Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

tita

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:45

350.000 lenen dan is delen door ong 5.5 jaar salaris dat is afgerond iets van 63600....stel je bent met 2 personen ieder een salaris van 31800 dat is (delen door 12.96) dus een maand inkomen van BRUTO 2453

Vinden jullie bruto 2453 veel en dan moet je dus geen starter zijn met een flatje die een overwaarde heeft want je kunt het schudden

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:46

zo wordt je gestaft...dus je verdient iets bovenmodaal en je betaalt gelijk het max aan zorgstelsel

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:47

Als je het bijvoorbeeld hebt over de rijken mbt de kinderbijslag.
De groep die geen kinderbijslag meer krijgt, is de groep die al 2 ferrari's, een landrover, een binnenzwembad, een tennisbaan en 3 zeiljachten bezitten. Die hebben die kinderbijslag echt niet nodig om nog een Lacoste polo voor hun zoontje te kopen.
De groep die er kinderbijslag bij krijgt is die bijstandsmoeder, met 3 kinderen, die niet kan werken. De kinderen moeten elkaars kleren aan als de voorgaande eruit is gegroeid, hebben amper speegoed, behalve wat ze krijgen op verjaardagen, en kunnen nooit een dagje uit. Door hen wat extra te geven, kunnen die kinderen een keer een nieuw paar schoenen krijgen.
Heel reeel lijkt mij

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:49

@Tita: als je bovenmodaal verdient en je betaalt veel aan het zorgstelstel, vind ik dat altijd nog eerlijker dan het iedere keer weer opnieuw te halen bij de groep die het niet kan missen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:50

mawaikee schreef:
De groep die er kinderbijslag bij krijgt is die bijstandsmoeder, met 3 kinderen, die niet kan werken.

Kinderen krijgen was anders niet zo'n probleem......... Knipoog

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:50

ja en alle laaggeschoolde wippende tieners...in de grote steden( niet te spreken over alle buitelanders waar het nog normaal is dat kinderen voor je oude dag moeten zorgen)....kingerbijslag is ingvoerd om de bevolkingsgroei te stimuleren.....

Lijkt me niet echt de bedoeling dat we dan alleen de lage klasse gaan stimuleren....
en weer iedereen is toch gelijk in dit land

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:51

momenteel is bovenmodaal 2260 bruto per maand wat hou je over ik denk iets van 1400 euro nou wat een vetpot

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:52

Tita, denk je dat het enigzins mogelijk is om op een beschaafde manier discussie te voeren ipv te spreken over "laaggeschoolde wippende tieners" en "alle buitenlanders"? Nogmaals, mening is prima, maar probeer je het fatsoenlijk te houden?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:53

1400 euro? Daar zouden veel gezinnen voor tekenen, hoor. En bijstandsmoeders zouden een gat in de lucht springen.

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:53

Over die bijstandsmoeder hebben we het al eerder gehad.
Kan jij nu precies overzien waar je over 3 jaar staat in het leven. Hoe je er dan financieel voor staat, wat je dan doet, waar je dan bent? Juist ja, je kan er een idee over hebben, maar zeker weten doe je het niet, tot de dag dat je er aanbeland bent. Is het reeel om dan iemand in zijn sop te laten gaar koken, omdat het leven ander liep dan je zelf voor ogen had, en zelf had kunnen voorzien?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:54

nou het is toch algemeen bekend staat toch ook zo in de krant hoor dat de grootste groep bijstandmoeders zijn laag geschoolde Antilliaanse vrouwen

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:54

Zolang er jaarlijks op 31 december voor grote bedragen de lucht in geschoten wordt (fijnstof !) in ALLE wijken van Nederland is er maar weinig te klagen....... Nagelbijten / Gniffelen

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:55

chevax schreef:
1400 euro? Daar zouden veel gezinnen voor tekenen, hoor. En bijstandsmoeders zouden een gat in de lucht springen.

