Het kabinet is gevallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:04

prompter schreef:
Twitter is gewoon een vervelend medium geworden. Hier geen account meer.

Is dat niet met alle social media? Iedereen heeft ineens een podium. Soms is dat een voordeel, vaak ook niet. Ik denk wel dat er dingen aan het licht gekomen zijn, mede dankzij social media, die anders misschien wel nooit uitgekomen waren (even los van de politiek, maar bijvoorbeeld het drama in verzorgingstehuizen o.i.d.). Maar er gaat ook gewoon heel veel onzin rond op de socials.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:05

Ik vind het vooral bizar dat Nieuwsuur zich moet gaan verdedigen tegenover een groep complotdenkers terwijl iedereen zou moeten snappen dat een nieuwskanaal met een deadline werkt en dus alleen reacties tot aan een bepaalde tijd verwerkt. En moet je zien hoe veel negatieve reacties, ongeacht op welke manier je die reacties telt.. Elke bedreiging is er een te veel. Daar zou het over moeten gaan, over de complotdenkers die zo enorm veel haat en negativiteit verspreiden.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 17-07-23 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:05

Al die dingen worden gewoon geroepen om haar te kwellen. Heks, teef en al die andere worden.

Ik zou me zelf niet zoveel aantrekken van dat soort teksten. Eencelligen kunnen nou eenmaal nooit wat zinnigs zeggen en daar zou ik dus als ik politicus was boven staan.

Maar serieuze dreiging wat ze ook heeft mee gemaakt dat hakt er echt in en ook bij haar dochters. Ik vind het dus een verstandige keuze. Heel jammer dat dat nodig is maar begrijpelijk.

Cer

Re: Het kabinet is gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:18

Ik gebruik twitter wel om bijv het nieuws in de buurt te volgen. En daardoor lees ik ook hoe mensen elkaar op (laten) hitsen.. Ook al zouden het kleine groepen betreffen, het helemaal negeren (door de overheid bijvoorbeeld) lijkt mij ook niet verstandig. het zijn toch dingen die leven..
Dat er een deadline is, heeft niets te maken met het nieuws wat gebracht wordt, dat moet correct zijn denk ik. De wordcloud die er stond, was niet juist
Zeker in een tijd van zulke polarisering.. maar het lijkt wel dat, ongeacht welk medium, verkoop/reclame cijfers veel belangrijker zijn dan checken of je nieuws klopt..

Veel berichten zijn opruiend en zorgwekkend en kunnen een land verdelen.. Ik denk niet dat nieuwsbedrijven altijd nieuws brengen met de beste intenties, of (zoals ze meen ik ooit bedoelt waren) als controlerend orgaan (vrijheid van pers enzo)

Dat Kaag het zwaar te verduren heeft gehad, staat vast.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:22

Ik vind Twitter wel net iets erger dan andere socials. Ik snap dan ook niet zo goed waarom het nog zo veel gebruikt wordt als communicatiemiddel van in dit geval politici.

Ik heb het nog wel en raadpleeg het als er wat bijzonders is. Zoals in dit geval de val van het kabinet. Maar ook toen met dat gedoe in Amerika, het bestormen van het Capitool.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:30

Twitter is sinds Musk nog populairder geworden onder haatzaaiers en complotdenkers in het kader van vrije meningsuiting (https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/246187 ... onder-musk). De afdeling de tweets modereerde is compleet ontslagen.

Overigens ook eén van de redenen waarom ik wel op D66 stemde - ik denk dat je de invloed van social media en het verspreiden van des- en misinformatie en de invloed best wel een dingetje is. Samen met de grote invloed die internet en digitalisering op "het volk" heeft en hoe om te gaan met data, privacy en inclusiviteit op het internet. D66 (en ook Volt) zijn de enigen die ik vond die uberhaupt iets over deze dingen in hun programma hebben staan. Super belangrijk, maar geen sexy polariserend onderwerp, dus wordt vaak vergeten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:31

Jessix schreef:
Ik vind Twitter wel net iets erger dan andere socials. Ik snap dan ook niet zo goed waarom het nog zo veel gebruikt wordt als communicatiemiddel van in dit geval politici.

Nou, dat snap ik inderdaad ook niet...

Ik volg ook natuurdingen, en architectuur, en bijzondere weetjes, geschiedenis.. er staan best veel leuke dingen op, als je de juiste tunnels uitschakelt :j
(dat laatste is dan soms wel een gedoe :+ )

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:45

Ik vond Twitter al een verschrikkelijk toxisch hol voordat Musk het overnam. Ik heb het in het najaar van 2019 volledig verwijderd. Ik zat in een fanbase van een band en het ging daar echt hard tegen hard. Kliekjes die je compleet buitensloten, ook als je ze in het echt tegen kwam. Verschrikkelijk.

Vind het nu nog steeds een medium waar iedereen overal zijn plasje over kan doen en maar wat tegen elkaar loopt te roepen. Dat zal vast op andere SM-platforms ook zo zijn (Facebook bijvoorbeeld), maar daar kan ik het veel beter wegfilteren dan op Twitter. Daar kan ik veel beter zelf beheersen welke kring ik te zien krijg en met wie ik communiceer.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:51

Ja op FB zit ik in mijn eigen fuik, net als bij Instagram. Daar zie ik enkel maar puppy's en paarden! :D

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:30

DuoPenotti schreef:
Ik vraag me wel af hoeveel mensen bij het scheldwoord heks daar ook echt haar vrouw zijn bedoelen of alleen maar het karakter. Niet dat alleen maar op karakter het beter is, maar ik denk dat het doortrekken naar het vrouw zijn niet opgaat. Te ver door gedacht.

Waarom zou je überhaupt dergelijke haat verspreiden en iemands leven vergallen? Kijk waartoe het heeft geleid?

