Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marleendv_88 schreef:Ik ben persoonlijk heel erg tegen abortus. Vandaag hebben we er net een debat over gehad in de klas
Ik vind het echt erg dat in NL toegestaan is tot week 24...
Dat er mensen/artsen zijn die dat dan kunnen..
Als je verkracht wordt door een enge kerel om het zo te zeggen vind ik het heel wat anders dan wanneer je zelf beslist dat je met iemand naar bed gaat...ookal is het een ex later ofzo, het blijft eigen keus. Dan vind ik het persoonlijk moord.
faye schreef:Nou kattie, je bent er zelf bij als je zwanger wordt (verkrachting ia ander verhaal), dus voor de consequenties ben je ook zelf verantwoordelijk. En ik heb er dan ook geen medelijden mee als een meisje of vrouw abortus pleegt en daar last van heeft/moeilijk mee heeft. In onze tijd hoef je namelijk helemaal niet zwanger te worden als je niet wil.
Citaat:...het idee hebben dat je een leven doodt...
kattie schreef:Van de gene die tegen zijn hier. Er zijn weinig mensen die weten hoe een abortus is en hebben maar het idee dat je een leven dood. dat is gewoon helemaal niet waar. Tuurlijk is het een moeilijke beslissing. En degene die abortus standpunten gaan bekijken over waar het gemiddelde ligt die weet dus gewoon nietwaar die het over heeft. Het was bij mij of mijn leven "verpesten" door op mijn 17e een kind te krijgen die en niet gewenst is en nooit de liefde zal krijgen die een kind nodig heeft. Of een abortus, ook een zware keus maar zeker weten de beste oplossing. en lees maar boven in mijn verhaaltje hoe ik zwanger ben geraakt. Degene die moeder zijn en zeggen dat ze tegen zijn... wacht maar tot je dochter zwanger is op haar 14e of iets derg... welke oplossing dan de beste is... En geloof mij maar, die oplossing komt echt van de gene die zwanger is en zeker niet van iemand anders. Dus voor de mensen hier die reageren en hier verder niks van weten hou dan gewoon stil want je kwetst hier een hoop mensen die al een hoop moeilijke beslissingen en een hoop pijn hebben gehad.
Zep schreef:Er zit een verschil tussen het zelf nooit willen doen of het ook bij een ander afkeuren door woorden als moord in de mond te nemen.
kattie schreef:faye mag ik vragen hoe oud je bent?
garny95 schreef:Ik denk dat als je abortus hebt gepleegd om wat voor reden dan ook, het je leven lang zal achtervolgen. Het volgende kind is niet je eerste maar je tweede, wanneer je je zwangerschap ook afgebroken hebt.
Verder wil ik niet oordelen over degene die abortus hebben laten plegen, als je toen de keuze hebt gemaakt was het op dat moment de beste keuze. En hoe moeilijk ook, heb je te leven met de consequenties.
faye schreef:Nou kattie, je bent er zelf bij als je zwanger wordt (verkrachting ia ander verhaal), dus voor de consequenties ben je ook zelf verantwoordelijk. En ik heb er dan ook geen medelijden mee als een meisje of vrouw abortus pleegt en daar last van heeft/moeilijk mee heeft. In onze tijd hoef je namelijk helemaal niet zwanger te worden als je niet wil.
Dus hoe dan ook, je bent altijd verantwoordelijk voor je eigen keuzes. Jouw keuze om sex te hebben, jouw keuze voor abortus, of jouw keuze om het kind te krijgen. Either way, je hebt er mee te leven en het is aan jou hoe je dat invult. Maar verwacht geen medelijden oid......
faye schreef:Dus als je het risico neemt, moet je ook niet zeuren als het mis gaat.