Abortus, ja of nee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura

Re: Abortus, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 20:22

Ik kan me gewoonweg nauwelijks voorstellen dat er mensen tegen abortus zijn. Zullen we een lekkere samenleving krijgen, met allemaal Rowena Rikkers en babietjes die verdronken worden...

Ik ben het wel eens dat er soms lichtzinnig over gedaan wordt. En dat je, als je sex gaat hebben, sowiezo op een leeftijd moet zijn dat je je verantwoordelijkheden KAN nemen. (en dus niet of je pa en ma het kunnen doen, maar JIJ zelf!)

Dus misschien moet het bovenstaande maar eens wat gestimuleerd worden, in plaats van het absurde abortus-afschafidee!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 21:03

@laura dat er dingen gebeuren zoals die rowena rikkers en andere dat is ook echt verschrikkelijk dat ben ik wel met je eens....en die mensen hadden ook nooit kids moeten hebben das 1 ding wat zeker is...maar geloof me dat soort mensen denken niet eens aan abotus die hebben alleen 'maar' een kind om status macht of wat anders te verwerven... dat soort mensen zullen blijven bestaan en dat soort mensen mogen ze van mij stereliseren...

dat je pas sex moet hebben op een leeftyd dat je er zelf aan toe ben t en nadenkt lijkt mij van zelf sprekend ..Knipoog

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 22:37

marleendv_88 schreef:
Ik ben persoonlijk heel erg tegen abortus. Vandaag hebben we er net een debat over gehad in de klas
Ik vind het echt erg dat in NL toegestaan is tot week 24...
Dat er mensen/artsen zijn die dat dan kunnen..

Als je verkracht wordt door een enge kerel om het zo te zeggen vind ik het heel wat anders dan wanneer je zelf beslist dat je met iemand naar bed gaat...ookal is het een ex later ofzo, het blijft eigen keus. Dan vind ik het persoonlijk moord.

Ik vind t nogal een uitspraak: moord. Een hele nare en domme uitspraak ook. Het heeft niets met moord te maken, het is het stoppen van een 'leven' voordat het echt een zelfstandig leven is. Ik ben blij dat er mensen zijn die het kunnen! Het is niet aan jou om te bepalen of iemand dat doet ookal was de sex vrijwillig!
Nu maak jij mensen uit voor moordenaar, want daar komt jouw uitspraak in mijn ogen op neer. Dat vind ik nogal wat!
Je mag er best tegen zijn hoor, maar dan allen wat jezelf betreft. Voor de rest vd vrouwen gaat t jou niets aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 22:45

Nou Shirley, ze mag natuurlijk best een menig hebben, ook over andere vrouwen die wel voor abortus kiezen!

Ik vind abortus na 13 weken ook moord, als ik daarmee iemand kwets is dat jammer, maar ik zie het wel zo.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 22:47

Van de gene die tegen zijn hier. Er zijn weinig mensen die weten hoe een abortus is en hebben maar het idee dat je een leven dood. dat is gewoon helemaal niet waar. Tuurlijk is het een moeilijke beslissing. En degene die abortus standpunten gaan bekijken over waar het gemiddelde ligt die weet dus gewoon nietwaar die het over heeft. Het was bij mij of mijn leven "verpesten" door op mijn 17e een kind te krijgen die en niet gewenst is en nooit de liefde zal krijgen die een kind nodig heeft. Of een abortus, ook een zware keus maar zeker weten de beste oplossing. en lees maar boven in mijn verhaaltje hoe ik zwanger ben geraakt. Degene die moeder zijn en zeggen dat ze tegen zijn... wacht maar tot je dochter zwanger is op haar 14e of iets derg... welke oplossing dan de beste is... En geloof mij maar, die oplossing komt echt van de gene die zwanger is en zeker niet van iemand anders. Dus voor de mensen hier die reageren en hier verder niks van weten hou dan gewoon stil want je kwetst hier een hoop mensen die al een hoop moeilijke beslissingen en een hoop pijn hebben gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 22:54

Nou kattie, je bent er zelf bij als je zwanger wordt (verkrachting ia ander verhaal), dus voor de consequenties ben je ook zelf verantwoordelijk. En ik heb er dan ook geen medelijden mee als een meisje of vrouw abortus pleegt en daar last van heeft/moeilijk mee heeft. In onze tijd hoef je namelijk helemaal niet zwanger te worden als je niet wil.

Dus hoe dan ook, je bent altijd verantwoordelijk voor je eigen keuzes. Jouw keuze om sex te hebben, jouw keuze voor abortus, of jouw keuze om het kind te krijgen. Either way, je hebt er mee te leven en het is aan jou hoe je dat invult. Maar verwacht geen medelijden oid......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 22:59

faye schreef:
Nou kattie, je bent er zelf bij als je zwanger wordt (verkrachting ia ander verhaal), dus voor de consequenties ben je ook zelf verantwoordelijk. En ik heb er dan ook geen medelijden mee als een meisje of vrouw abortus pleegt en daar last van heeft/moeilijk mee heeft. In onze tijd hoef je namelijk helemaal niet zwanger te worden als je niet wil.

