Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Er was een tijdje terug bij ons trouwens behoorlijk ophef over blonde dreadlocks. Is dat in Nederland ook zo‘n cultureel probleem?
Er was een blanke Reggae band geweigerd omdat dit cultural appropriation zou zijn. Tevens was een vrouwelijke zangeres met dreads op een festival geweigerd vanwege hetzelfde probleem.
naranja1 schreef:ik had nog even een momentje..
Ik had een post op instagram gezet met het volgende: ineens vraag ik mij af waarom er geen vrouwelijk woord is voor burgemeester. Dit maakt mij boos. Als het er wel is, laat maar weten.
ik wist dat er reactie op ging komen.
Reactie van een jongen: maak jij je hier echt druk om? Wat zonde van je tijd loser.
Citaat:ik: hoezo heb jij het recht als man om te bepalen waar ik mij druk om maak als het om vrouwenrechten gaat? jij hebt sws niet het recht om te bepalen waar ik mij druk om maak.
hij: ik ben een blanke seksuele man. erger kan in deze tijd niet he?
Citaat:ik: Dat is helemaal niet zo erg. Wat maakt het dat blanke hetero mannen zichzelf zo zielig vinden? wat is er mis met opkomen voor gelijke rechten van mensen?
hij:niks maar je kan er ook in doorslaan
Citaat:ik: zie je dan hoef jij het geen verspilling van mijn tijd te vinden. Ik kom op voor gelijke rechten van mannen en vrouwen (lees:mensen). en het irriteert mij dat er voor een hoge functie met macht alleen een mannelijke titel is. dat is niet doorslaan. overigens is dat met meerdere woorden zo en dat vind ik niet oke.
anjali schreef:Sizzle schreef:Welke oplossing zou jij passend vinden voor vervanging van het woord burgermeester?
Het woord bepaald overigens niet of de functie gelijkwaardig ingekleed is.
Burgemeesteres?