Met alle toeslagen komt een bijstandsmoeder daar erg dicht bij in de buurt........ Nagelbijten / Gniffelen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:56

Nee ik kan niet in de toekomst kijken het enige wat ik weet is mocht ik per ongelluk zwanger zijn en een kindje krijgen dan wordt ik geen bijstandsmoeder ( ik werk namelijk al 11 jaar fulltime) Mocht ik ontslagen worden dan vindt ik met mijn diploma (als het goed is he) weer snel ander werk

tita

CGJ12 schreef:
Zolang er jaarlijks op 31 december voor grote bedragen de lucht in geschoten wordt (fijnstof !) in ALLE wijken van Nederland is er maar weinig te klagen....... Nagelbijten / Gniffelen

vindt ik een beetje onzin

Cyntje

tita schreef:
CGJ12 schreef:

vindt ik een beetje onzin

Nee is maar net waaraan jij graag je geld uitgeeft...

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:57

tita schreef:
Nee ik kan niet in de toekomst kijken het enige wat ik weet is mocht ik per ongelluk zwanger zijn en een kindje krijgen dan wordt ik geen bijstandsmoeder ( ik werk namelijk al 11 jaar fulltime) Mocht ik ontslagen worden dan vindt ik met mijn diploma (als het goed is he) weer snel ander werk

Ha hoop je dan maar he!

CynthiaV

Ik stem vandaag PVDA, ik heb de partijprogramma's allemaal doorgelezen op internet en kon me het beste in die van het PVDA vinden. Wat ik niet snap is dat mensen ergens iets gehoord hebben en er dan maar meteen vanuit gaan dat het waar is. Hoe kun je nou gaan stemmen als je niet eens weet wat het partij programma is? Verder snap ik ook niet waarom mensen op de partij voor de dieren stemmen, hun idee is goed maar ze hebben over veel belangerijke zaken geen mening. Net wat we nodig hebben nog meer mensen zonder mening.

tita

chevax schreef:
@Tita: als je bovenmodaal verdient en je betaalt veel aan het zorgstelstel, vind ik dat altijd nog eerlijker dan het iedere keer weer opnieuw te halen bij de groep die het niet kan missen.

hoe meer je verdient hoe hoger de kosten is ook niet altijd eerlijk om het daar te halen.....nu wordt natuurlijk de middeklasse ook behoorlijk gestraft nog meer dan de andere 2

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:58

Maar Tita, wát is nu precies je probleem. Want je komt zo verongelijkt over. Je vindt dat je het zelf slecht hebt met €1400,- netto, je vindt dat alle laaggeschoolden wippend door het leven gaan, je haalt nu de Antilliaanse bijstandsmoeders erbij, je betaalt naar eigen mening teveel aan het zorgstelsel, baalt dat er geen doodstraf in Nederland is en wijt dit ook nog eens volledig aan linkse partijen die in de laatste kabinetten niet hebben geregeerd. Ik ben de weg even kwijt...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:58

Whiz schreef:
tita schreef:

Ha hoop je dan maar he!

nee sorry ik wil geen kinderen ik wil ze niet dus hopelijk komt het niet zo ver
oja voor dat je het gaat vragen ik ben 30

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:00

Tita, de middenklasse wordt als het aan een (gedeeltelijk) links kabinet ligt helemaal niet gestraft. De top-inkomens, die worden aangepakt. Maak je eens wat meer druk over gouden handdrukken enzo!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:00

een ongelukje zit overigens in een klein hoekje.

Als wij hier een vacature er uit doen voor een bepaalde functie dan wil je niet weten hoeveel reacties we krijgen van goed gediplomeerde mensen. Toch is er maar 1 plaats. Ik denk niet dat je zo onwijs snel zomaar iets anders hebt.. en zijn nog meer kapers op de kust.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:01

Als je geen kinderen hebt en ze ook niet wilt, dan heb je met een netto-inkomen van €1400,- toch niet te klagen. Tuurlijk is meer altijd leuker, maar je kunt moeilijk zeggen dat je armoede hebt.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:01

CGJ12 schreef:

Bovenstaand is geen 'algemene' graadmeter. Wij kopen al jaren geen vuurwerk meer omdat het geld beter aan iets anders kan worden besteed...

Maar goed, ik refereer dan ook maar naar jouw onderschrift in dit geval. Tong uitsteken Knipoog
Laatst bijgewerkt door Ann op 22-11-06 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt