Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JennyliciousJarig

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:28

barbara1970 schreef:
Geen idee, heb helaas nog niet het genoegen gehad hem te ontmoeten. Ik geloof zelf eigenlijk meer in een hogere kracht of zoiets maar als er iets ergs gebeurd is het eerste wat ik denk, zie je wel er is geen god.
Maar ja inderdaad als hij bestaat, geloven betekend ook niet zeker weten toch, word het tijd dat hij iets doet

Vind ik ook Barbara, inderdaad als hij bestaat, als...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:29

Ik bedoel het christelijke geloof, meer specifiek de protestantse stroming. Dat is waar ik van kan spreken, want daar hoor ik bij.
God zal een oorlog in Zijn naam niet zomaar tegenhouden. Hij heeft mensen een eigen wil gegeven, we zijn geen marionetten en mogen onze eigen keuzes maken. Aangezien we niet zo perfect zijn als God, pakken die eigen keuzes soms nogal rampzalig uit. Daartoe de volgende gelijkenis:
Citaat:
Een leraar staat voor een klas leerlingen en legt hen iets uit. Een leerling is ervan overtuigd dat hij dat zelf veel beter kan uitleggen en de leraar niet nodig heeft. De leraar heeft dan twee keuzes:

1) Hij geeft de leerling niet de kans om het uit te leggen, omdat hij als leraar weet dat de leerling dat niet KAN. Maar; hierdoor krijg je wel dat de klas zegt "Ja hoor, de leraar is bang dat de leerling beter is dan hij" en de de leerling zal niet ondervinden dat de manier van de leraar werkelijk beter is.

2) Hij roept de leerling naar voren en laat hem zijn manier uitleggen. Na een tijdje loopt de leerling compleet vast en heeft hij zelf ondervonden dat de stof te moeilijk is. Hij gaat terug naar zijn plek en doet toch zijn best te begrijpen wat de leraar hen duidelijk wil maken.

Eerlijk gejat van Jettie

Edit: ik twijfel overigens niet aan het bestaan van God. Soms maak ik dingen mee die ik niet zo uit kan leggen, maar die ik herken als (van) God.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:30

Mystica schreef:
Mystica schreef:

Ik zal mezelf wel even quoten Clown

Jezus is wel degelijk een God, namelijk deel van de drie-eenheid Vader, Zoon en Heilige Geest. Hij is dus mens, maar hij is ook God. Vandaar ook dat je in een protestantse kerk kruizen ziet hangen zonder Jezus eraan.

Jezus is geen god, slechts de zoon van. De heilige geest is ook geen god.[/quote]

voor christenen wel..

Maar gaan we nu niet erg oftopic?
het gaat voer de film fatma niet over het christenzijn

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:30

Jennylicious schreef:
Mystica schreef:
Dat zijn menselijke keuze's waar hij geen invloed op heeft.

Hij kan toch wonderen laten gebeuren(A)

Dat zou betekenen dat wij hier als zombie's zouden rondlopen. Gelukkig hebben wij vrije wil, het oordeel komt later.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:31

God laat mensen vrij oordelen..

Mischien een idee hier een topic over te openen en dan hier weer ontopic te gaan?

JennyliciousJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:32

lottehorse schreef:
God laat mensen vrij oordelen..

Mischien een idee hier een topic over te openen en dan hier weer ontopic te gaan?

Is een goed idee, want we wijken inderdaad van het werkelijke onderwerp af.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:33

Wie opent hem even?

Lyonesse

lottehorse schreef:
Mystica schreef:

Jezus is wel degelijk een God, namelijk deel van de drie-eenheid Vader, Zoon en Heilige Geest. Hij is dus mens, maar hij is ook God. Vandaar ook dat je in een protestantse kerk kruizen ziet hangen zonder Jezus eraan.

Jezus is geen god, slechts de zoon van. De heilige geest is ook geen god.

voor christenen wel..

het gaat voer de film fatma niet over het christenzijn[/quote]
Niet eens elke christen gelooft uberhaupt in jezus. Nagelbijten / Gniffelen En hij is zeker niet voor idereen een god Maar goed, hier gaat de discussie idd niet over zoals ik hier ook al eerder had gezegd. Haha!

Blue_Eyes

Ga je gang, Lotte.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:34

Ik vin die film helemaal niks.
Ik weet ook niet wat ik er van geloven moet, maar door de heer geert Wilders hebben wij kans op een aanslag...

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:35

Ik heb de film dus wel bekeken. Ik heb eigenlijk geen nieuwe beelden gezien. alle beelden komen van nieuwsberichten, kranten enz. alleen laat Wilders nu alleen maar het slechte zien van het geloof en niet de goede kanten/mensen. Hij schildert het erg zwart-wit af. Van ieder geloof kun je zo'n flim maken met alleen de slechte kanten er in.

