Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-24 11:37

Ik denk dat ze bedoelde als er een kind ernstig gewond of erger raakt na een aanval.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 11:38

DuoPenotti schreef:
ja maar bedoel voor de honden die wel samen spelen is een stekelvestje geen optie. De meeste mensen laten wel samen uit ipv ieder voor zich.

Voor mijn hond is dat inderdaad geen optie. Zij heeft een paar vriendjes in de buurt en kan zelf in haar eentje ook even lekker gek doen buiten. Dan is zo’n harnas niet fijn.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-24 11:45

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 11:53

Wintu schreef:
Achterom schreef:
Je gaat volledig voorbij aan het punt. Dat de media er te weinig aandacht aan besteedt heeft te maken met slechte berichtgeving. Jij plakt daar vervolgens het stickertje "links" op, dat is onnodig en polariserend.

Linkse partijen zijn veelal pro wolf, rechts minder, is niet zo moeilijk lijkt me.

Behalve dan dat het niet klopt :)*
Een paar voorbeelden:
De PVDD is bijvoorbeeld niet per se een linkse partij, maar wel het meest uitgesproken voor de wolf (en met opvallende banden met een aantal natuurclubjes).
Het CDA is niet per se een rechtse partij, maar spreekt zich wel uit tegen de wolf.
NSC en met name de PVV zijn rechtser, maar stellen zich meer neutraal op (en met name NSC neigt ook wel naar beschermen van de wolf ten koste van...).

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 12:03

Pff ik zat te lezen in groep wolf op fb. De aanval op de pony is in scène gezet volgens hen.
De commentaren zijn echt tenenkrommend

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 12:10

Rivendell schreef:
Pff ik zat te lezen in groep wolf op fb. De aanval op de pony is in scène gezet volgens hen.

Jezus, die lui zijn echt niet goed hoor...

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 12:29

Rivendell schreef:

Ja want de wolken waren anders op de foto van de pony en de foto dat de wolf over het erf liep 8)7

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 12:30

Achterom schreef:
Je gaat volledig voorbij aan het punt. Dat de media er te weinig aandacht aan besteedt heeft te maken met slechte berichtgeving. Jij plakt daar vervolgens het stickertje "links" op, dat is onnodig en polariserend.

Plus zijn er op dit moment toch een heel aantal onderwerpen in de wereld die wat belangrijker zijn dan een pony die is vermoord door een wolf. De hele wereld staat in de fik. Die pony is heel sneu en de wolf is een probleem, maar in vergelijking met de andere items die nu spelen...........

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 12:56

Benzz schreef:
Achterom schreef:

Plus zijn er op dit moment toch een heel aantal onderwerpen in de wereld die wat belangrijker zijn dan een pony die is vermoord door een wolf. De hele wereld staat in de fik. Die pony is heel sneu en de wolf is een probleem, maar in vergelijking met de andere items die nu spelen...........

woow, echt woow.....

zeg maar verder niks.....
Rivendell schreef:

zelfde: woow, echt woow.....

zeg maar verder niks.....

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 13:08

DP, als het land wordt platgelegd door RU online aanvallen op ziekenhuizen, energie-infrastructuur, financiële infrastructuur? Of als er met nukes gegooid gaat worden? (Dat laatste zal in nl niet zo snel spelen maar ontaardt wellicht in een wereldoorlog)

Als de crisis in het midden oosten ontaardt in een wereldoorlog?

Met dunkt dat die pony dan gauw vergeten wordt.
Jij kunt er zelf niet eens meer online over berichten bijvoorbeeld.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 13:12

over angst aanjagen gesproken.... wat bij de wof direct groepen word, nou dat is nog een sterkere variant darop.

