Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Het is goed dat ze niet toestaan dat bepaalde gemeentes alleen maar dwarsliggen uit vreemdelingen schuwheid maar ik ben het er mee eens dat dit een vreselijk domme ondoordachte manier is. Gewoon weer een symptoom van jarenlang wanbeleid. Als ze 10 jaar geleden fatsoenlijke inwoner ratio regels opgesteld haden dan waren nu zulke bizarre noodsprongen niet nodig.
elnienjo schreef:_San87_ schreef:Ik denk dat dit soort acties van het rijk alleen maar meer kwaad bloed zetten.
En het lost ook het probleem niet op. Volgende week zijn er weer plekken te kort.
Ik vind dat de Nederlandse burger nog lang wacht om in opstand te komen. De lakse houding van het kabinet op werkelijk alle fronten jaagt ons land in rap tempo over de afgrond.
Kan het kabinet niet NU afgezet worden?
Qerty schreef:elnienjo schreef:Toch gaan veel mensen als ze hier eenmaal status hebben weer lekker op vakantie naar hun thuisland. Als het echt gevaarlijk was zou dat niet mogelijk zijn natuurlijk. Aangezien het procentueel vaak om jonge mannen gaat zouden zij juist hun thuisland terug op kunnen helpen bouwen.
Is dat echt zo? Met het risico dat hun verblijfsvergunning ingetrokken wordt? Ik geloof dat eigenlijk niet.
Eulogy schreef:"Afghanen met NL paspoort" zijn gewoon Nederlanders.
_San87_ schreef:Dat snap ik, maar die benaming geeft natuurlijk wel meteen een bepaalde toon aan je statement. Als je de Nederlandse nationaliteit hebt, ben je geen asielzoeker (meer) en dat is natuurlijk wel een wezenlijk verschil met mensen die nog wachten op hun verblijfsvergunning of een verblijfsvergunning hebben. Zoals uit de link van DuoPenotti.Eulogy schreef:"Afghanen met NL paspoort" zijn gewoon Nederlanders.
Ik denk dat ze bedoelt dat mensen die gevlucht zijn omdat ze in hun land gevaar lopen en in NL opgenomen worden en een paspoort krijgen, vervolgens wel in hun geboorteland op vakantie gaan (waar ze gevaar lopen).
Als ik het zo goed begrijp, he.
Eulogy schreef:_San87_ schreef:Dat snap ik, maar die benaming geeft natuurlijk wel meteen een bepaalde toon aan je statement. Als je de Nederlandse nationaliteit hebt, ben je geen asielzoeker (meer) en dat is natuurlijk wel een wezenlijk verschil met mensen die nog wachten op hun verblijfsvergunning of een verblijfsvergunning hebben. Zoals uit de link van DuoPenotti.
Ik denk dat ze bedoelt dat mensen die gevlucht zijn omdat ze in hun land gevaar lopen en in NL opgenomen worden en een paspoort krijgen, vervolgens wel in hun geboorteland op vakantie gaan (waar ze gevaar lopen).
Als ik het zo goed begrijp, he.
Afghanistan was natuurlijk een tijd relatief veilig, moeten mensen dan nooit meer achtergebleven familie op kunnen zoeken?
DuoPenotti schreef:https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/225035 ... chtelingen
dit. En dit zijn er dan een paar waar het bekend van is, denk maar dat het er vele en vele meer zijn.
DuoPenotti schreef:https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/225035 ... chtelingen
dit. En dit zijn er dan een paar waar het bekend van is, denk maar dat het er vele en vele meer zijn.
_San87_ schreef:In Utrecht krijgen statushouders 6 weken lang voorrang op een sociale huurwoning.
Wat is dat toch met dat pappen en nathouden in dit land... Bouw in godsnaam woningen bij en zet uitgeprocedeerde asielzoekers terug naar eigen land.
chanicha schreef:Het klopt niet als ze ‘vluchten’ omdat ze gevaar lopen in hun eigen land en er vervolgens, als ze een verblijfsvergunning hebben, doodleuk op vakantie gaan.
Laten ze een verblijfsvergunning voor een bepaalde tijd geven zodat ze zich in die tijd kunnen bewijzen dat ze echt hier hun steentje bijdragen en niet alleen hun hand ophouden. Ik weet niet of dat er überhaupt al is hoor.