Vrouwenhaat bestaat. Of dit vrouwenhaat was vind ik lastig te zeggen. Maar het is dieptriest dat dit gebeurd, en ik zou zelfs zo ver willen gaan dat ik dit gevaarlijk vind voor de samenleving.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:45

Jessix schreef:
Ja op FB zit ik in mijn eigen fuik, net als bij Instagram. Daar zie ik enkel maar puppy's en paarden! :D

Gelukkig kan dat :j . Een RL vriendin van mij klaagde een keer dat ze zooooo depri werd van alle ellende op de wereld en dat het zoveel en zovaak langs kwam. Mijn antwoord was dat ik daar geen last van had, mijn fb staat vol met veulentjes en kattenfilmpjes <3 .

Internet heeft ons veel gebracht, maar inderdaad ook nadrukkelijk de donkere kant van de mensheid.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:46

Jessix schreef:

Doe je het beter dan ik. Ik heb een tijdje alleen maar vallende ruiters gezien...

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:56

Veronica2 schreef:
Jessix schreef:

Gelukkig kan dat :j . Een RL vriendin van mij klaagde een keer dat ze zooooo depri werd van alle ellende op de wereld en dat het zoveel en zovaak langs kwam. Mijn antwoord was dat ik daar geen last van had, mijn fb staat vol met veulentjes en kattenfilmpjes <3 .

Internet heeft ons veel gebracht, maar inderdaad ook nadrukkelijk de donkere kant van de mensheid.

Daar is iets leuks voor: de feel-good newsletter. Komt wekelijks in je mailbox met positieve nieuwsitems van over de hele wereld :D

https://feelgoodnews.substack.com/

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 12:04

Ik vraag me wel af in hoeverre de peilingen in de beslissing van Kaag hebben meegewogen. D66 maakt grote kans om na de volgende verkieingen in de opositiebankjes plaats te moeten nemen. Kaag kan genoeg interessante baantjes in het buitenland krijgen.

Dan zijn er natuurlijk de bedreigingen. Maar of dat echt de hoofdreden is dat betwijfel ik.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 12:09

Jetten heeft ook het een en ander naar zijn hoofd gekregen...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 12:23

Volgens mij maken alle partijen kans om buiten het kabinet terecht te komen...

Ook als je de grootste wordt: garanties zijn er niet.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 12:25

purny schreef:
Jetten heeft ook het een en ander naar zijn hoofd gekregen...

Ze hebben bij hem toch ook al op de stoep gestaan?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 12:26

Janneke2 schreef:

Alleen wordt de kans wel groter wanneer je in de peilingen halveert zoals D66 op het moment doet.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 12:41

Loretta schreef:
Janneke2 schreef:

Alleen wordt de kans wel groter wanneer je in de peilingen halveert zoals D66 op het moment doet.

... op zich is dat wel zo.
Maar kansrekeningen op basis van peilingen zijn weinig waard.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 12:46

Ik ben heel benieuwd naar de aanloop naar de verkiezingen. Welke verschuivingen gaan we nog zien? Waar gaan de partijen op inzetten tijdens de campagne?

Ik hoop dat we daarin ook echt een frisse wind gaan merken, dus niet meer zo in het verleden blijven hangen en de schuld geven, maar door naar hoe nu verder. Niet meer op de persoon maar op de inhoud.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 13:19

het worden heel interessante verkiezingen denk ik. leuk ook wel, de onvoorspelbaarheid.

Ik ben ook wel heel benieuwd wat Pieter Omtzigt van plan is. En wie lijsttrekker voor pvdagl gaat worden

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 13:24

juval schreef:
het worden heel interessante verkiezingen denk ik. leuk ook wel, de onvoorspelbaarheid.

Ik ben ook wel heel benieuwd wat Pieter Omtzigt van plan is. En wie lijsttrekker voor pvdagl gaat worden

Ja dat gevoel heb ik ook wel. Iets van "spannend...!!" :) De kaarten worden opnieuw geschut, veel nieuwe spelers en wat gaan ze doen?

(Ik snap trouwens dat het voor mensen in een rot situatie wel heel anders kan voelen natuurlijk)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 13:30

Jessix schreef:
(Ik snap trouwens dat het voor mensen in een rot situatie wel heel anders kan voelen natuurlijk)

of juist niet,... de ontwikkelingen geven mij (als boerin) misschien juist hoop op betere tijden . Als in, het roer gaat om, veel slechter kan het niet worden (dat klinkt best naïef misschien haha)

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 13:58

Jessix schreef:
juval schreef:

Ja dat gevoel heb ik ook wel. Iets van "spannend...!!" :) De kaarten worden opnieuw geschut, veel nieuwe spelers en wat gaan ze doen?

Ik vind het welzijn van "het Volk" dan weer geen lollig gokje.. het is geen kansspelletje, het gaat om het bestuur van het land...

juval schreef:
of juist niet,... de ontwikkelingen geven mij (als boerin) misschien juist hoop op betere tijden . Als in, het roer gaat om, veel slechter kan het niet worden (dat klinkt best naïef misschien haha)

Voor boeren wordt het misschien beter, voor de natuur, het dierenwelzijn in de intensieve veehouderij en de biodiversiteit veel slechter. Dus ik vind wel dat het veel slechter kan en ben bang dat het niet die kant op gaat. Het is maar net wat je goed vind (of is "goed" alleen "pro-boer"?).

Ik ben voorzichtig wantrouwend. Gelukkig hebben we een werkende democratie in Nederland dus mocht het komende kabinet niet geweldig zijn dan vertaald zich een volgende verkiezing vast weer terug.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 14:05

Daarom schrijf ik ook, snap dat andere mensen daar anders in staan. :)