Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:05

Dat is ook niet zo.
Gewone werk immigranten of 2e generatie vluchtelingen (waar het inmiddels rustig is bijv.) wel uiteraard. Maar syriers kunnen echt niet terug, dan wordt meteen het paspoort ingenomen en mogen ze voor het land gaan schieten. Een kennis van ons weet niet eens of zijn familie daar nog in leven is.
Een collega heeft ooit met gevaar voor eigen leven zijn vrouw uit het land gesmokkeld, no way dat die ooit nog terug kan.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:16

De gemeente Albergen wist van niks, het kabinet heeft het beslist.
Deze opvangplekken raken ook een keer vol.
Als de regering voor de gemeenten kunnen bepalen, dan kunnen ze ook voor jouw bepalen.
Als deze opvangplaatsen vol zijn, dan worden ze bij jouw in huis geplaatst.
Wet verplaatsing is niet voor niks afgestoft.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:24

Het is goed dat ze niet toestaan dat bepaalde gemeentes alleen maar dwarsliggen uit vreemdelingen schuwheid maar ik ben het er mee eens dat dit een vreselijk domme ondoordachte manier is. Gewoon weer een symptoom van jarenlang wanbeleid. Als ze 10 jaar geleden fatsoenlijke inwoner ratio regels opgesteld haden dan waren nu zulke bizarre noodsprongen niet nodig.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:38

Op het Journaal zeiden ze dat er ook nog, dacht ik, honderd tenten bijgeplaatst kunnen worden.
Kan toch niet!
Natuurlijk moet je mensen die uit een oorlog komen opvangen maar dat moet dan toch ook fatsoenlijk kunnen!
Er is zoveel mis met de opvang en het wordt bij de gewone burger door de strot geduwd en dat kan niet want waar moeten ze hierna naartoe? Ik heb geen idee, eigenlijk wel maar daar wil ik niet aan denken.
Laatst bijgewerkt door chanicha op 17-08-22 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:43

Sizzle schreef:
Het is goed dat ze niet toestaan dat bepaalde gemeentes alleen maar dwarsliggen uit vreemdelingen schuwheid maar ik ben het er mee eens dat dit een vreselijk domme ondoordachte manier is. Gewoon weer een symptoom van jarenlang wanbeleid. Als ze 10 jaar geleden fatsoenlijke inwoner ratio regels opgesteld haden dan waren nu zulke bizarre noodsprongen niet nodig.

Mee eens, idd.

De hoeveelheid asielzoekers is niet eens heel groot. Er hangt nu alleen een hele negatieve sfeer omheen door andere, grote, problemem in NL.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:45

elnienjo schreef:
_San87_ schreef:
Ik denk dat dit soort acties van het rijk alleen maar meer kwaad bloed zetten :o.

En het lost ook het probleem niet op. Volgende week zijn er weer plekken te kort :.

Ik vind dat de Nederlandse burger nog lang wacht om in opstand te komen. De lakse houding van het kabinet op werkelijk alle fronten jaagt ons land in rap tempo over de afgrond.
Kan het kabinet niet NU afgezet worden?

Dat kan wel, als een kamer meerderheid het wil is het exit kabinet Rutte. Maar dat zal op dit moment niet zo eenvoudig zijn denk ik.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:08

En dan? Dan krijg je weer verkiezingen en blijft de VVD nog steeds de grootste.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:15

Qerty schreef:
elnienjo schreef:
Toch gaan veel mensen als ze hier eenmaal status hebben weer lekker op vakantie naar hun thuisland. Als het echt gevaarlijk was zou dat niet mogelijk zijn natuurlijk. Aangezien het procentueel vaak om jonge mannen gaat zouden zij juist hun thuisland terug op kunnen helpen bouwen.

Is dat echt zo? Met het risico dat hun verblijfsvergunning ingetrokken wordt? Ik geloof dat eigenlijk niet.

Heb je niet meegekregen hoeveel Afghanen met NL paspoort er op het moment dat er daar geëvacueerd ging worden 'toevallig' daar op vakantie waren?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:20

Ik heb daar niks over gelezen, is daar een bericht over?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:21

"Afghanen met NL paspoort" zijn gewoon Nederlanders.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:28

Asielzoekers met een verblijfsvergunning kunnen die kwijtraken.

Asielzoekers die al lang in Nederland wonen, een Nederlands paspoort hebben of een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd, kunnen zonder gevolgen naar hun land van herkomst op vakantie gaan.

En ja daar vind ik wat van....
Ja jij en ik kunnen daar ook op vakantie, dat is zo, ondanks code rood.
Maar als het daar zo enorm onveilig is dat je elders naartoe vlucht vind ik wel op vakantie gaan de reden van vluchten niet meer geloofwaardig. Welke status je hier dan ook hebt.

En ja er zijn er genoeg die dat doen.

