Benzine kosten stijgen plus veel km's rijden!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 44929
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Benzine kosten stijgen plus veel km's rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 20:32

Nederlandse brandstof is altijd duurder geweest dan omliggende landen. Dat komt deels doordat wij onze wegen deels onderhouden via die belasting en accijns. Dat is ook de eerlijkste manier; mensen die de weg het meest gebruiken betalen het meest bij aan het onderhoud. Veel andere landen werken met milieustickers en wegenvignetten, ook niet ideaal. En dankzij die wat hogere brandstofprijzen hebben wij wel enorm goede wegen, vergelijk dat eens met België :=
Het onderhoud en aanleg van wegen kost schijnbaar zo’n 30 miljard per jaar. Hoe wil jij dat financieren, OleJon?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 20:33

8nnemiek schreef:
Nederlandse brandstof is altijd duurder geweest dan omliggende landen. Dat komt deels doordat wij onze wegen deels onderhouden via die belasting en accijns. Dat is ook de eerlijkste manier; mensen die de weg het meest gebruiken betalen het meest bij aan het onderhoud. Veel andere landen werken met milieustickers en wegenvignetten, ook niet ideaal. En dankzij die wat hogere brandstofprijzen hebben wij wel enorm goede wegen, vergelijk dat eens met België :=
Het onderhoud en aanleg van wegen kost schijnbaar zo’n 30 miljard per jaar. Hoe wil jij dat financieren, OleJon?

Maar wat denk je wat er dan straks gaat gebeuren als meerendeel over is op EV?

Dan komt daar gewoon flinke wegenbelasting op misschien nog wel veel en veel meer dan nu ivm de accijnzen die er dan ook niet meer zijn.

8nnemiek

Berichten: 44929
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Benzine kosten stijgen plus veel km's rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 20:50

Dat kan, ook geen probleem toch? Ik vind het niet meer dan logisch dat je mee betaalt om de wegen te onderhouden als je een auto hebt.
Ik ben ook voorstander van rekeningrijden, dat is net als accijns op benzine nog wat eerlijker dan wegenbelasting.

Anoniem

Re: Benzine kosten stijgen plus veel km's rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 20:54

Nee maar omdat er in dit topic aangehaald wordt dat EV goedkoper is dan ICE. Dat zal straks echt niet meer zo zijn :) dan doe je het voor het milieu niet omdat het goedkoper is.

8nnemiek

Berichten: 44929
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:03

Dat blijft zeker goedkoper :j Wij hebben onze kosten berekend met de geschatte wegenbelasting die we over een aantal jaar gaan betalen.
Je bespaart zo veel op brandstof dat die kosten voor wegenbelasting echt verwaarloosbaar zijn als je redelijk wat kilometers maakt. Plus dat het onderhoud veel goedkoper is.

We betaalden voor de bmw 50 euro wegenbelasting. Voor de elektrische auto wordt dat 75 euro ongeveer als ze hetzelfde als een benzineauto worden berekend.
We betalen nu 8 euro per 300km, dat zou met benzine rond de 40 euro kosten met onze vorige auto.
En we hebben sinds we de auto hebben, eind Februari, al 15.000km gereden. Reken uit je winst :Y)
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 12-06-22 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:06

Huh? Jij weet hoe het in de toekomst gaat? Wat een onzin :) sorry maar de btw en accijns van brandstof moet toch ergens vandaan gaan komen je. Je hebt compleet geen idee wat dat in de toekomst gaat doen met EV. Dat weet niemand. Heb je enig idee hoeveel miljard de overheid binnen schraapt aan btw en accijnzen op brandstof?

Fitzroy

Berichten: 25679
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:18

OleJon schreef:
8nnemiek schreef:
OleJon, met zo’n theorieën kun je beter naar het complottheorieën topic verhuizen. Grondstoffen zijn over de hele wereld duurder en dat heeft compleet andere oorzaken dan dat jij gelooft.


Klopt dat het in heel Europa duur is. maar Nederland schiet er boven uit.


Nog nooit in Griekenland geweest? Benzine staat hier ook op 2,50. Net zo duur als in Nl en de wegen zijn ook nog eens dramatisch :))

8nnemiek

Berichten: 44929
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:21

Spenk schreef:
Huh? Jij weet hoe het in de toekomst gaat? Wat een onzin :) sorry maar de btw en accijns van brandstof moet toch ergens vandaan gaan komen je. Je hebt compleet geen idee wat dat in de toekomst gaat doen met EV. Dat weet niemand. Heb je enig idee hoeveel miljard de overheid binnen schraapt aan btw en accijnzen op brandstof?

https://topgear.nl/autonieuws/hoeveel-l ... aan/?amp=1
Dus nog niet de helft van de uitgaves. En eerder in het topic staat al een berekening waaruit blijkt dat de inkomsten sinds de verlaging van de accijns nog wat verder zakken.

germieJarig

Berichten: 28381
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Brabant

Re: Benzine kosten stijgen plus veel km's rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:46

Wegenbelasting was toch gebaseerd op 'vervuiling'? Dat gaat natuurlijk allang niet meer op, want EUR6 diesels zijn schoner dan benzine auto's. Maar wat als die elektrische auto's ook even het tarief van een diesel mogen gaan betalen omdat ze zo veel zwaarder zijn? (dan zit je echt niet leuk meer hoor als je op gewicht moet gaan betalen).
Je weet nooit wat men gaat verzinnen als iedereen elektrisch rijdt, want er moet natuurlijk wel over de rug van de burger geld binnen komen.

8nnemiek

Berichten: 44929
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:55

Wat bedoel je met diesel tarieven omdat ze zwaarder zijn? Wat heeft diesel met gewicht te maken?
De reden dat diesels zo veel duurder zijn is simpelweg omdat ze de lucht meer vervuilen, en dat doet een ev niet.

https://www.autogids.be/autonieuws/ontc ... 42127.html

“De voor een diesel typische verbranding met arm mengsel (lees: de cilinder bevat meer zuurstof dan nodig om een bepaalde hoeveelheid brandstof te verbranden) veroorzaakt namelijk erg veel partikels. Vandaar dat vanaf 2009 (Euro 5) een zuiveringssysteem verplicht werd (roetfilter). Bij de armmengselverbranding van diesel komen echter ook stikstofoxides (NOx) vrij, die bijzonder schadelijk zijn. NO2 is bijvoorbeeld 40 keer giftiger dan koolstofmonoxide (CO) en 4 keer gevaarlijker dan stikstofmonoxide (NO). NOx is een van de verantwoordelijke stoffen voor zure regen en kan leiden tot ademhalingsproblemen. Daarom zullen de normen nog strenger worden, zeker sinds de Dieselgate-affaire, die aan het licht bracht hoe de constructeurs de voorschriften wisten te omzeilen.”

En https://automotive-online.nl/management ... rvuilender
“ Van de Euro 5-diesels voldeed geen enkele auto aan de norm voor NOx-uitstoot. Van de Euro6-diesels wist 10 procent de uitstoot onder de emissielimiet te houden. Euro 5-motoren stoten gemiddeld 4,1 keer meer NOx (stikstofoxide) uit dan de limiet, bij Euro 6-motoren was uitstoot gemiddeld 4,5 keer boven de norm. ”
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 12-06-22 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Benzine kosten stijgen plus veel km's rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:57

Nogmaals je beseft dat dit in de toekomst zal veranderen? Dat het niet meer om vervuilen gaat maar dat er ook gewoon geld in de la moet komen om de wegen te kunnen onderhouden?

Je kunt wel blijven roepen dat EV veel goedkoper is. Nu is dat zo ja! Heb je helemaal gelijk in. Maar ik kan niet 10 jaar in de toekomst kijken en vermoedelijk jij ook niet. Dat het in de toekomst veel en veel duurder gaat worden lijkt me duidelijk.