Ja er is veel ellende in de wereld, waar. Zal niemand ontkennen.
Maar wat nu op je eigen erf afspeelt, of zo gauw je je eigen erf afloop bagatelliseren met er zijn belangrijkere dingen dan een een dode pony door de wolf...dan zeg ik wooow....

en daar laat ik het bij

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 13:14

mysa schreef:
DP, als het land wordt platgelegd door RU online aanvallen op ziekenhuizen, energie-infrastructuur, financiële infrastructuur? Of als er met nukes gegooid gaat worden? (Dat laatste zal in nl niet zo snel spelen maar ontaardt wellicht in een wereldoorlog)

Als de crisis in het midden oosten ontaardt in een wereldoorlog?

Met dunkt dat die pony dan gauw vergeten wordt.
Jij kunt er zelf niet eens meer online over berichten bijvoorbeeld.

Dan zitten we dubbel klem, want met zoveel andere dingen om de overheid bezig te houden wordt er aan wolf helemaal niks gedaan. De kosten daarvan zijn door de vorige 2 wereldoorlogen bewezen. Toen explodeerde de wolvenpopulatie (er werd toen nl nog wel op gejaagd) en dat leverde vee en menseneters op, want geen voedsel en zat doden op het slagveld als makkelijk hapje...

Dat er een paar landen verderop een horrorscenario speelt maakt nog niet dat we hier maar alles wat lokaal gebeurt moeten negeren. Die mensen zijn er ook niet mee geholpen als wij zeg maar stoppen met huishouden en het ongedierte laten feestvieren want daar zijn de huizen stuk.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 13:40

Nee, we moeten regionaal nieuws niet negeren maar om nou maar de media wegcte zetten als linkse rakkers, die bewust geen wolvennieuws brengen..

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 14:28

Ze brengen wel wolvennieuws maar het is overduidelijk dat ze zéér eenzijdige bronnen gebruiken. Bronnen die het er alles aan gelegen is om vooral geen maatregelen te treffen. En dat is niet hoe een goed journalist te werk hoort te gaan.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 15:17

Benzz schreef:
Achterom schreef:

Als je andere politieke zaken wilt bespreken is daar een topic voor, als je de wolf maar een onbelangrijk detail vindt, snap ik niet wat je hier doet.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 15:43

Rivendell schreef:

Wat? Hoe dom kan een mens zijn? 8)7

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 16:00

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 16:06

Persoonlijk hoef ik de berichten van die domme pannenkoeken hier niet te zien.
Ik log ook bewust nooit in op die pagina's.
Als men zo dom is valt er toch niks tegen te doen.
Die willen gewoon de werkelijkheid niet zien.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 16:08

Gatver, wat misselijk. Kun je daar nou niks tegen doen dit soort vuilspuierij ??

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 16:16

Ach ja, zo lang mensen die HBO en universitair geschoold zijn ook geloven dat het meisje bij Leusden wat gebeten is, een broodje aap verhaal is hebben we nog een hele lange weg te gaan met elkaar.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 16:19

Lange weg?
Die lui zijn een doodlopende straat...

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 16:49

Die mensen snappen niet dat een wolf op je erf, zelfs zonder dode pony al een rode vlag is.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 16:52

Die mensen hebben zelf op geen enkele manier last van de wolf en vanuit je vinexwijk, flat of wat dan ook is het uiteraard heel makkelijk om die wolf op veilige afstand te adoreren en andere mensen af te kammen vanwege hun angst en zogenaamde onkunde.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 17:00

Schuimbekkende pony? Dat geeft wel aan hoeveel verstand ze er van hebben. Is de wolf op heterdaad betrapt proberen ze er nog omheen te praten. Dat soort lui zou het goed doen in de politiek.

Ik sprak laatst twee mensen uit Amsterdam en die konden zich gelukkig wel helemaal verplaatsen in het wolvenprobleem ookal hebben zij daar nergens last van.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 18:17

DuoPenotti schreef:
Persoonlijk hoef ik de berichten van die domme pannenkoeken hier niet te zien.
Ik log ook bewust nooit in op die pagina's.
Als men zo dom is valt er toch niks tegen te doen.
Die willen gewoon de werkelijkheid niet zien.

Eens, dat is niet goed voor mijn bloeddruk en algeheel welzijn :(