Overstromingen in Limburg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 20:02

Ik ben in ieder geval blij dat ze er mee bezig zijn nu en hoop dat ze dan alsnog gered kunnen worden, ongeacht wat er wel of niet aan vooraf is gegaan.

Die dijk bij well… pff wat spannend ook weer :(

En nogmaals:
Wie in omgeving heerlen spullen voor zowel mens als dier heeft, ik kan inzamelen en inleveren dus schroom niet om een pb te sturen

Komende week ga ik met dieren spullen naar de ambulance in Maastricht en ik heb een centraal inlever punt voor gewone spullen ed hier in de wijk zitten ook.

Gnome

Re: Overstromingen in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 20:03

Wordt er ook ergens vanuit Friesland of Drenthe ingezameld? Wij gaan verhuizen dus gaat ook een hoop weg. Geven het liever een nieuw thuis uiteraard. Denk aan knuffels..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 20:50

Hoe cru het ook is niet elk dier is te redden. Net helaas ook wat dode kleine wilde diertjes aangetroffen die het helaas niet hebben overleefd dat voorkom je gewoon niet

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 21:15

_San87_ schreef:
JudithGigi schreef:
Willem Engel gelooft niet dat hier een waterramp is....
https://mobile.twitter.com/tomverhoeff/ ... 8923145219

Ik denk dat alle Limburgers zouden willen dat het een hoax is...

Wat een idioot is het.

We kunnen hem in de Maas gooien? Dan kan hij het zelf even inspecteren... indien er niks aan de hand is... overleefd die gast het vast...

Serieus wat een koekwaus...

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 21:24

karuna schreef:
Gelukkig net terugkoppeling gehad. Ze zijn nu bezig ze uit het water te halen. Vehouder zag er geen noodzaak in kennelijk. Ook vanuit de wijk zijn er meldingen gemaakt en de dierenpolitie is ze nu aan het vangen.

Fijn dat ze worden weg gehaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 23:05

Gisteren toevallig iemand van staatsbosbeheer gesproken. Ze waren in Midden Limburg al vanaf woensdag bezig om de koeien te evacueren. Helaas lieten niet alle koeien zich vangen en zijn er enkele uitgebroken. Ze zijn uiteindelijk nog met man en macht bezig geweest om de koeien te evacueren maar nadat de mensen zelf meerdere keren tot aan hun midden in het water hebben gestaan werd het te gevaarlijk om het water in te gaan en de overige koeien te redden. De koeien zelf verplaatsten zich vrij snel door het water. Ze staan nu op een vrij droge plek waar ze moeten afwachten tot het water zakt. In de tussentijd is er constant toezicht op de dieren. Voordat er geoordeeld wordt is het wellicht handig om het hele verhaal te kennen.

https://www.facebook.com/46551388679991 ... 16776/?d=n

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 23:08

Op de FB-pagina van Severe Weather Europe zag ik zojuist een filmpje uit Beieren voorbij komen. Daar raast het water inmiddels ook hoog door de straten. Berchtesgadener Land is het gebied tussen de Chiemsee en Salzburg.

https://www.facebook.com/severeweatherE ... 1197716626

Hallein in Oostenrijk (net aan de andere kant van de grens, ten zuiden van Salzburg) is ook overstroomd. Beelden in de volgende link:

https://kurier.at/chronik/oesterreich/u ... /401446555

Al dat water heeft nog een lange weg te gaan, ergens doorheen en naartoe ;(

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 23:17

Oostenrijk ziet er echt heftig uit indd wat een modderstromen komen er van de bergen.
Vrees dat daar ook hele nare situaties gaan ontstaan. Hopelijk kunnen ze daar maatregelen treffen/is het gebied hier enigszins op ingericht..

Wat een ellende deze week in de wereld zeg :(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 23:30

Laatst bijgewerkt door BigOne op 17-07-21 23:42, in het totaal 2 keer bewerkt

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 23:36

en daar in oostenrijk verwachten ze nogal wat regen aankomende dagen

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 23:40

Neon schreef:
We kunnen hem in de Maas gooien? Dan kan hij het zelf even inspecteren... indien er niks aan de hand is... overleefd die gast het vast...

Serieus wat een koekwaus...

Doe dat maar lekker ten noorden van Limburg dan. Niemand hier zit te wachten op DIE baal chemisch afval aangespoeld ergens op een weilandje aan de rand van de Maas. Daar worden de plaatselijke koeien hartstikke ziek van…..

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 23:43

Ik las net dit op Facebook.
Mijn hart doet zeer...
Geloof dat er zelfs beelden van deze 2 paarden waren toen ze door het water galopperen met de stroom mee..
Wat vreselijk :'(
Afbeelding
Waarom gebeurt dit..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 23:47

Die paarden blijken zich tijdens evacuatie poging los hebben getrokken en zijn op de loop gegaan, helaas dood terug gevonden. Er zijn er gelukkig ook veel gered en naar veilige plaatsen gebracht.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 23:47

bigone schreef:
Net op Twitter een filmpje uit Oostenrijk waarop mensen uit een gebouw worden meegesleurd.
Waren dus etalagepoppen. Van veraf gefilmd en iemand vertelde dat het poppen en geen mensen waren.

