Heb jij je noodpakket al klaar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Re: Heb jij je noodpakket al klaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 16:37

Ja, dat is eigenlijk ook wat ik bedoel (maar niet schreef :') ). Welk plan volg je dan?

We spreken sowieso thuis af ivm de paarden. Mocht thuis er niet meer zijn, dan moeten we nog een plek B verzinnen.

Verder nemen buurvrouw en ik zorg voor elkaars dieren over als de ander er in een noodsituatie niet is en onbereikbaar is.

Waar gaan we heen als we niet thuis kunnen zijn; daar moeten we nog even goed over nadenken. Het moet loopbaar zijn ivm de paarden en de paarden moeten er ook heen kunnen.

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 16:40

F_T schreef:
Houd ook rekening met een scenario waarin je helemaal niemand kunt bellen.

Namelijk dat zowel internet als de telefoonnetwerken volledig plat liggen.

Odido lag er afgelopen jaar zónder allerlei echte bijzonderheden al een aantal keer meerdere uren uit >;)

In dit zelfde kader, hou er ook rekening mee dat de straten en wegen volkomen verstopt kunnen zijn met al die mensen/families die ergens anders heen willen..

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 16:43

Ik heb helemaal nog niet nagedacht aan waar ik heen ga als mijn huis er niet meer is. In welke scenario is dit?
Dan ga ik misschien wel naar mijn ouders? Die zijn niet onderdeel van mijn noodplan tot nu toe omdat die geen noodpakket gaan aanmaken. Of dan toch naar de dichtstbijzijnde opvanglocatie?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 16:44

In mijn dorp zijn ontelbaar veel kerken op korte afstand. Dus ik ga daar dan heen. Of het gemeentehuis. Die is ook dichtbij.

Familie woont op 45 min rijden dus dat is te ver.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 16:49

friezenfan2 schreef:
Ik heb helemaal nog niet nagedacht aan waar ik heen ga als mijn huis er niet meer is. In welke scenario is dit?
Dan ga ik misschien wel naar mijn ouders? Die zijn niet onderdeel van mijn noodplan tot nu toe omdat die geen noodpakket gaan aanmaken. Of dan toch naar de dichtstbijzijnde opvanglocatie?

Overstroming? Natuurbrand? In beide gevallen niet helemaal onrealistisch gezien de locatie waar ik woon.

Grappig, helemaal niet aan een opvang locatie gedacht. Suf van mij.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 16:52

Als die opvanglocatie dezelfde gaan zijn als dat noodsteunpunt dan hebben we nu toch pech. En er zit hier geen kerk op loopafstand. Uberhaupt zit er weinig op loopafstand. Ja een supermarkt, huisartsenpost en 2 buurtcentrums maar verder is alles verder weg.

Overstroming zou kunnen, natuurbrand is hier minder logisch.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 17:00

friezenfan2 schreef:
Als die opvanglocatie dezelfde gaan zijn als dat noodsteunpunt dan hebben we nu toch pech. En er zit hier geen kerk op loopafstand. Uberhaupt zit er weinig op loopafstand. Ja een supermarkt, huisartsenpost en 2 buurtcentrums maar verder is alles verder weg.

Overstroming zou kunnen, natuurbrand is hier minder logisch.

Dat is echt veel om op loopafstand te hebben.

Écht

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 17:26

Trouwens nog steeds niks ontvangen.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 17:40

Het ene buurtcentrum had ik gevraagd of ze wisten of ze een noodsteunpunt zouden worden en daar zat een koffietafel vol met oudere mensen en die zeiden allemaal dat jij je daar zorgen om maakt.

Dat vertelde ik laatst hier al.

Ik woon gewoon in de stad maar wel in de hoek van de bebouwde kom.

Ze kunnen tot 10 januari bezorgd worden dus je hebt nog even. Al vraag ik me af of er deze week veel bezorgd gaat worden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 17:42

En erna kan niet bezorgd worden, want de oude brievenbussen worden weg gehaald. :+

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 18:56

Ik heb me al wel wat verdiept in communicatie zonder internet of telefonie (heb een satelliet apparaat waarmee we kunnen sms-en), en sws werkt sms-en vaak beter bij overbelaste netwerken. Daarnaast dus de afgesproken ontmoetingsplaatsen (en daar handgeschreven bericht achter laten als je vertrekt). Wb volzittende wegen, snelwegen vermijden en via de kleine weggetjes rijden. Wegenkaarten in de auto, goede navigatie app dat ook offline werkt (maps.me), en zorgen voor een goed uitgeruste / ingepakte auto. We kunnen dagen off grid kamperen, dus dat is ook nog een plan C.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 09:02

Heb je een link naar het satelliet apparaat?ben wel benieuwd.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 09:32

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 09:35

Als familie hebben we afgesproken naar mijn ouders te gaan als verzamelpunt. Dat is met lopen nog te doen. Ik heb ook andere familieleden dicht bij wonen met wie ik het goed kan vinden en eventueel ook heen kan dus dat geregeld.

Ik ben met deze sneeuw wel blij met noodvoorraad in vriezer aan eten dat ik daardoor nog niet direct naar de super hoef.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 09:54

Ik heb ivm weer nu ook gisteren week boodschappen gedaan, te voet voor wandeling is leuk, maar auto op zomerslofjes (oeps, iets met nieuwe kopen en hier geen rekening mee houden) + adviezen en dus ook minder op de weg om strooizout in te rijden = thuis blijven.