prompter schreef:Ja precies, dat laatste avondmaal!
wat weer werd uitgebeeld bij de opening van de OS. Of is dat ook al een complot?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:prompter schreef:13 komt toch ook uit de bijbel?
Vooral twaalf.
Maar tja, als je aanneemt dat bij het laatste avondmaal van Jezus twaalf leerlingen zaten plus Jezus zelf - en dat het dan slecht afloopt, dan snap ik de gedachtegang wel.
33 als de leeftijd van Jezus is ergens door iemand anders verzonnen.
anjali schreef:Er zijn landen waar het inderdaad normaal is om honden te eten, katten weet ik niet maar die werden ook in Nederland door arme mensen, zeker in de oorlog, gegeten. Dat noemde men "dakhaas". Die uitspraak van Trump kan best wat inzitten. Moeilijk over te oordelen als je daar niet woont en de omstandigheden niet kent.
Gruis schreef:anjali schreef:Er zijn landen waar het inderdaad normaal is om honden te eten, katten weet ik niet maar die werden ook in Nederland door arme mensen, zeker in de oorlog, gegeten. Dat noemde men "dakhaas". Die uitspraak van Trump kan best wat inzitten. Moeilijk over te oordelen als je daar niet woont en de omstandigheden niet kent.
Valt mee hoe moeilijk dat te beoordelen is. Er is namelijk geen enkel bewijs dat het is gebeurd. En wie eist, bewijst. Als je gaat zitten wachten op bewijs dat iets niet is gebeurd, kan je alles wel gaan geloven.
germie schreef:prompter schreef:Ja precies, dat laatste avondmaal!
wat weer werd uitgebeeld bij de opening van de OS. Of is dat ook al een complot?
Gruis schreef:Wat een vreemd verhaal, ik zou ook niet blij zijn als ik achteraf kat of hond heb gegeten. Maar ook niet als iemand me paard voorschotelt.
Het verhaal over het eten van katten en honden door immigranten is overigens niet nieuw. Het is een stereotype dat jaren terug (in Amerika) al is gebruikt voor het kleineren van Aziaten en Aziatische immigranten. Het is een hele slinkse manier om andere culturen als onderontwikkeld te doen lijken, en om onderscheid te maken tussen 'ons', de nette mensen, en 'hun', de savages.
rien10 schreef:Het niet eten van hond, kat of paard vind ik hypocriet.
Ieder dier wat gedood wordt voor consumptie kan gegeten worden.
Wel vind ik dat honden vaak onder barbaarse omstandigheden gehouden en geslacht worden. Maar waarom mag je in Engeland geen paard eten, in India geen koe en in Nederland geen hond?
In Rotterdam waren er in 1945 bijzonder weinig katten meer te vinden. Die gingen de pan in.
Een trekpaard wat in 1945 van oververmoeidheid en ondervoeding neer viel, was binnen een uur vakkundig uitgebeend door de omstanders.
Soms moet je, soms schrijft cultuur iets voor, soms wil je bepaalde dieren eten. Ik eet graag kip, dat is ook een dier.
anjali schreef:Gruis schreef:Wat een vreemd verhaal, ik zou ook niet blij zijn als ik achteraf kat of hond heb gegeten. Maar ook niet als iemand me paard voorschotelt.
Het verhaal over het eten van katten en honden door immigranten is overigens niet nieuw. Het is een stereotype dat jaren terug (in Amerika) al is gebruikt voor het kleineren van Aziaten en Aziatische immigranten. Het is een hele slinkse manier om andere culturen als onderontwikkeld te doen lijken, en om onderscheid te maken tussen 'ons', de nette mensen, en 'hun', de savages.
Nou ja, als het waar is, dan is het waar. En of iemand dat dan onderontwikkeld vindt of normaal, dat is een tweede.
Brainless schreef:anjali schreef:In sommige Indiase deelstaten is het doden van een koe strafbaar. En zelfs het aanwezig zijn van rundervlees in je woning. Bij de verkiezingen in India speelt dit een grote rol.
Ze eten wel rund, maar dan van buffel, deze is niet heilig.
germie schreef:prompter schreef:Ja precies, dat laatste avondmaal!
pmarena schreef:Nouja zo'n aapje met zijn schedel in een tafel met een gat leeglepelen.... vind ik toch ook wel de overtreffende trap hoor. En mensenvlees hoef ik ook niet zo nodig. Volgens mij is het gewoon normaal als je ergens persoonlijk een grens legt van wat je te ver vindt gaan.
anjali schreef:Over het eten van katten heb ik in mijn eigen omgeving wel eens een verhaal gehoord van een bejaarde,inmiddels overleden, dame. Dat ergens een maaltijd op tafel werd gezet met vlees. Na afloop vroeg men de tafelgenoten of het vlees gesmaakt had. Zij beaamden dat. "Nou, dat was Pietje (de kat)!" Wat een heel onprettig gevoel gaf bij de disgenoten want ook vroeger was het eten van katten niet algemeen gebruikelijk hier. En zeker niet van een kat die je kende. Er is hier een stad die, als je de naam noemt van die stad, men meteen zegt: van de kattenmeppers!
Blue_Eyes schreef:anjali schreef:Over het eten van katten heb ik in mijn eigen omgeving wel eens een verhaal gehoord van een bejaarde,inmiddels overleden, dame. Dat ergens een maaltijd op tafel werd gezet met vlees. Na afloop vroeg men de tafelgenoten of het vlees gesmaakt had. Zij beaamden dat. "Nou, dat was Pietje (de kat)!" Wat een heel onprettig gevoel gaf bij de disgenoten want ook vroeger was het eten van katten niet algemeen gebruikelijk hier. En zeker niet van een kat die je kende. Er is hier een stad die, als je de naam noemt van die stad, men meteen zegt: van de kattenmeppers!
Tuurlijk. Helmond. Zijn overigens de inheemse Helmonders over wie dat gaat hoor, niet de import
Blue_Eyes schreef:anjali schreef:Over het eten van katten heb ik in mijn eigen omgeving wel eens een verhaal gehoord van een bejaarde,inmiddels overleden, dame. Dat ergens een maaltijd op tafel werd gezet met vlees. Na afloop vroeg men de tafelgenoten of het vlees gesmaakt had. Zij beaamden dat. "Nou, dat was Pietje (de kat)!" Wat een heel onprettig gevoel gaf bij de disgenoten want ook vroeger was het eten van katten niet algemeen gebruikelijk hier. En zeker niet van een kat die je kende. Er is hier een stad die, als je de naam noemt van die stad, men meteen zegt: van de kattenmeppers!
Tuurlijk. Helmond. Zijn overigens de inheemse Helmonders over wie dat gaat hoor, niet de import
Veronica2 schreef:storrum schreef:Over complottheorieën... waarom moesten die stukken van de bijlmerramp geheim blijven? (ik hoor net dat ze gedeeltelijk openbaar gemaakt gaan worden na meer dan 30 jaar)
Omdat er bij die ramp een toestel van ElAl is verongelukt en er gelden tegelijkertijd ook speciale internationale regels als het om vliegrampen gaat.