God of Darwin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:04

Ruudjw schreef:
Sim0ne schreef:
Vroerger was het sowieso moeilijk vast te stellen of mensen daadwerkelijk dood waren. Er zijn niet voor niks tijden geweest dat men belletjes in een grafkist deed, zodat de mensen die per ongeluk nog niet helemaal dood waren, konden bellen zodat ze weer opgegraven konden worden...

Geloof me dat de Romeinen GOED gecontroleerd hadden of Jezus echt wel dood was! Hij werd namelijk zo belangrijk gevonden dat ze het niet konden maken om hem weer per ongeluk tot leven te laten komen.

Tja ze hadden een extra zware steen voor z'n graf gezet...... ze wisten toen niet eens hoe een mens in elkaar stak, laat staan dat ze konden vaststellen of iemand echt dood was. Ja kop eraf, dan is het echt gebeurt met je. Maar dat was niet gebeurt. En dat terwijl de romeinen ook daar niet vies van waren.

Dus volgens mij was hij niet dood. Voor zover hij al heeft bestaan.

Zo nu ga ik iets belangrijks doen. Longeren ut is droog.[/quote]

Jij weet hoe een kruisiging werkt? Anders heb ik nog wel een mooi stukje voor je. Staat het lekker plastisch in beschreven.
Anyway - de Romeinen hebben Jezus ook nog een speer in zijn hart gestoken, dus ik kan je verzekeren dat die echt dood genoeg was.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:04

Slavernij komt zelfs in NL nog volop voor. Bijvoorbeeld de gedwongen prostitutie.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:05

Sim0ne schreef:
Blue_Eyes schreef:
Iemand die al drie dagen in het graf ligt en waar al een lijklucht hangt, die is niet ten onrechte dood verklaard.

Volgens mij stonk iedereen in die tijd nogal. Zeker als je net een hele tijd in de zon aan een kruis gehangen hebt en iedereen van alles naar je gooide.

Zelfs op dit moment mag een niet arts (bv een brandweermand) een persoon pas dood verklaren als het hoofd minimaal een halve meter van de romp gescheiden is.

Ik bedoelde niet Jezus. Ik moet me ook verontschuldigen: het waren vier dagen.
Johannes 11 schreef:
17 Toen Jezus daar aankwam, hoorde hij dat Lazarus al vier dagen in het graf lag. 18 Betanië lag dicht bij Jeruzalem, op een afstand van ongeveer vijftien stadie, 19 en er waren dan ook veel Joden naar Marta en Maria gekomen om hen te troosten nu hun broer gestorven was. 20 Toen Marta hoorde dat Jezus onderweg was ging ze hem tegemoet, terwijl Maria thuisbleef. 21 Marta zei tegen Jezus: ‘Als u hier was geweest, Heer, zou mijn broer niet gestorven zijn. 22 Maar zelfs nu weet ik dat God u alles zal geven wat u vraagt.’ 23 Jezus zei: ‘Je broer zal uit de dood opstaan.’ 24 ‘Ja,’ zei Marta, ‘ik weet dat hij bij de opstanding op de laatste dag zal opstaan.’ 25 Maar Jezus zei: ‘Ik ben de opstanding en het leven. Wie in mij gelooft zal leven, ook wanneer hij sterft, 26 en ieder die leeft en in mij gelooft zal nooit sterven. Geloof je dat?’ 27 ‘Ja Heer,’ zei ze, ‘ik geloof dat u de messias bent, de Zoon van God die naar de wereld zou komen.’
28 Na deze woorden ging ze terug, ze nam haar zuster Maria apart en zei: ‘De meester is er, en hij vraagt naar je.’ 29 Zodra Maria dit hoorde ging ze naar Jezus toe, 30 die nog niet in het dorp was, maar op de plek waar Marta hem tegemoet was gekomen. 31 Toen de Joden die bij haar in huis waren om haar te troosten, Maria zo haastig zagen weggaan, liepen ze achter haar aan, want ze dachten dat ze naar het graf ging om daar te weeklagen.
32 Zodra Maria op de plek kwam waar Jezus was en hem zag, viel ze aan zijn voeten neer. Ze zei: ‘Als u hier was geweest, Heer, zou mijn broer niet gestorven zijn!’ 33 Jezus zag hoe zij en de Joden die bij haar waren weeklaagden, en dat ergerde hem. Diep bewogen 34 vroeg hij: ‘Waar hebben jullie hem neergelegd?’ Ze zeiden: ‘Kom maar kijken, Heer.’ 35 Jezus begon ook te huilen, 36 en de Joden zeiden: ‘Wat heeft hij veel van hem gehouden!’ 37 Maar er werd ook gezegd: ‘Hij heeft de ogen van een blinde geopend, hij had nu toch ook de dood van Lazarus kunnen voorkomen?’ 38 Ook dit ergerde Jezus. Hij liep naar het graf, een spelonk met een steen voor de opening. 39 Hij zei: ‘Haal de steen weg.’ Marta, de zuster van de dode, zei: ‘Maar Heer, de stank! Hij ligt er al vier dagen!’ 40 Jezus zei tegen haar: ‘Ik heb je toch gezegd dat je Gods grootheid zult zien als je gelooft?’ 41 Toen haalden ze de steen weg. Daarop keek hij omhoog en zei: ‘Vader, ik dank u dat u mij hebt verhoord. 42 U verhoort mij altijd, dat weet ik, maar ik zeg dit ter wille van al die mensen hier, opdat ze zullen geloven dat u mij gezonden hebt.’ 43 Daarna riep hij: ‘Lazarus, kom naar buiten!’ 44 De dode kwam tevoorschijn, zijn handen en voeten in linnen gewikkeld, en zijn gezicht bedekt door een doek. Jezus zei tegen de omstanders: ‘Maak de doeken los, en laat hem gaan.’
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 13-02-09 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:05