8nnemiek

Berichten: 44929
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Benzine kosten stijgen plus veel km's rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:00

Ja, het geld voor onderhoud moet blijven binnen komen. Zoals ik al zei; rekeningrijden zou een prima oplossing zijn.
Wat is je punt? Dat mensen beter geen EV kunnen aanschaffen omdat het in de toekomst misschien net zo duur wordt als een brandstofauto?

germieJarig

Berichten: 28381
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:19

8nnemiek schreef:
Wat bedoel je met diesel tarieven omdat ze zwaarder zijn? Wat heeft diesel met gewicht te maken?
De reden dat diesels zo veel duurder zijn is simpelweg omdat ze de lucht meer vervuilen, en dat doet een ev niet.

https://www.autogids.be/autonieuws/ontc ... 42127.html

“De voor een diesel typische verbranding met arm mengsel (lees: de cilinder bevat meer zuurstof dan nodig om een bepaalde hoeveelheid brandstof te verbranden) veroorzaakt namelijk erg veel partikels. Vandaar dat vanaf 2009 (Euro 5) een zuiveringssysteem verplicht werd (roetfilter). Bij de armmengselverbranding van diesel komen echter ook stikstofoxides (NOx) vrij, die bijzonder schadelijk zijn. NO2 is bijvoorbeeld 40 keer giftiger dan koolstofmonoxide (CO) en 4 keer gevaarlijker dan stikstofmonoxide (NO). NOx is een van de verantwoordelijke stoffen voor zure regen en kan leiden tot ademhalingsproblemen. Daarom zullen de normen nog strenger worden, zeker sinds de Dieselgate-affaire, die aan het licht bracht hoe de constructeurs de voorschriften wisten te omzeilen.”

En https://automotive-online.nl/management ... rvuilender
“ Van de Euro 5-diesels voldeed geen enkele auto aan de norm voor NOx-uitstoot. Van de Euro6-diesels wist 10 procent de uitstoot onder de emissielimiet te houden. Euro 5-motoren stoten gemiddeld 4,1 keer meer NOx (stikstofoxide) uit dan de limiet, bij Euro 6-motoren was uitstoot gemiddeld 4,5 keer boven de norm. ”

https://www.camp-to-go.nl/blog/moderne- ... %20schoner.

EUR6 diesels zuiveren zelfs de lucht. De lucht die er uitkomt is schoner dan die er in gaat.

Maar waar het om gaat in deze discussie is dat dieselrijders nu het zwarte schaap zijn. Per gewichtsklasse betaal je heel veel meer, tot extreem veel meer wegenbelasting dan een elektrische auto of benzine auto. Elektrisch heet nu 'goedkoop', maar wat als die straks ook het dieseltarief moeten betalen? Je weet immers niet wat de toekomst brengt. Ik geloof er niets van dat het 'goedkoop' zal blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 23:04

8nnemiek schreef:
Ja, het geld voor onderhoud moet blijven binnen komen. Zoals ik al zei; rekeningrijden zou een prima oplossing zijn.
Wat is je punt? Dat mensen beter geen EV kunnen aanschaffen omdat het in de toekomst misschien net zo duur wordt als een brandstofauto?

Nee het punt is dat je roept het veeel goedkoper is ook in de toekomst een dat kun je nu gewoon niet weten. Net als dat je een klein "koekblik" niet vergelijken kan met een grote auto.

