.
De fanatici reppen over al dan niet nep geweren richten op jagers, hoogzits vernielen.
En dit zijn dan de berichten die ze openbaar delen.