Miska schreef:
Hahahaha! _O-

Ik haal uit de bijbel hetgeen waar ik wat mee kan en volg alles niet klakkeloos en letterlijk op, omdat ik namelijk zelf heel goed in staat ben keuzes te maken en doe daar verder geen mens kwaad mee.

Je doet mij er geen kwaad mee, ik ken je niet, dus al woon je samen met God; be my guest.

Maar wat ik wél jammer vind is dat ik een post van je tegen kom tegenover iemand anders, met de tekst in de trant van 'heb je enig idee hoeveel verdriet je God doet met je opmerking'. Vervolgens kijk ik in je profiel en dan zie ik daar een meisje voorbij komen die zich bezighoudt met o.a. spiritualiteit.

Nogmaals; je moet lekker zelf doen wat je wilt, maar dan begrijp ik niet dat je zo overtuigend naar anderen kunt zeggen dat ze God verdriet doen, want ik denk dat God met jou ook niet al te blij zou zijn.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:06

Blue_Eyes schreef:
de Romeinen hebben Jezus ook nog een speer in zijn hart gestoken, dus ik kan je verzekeren dat die echt dood genoeg was.

Je moet de bijbel volgens jullie niet letterlijk nemen, maar deze verhalen over speren en controleren of hij wel dood is, die moet je dan weer wel letterlijk nemen... Ik snap er geen bal meer van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:06

Blue_Eyes schreef:
Iemand die al drie dagen in het graf ligt en waar al een lijklucht hangt, die is niet ten onrechte dood verklaard.

Ik vind het oprecht knap hoor dat je daarin kan geloven, maar dat is inderdaad onmogelijk. Ik denk dan ook dat dat verhaal aangedikt is, zoals veel in de bijbel. Wat dat betreft zullen wij het nooit eens worden ;)

Vind je de handopleggingen en genezingen ook gevaarlijk? Of is dat goed OMDAT hij goddelijk was volgens de bijbel? En als hij niet goddelijk was, waren die daden duivels?

Is het niet zo dat evolutie inderdaad door gaat en spiritualiteit daarom steeds meer in opkomst is en de kinderen van deze tijd daar veel gevoeliger voor zijn? Wat zou je doen als je kind spirituele gaven zou hebben?

Sim0ne

Re: God of Darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:08

En trouwens, in een droog land als Israel, gaat een lijk volgens mij niet eens rotten, dat droogt gewoon uit.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:08

Blue_Eyes schreef:
Anyway - de Romeinen hebben Jezus ook nog een speer in zijn hart gestoken, dus ik kan je verzekeren dat die echt dood genoeg was.

Hoe weet je dit dan? Was je erbij of staat dit in een van die herschreven boeken?

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:09

Quellian schreef:
Miska schreef:
Hahahaha! _O-

Ik haal uit de bijbel hetgeen waar ik wat mee kan en volg alles niet klakkeloos en letterlijk op, omdat ik namelijk zelf heel goed in staat ben keuzes te maken en doe daar verder geen mens kwaad mee.

Je doet mij er geen kwaad mee, ik ken je niet, dus al woon je samen met God; be my guest.

Maar wat ik wél jammer vind is dat ik een post van je tegen kom tegenover iemand anders, met de tekst in de trant van 'heb je enig idee hoeveel verdriet je God doet met je opmerking'. Vervolgens kijk ik in je profiel en dan zie ik daar een meisje voorbij komen die zich bezighoudt met o.a. spiritualiteit.