OleJon
Berichten: 2713
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 23:45

germie schreef:
8nnemiek schreef:
Wat bedoel je met diesel tarieven omdat ze zwaarder zijn? Wat heeft diesel met gewicht te maken?
De reden dat diesels zo veel duurder zijn is simpelweg omdat ze de lucht meer vervuilen, en dat doet een ev niet.

https://www.autogids.be/autonieuws/ontc ... 42127.html

“De voor een diesel typische verbranding met arm mengsel (lees: de cilinder bevat meer zuurstof dan nodig om een bepaalde hoeveelheid brandstof te verbranden) veroorzaakt namelijk erg veel partikels. Vandaar dat vanaf 2009 (Euro 5) een zuiveringssysteem verplicht werd (roetfilter). Bij de armmengselverbranding van diesel komen echter ook stikstofoxides (NOx) vrij, die bijzonder schadelijk zijn. NO2 is bijvoorbeeld 40 keer giftiger dan koolstofmonoxide (CO) en 4 keer gevaarlijker dan stikstofmonoxide (NO). NOx is een van de verantwoordelijke stoffen voor zure regen en kan leiden tot ademhalingsproblemen. Daarom zullen de normen nog strenger worden, zeker sinds de Dieselgate-affaire, die aan het licht bracht hoe de constructeurs de voorschriften wisten te omzeilen.”

En https://automotive-online.nl/management ... rvuilender
“ Van de Euro 5-diesels voldeed geen enkele auto aan de norm voor NOx-uitstoot. Van de Euro6-diesels wist 10 procent de uitstoot onder de emissielimiet te houden. Euro 5-motoren stoten gemiddeld 4,1 keer meer NOx (stikstofoxide) uit dan de limiet, bij Euro 6-motoren was uitstoot gemiddeld 4,5 keer boven de norm. ”

https://www.camp-to-go.nl/blog/moderne- ... %20schoner.

EUR6 diesels zuiveren zelfs de lucht. De lucht die er uitkomt is schoner dan die er in gaat.

Maar waar het om gaat in deze discussie is dat dieselrijders nu het zwarte schaap zijn. Per gewichtsklasse betaal je heel veel meer, tot extreem veel meer wegenbelasting dan een elektrische auto of benzine auto. Elektrisch heet nu 'goedkoop', maar wat als die straks ook het dieseltarief moeten betalen? Je weet immers niet wat de toekomst brengt. Ik geloof er niets van dat het 'goedkoop' zal blijven.


Nou inderdaad, ze willen evengoed centen in de la.

OleJon
Berichten: 2713
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 23:48

Citaat:

8nnemiek schreef:
Wat bedoel je met diesel tarieven omdat ze zwaarder zijn? Wat heeft diesel met gewicht te maken?
De reden dat diesels zo veel duurder zijn is simpelweg omdat ze de lucht meer vervuilen, en dat doet een ev niet.

https://www.autogids.be/autonieuws/ontc ... 42127.html

“De voor een diesel typische verbranding met arm mengsel (lees: de cilinder bevat meer zuurstof dan nodig om een bepaalde hoeveelheid brandstof te verbranden) veroorzaakt namelijk erg veel partikels. Vandaar dat vanaf 2009 (Euro 5) een zuiveringssysteem verplicht werd (roetfilter). Bij de armmengselverbranding van diesel komen echter ook stikstofoxides (NOx) vrij, die bijzonder schadelijk zijn. NO2 is bijvoorbeeld 40 keer giftiger dan koolstofmonoxide (CO) en 4 keer gevaarlijker dan stikstofmonoxide (NO). NOx is een van de verantwoordelijke stoffen voor zure regen en kan leiden tot ademhalingsproblemen. Daarom zullen de normen nog strenger worden, zeker sinds de Dieselgate-affaire, die aan het licht bracht hoe de constructeurs de voorschriften wisten te omzeilen.”

En https://automotive-online.nl/management ... rvuilender
“ Van de Euro 5-diesels voldeed geen enkele auto aan de norm voor NOx-uitstoot. Van de Euro6-diesels wist 10 procent de uitstoot onder de emissielimiet te houden. Euro 5-motoren stoten gemiddeld 4,1 keer meer NOx (stikstofoxide) uit dan de limiet, bij Euro 6-motoren was uitstoot gemiddeld 4,5 keer boven de norm. ”


Je betaald voor diesel auto's meer wegenbelasting omdat deze auto's zwaarder in gewicht zijn. En dat komt door het type moter wat er in ligt

Het gedeelte wegenbelasting op vervuiling komt er nog over heen en dat is voor oudere diesels en dat is de roettax

OleJon
Berichten: 2713
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 23:52

8nnemiek schreef:
Dat blijft zeker goedkoper :j Wij hebben onze kosten berekend met de geschatte wegenbelasting die we over een aantal jaar gaan betalen.
Je bespaart zo veel op brandstof dat die kosten voor wegenbelasting echt verwaarloosbaar zijn als je redelijk wat kilometers maakt. Plus dat het onderhoud veel goedkoper is.

