Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:54

riekSter schreef:
Blue_Eyes schreef:
Was het op dit forum of op dat andere? Iemand zei: 'ik ga een film maken over Nederlanders. Wat zal ik daar eens in zetten? Oh, wacht, ik zal de recente familiedrama's allemaal op een hoop gooien. En dan doe ik er gelijk de gevallen van zinloos geweld bij. Meng dit geheel met een scheutje publiciteit en voila... de mening over 'De Nederlander' is gevormd!'

Niks meer aan toe te voegen...

Dus Nederland is ook maar een slecht land, met slechte mensen? Deze familiedrama's gebeuren over de hele wereld, Nederland is hier echt geen uitzondering op. Maar wat Nederlanders niet doen is de straat op gaan en Iranese vlaggen verbranden en roepen: Dood aan Iran of nog erger we planten wat bommen of laten vliegtuigen in gebouwen vliegen waardoor onwijs veel mensen een gruwelijke dood sterven. En dan zijn wij Nederlanders slecht bezig? Scheid toch uit zeg.

Ik bedoel juist te zeggen dat er slechte Nederlanders zijn, net zoals er slechte moslims zijn, maar dat moslims net als Nederlanders overwegend helemaal zo slecht niet zijn.

Verder ga ik me niet meer op dit forum in de discussie mengen, ik heb het gevoel dat ik door sommige mensen compleet belachelijk word gemaakt (Esperanza...?) en daar heb ik geen zin in. Het beste ermee.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 19:03

Jammer blue eyes, lijkt me niet de bedoeling dat mensen zich persoonlijk aangevallen voelen. Jammer dat het op zo een relatief kleine schaal het dus ook mis kan gaan Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 19:16

Petulan schreef:
Oud-klasgenoten van mij hebben 2 jaar terug voor hun profielwerkstuk een filmpje gemaakt over wrijving tussen de Arabische en Westerse wereld. Ik zal m even zoeken en hier plaatsen.. Nu kan het gezien worden als een soort van tegenfilm, tegen die boutfilm van Wilders.. Er zullen heus wel punten van waarheid in zitten,maar alleen al omdat hij 't is vind ik t gewoon waardeloos

Tja, dat is ook een manier van mening vormen Vork

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 19:25

Wilders die de moslims bedankt voor hun gematigde reacties Verward
Om met zijn woorden te spreken, het moet toch niet gekker worden .
Die man is echt knettergek.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 21:51

Esperanza schreef:
Nagelbijten / Gniffelen Tja, nee hoor, sommige mensen blijven liever op hun roze wolkje....

Als jij dit op een roze wolken leven vind, dan leef ik graag op een roze wolk.[/quote]

@ Riekster, het was wat cynisch bedoelt.... ik ben het dus met je eens?

@Blue_Eyes... waarom voel jij je compleet belachelijk gemaakt? Omdat ik je geen gelijk geef? Nors opkijken

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:32

Esperanza schreef:
Esperanza schreef:
Nagelbijten / Gniffelen Tja, nee hoor, sommige mensen blijven liever op hun roze wolkje....

Als jij dit op een roze wolken leven vind, dan leef ik graag op een roze wolk.

@ Riekster, het was wat cynisch bedoelt.... ik ben het dus met je eens?

@Blue_Eyes... waarom voel jij je compleet belachelijk gemaakt? Omdat ik je geen gelijk geef? Nors opkijken[/quote]

Oh haha, had het anders begrepen Bloos

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:03

faye schreef:
Niet zoveel denk ik, Nederlanders zijn niet zo fanatiek.

Marinus van der Lubbe wel!

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:11

Esperanza schreef:
Of, oh ja, we moeten als Nederland iedereen lekker laten zijn wie ze zijn, wij moeten ons aanpassen? Meer acceptatie van Nederlanders naar buitenlanders toe?

Zeker, dat hebben al die buitenlanders ook voor ons gedaan! In indonesie, Afrika, Suriname werden ze geslacht als ze ons niet welkom heette in hun eigen land! Vervolgens hebben de nederlanders nog slaven van ze gemaakt!

Nu mogen we het verleden best goedmaken... door te laten zien dat dat Nederland veranderd is, TOLERANT is geworden!!

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:47

Daphnezz schreef:
Esperanza schreef:
Of, oh ja, we moeten als Nederland iedereen lekker laten zijn wie ze zijn, wij moeten ons aanpassen? Meer acceptatie van Nederlanders naar buitenlanders toe?

