Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nps schreef:Ik ben pagina’s lang inhoudelijk op je ingegaan, maar mij negeer je nu. Tsja, we waren er al over uit dat we er niet uit gaan komen. En een aantal anderen dus met jou ook niet. Jij gelooft in je onderbuikgevoel en alternatieve feitjes en ervaart dingen nogal wat anders dan de meeste, en daar ben je 100% vrij in. De meerderheid gaat echter af op feitelijkheden, empirisch bewijs en inhoud. Dan wordt het altijd een gevoelsdiscussie vs de rationale en liggen de gedeelde waarheid al zo ver uiteen dat je er niet uit gaat komem. En dat heeft he-le-maal niks met links of rechts te maken. Ik heb in my bokt days tegen beter weten in al redelijk wat “gediscussieerd” met mensen die alternatieve feitjes aanhangen en de discussie gaat altijd hetzelfde. Er is een persoon die een onnavolgbare brei van steeds nieuwe bijzondere feitjes het topic in gooit, mensen gaan ijverig aan de slag om inhoudelijk weerwoord te geven op deze brei, de boehoe ze zijn allemaal tegen me kaart wordt gespeeld (soms samen met de Robin Hood ik vertegenwoordig de mensen die zelf niks durven te zeggen) en voila, het topic is pagina’s lang ontwricht.
We hebben het nu altijd tijden over Corona (is voorbij, men is, volledig naar verwachting, gewoon terug naar normaal) of over wie de rijkste 1% is (totaal onboeiend en niet relevant. Het inperken van vrijheden van rijke mensen of het beperken van mensen in hun reismogelijkheden lijkt mij geen oplossing voor het klimaatprobleem. Daarnaast hebben we het hier over Nederland, niet over de wereld.
Kunnen we het please, alstjeblieft weer hebben over de actualiteit?
AppleSter schreef:Avalanche schreef:Maar hoe ze zich voelden maakt niet zoveel uit voor de feiten natuurlijk. Keuzes hebben consequenties, en steeds moeten testen was een consequentie van niet prikken.
En ook dat het besproken is verandert niets aan de feiten.
Feit is simpelweg dat er geen dwang was.
Bijzonder dat mensen steeds weer terugvallen op “feiten”. In jouw beleving was er geen dwang. En in de beleving van onze politici (die baadt hadden bij het slijten van de prikken aan alle inwoners van Nederland) ook niet. Maar kijk eens verder en vraag eens aan mensen om je heen die om wat voor reden dan ook niet de prikken wilden laten zetten (of niet bij hun kinderen), vraag eens hoe die deze bijzonder vrijheidsbeperkende (voor iedereen, niet alleen ongeprikten) maatregelen voor hen waren. En of ze last hadden van dwang vanuit de maatregelen van de overheid. Leuk dat je alles weer op “feiten” wegzet maar het is niet zo zwart/wit.
En “keuzes hebben consequenties”… In wat voor land leven we dat mensen dit soort zinnen gewoon blijven uitkramen? Das net zo’n dooddoener als “Wat hebben we het toch nog goed hier hè” terwijl de middeninkomens het heel zwaar hebben en de rij bij de voedselbank alleen maar groeit - ook met hard werkende mensen.
Janneke2 schreef:Wat een kort geheugen, dat artikel uit het AD over het leiderschap van Rutte binnen de vvd.
... Rita Verdonk, ad? Uiteindelijk heeft Verdonk het onderspit gedolven en is ze een eigen partij begonnen (of twee, er was Trots op Nederland, maar mij staat nog iets bij).
Maar het leiderschap over de vvd heeft hij niet cadeau gekregen - en dat het nu ingewikkeld is voor Yesilgöz: 'dat hoort erbij, als je iemand opvolgt'.
CharleyT schreef:imaudy schreef:Hele interessante bijdrage CharleyT. Wie heeft daar nu wat aan dan?
Geen idee, waarschijnlijk net zoveel als de bijdrages van anderen hier![]()
Eigenlijk net zo interessant als jouw reactie toch.
Avalanche schreef:Noem mij 1 plek waar keuzes geen consequenties hebben?
Avalanche schreef:Eens hoor. Mijn reactie was vooral op AppleSter die het heel vreemd vind dat keuzes consequenties hebben.
AppleSter schreef:rien10 schreef:Jammer dat je feiten ontkent en niet zo veel inhoudelijk reageert AppleSter. Ik heb geprobeerd met open vizier met je te communiceren. Maar ik stop met op jou reageren.
Prima! Das al 1 van de club minder. Ik kan niet op alles reageren, jullie gaan met een snelheid met z’n allen tegen 1 dat niet bij te houden voor iemand die werkt en
een sociaal (en paardrijk) leven heeft.
Kinke schreef:tja, dat is maar hoe je het bekijkt journee, ik vind namelijk dat de keuzes tijdens de corona pandemie de juiste waren op dat moment
AppleSter schreef:Avalanche schreef:Eens hoor. Mijn reactie was vooral op AppleSter die het heel vreemd vind dat keuzes consequenties hebben.
Vrijheidsbeperkende consequenties opleggen aan mensen en het buitensluiten van groepen mensen omdat ze niet deden wat de staat wilde is niet normaal. En dat zouden we niet normaal moeten vinden. Een overheid hoort ons niet op te sluiten, zeker niet voor een virus dat vergelijkbaar is met een stevige griep.
Dat ze in eerste aanleg zware maatregelen namen, begrijpelijk, we kenden het virus nog niet. Maar na een paar maanden was er voldoende data om de schrik-maatregelen te beëindigen ipv voort te zetten en met QR ellende te beginnen.
Nu was jij de brave, maar wat als jij (of gezinsleden) de volgende keer niet de brave KAN zijn?
pmarena schreef:Heb je het stukje gemist van de steeds weer oplopende ziekenhuiscijfers en het totaal afgewerkte zorgpersoneel dat het veel te druk had....? Op het moment dat de ziekenhuizen dreigen te overstromen moet de samenleving dan maar even niet massaal elkaar ziek maken op sportclubs en in cafeetjes enzo zodat er geen mensen op straat dood hoeven te gaan.
Of had je dat laatste een betere optie gevonden dan
Als jij de touwtjes in handen had gehad op dat moment. Hoe zou JIJ dat probleem hebben opgelost?