We betaalden voor de bmw 50 euro wegenbelasting. Voor de elektrische auto wordt dat 75 euro ongeveer als ze hetzelfde als een benzineauto worden berekend.
We betalen nu 8 euro per 300km, dat zou met benzine rond de 40 euro kosten met onze vorige auto.
En we hebben sinds we de auto hebben, eind Februari, al 15.000km gereden. Reken uit je winst :Y)


Dat de elektrische auto's nu in verhouding goedkoop zijn qua wegenbelasting, is mensen aan de elektrische auto te krijgen.

Was jaren terug met de dieselauto's ook zo. Als iedereen straks zo'n ding heeft. Word dat heus wel anders.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 23:56

8nnemiek schreef:
Nederlandse brandstof is altijd duurder geweest dan omliggende landen. Dat komt deels doordat wij onze wegen deels onderhouden via die belasting en accijns. Dat is ook de eerlijkste manier; mensen die de weg het meest gebruiken betalen het meest bij aan het onderhoud. Veel andere landen werken met milieustickers en wegenvignetten, ook niet ideaal. En dankzij die wat hogere brandstofprijzen hebben wij wel enorm goede wegen, vergelijk dat eens met België :=
Het onderhoud en aanleg van wegen kost schijnbaar zo’n 30 miljard per jaar. Hoe wil jij dat financieren, OleJon?

Waarom laat Nederland buitenlanders dan geen vignetten betalen om beter uit te komen? Als wij met eigen auto in Europa op vakantie gaan moeten we ook tig vignetten kopen waarmee we bijdragen tenslotte. De Nederlander betaalt dus in eigen land en in t buitenland de hoofdprijs.

IMANDRA

Berichten: 10330
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 00:58

Als we toch lekker aan het “wat-als’en” zijn:
Wat als de wegenbelasting en accijnzen en belasting op ‘tanken’ net voordat / zodra EV’s de norm zijn wordt omgezet naar een ander systeem? Zodat iedereen evenredig naar verbruik bijdraagt? Bijvoorbeeld naar bijdrage per gereden kilometers.

Die angst dat de EV’s in de toekomst zo veel duurder worden is helemaal niet zo gegrond. Ja, er zal belasting geheven worden zodat onze wegen onderhouden kunnen blijven worden. Maar dat lijkt me niet meer dan normaal. Maar dat doemdenken over dat het mógelijk mísschien nét zo duur gaat worden als nu, qua wegenbelasting en wat het je nú kost om 100km de rijden?

Ik zou me niet verbazen als ze de wegenbelasting bijv gewoon rechttrekken, als ze niet voor het km-systeem kiezen. Een wellicht wat zwaardere EV-Corsa kost dan qua wegenbelasting even veel als de normale Corsa nu. Een Tesla als een vergelijkbare sedan nu. Dan krijgt de overheid nog wel geld binnen om de wegen te onderhouden, maar is de consument niet duurder uit dan in de huidige situatie. Sterker nog, die is goedkoper uit want het “tanken” is goedkoper. Zéker naarmate meer energie uit duurzame bronnen wordt opgewekt. Wat ook de toekomst gaat zijn.

Het klinkt echt alsof sommigen gewoon redenen aan het verzinnen zijn om niet aan EV’s de hoeven denken.