Daarnaast ben ik gewoon van mening dat mensen die hier al 10 jaar zijn ondertussen werk moeten hebben (uiteraard als ze gezond zijn) pas als dat enkele jaren is de verblijfsvergunning en een Nederlands paspoort krijgen een optie mogen zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:30

Eulogy schreef:

Ik denk dat ze bedoelt dat mensen die gevlucht zijn omdat ze in hun land gevaar lopen en in NL opgenomen worden en een paspoort krijgen, vervolgens wel in hun geboorteland op vakantie gaan (waar ze gevaar lopen).

Als ik het zo goed begrijp, he.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:32

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:32

_San87_ schreef:
Eulogy schreef:

Ik denk dat ze bedoelt dat mensen die gevlucht zijn omdat ze in hun land gevaar lopen en in NL opgenomen worden en een paspoort krijgen, vervolgens wel in hun geboorteland op vakantie gaan (waar ze gevaar lopen).

Dat snap ik, maar die benaming geeft natuurlijk wel meteen een bepaalde toon aan je statement. Als je de Nederlandse nationaliteit hebt, ben je geen asielzoeker (meer) en dat is natuurlijk wel een wezenlijk verschil met mensen die nog wachten op hun verblijfsvergunning of een verblijfsvergunning hebben. Zoals uit de link van DuoPenotti.

Afghanistan was natuurlijk een tijd relatief veilig, moeten mensen dan nooit meer achtergebleven familie op kunnen zoeken?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:34

Eulogy schreef:
_San87_ schreef:

Dat snap ik, maar die benaming geeft natuurlijk wel meteen een bepaalde toon aan je statement. Als je de Nederlandse nationaliteit hebt, ben je geen asielzoeker (meer) en dat is natuurlijk wel een wezenlijk verschil met mensen die nog wachten op hun verblijfsvergunning of een verblijfsvergunning hebben. Zoals uit de link van DuoPenotti.

Afghanistan was natuurlijk een tijd relatief veilig, moeten mensen dan nooit meer achtergebleven familie op kunnen zoeken?

Ah zo, ik snap.

Maar goed, die mensen hebben een NL paspoort en kunnen dus ook gewoon naar Afghanistab reizen. Al moet ik zeggen dat ik dat ook wel een bedenkelijke actie vind, wanneer je er idd gevaar zou lopen.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 17-08-22 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:34

DuoPenotti schreef:
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/225035 ... chtelingen

dit. En dit zijn er dan een paar waar het bekend van is, denk maar dat het er vele en vele meer zijn.

En dit is ook een bericht van 2018. In die tussentijd zijn als het goed is de controles en regels aangepast.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:35

ja Nederland in aanpakken en controleren.....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:37

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:43

4 jaar oud is echt nog gewoon van nu, Nederland veranderd daar zo snel niet in...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:45

Het klopt niet als ze ‘vluchten’ omdat ze gevaar lopen in hun eigen land en er vervolgens, als ze een verblijfsvergunning hebben, doodleuk op vakantie gaan.
Laten ze een verblijfsvergunning voor een bepaalde tijd geven zodat ze zich in die tijd kunnen bewijzen dat ze echt hier hun steentje bijdragen en niet alleen hun hand ophouden. Ik weet niet of dat er überhaupt al is hoor.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:47

_San87_ schreef:
In Utrecht krijgen statushouders 6 weken lang voorrang op een sociale huurwoning.

Wat is dat toch met dat pappen en nathouden in dit land... Bouw in godsnaam woningen bij en zet uitgeprocedeerde asielzoekers terug naar eigen land.

Geen woningen erbij, maar terug of naar een ander land. Nederland kan dit niet aan. Alles wordt niet alleen duurder vanwege het graanverhaal, ook om dit soort acties op te vangen. Terwijl veel mensen hier in NL al naar de voedselbank gaan, waar niet eens naar omgekeken wordt. Je kunt anderen niet helpen als je je eigen land al niet onder controle hebt.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:49

Die woningen erbij kunnen we wel vergeten door dat hele stikstofverhaal en spullen die niet leverbaar zijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 13:02

chanicha schreef:
Het klopt niet als ze ‘vluchten’ omdat ze gevaar lopen in hun eigen land en er vervolgens, als ze een verblijfsvergunning hebben, doodleuk op vakantie gaan.
Laten ze een verblijfsvergunning voor een bepaalde tijd geven zodat ze zich in die tijd kunnen bewijzen dat ze echt hier hun steentje bijdragen en niet alleen hun hand ophouden. Ik weet niet of dat er überhaupt al is hoor.

Mee eens. Ik snap niet waarom ze hier een Nederlands paspoort zouden moeten krijgen, terwijl het merendeel niet of nauwelijks is geïntegreerd en zodra het papiertje binnen is snel een reis naar het thuisland wordt geboekt.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 13:03

Er gaat iets niet helemaal goed volgens mij!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 14:44

purny schreef:
En dan? Dan krijg je weer verkiezingen en blijft de VVD nog steeds de grootste.

Tsja, dan moet de kiezer verder niet meer zeuren he! Je krijgt wat je kiest.