Je staat er nog van te kijken hoe vaak dat fout gaat, ondanks dat men wel zorgvuldig met voorbehoedmiddelen omgaat.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:01

kattie,ik meen dat iedereen zijn mening mag uitten;
ook 'zij die nooit een abbortus hebben gehad'.
En
Citaat:
...het idee hebben dat je een leven doodt...

Heel lúllig gezegt; het ís en blijft een leventje dat jij stop laat zetten.Dus ja,het gáát hier om leven dat je doodt.
Hier mee wil ik niet zeggen dat je per definitie een kind vermoord,of een moordenaar bent.
Maar kattie,ik vindt jou mening wel een beetje kortzichtig.

Zoals ik al eerder vertelde;
ik ben persoonlijk tegen abortus,dat wil zeggen,in mijn lijf zal het niet gebeuren.
Anderzijds vindt ik het goed dat het bestaat,voor mensen die er goed over nadenken.

En Rowena heeft haar baby's niet gedood omdat ze wel of geen abortus wou,maar omdat zij in mijn ogen een zieke geest heeft.
Voor mij heeft dit dus niks te maken met 'gelukkig bestaat er een abortus-wet' ...want ookal mocht zij volgens de wet abortus laten plegen,toch heeft zij de baby's voldragen en daarna vermoord.In mijn ogen heeft die abortuswet die 4 kindjes dus niet geholpen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:04

En faye;
Je zal gek staan te kijken,maar zelfs in deze tijd kun je nog zwanger worden ookal gebruik je netjes je voorbehoedsmiddelen.
Ik ben het levende voorbeeld.
Dus graag iets minder kortzichtig met 'in deze tijd hoef je niet zwanger te worden als je dat niet wilt' .

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:07

kattie schreef:
Van de gene die tegen zijn hier. Er zijn weinig mensen die weten hoe een abortus is en hebben maar het idee dat je een leven dood. dat is gewoon helemaal niet waar. Tuurlijk is het een moeilijke beslissing. En degene die abortus standpunten gaan bekijken over waar het gemiddelde ligt die weet dus gewoon nietwaar die het over heeft. Het was bij mij of mijn leven "verpesten" door op mijn 17e een kind te krijgen die en niet gewenst is en nooit de liefde zal krijgen die een kind nodig heeft. Of een abortus, ook een zware keus maar zeker weten de beste oplossing. en lees maar boven in mijn verhaaltje hoe ik zwanger ben geraakt. Degene die moeder zijn en zeggen dat ze tegen zijn... wacht maar tot je dochter zwanger is op haar 14e of iets derg... welke oplossing dan de beste is... En geloof mij maar, die oplossing komt echt van de gene die zwanger is en zeker niet van iemand anders. Dus voor de mensen hier die reageren en hier verder niks van weten hou dan gewoon stil want je kwetst hier een hoop mensen die al een hoop moeilijke beslissingen en een hoop pijn hebben gehad.

niet om het een of ander maar ik wil mijn zoon goed voorlichten dat er wel wat gebruikt moet worden
een condoom om soa`s tegen te gaan bv Knipoog
en 14 jaar vind ik toch wel jong om al sex te hebben,en als je kind toch zover is geef het de pil!
dan zijn ze dubbel beschermd!
ook een meisje goede voorlichting geven over hoe sex in elkaar zit,en dat er altijd een condoom gebruikt moet worden!!!

en een abortus is niet zomaar even een ingreepje/wel de handeling maar geestelijk is dat toch even anders!

ik las ook dat iemand zei dat ze een kind niets te bieden heeft omdat ze geen partner heeft,ik ken een paar jonge [18/19jr] alleen staande moeders die heel blij zijn met hun kindje en het juist wel vinden dat ze een kind veel te bieden heeft,nl liefde!
mijn vorige bijrijdster heeft 7 jaar lang haar kindje alleen opgevoed,ze was net 20jr toen ze zwanger raakte[na 3mnd ze gebruikten niks] en de verkering ging uit
ze heeft haar kindje alles kunnen geven wat het nodig had en omdat hij geen inwonende vader had, heeft hij echt niet onder geleden.
en een abortus heeft zij nooit overwogen omdat ze dat niet aankon,het was wel een levend wezen dat in haar groeide.

en voor diegene die zo tegen diegene zijn die tegen abortus zijn Clown ? waarom mogen wij ONZE mening daarover niet geven?
ik ben ook tegen abortus,en dat is mijn mening,en dat een ander dat wel laat doen moeten hun weten,gelukkig kom ik nooit voor deze keuze te staan.

en sterkte voor degene die een abortus overweegt!makkelijk zal het niet wezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:09

Er zit een verschil tussen het zelf nooit willen doen of het ook bij een ander afkeuren door woorden als moord in de mond te nemen.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:09

of ik verpest dus mijn eigen leven en dat van een kind dat niet gewenst is....
Nou dat is fijn. En indd kan je ook zwanger raken als je alles volgens het boekje doet.
Een abortus is voor iedereen anders. En dat er mensen tegen zijn prima maar ga dan niet tegen mensen zeggen die een abortus hebben gehad dat het slecht was want het is een EIGEN keuze, Die niemand kan veranderen. En ja je haalt een leven weg. Doe ik het niet haal ik er 2 weg. die van de baby en die van mij.