Dat filmpje staat ook in het nieuwsbericht waarvan ik zojuist de link gaf. Ik schrok ook al, het leken idd net mensen, maar idd 'gelukkig' etalagepoppen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 23:48

bigone schreef:
Die paarden blijken zich tijdens evacuatie poging los hebben getrokken en zijn op de loop gegaan, helaas dood terug gevonden. Er zijn er gelukkig ook veel gered en naar veilige plaatsen gebracht.

Zijn dat niet de twee die zich het leplazarus schrokken van een evacuatievoertuig? Dat was echt zo'n poedersuiker.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 23:49

_San87_ schreef:
bigone schreef:

Zijn dat niet de twee die zich het leplazarus schrokken van een evacuatievoertuig? Dat was echt zo'n poedersuiker.

Geen idee, alleen gehoord dat ze op de kletter waren gegaan tijdens evacueren. Zo triest voor de eigenaresse.

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 23:50

Let op, vrij heftig filmpje.
Mensen worden meegesleurd door water, lijken zich net nog vast te kunnen houden.
https://twitter.com/riesbergen/status/1 ... 97696?s=20
(edit: na reacties hoopte ik even dat dit dan de paspoppen waren, maar helaas ;( )

Twijfelde even om te plaatsen want vind dit echt nare beelden en kan zo snel niet vinden of dit goed is afgelopen.
Maar dit laat wel zien hoe vreselijk link zo'n stroom is, en denk ik door sommige toch nog behoorlijk onderschat (als in naar bijna-dijkdoorbraken gaan uit sensatie, met bootje koeien in rivier voeren)

Nu zal het daar nog harder stromen omdat het bergafwaarts is, maar jeetje wat een natuurgeweld.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 23:55

Die kunnen net op tijd een rustiger stukje bereiken met z’n drieën, heftig.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 23:57

Jemig, wat een puinhoop... ;(

https://www.facebook.com/UnwetterFreaks ... 693134514/

Citaat:
Das Bild stammt aus Walporzheim, einem Stadtteil vom Bad Neuenahr-Ahrweiler. Wo früher noch Passanten durch die mittelalterlichen Straßen spazierten, türmen sich nun meterhoch Berge aus Fahrzeugen, zerstörten Häusern und Baumstämmen. Wie die Polizei Koblenz am Samstagnachmittag mitteilte, erhöht sich die Zahl der bestätigten Todesopfer alleine im Kreis Ahrweiler auf 98.

Afbeelding

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 00:03

:wow: Dat is flink wat biobrandstof, nu nog levering aan het juiste adres ipv dit zelf ophalen.

Als je nog geen hekel had aan opruimen en schoonmaken, krijg je het wel zo. Wat een werk, hoop dat de huizen qua stevigheid constructie nog in orde zijn.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 00:07

En dan is Walporzheim maar 30km hier vandaan... Woensdag wel meegekregen dat er heel veel regen is gevallen, maar dat dit het gevolg zou zijn, is onbeschrijflijk. Gelukkig zijn wij er nog goed vanaf gekomen, maar ik ken ook mensen die het harder getroffen heeft.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 06:33

Is er toevallig bij iemand bekend of de mensen die hoger op de berg wonen bij Berchtesgaden veilig zijn? Ik ken daar iemand die op 1200m hoogte woont, ik heb nog geen antwoord gekregen op mijn Whatsapp maar misschien slaapt ze ook gewoon.. Ze schreef gisteren wel dat het bij zoveel regen mogelijk is dat het hele spul daar begint te glijden..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 07:51

Ik zag fotos op fb van een onder gelopen manege in Duitsland. Het dak van de bak was ingestort..overal ravage. Paarden stonden nog in de stallen met water, stro en drek tot hun buik.
Er ging een storm van kritiek op los dat ze die paarden weg hadden moeten halen...en de eigenaren slecht zijn blablabla..
Maar wat als dat niet meer kon? En waarheen? Het niet te bereiken was? Iedereen kan toch zien hoe zwaar het daar getroffen is!? Het water heel snel kwam.

Mensen moeten eens na denken voor ze kritiek geven. Ze laten die dieren niet voor de lol zo staan.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 08:00

Juist Popstra
Als je weg moet en je hebt bv kleine kinderen dan neem je die snel.mee denk je nergens anders aan..

Laten we nou allemaal.eens stoppen met al dat veroordelen, nu weer hier vingerwijzing..

Ik word er eerlijk gezegd naar van

Niet iedereen is hetzelfde, ieder mens heeft het recht zijn prioriteiten te hebben in geval van nood

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 08:00

Wij hadden het daar op stal ook over.. Waar moet je zo snel naar toe met rond de 40 paarden? Niet iedereen heeft een eigen trailer, er staan ook paarden die in training zijn.. Regel dat vervoer maar zo snel, en een plek waar ze heen kunnen.. Het is niet altijd zo simpel als het lijkt om het juiste in zo'n situatie te doen..