De goede moslims komen niet voor hun geloof op, ze laten zich zwart maken door de extremisten. Wanneer zij hun stem hadden laten horen na 11 september, na Madrid, na Londen dan zouden ze veel geloofwaardiger zijn. Zij laten zich niet horen, dus wordt er van uit gegaan dat zij het eens zijn met de aanslagen en de terroristen.

In principe is het Christendom, de Islam, het Jodendom enz. een pot nat. We noemen het geloof en de God alleen anders. Sinds mensenheugenis is er oorlog om het geloof. Dit komt vooral door de leiders en de extremisten binnen het geloof.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:36

Oke back to topic, ik vind dit wel een fijne discussie, vele hebben een andere mening maar hebben respect voor andermans mening, zo kan het dus ook.

Wie van jullie denken dat er evengoed nog rellen zullen ontstaan door de film zowel in binnen als buitenland.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:36

_lies_ schreef:
Ik weet ook niet wat ik er van geloven moet, maar door de heer geert Wilders hebben wij kans op een aanslag...

Zeker niet in de eerste plaats door wilders.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:37

Ddees schreef:
Ik heb de film dus wel bekeken. Ik heb eigenlijk geen nieuwe beelden gezien. alle beelden komen van nieuwsberichten, kranten enz. alleen laat Wilders nu alleen maar het slechte zien van het geloof en niet de goede kanten/mensen. Hij schildert het erg zwart-wit af. Van ieder geloof kun je zo'n flim maken met alleen de slechte kanten er in.

De goede moslims komen niet voor hun geloof op, ze laten zich zwart maken door de extremisten. Wanneer zij hun stem hadden laten horen na 11 september, na Madrid, na Londen dan zouden ze veel geloofwaardiger zijn. Zij laten zich niet horen, dus wordt er van uit gegaan dat zij het eens zijn met de aanslagen en de terroristen.

In principe is het Christendom, de Islam, het Jodendom enz. een pot nat. We noemen het geloof en de God alleen anders. Sinds mensenheugenis is er oorlog om het geloof. Dit komt vooral door de leiders en de extremisten binnen het geloof.

Ook niet waar. Lachen

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:37

Mystica schreef:
_lies_ schreef:

Msischien niet, maar het kan wel een aanleiding zijn.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:38

Lyonesse

barbara1970 schreef:
Oke back to topic, ik vind dit wel een fijne discussie, vele hebben een andere mening maar hebben respect voor andermans mening, zo kan het dus ook.

Wie van jullie denken dat er evengoed nog rellen zullen ontstaan door de film zowel in binnen als buitenland.

Ik denk niet dat nu nog gaat gebeuren, en ik zie eigenlijk ook niets uitlokkends in de film. De film van Jamy wordt een ander verhaal. Vork

Ddees

barbara1970 schreef:

Als dat gebeurd zal het zijn door de extremisten, die maken hier dankbaar gebruik van en hebben nu een excuus Verdrietig

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:39

Citaat:
voor christenen wel..

het gaat voer de film fatma niet over het christenzijn

Fatma Nagelbijten / Gniffelen Bloos

Lyonesse

_lies_ schreef:
Mystica schreef:

Msischien niet, maar het kan wel een aanleiding zijn.

, dan is balkenende zelf nog schuldiger.

Mistic

_lies_ schreef:

Heb je de film wel gezien?
Het zijn namelijk allemaal archiefbeelden van nieuwsberichten.
Dat is realiteit en geen fictie wat je wel of niet kan geloven.

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:40

Mystica schreef:
Ddees schreef:

Ook niet waar. Lachen

wat is niet waar?

Cinderella

Mystica: Hoezo balkenende?
En welke film van jamy?

Ja, ik heb de hele film gezien.
Ik bedoel omdat er stond van: ja sommige aanslagen en dingen (uit de film) zijn niet door de islam gepleegd (ergens gelezen)

Was het nou eerst de bedoeling dat deze film in de bios werd vertoond?
Want een kwartier film is erg kort hé Clown
Laatst bijgewerkt door Cinderella op 28-03-08 15:41, in het totaal 4 keer bewerkt

berpie

Mystica Welke film is dat dan niets over gehoord.

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:42

_lies_ schreef:
Mystica: Hoezo balkenende?
En welke film van jamy?

Ja, ik heb de hele film gezien.
Ik bedoel omdat er stond van: ja sommige aanslagen en dingen (uit de film) zijn niet door de islam gepleegd (ergens gelezen)

Was het nou eerst de bedoeling dat deze film in de bios werd vertoond?
Want een kwartier film is erg kort hé Clown

ja, en hoe veel betaal je voor een film van een kwartier Tong uitsteken