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:10

Ik ben voor abortus. De meeste redenen zijn al genoemd.
Vrouw, 21 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:12

Zep schreef:
Er zit een verschil tussen het zelf nooit willen doen of het ook bij een ander afkeuren door woorden als moord in de mond te nemen.

Met 6 weken klopt het hartje al, dus ja, persoonlijk blijf ik het moord vinden. En zwanger worden ondanks voorbehoedsmiddelen, met pil en condoom zal het percentage erg laag liggen lijkt ,me , dus als je echt niet wil kun je het voorkomen!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:13

Ik denk dat als je abortus hebt gepleegd om wat voor reden dan ook, het je leven lang zal achtervolgen. Het volgende kind is niet je eerste maar je tweede, wanneer je je zwangerschap ook afgebroken hebt.
Verder wil ik niet oordelen over degene die abortus hebben laten plegen, als je toen de keuze hebt gemaakt was het op dat moment de beste keuze. En hoe moeilijk ook, heb je te leven met de consequenties.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:13

faye mag ik vragen hoe oud je bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:15

kattie schreef:
faye mag ik vragen hoe oud je bent?

Hoezo?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:17

garny95 schreef:
Ik denk dat als je abortus hebt gepleegd om wat voor reden dan ook, het je leven lang zal achtervolgen. Het volgende kind is niet je eerste maar je tweede, wanneer je je zwangerschap ook afgebroken hebt.
Verder wil ik niet oordelen over degene die abortus hebben laten plegen, als je toen de keuze hebt gemaakt was het op dat moment de beste keuze. En hoe moeilijk ook, heb je te leven met de consequenties.

klopt wat je zegt Knipoog ik ken 2 mensen die een abortus hebben ondergaan en die denken daar toch vaak aan terug.
helemaal op de uitgerekende datum en op de dag van de abortus.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:18

Nou je reageert nogal extreem tegen zeg maar alsof je zelf ooit met zoiets in aanraking bent geweest. Maar dat denk ik persoonlijk ook weer niet omdat je volgens mij nogal van 1 kant kijkt. En dat is Abortus is moord punt uit... Als je verkracht word is het wel goed maar anders niet... Vind ik persoonlijk een klein beetje over 1 kant scheren. Ik denk misschien ben je nog wat jonger ofzo dat je niet echt weet wat het is ofzo. zou kunnen toch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:20

Ik ben niet jong Knipoog

Ik heb twee kinderen, maar heb het altijd moord gevonden. Dat betekent dus dat ik toen ik geen kinderen wilde het altijd zeer veilig heb gedaan met pil EN condoom. Meiden hebben te vroeg sex en niet veilig genoeg, en dan heb ik het nog niet eens over HIV of SOA's!

Dus als je het risico neemt, moet je ook niet zeuren als het mis gaat.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:21

faye schreef:

Dus hoe dan ook, je bent altijd verantwoordelijk voor je eigen keuzes. Jouw keuze om sex te hebben, jouw keuze voor abortus, of jouw keuze om het kind te krijgen. Either way, je hebt er mee te leven en het is aan jou hoe je dat invult. Maar verwacht geen medelijden oid......

in onze tijd hoef je niet meer zwanger te worden, als je dat niet wilt.

vertel dat even aan vele met mij, die ondanks alle voorzorgs maatregelingen WEL zwanger werden
en geloof me dit zijn er meer dan je denkt. in dit topic alleen al een stuk of 3/4
het zijn vaak "oudere vrouwen" en niet alleen de tiener meisjes die een abortus ondergaan

abortus moord noemen
sorry dit vindt ik erg vergezocht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:22

Sja, meningen verschillen, gelukkig maar Haha!

En nogmaals, met pil en condoom moet je wel heeeeeel erg veel pech hebben Clown

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:23

Iedereen die sex heeft neemt risico's. Je doet net of mensen expres een abortus ondergaan en dat ze het leuk vinden. Denk je dat ik en al die andere ervoor kozen om zwanger te raken? tuurlijk niet. En ik was al vanaf mijn 13e aan de pil. en niet omdat ik toen sex had maar wegens menstruatie. die slikte ik dus al 4 jaar toen ik zwanger raakte. En ja dan ben je dat ene weekje ziek waardoor hij niet meer werkt. is gewoon ontzettend veel pecht met heel nare gevolgen. Maar vind jij het dan wel goed dat iemand zijn leven vergooit door het kind maar te houden omdat het anders zielig is?

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:23

faye schreef:
Dus als je het risico neemt, moet je ook niet zeuren als het mis gaat.

En ongewenste kinderen moeten ook gewoon niet zeuren?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:24

terorita@

abortus moord noemen
sorry dit vindt ik erg vergezocht

==========================================
JIJ vind dit vergezocht,maar een ander mag deze mening toch wel hebben?
ieder heeft toch recht op zijn eigen mening?
of is dat alleen als die hetzelfde is als jouw mening?