Nogmaals; je moet lekker zelf doen wat je wilt, maar dan begrijp ik niet dat je zo overtuigend naar anderen kunt zeggen dat ze God verdriet doen, want ik denk dat God met jou ook niet al te blij zou zijn.

Zo wie heeft nu een oordeel over wat?!
Jouw visie over God is inderdaad heel anders dan de mijne.
Maar God houdt net zo veel van mij als van jou!
Oordeel niet opdat gij niet geoordeeld wordt!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:09

faye schreef:
Blue_Eyes schreef:

Ik vind het oprecht knap hoor dat je daarin kan geloven, maar dat is inderdaad onmogelijk. Ik denk dan ook dat dat verhaal aangedikt is, zoals veel in de bijbel. Wat dat betreft zullen wij het nooit eens worden ;)

Vind je de handopleggingen en genezingen ook gevaarlijk? Of is dat goed OMDAT hij goddelijk was volgens de bijbel? En als hij niet goddelijk was, waren die daden duivels?

Is het niet zo dat evolutie inderdaad door gaat en spiritualiteit daarom steeds meer in opkomst is en de kinderen van deze tijd daar veel gevoeliger voor zijn? Wat zou je doen als je kind spirituele gaven zou hebben?

Vooral dat laatste is wel heel erg off topic he? ;) Maar ik zou bidden wat ik ermee aan moest. Godzijdank is mijn kind 'alleen maar' hoogbegaafd verklaard.

@Simone: delen van de bijbel zijn duidelijk letterlijk bedoeld. Anderen heel duidelijk niet. Dit zijn gewoon verslagen van wat er gebeurd is.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:11

Sim0ne schreef:
En trouwens, in een droog land als Israel, gaat een lijk volgens mij niet eens rotten, dat droogt gewoon uit.

Ook in een warm land hebben ze bacterien. In een lijk zit vocht. Ook in een droog land zijn er vliegen, die eitjes bij voorkeur ergens leggen waar ze eitjes hebben. Maar goed - dat is meer biologie dan theologie, he?
En nu ga ik met twee kleine meisjes naar de bieb! :wave:

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:11

Miska schreef:

Hó!

Ik heb geen oordeel hoor. Ik zie een post van jou waarin jij mensen beticht God verdrietig te maken (jaja, m'n bek viel er haast van open, daarom ging ik in je profiel kijken). Dan zie ik daar een verhaal van een meisje wat zich bezighoudt met spiritualiteit, juist iets wat tegenover de bijbel staat. Dus IK oordeel niet, dat doet de bijbel! Of God, als dat de auteur is van de bijbel.

En God hoeft niet van me te houden hoor, want voor mij is er geen God. Vind het genoeg dat de mensen en dieren in m'n omgeving van me houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:12

BE, dat is ook niet te testen he? Ik denk namelijk dat jouw oudste er wel heel gevoelig voor is. Kun jij mij trouwens uitleggen waarom de kerk zo fel tegen het spiritisme is? Ik begrijp dat namelijk niet (mijn enige verklaring is machtsverlies, maar dat wordt door gelovigen ontkent)

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:19

God en zijn kerk zijn tegen spiritisme omdat er bijvoorbeeld geesten worden opgeroepen, allerlei krachten worden gebruikt enz. Die krachten zijn niet van God, maar van de duivel. Krachten zijn alleen van God als zn naam word geprezen.
Het is in mijn ogen geen machtverlies, maar dat het een afgod gaat worden.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:20

Miska schreef:
Quellian schreef:

Maar wat ik wél jammer vind is dat ik een post van je tegen kom tegenover iemand anders, met de tekst in de trant van 'heb je enig idee hoeveel verdriet je God doet met je opmerking'. Vervolgens kijk ik in je profiel en dan zie ik daar een meisje (denegrerend) voorbij komen die zich bezighoudt met o.a. spiritualiteit.

Nogmaals; je moet lekker zelf doen wat je wilt, maar dan begrijp ik niet dat je zo overtuigend naar anderen kunt zeggen dat ze God verdriet doen, want ik denk dat God met jou ook niet al te blij zou zijn. (duidelijk een oordeel en totaal niet van toepassing op hetgeen wat je duidelijk wilt maken)

I rest my case!

Oordeel niet, opdat gij niet geoordeeld wordt. Want met het oordeel, dat gij velt, zult gij geoordeeld worden; en met de maat, waarmee gij meet, zal men ook meten voor u. Waarom ziet ge de splinter in het oog van uw broeder, en de balk in uw eigen oog ziet ge niet? Huichelaar, trek eerst de balk uit uw eigen oog.

