Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schimmelig

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:14

faye schreef:
Schimmelig schreef:

Als je het zo zou beoordelen zou ik full time kettingroker zijn Haha!

Ik ben op dit moment erg gaar, ik snap het even niet, leg eens uit aan dit blondje Knipoog

Dat mensen zouden roken omdat ze "stress" hebben, als dat zo zou zijn zou ik (zie bovenstaand)....
Misschien heb ik het er een beetje scheef neergezet Tong uitsteken

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:15

Nadya schreef:
Het is me wel duidelijk dat wij heel verschillend denken, naadje24. Dat kan, gelukkig is iedereen anders, anders zou ik het maar een saaie boel vinden op de wereld. Ik voel me overigens helemaal niet zielig, hoor Haha! . Dat maak jij er van, dus jouw ding.

Volgend jaar kan ik hoe dan ook genieten van mijn rookvrije stapavondjes. Go jij! Go jij! Haha!

lezen is ook een vak.....ik zeg als je dat zielig vind is dat zielig...
niet dat ik jou zielig vind....

dat is dus wat jij er weer van maakt Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:16

Suelza schreef:
Nadya schreef:
YEAH!! Lijkt me heeeeel gezellig, zeker als het rookvrij kan. Ben dol op verloederde tenten waar ik de benen uit mijn lijf kan dansen op de barretjes en in de kooien.

KOOIEN Bloos! Ik mis hier geloof ik wat levenservaring Clown

Hihihi, heb vroeger ooit een zomerseizoen op Ibiza gedanst en ik kan me nog herinneren dat je ze ook in de IT en de Roxy had, lang geleden. Tja, ik word oud..... Haha!
Maar dansen doe ik nog steeds graag, of het nou thuis is of ergens anders......

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:17

Inderdaad, die dansgelegenheden bestaan al laaaang niet meer Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:17

Schimmelig schreef:
Inderdaad, die dansgelegenheden bestaan al laaaang niet meer Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Daarom zei ik al, ik word oud. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:18

Schimmelig schreef:
faye schreef:

Ik ben op dit moment erg gaar, ik snap het even niet, leg eens uit aan dit blondje Knipoog

Dat mensen zouden roken omdat ze "stress" hebben, als dat zo zou zijn zou ik (zie bovenstaand)....
Misschien heb ik het er een beetje scheef neergezet Tong uitsteken

Aha oke, maar danheb ik het wellicht ook scheef neergezet, want roken is juist stress verhogend Knipoog

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:21

Chiqa schreef:
wat een stres om een beetje verdraagzaamheid.

Volgens mij was jij gisteren erg gefrustreerd in dit topic.
Zeker een sigaretje overgeslagen Clown

Btw heb ik nog steeds geen antwoord op mijn 'domme vraag'. Ik zou toch wel erg graag een reactie van jou zien.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 17:24

Oi! Dan worden concerten dus ook rookvrij? Go jij! Go jij! Eindelijk je favo band kunnen zien zonder je kleren tot gatenkaas gebrand worden, en de weinige lucht verziekt wordt door rookwalmen. Fijn Ja

Overigens is het zo op alle plekken waar ik heb gewerkt, mensen blij waren dat ze even konden zitten. Dus de niet-rokers puften gezellig uit in de kantine, terwijl de rokers snel hun nicotine-level opkrikten en dan weer naar binnen kwamen.
Misschien in de zomer uitgezonderd, als er buiten in het zonnetje stoelen neergezet werden. Maar over het algemeen.. iedereen was blij alsie een keer kon zitten Nagelbijten / Gniffelen
(werk als in AH (geen kassa Knipoog ), V&D (geen kassa) en schoonmaken in het ziekenhuis (verpleeg+OK) )

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:01

Nadya schreef:
Ik ben in heel wat kantoren geweest in mijn leven en eind jaren 90 en het begin van deze eeuw zijn diverse gebouwen al aardig aangepast inderdaad. Vroeger zat je gewoon in de rook van je collega's en had je het maar te pikken..... Of je nou wilde of niet.

Dat is overigens pas bij de rookvrije werkplek echt verdwenen. Tot die tijd bleven mensen toch soms roken, ik heb het ergens tussen '99 en 2004 (ofzo) nog meegemaakt. En van de ene kant: tsja, als je dat overlegt moet dat kunnen... van de andere kant: ik heb bij 2 kantoren gewerkt, maar als je daar als 'nieuwe' in je proeftijd bent, is dat ook niet helemaal het moment om daar discussie over op te starten. Bij het ene kantoor ging dat allemaal wel goed, daar had ik er ook niet echt last van, maar bij een ander kantoor, vreselijk! Daar werd ik echt beroerd van, dat stonk zo. Ik kwam elke dag thuis met enorme hoofdpijn, en daar had ik echt niet gewoon kunnen werken. (Ik ben toen vrij snel ergens anders terecht gekomen want er waren wel meer redenen waarom dat niet mijn plek was.)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 23:00

IKbenEllen schreef:
khirshanta schreef:
....Wat ik dan alleen niet snap, is waarom rokers zo fiks aangepakt worden, terwijl ik keer op keer zie dat er ongelukken gebeuren door drank?

Ik ben helemaal voor sociaal zijn, en ik zal de laatste zijn die een sigaret opsteekt als iemand er last van heeft, maar leuk is leuk, en dat is dit dus niet meer!

Nee ik snap dat het niet leuk is als er iets van je afgenomen wordt.

Wat stel je voor tegen drankmisbruik, behalve de vele alcoholcontroles die al gedaan worden?

Net als bij het roken, langzaam aansturen op geen alcohol meer, ook geen alcohol in openbare gelegenheden, dan beperkt alcohol in restaurants etc, enz enz enz

Misschien klinkt dit veel mensen belachelijk in de oren, maar ik vind dat precies hetzelfde als wat er nu met roken gedaan wordt, drank veroorzaakt ook ernstige ziektes, hart en vaat problemen, kapotte lever, en jullie weten het allemaal wel.

Ik hou zelf ook van een drankje op zijn tijd, en soms een behoorlijk drankje op zijn tijd, maar net als met roken, zijn er mensen die met drinken ook geen mate kunnen houden, en geen rekening houden met andere mensen. Het probleem ligt het in het rekening houden met, dat is het heikel punt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 06:51

ja,maar iemand die drinkt tijdens een avondje uit valt daar niet AUTOMATISCH een ander lastig mee.
je zou het wel aan banden kunnen leggen,dus maximaal zoveel alcohol.
al denk ik dat hierdoor wél de horeca echt leegloopt want mensen komen om te zuipen(najah de meesten dan)

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:21

Tjonge jonge, volgens jullie mogen we straks niet eens meer leven....

Af en toe een stevig avondje zuipen verprutst je nieren en longen huis niet hoor. Dan moet je de verslaafde naar een afkick kliniek brengen en niet de mensen die het drankje gewoon af en toe kunnen waarderen. Net als de sigaret trouwens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:26

Als jij elke dag een krat bier opzuipt gaat jou lever eraan...de mijne heeft er geen last van.

En dat is dus het verschil met roken.
Als roken zou betekenen dat die rook niet van de sigaret kwam en bij wijze van ingeslikt, zodat een ander het niet inademde dan kwam er geen rook verbod.

het gaat er om dat jij een ander mee neemt in je ongezonde verslaving.
Met andere verslavingen is dat niet.

Openbaar dronkenschap is nu al verboden.
Dus ga er maar vanuit als mensen daar echt vervelend op straat lopen doen dat de politie daar tegen optreed.

Want van de verslaving drank, mag een ander ook geen last hebben, vandaar dat daar al wetten voor zijn Lachen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:36

Binckydenice schreef:
Tjonge jonge, volgens jullie mogen we straks niet eens meer leven....

Af en toe een stevig avondje zuipen verprutst je nieren en longen huis niet hoor. Dan moet je de verslaafde naar een afkick kliniek brengen en niet de mensen die het drankje gewoon af en toe kunnen waarderen. Net als de sigaret trouwens

Juist af en toe veel drinken is schadelijk ( ok elke dag veel drinken is nog schadelijker) Je kan beter regelmatig een beetje drinken dan af en toe heel veel!
Ik ben superblij met het rookverbod! Lekker uitgaan zonder die vieze stinklucht. Op mijn werk is het ook alleen maar vooruit gegaan sinds er niet meer gerookt mag worden op de werkplek. Al die stinkende kantoortjes, bah. Als ze in de horeca net zulke aquariums willen maken, als bij ons op kantoor, hoeven de rokers ook niet naar buiten, dat zou mij niet uitmaken. Dan heb ik er in ieder geval geen last meer van.
En dat het uitgaansleven zich naar buiten gaat begeven, dat zal wel meevallen. In ieder geval hier in de stad. Hier mag je namelijk niet met een glas buiten staan ( behalve op het terras, maar dan nog maar tot een bepaalde tijd 's avonds ), dus om wat te drinken moet je toch naar binnen.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:58

Ik denk dat voor sommige rokers het dan gouw bepaald is. Roken met een drankje is het lekkerste. Bij ons mag je na een bepaalde tijd het cafe niet meer in. Dus als je dan wilt roken moet je meteen door naar huis gaan... Klinkt voor jullie lekker maar denk ook eens aan de mensen die wel roken? Daar moe toch een fatsoenlijke oplossing voor komen? Zodat bijde partijen ervan kunnen genieten?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:01

"Roken, we komen er samen we uit" , waarom denk je dat deze campagne totaal mislukt is?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:33

Chiqa schreef:
dees_daan schreef:
mams heeft ook getekend Lachen

Lief van jou mams Lachen De petitie gaat overigens errug goed.
Er lopen er trouwens meerdere.

Denk je nu echt dat dit iets gaat helpen, enige wat dit zegt is dat rokers niets geeft om de werknemers in de horeca. De verbodregel is niet omdat jan piet en klaas het niet leuk vonden om na een avondje uit, thuis te komen met stinkende kledij.

De regel is er gekomen na dat zoveel werknemers longkanker kregen door passief roken, en dat dit gewoon van de kaart word geveegd, en minder belangrijk is dan een gezellig sigaretje vind ik erg zorgwekkend

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:39

Laat ze lekker petieties maken joh, heel het verbod is er allang door, daar doen geen 10 petities meer wat aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:53

idd...zo is het Lachen
Nederland loopt al achter met dat verbod, andere landen hebben het al. Bevalt daat prima, dus niets houd het hier meer tegen Lachen (gelukkig)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:57

runningkawa schreef:
idd...zo is het Lachen
Nederland loopt al achter met dat verbod, andere landen hebben het al. Bevalt daat prima, dus niets houd het hier meer tegen Lachen (gelukkig)

Ja dat weet ik wel, maar de gedachten en denkwijze vind ik gewoon bijzonder jammer.
Zelfs waren het maar 1 persoon per jaar die stierf van passief roken door horeca werk.

Die 1 persoon had een leven, heeft familie die verdriet heeft, die heeft niet gekozen voor te roken, en als je eigen plezier voor iemands leven gaat...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:59

Belachelijke maatregel??
Rokers vallen niet rokers lastig met hun stank.
Ik vind het absoluut geen belachelijke maatregel.
Beetje sociaal gedrag vind ik niet slecht.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 12:03

whahahhahaa ik ben een niet roker....maar ik mag niks zeggen jammer.. Tong uitsteken

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 12:55

Wat zijn sommige super arrogant hier zeg!!
Dus de niet-rokers moeten wijken voor de rokers, hahahaha! Het moet allemaal niet raarder worden!!

Als jullie willen roken, best maar denk dan even aan de niet-rokers (die in dat opzicht gezonder bezig zijn, en dit dan waarschijnlijk ook graag zouden willen houden).

Iedereen weet wel dat roken slechter is dan niet roken. DUHH!
Dus hou er dan een beetje rekening mee!!

Ook ik rook niet, en ik zorg ervoor als er een auto aankomt waar mega veel gassen uitkomen, dat ik mijn hoofd weg draai!
Ik probeer zulke dingen uit de weg te gaan?
Stom?? Waarom, alleen maar gezond!!

Mijn vader rookt ook, maar hij mag absoluut niet in huis roken, niet roken bij de paarden en al helemaal niet roken op het moment dat ik er bij sta en hij op dat moment mijn richting op rookt!!!

Klaar, hij moet zich aanpassen, dit is zijn keuze (roken), niet de mijne!!!
Ben gezond geboren zonder een sigaret, en wil dit zo houden net als veel andere mensen!!

Zooooooooooo Tong uitsteken
Ben super blij dat er vanaf 2008 niet meer gerookt mag worden in horeca gelegenheden!!!
Lekker hoor!! Ga je lekker eten, krijg je zo'n vieze ASO walm te ruiken!!!! Bleg VIES en ONGEZOND!!

Kanker? Ik liever niet hoor Lachen

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 13:24

Van alcohol heb je als omstander geen enkele last (even ervan uit gaande dat diegene niet te veel drinkt Knipoog ).

Ik heb niks tegen de personen die roken, maar ben wel erg blij met het rookverbod vanaf 2008!
Lekker zonder de rook van een ander eten in een restaurant en weer naar een cafe kunnen zonder binnen 2 uur prikkende rode ogen te hebben en de volgende dag 3 keer mijn haar te hoeven wassen om de stank eruit te krijgen Haha!

Misschien dat er zo ook wel minder pubers met roken beginnen uiteindelijk.. aangezien het vaak begint bij "alleen een sigaretje bij het uitgaan".

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 13:27

Ben nu zwanger en erger mij nu nog veel meer! Het is nu niet alleen mijn gezondheid maar ook die van mijn ongeboren kindje wara ik rekening mee moet houden. Erg fijn dus als ik met familie uit eten ga en ze naast je een dikke sigaar en sigaretten aansteken Boos!