Zeker, dat hebben al die buitenlanders ook voor ons gedaan! In indonesie, Afrika, Suriname werden ze geslacht als ze ons niet welkom heette in hun eigen land! Vervolgens hebben de nederlanders nog slaven van ze gemaakt!

Nu mogen we het verleden best goedmaken... door te laten zien dat dat Nederland veranderd is, TOLERANT is geworden!!

waneer was dat in de middeleeuwen ofzo Clown

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:56

Wanneer beginnen de moslims dan met het goedmaken van hun misselijke daden die zij al veel eerder uitvoerden? Zo'n 700 na Chr.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:04

moniekk schreef:
waneer was dat in de middeleeuwen ofzo Clown

Eindelijk iemand die het ziet!! De stukken uit de koran die wilders gebruikt komen ook uit de middeleeuwen! De koran is een geschiedenisboek! Mohammed moest strijden voor zijn leven, hij moest oorlog voeren met de ongelovigen qoraish, die geen mensen rechten kenden. Dat is nu over. De vers die daarna komt die Wilders niet noemt, is de vers waar staat wanneer het volk wat naast je woont vrede wil, moet je als moslim voor vrede gaan!

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:05

Mystica schreef:
Wanneer beginnen de moslims dan met het goedmaken van hun misselijke daden die zij al veel eerder uitvoerden? Zo'n 700 na Chr.

welke misselijke daden?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:15

Daphnezz schreef:
Mystica schreef:

welke misselijke daden?

Iedereen die niet moslim is minderwaardig vinden. ( dhimmi's dus) Joden onthoofden omdat zij niet willen bekeren en hun eigen land niet uitwillen. Hun vrouwen en kinderen als slaven verkopen. Tijdens de heilige maand ( waarin geen geweld mag worden gebruikt) arabische karavanen overvallen, alles te stelen en losgeld te vragen voor de mensen van de karavanen die ze dus ook nog maar even gevangen nemen en het goedpraten door te zeggen dat het een nog grotere zonde was om hem de toegang te weigeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 09:30

Wat mij altijd bezig houdt is waarom de echte moslims, de vredelievende moslims die toch in grote meerderheid aanwezig is in de wereld zich niet bezig houdt om de extremisten tegen te houden, om te turnen, te zorgen dat hun familie en buren niet extremist wordt, maar een goed moslim, hun kinderen van de criminaliteit weerhoudt, ze zo opvoedt dat ze door hun houding en gedrag en woordspel niet zo snel in de problemen komt.

Waarom is de gemeenschap niet bezig te zorgen dat het extremisme niet groeit? Waarom is dat de taak van de overheid, een andere cultuur een ander volk dat al eigenlijk geen basis heeft tot gesprek?? Ik heb altijd het idee dat de gematigde moslim, ook een woord dat ik niet zo graag hoor, graag de andere kant op kijkt, waarom??

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 09:34

Dat vraag ik me ook af. Hier in Nederland hebben we een (noem hem maar even voor het gemak extremist, issie natuurlijk niet) Wilders, en heel het land keert zich tegen hem.......... Ik had het helemaal niet erg gevonden als de Moslim wereld zich op een dergelijke manier tegen aanslagen opsteld. maar op een of andere manier is er geen Moslimleider die zegt "weg met de Taliban"

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 09:39

gisteren was die rapper,van de foto,bij pauw en witteman hij wik absoluut niet in debat met wilders.....waarom nou niet?
dit is toch je kans als moslim om op de tv je standpunten duidelijk te maken tegen wilders......nee hoor,ze zijn bang dat ze door de mand vallen....het islamitische geloof verbied heel veel dingen die westerlingen heel normaal vinden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 09:46

russel schreef:
Wat mij altijd bezig houdt is waarom de echte moslims, de vredelievende moslims die toch in grote meerderheid aanwezig is in de wereld zich niet bezig houdt om de extremisten tegen te houden, om te turnen, te zorgen dat hun familie en buren niet extremist wordt, maar een goed moslim, hun kinderen van de criminaliteit weerhoudt, ze zo opvoedt dat ze door hun houding en gedrag en woordspel niet zo snel in de problemen komt.

Waarom is de gemeenschap niet bezig te zorgen dat het extremisme niet groeit? Waarom is dat de taak van de overheid, een andere cultuur een ander volk dat al eigenlijk geen basis heeft tot gesprek?? Ik heb altijd het idee dat de gematigde moslim, ook een woord dat ik niet zo graag hoor, graag de andere kant op kijkt, waarom??