8nnemiek

Berichten: 44929
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 03:19

Dat dus _/-\o_

En die ‘schone’ diesels, die blijven altijd giftige rotzooi uitstoten. Minder uitstoot is nog steeds uitstoot wat mensen en dieren inademen. Staat ook in het artikel: “ Euro 6-diesels zouden volgens recent onderzoek van de emissie-analisten van Cambustion namelijk niet per se meer stikstof uitstoten dan moderne benzinemotoren, in sommige gevallen zelfs minder.” Dus soms minder, maar meestal meer.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Benzine kosten stijgen plus veel km's rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:18

Elektriciteit wordt ook duurder dus als de wegenbelasting ook omhoog gaat vanwege zwaardere EVs kost t weer net zoveel tegen dat iedereen een EV kan betalen.
Haal wat meer geld op van buitenlandse auto's die in NL rondrijden en gun de eigen bevolking een verlaging.

Winged

Berichten: 33897
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:26

IMANDRA schreef:
Als we toch lekker aan het “wat-als’en” zijn:
Wat als de wegenbelasting en accijnzen en belasting op ‘tanken’ net voordat / zodra EV’s de norm zijn wordt omgezet naar een ander systeem? Zodat iedereen evenredig naar verbruik bijdraagt? Bijvoorbeeld naar bijdrage per gereden kilometers.

Prima hoor, maar mogen de OV-verbindingen hier in het noorden dan ook wat beter? Als ik van mijn huis met het OV naar het werk zou willen ben ik een keer zo lang onderweg, mede door de wachttijden en niet aansluitende verbindingen (en stukken lopen tussendoor). En dan woon ik niet echt in de middle-of-nowhere.

OleJon
Berichten: 2713
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:42

IMANDRA schreef:
Als we toch lekker aan het “wat-als’en” zijn:
Wat als de wegenbelasting en accijnzen en belasting op ‘tanken’ net voordat / zodra EV’s de norm zijn wordt omgezet naar een ander systeem? Zodat iedereen evenredig naar verbruik bijdraagt? Bijvoorbeeld naar bijdrage per gereden kilometers.

Die angst dat de EV’s in de toekomst zo veel duurder worden is helemaal niet zo gegrond. Ja, er zal belasting geheven worden zodat onze wegen onderhouden kunnen blijven worden. Maar dat lijkt me niet meer dan normaal. Maar dat doemdenken over dat het mógelijk mísschien nét zo duur gaat worden als nu, qua wegenbelasting en wat het je nú kost om 100km de rijden?

Ik zou me niet verbazen als ze de wegenbelasting bijv gewoon rechttrekken, als ze niet voor het km-systeem kiezen. Een wellicht wat zwaardere EV-Corsa kost dan qua wegenbelasting even veel als de normale Corsa nu. Een Tesla als een vergelijkbare sedan nu. Dan krijgt de overheid nog wel geld binnen om de wegen te onderhouden, maar is de consument niet duurder uit dan in de huidige situatie. Sterker nog, die is goedkoper uit want het “tanken” is goedkoper. Zéker naarmate meer energie uit duurzame bronnen wordt opgewekt. Wat ook de toekomst gaat zijn.

Het klinkt echt alsof sommigen gewoon redenen aan het verzinnen zijn om niet aan EV’s de hoeven denken.


De laatste jaren laat nu al blijken, dat duurzame energie niet goedkoper is.
Hoewel we nog nooit zoveel aanbod aan stroom hebben gehad, dmv zonnepanelen windmolens, energiezuinige apparaten en verlichting.
Is het nog nooit zo duur geweest als nu, dus die vlieger gaat niet op

Suzanne F.

Berichten: 53170
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Benzine kosten stijgen plus veel km's rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:49

Ik snap inderdaad ook niet waarom stroom duur moet zijn als we het allemaal massaal opwekken.

Marije_jiplover

Berichten: 26364
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Benzine kosten stijgen plus veel km's rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:51

Er zijn anders al momenten geweest dat men bij een variabel energiecontract geld toe kreeg voor het verbruik van stroom.