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:21

@ Miska;
God houd wel van alle mensen, maar hij hoeft het nog niet goed te vinden wat zij doen!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:22

Blue_Eyes schreef:
Jij weet hoe een kruisiging werkt? Anders heb ik nog wel een mooi stukje voor je. Staat het lekker plastisch in beschreven.

Euh nee ze hebben niet in zijn hart gestoken...Hij is in zijn zij gestoken. Even goed de Bijbel lezen...

Als je dan toch bezig bet lees dan ook een aantal gruwelijke passages eens over verkrachting van vrouwen, Incest en weet ik wat voor een elende...

Het goede boek...pfffff :r

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:22

Miska; ik denk dat denigrerend het woord is dat je zocht? :)

Goed drs. Miska, ik oordeel niet, ik stel jou vragen en jij weet er duidelijk geen antwoord op. Ga hier in het topic dan niet kraaien tegen anderen als je de klok hebt horen luiden en je weet de klepel niet te hangen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:24

En hier nog even mijn reactie op; laat citaten uit sprookjes maar achterwege hoor, daar geloof ik niet in.

Miska schreef:
Oordeel niet, opdat gij niet geoordeeld wordt. Want met het oordeel, dat gij velt, zult gij geoordeeld worden; en met de maat, waarmee gij meet, zal men ook meten voor u. Waarom ziet ge de splinter in het oog van uw broeder, en de balk in uw eigen oog ziet ge niet? Huichelaar, trek eerst de balk uit uw eigen oog.

Misschien moet jij de poep eens uit je ogen wrijven, of simpelweg je ogen openen. Jij verschuilt je nu achter tekst uit de bijbel omdat je duidelijk niet weet waar je het over hebt. Gelukkig laat je duidelijk doorschijnen dat je het inderdaad niet weet.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:26

Quellian schreef:
Miska; ik denk dat denigrerend het woord is dat je zocht? :)

Goed drs. Miska, ik oordeel niet, ik stel jou vragen en jij weet er duidelijk geen antwoord op. Ga hier in het topic dan niet kraaien tegen anderen als je de klok hebt horen luiden en je weet de klepel niet te hangen.

Wereld verbetering begint bij jezelf!

Werkelijk waar, de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Ik voel God in mijn hart en daar kan niemand verandering in brengen!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:28

Ik hoef de wereld niet te verbeteren hoor, mijn leven is méér dan prima :) En wat anderen doen moeten ze zelf weten.

En prima dat jij God in je hart voelt, maar wees dan ook zo eerlijk om antwoord te geven op mijn vragen zonder je direct aangevallen te voelen. JIJ valt mensen aan door te zeggen dat ze God verdrietig maken, laat die mensen ook hun gang gaan.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:29

Miska schreef:
Ik voel God in mijn hart en daar kan niemand verandering in brengen!

Maar das dan toch geweldig :)

Waarom maak je je nu dan druk?

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:32

Ik zeg ook Darwin

8-) Vliegende mannetjes op wolkjes is gewoon moeilijker te geloven

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:32

Quellian schreef:
En hier nog even mijn reactie op; laat citaten uit sprookjes maar achterwege hoor, daar geloof ik niet in.

Miska schreef:

Misschien moet jij de poep eens uit je ogen wrijven, of simpelweg je ogen openen. Jij verschuilt je nu achter tekst uit de bijbel omdat je duidelijk niet weet waar je het over hebt. Gelukkig laat je duidelijk doorschijnen dat je het inderdaad niet weet.

Dat mag je vinden, ik ben anders van mening en wat ik weet en in mijn hart voel is niet aan jou om een oordeel over te geven, bovendien val je mij persoonlijk aan op misschien één niet zo verstandige woordkeuze en dat zegt uiteindelijk meer over jouw beperkingen dan de mijne.
Ik heb niet overal een antwoord op en mijn beleving van God is duidelijk niet die van jou!
Prima, laten we het hier maar bij, want ik heb geen zin in een welles nietes discussie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:33

xJakoline schreef:
God en zijn kerk zijn tegen spiritisme omdat er bijvoorbeeld geesten worden opgeroepen, allerlei krachten worden gebruikt enz. Die krachten zijn niet van God, maar van de duivel. Krachten zijn alleen van God als zn naam word geprezen.
Het is in mijn ogen geen machtverlies, maar dat het een afgod gaat worden.

een soort landjepik?
Overigens worden er geen geesten opgeroepen bij het spiritisme :n