Dat snap ik ook niet, en mijn perfecte lieve moslimbuur ook niet, zelfs hij is wat schrikkerig voor de toekomst.
Net zoals de straat zonder jihad affaire, inplaats van dat te steunen is het enige dat eruit komt protest

Als er boeddhistische extremistische aanvallen zouden komen, zou ik me distantiëren en openlijk voor uitkomen dat het not done is. In mijn plaats beter dan de complotten te verzinnen dat eigen land het heeft gedaan, het boeddhistisch eiland heeft zichzelf ook maar overgenomen en nutteloos inwoners gedood. Om later maar verantwoordelijkheid te schuiven bij de onschuldige extremistische inwoners

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 10:13

Eergisteren zaten er een hele groep moslims bij P&W die de extremisten veroordelen en die al jaren binnen Nederland hun geloofsdgenoten aanspreken op hun gedrag.
Het is maar wat je wilt horen en zien he.

Die rapper zijn foto is ongevraagd in de film gebruikt, dat mag niet en daar gaat hij aktie tegen ondernemen en terecht.

Ik kreeg niet de indruk dat deze rapper bang was om door welke mand dan ook te vallen.

Wie wel door de mand gevallen is is Wilders met zijn broddelfilmpje dat vol zit met foute informatie, beelden die nergens op slaan en verkeerd vertaalde koran citaten. En dan zelf de moslims gaan bedanken, wat een afgang.
Overal een grote bek over hebben, nooit ergens over in discussie willen en nu bijna niemand over zijn opruiende filmpje valt wil hij opeens discusieren.
Alles dat hij had aangekondigd was niet in dat filmpje te zien, omdat hij begreep dat hij juridisch te vervolgen zou zijn.
En zonder bodyguards in de gevangenis terecht komen, tussen al die moslims......... Haha! Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 10:19

Ik zie alleen wat ik zie, en heb nog maar één keer in mijn leven is een hele multiculture buurt met veel problemen iemand zien aanspreken. Want die man was beschaamd voor zijn eigen medegelovige. En dat was gewoon droevig, want die man werd zelf aangevallen daarna. Heb in 21 jaar veel slechts gezien, waar genoeg medemensen om stonden. Toch genoeg kansen lijkt me.
Het is dus inderdaad maar wat je wil horen en zien he Lachen
Ik zie het liever in echte situatie, dan iemand die het in een praatshow zegt.

Heb nog nooit racisme gezien naar islamitische gelovige ook, wel veel naar joodse. Ik zie de goede en kwade dingen, in mijn ogen is dat veel beter dan naar één ding te neigen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 10:58

russel schreef:

dat bedoel ik dus ook,dan denk ik toch stiekem dat ze het diep in hun hart wel met hun "broeders" eens zijn.....

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 11:02

Mystica schreef:
Daphnezz schreef:
welke misselijke daden?

Iedereen die niet moslim is minderwaardig vinden. ( dhimmi's dus) Joden onthoofden omdat zij niet willen bekeren en hun eigen land niet uitwillen. Hun vrouwen en kinderen als slaven verkopen. Tijdens de heilige maand ( waarin geen geweld mag worden gebruikt) arabische karavanen overvallen, alles te stelen en losgeld te vragen voor de mensen van de karavanen die ze dus ook nog maar even gevangen nemen en het goedpraten door te zeggen dat het een nog grotere zonde was om hem de toegang te weigeren?

Waar bazeer je dat op?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 13:40

dit topic blijft 300x in herhaling vallen. al laat ik nog zulke mooie bewijzen uit de islam zien dat deze religie terrorisme veroordeeld, dat vrouwen goed behandeld worden en dat de profeet de MEEST vredelievende man was die er maar kon bestaan...
degene die het niet willen horen die horen het niet. die mensen leven in duisternis wanneer ze alleen maar negatievieteit en angst zien. ze zijn alleen maar gefocust op het 'gruwelijke'. maar ondertussen zijn ze al weken bezig met deze topics.(omdat de Islam hen o zo bezig houd) en zijn ze al weken bezig met het verderf zaaien onder hun eigen bevolking. ik vind dat duister en vind deze mensen veel gevaarlijker voor onze maatschappij. ik ben blij dat ik het licht zie.. (en dan doel ik niet op bekeringen ofzo) ik ben blij dat ik het positieve zie in de ISlam en dat ook zie in andere bevolkingsgroepen en leefwijzes. ik ben blij dat ik mezelf open stel voor andere mensen en dat ik hen positief benaderd zonder enkel oordeel. ik ben blij dat ik denk dat wij als 1 bevoling kunnen samenleven zodat de politiek minder gebruik kan maken van onze angst voor het onbekende. dit zal alleen nooit gebeuren omdat er simpelweg overal rotte appels te vinden zijn. omdat er mensen zijn met oogkleppen. die zich niet open stellen voor mensen die 'anders' zijn. niet slechter of beter, maar ANDERS! . niet nederlands of buitenlands, maar ANDERS! het gaat hier om een religie, een religie die geen nationalisme herkent!. deze religie woont al 3 generaties in Nederland, deze religie is geen 'gast' meer, deze religie is bedoeld voor iedereen, dus ook voor de nederlanders die dat willen. deze religie is niet meer weg te denken uit nederland, het hoort bij nederland.. de marokkanen en turken van toen zijn nu nederlander.. binnenkort krijgen we een invasie van het oostblok, dan krijgen we weer hetzelfde liedje van voor af aan. er is zoveel propeganda en misbruik in de wereld. gewoon te kinderachtig vooor woorden. en waar draait het om? macht >>> aanzien/geld. en dan ga je dood...

''Je bent niet verplicht om iemand het geloof op te dringen,
want als allah wilde dat iedereen ging geloven dan zou iedereen geloven.''

Blue_Eyes schreef:
[Verder ga ik me niet meer op dit forum in de discussie mengen, ik heb het gevoel dat ik door sommige mensen compleet belachelijk word gemaakt (Esperanza...?) en daar heb ik geen zin in. Het beste ermee.

zo'n gevoel heb ik ook Slapen maar eigenlijk maken die personen zichzelf belachelijk, . ik denk: ach ik weet wel beter. soms vind ik het zelf erg zielig voor hen, en soms laten ze mij lachen. Knipoog

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 13:43

sarabande schreef:
Eergisteren zaten er een hele groep moslims bij P&W die de extremisten veroordelen en die al jaren binnen Nederland hun geloofsdgenoten aanspreken op hun gedrag.
Het is maar wat je wilt horen en zien he.

Die rapper zijn foto is ongevraagd in de film gebruikt, dat mag niet en daar gaat hij aktie tegen ondernemen en terecht.

Ik kreeg niet de indruk dat deze rapper bang was om door welke mand dan ook te vallen.

Wie wel door de mand gevallen is is Wilders met zijn broddelfilmpje dat vol zit met foute informatie, beelden die nergens op slaan en verkeerd vertaalde koran citaten. En dan zelf de moslims gaan bedanken, wat een afgang.
Overal een grote bek over hebben, nooit ergens over in discussie willen en nu bijna niemand over zijn opruiende filmpje valt wil hij opeens discusieren.
Alles dat hij had aangekondigd was niet in dat filmpje te zien, omdat hij begreep dat hij juridisch te vervolgen zou zijn.
En zonder bodyguards in de gevangenis terecht komen, tussen al die moslims......... Haha! Haha!

mooi gezegd. het is idd maar wat je wilt zien. er word nog wel eens vergeten dat moslims ook mensen zijn met eigen hersens. er staan zoveel 'schoonheidsfoutjes' in die films.. hoe kunnen mensen dit als waarheid beschouwen?? "de beelden liegen er niet om!" zeggen ze dan. haha nee idd, de beelden liegen er niet om Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 13:46

Jij ziet het misschien wat positiever dan iemand anders, en een andere zien het negatiever door eigen ervaring. Beiden zijn even juist, en door iemand anders op te oordelen ben je zelf weinig tot niet goed bezig

Wat ik raar vind in discussies dat mensen gewoon tegen elkaar oproepen en aan eigen waarheid behouden, terwijl de waarheid zo vaak in het midden zit.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 13:49

jameyskatje schreef:
binnenkort krijgen we een invasie van het oostblok, dan krijgen we weer hetzelfde liedje van voor af aan. er is zoveel propeganda en misbruik in de wereld. gewoon te kinderachtig vooor woorden. en waar draait het om? macht >>> aanzien/geld. en dan ga je dood...

''Je bent niet verplicht om iemand het geloof op te dringen,
want als allah wilde dat iedereen ging geloven dan zou iedereen geloven.''

ja precies,
alleen ik zet dan ipv Allah God neer, dat is de prachtige vrijheid die we hier hebben.
zoals in de Bijbel ook staat: tot vrijheid heb Ik u geroepen.