[Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij deze Tweede Kamer verkiezingen?

VVD
207 (15%)
PVV
108 (8%)
CDA
39 (2%)
D66
173 (12%)
GroenLinks
187 (14%)
SP
59 (4%)
PvdA
59 (4%)
ChristenUnie
22 (1%)
PvdD
96 (7%)
50PLUS
8 (0%)
SGP
10 (0%)
DENK
Geen stemmen
FvD
91 (6%)
BIJ1
19 (1%)
JA21
25 (1%)
CODE ORANJE
12 (0%)
Volt
63 (4%)
NIDA
1 (0%)
Piratenpartij
5 (0%)
JONG
6 (0%)
Splinter
22 (1%)
BBB
97 (7%)
NLBeter
1 (0%)
Lijst Henk Krol
1 (0%)
(Anders)
24 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1335

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:47

Vulina schreef:
MarlindeRooz schreef:
Voor ivermectine (een anti parasiet middel) is geen overtuigend bewijs dat het helpt. Er zijn studies gedaan maar die zijn niet grondig genoeg. Ik kan ook wel een studie doen waar dat (als gek voorbeeld) uit komt dat een lolly eten helpt bij Corona. Onderzoek grondig uitvoeren is heel lastig.

https://corona.nhg.org/wp-content/uploa ... ulatie.pdf

We hebben toch al die regeltjes, hoe kunnen die dan nog stijgen? :+

Combinatie van exponentiële groei en een besmettelijke ziekte. Met een vleugje mensen die zich niet aan de regels houden. Met een sausje van kinderen die naar school gaan. Gekruid met wat mensen die toch lekker naar kantoor gaan.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:47

Oei die laatste opmerking van Wilders viel niet zo lekker bij Kaag.
Eigenlijk jammer dat ze niet nog 5 minuten extra hadden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:48

Vulina schreef:
MarlindeRooz schreef:
Voor ivermectine (een anti parasiet middel) is geen overtuigend bewijs dat het helpt. Er zijn studies gedaan maar die zijn niet grondig genoeg. Ik kan ook wel een studie doen waar dat (als gek voorbeeld) uit komt dat een lolly eten helpt bij Corona. Onderzoek grondig uitvoeren is heel lastig.

https://corona.nhg.org/wp-content/uploa ... ulatie.pdf

We hebben toch al die regeltjes, hoe kunnen die dan nog stijgen? :+

Ga ff lekker naar het corona topic..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:48

Citaat:
We hebben toch al die regeltjes, hoe kunnen die (Covid-19 cijfers) dan nog stijgen? :+

... omdat covid-19 nogal besmettelijk kan zijn. |(

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:49

MarlindeRooz schreef:
Onzin dat er bezuinigd is op de zorg. Misschien je bronnen eens checken.

Nou, het ziekenhuis hier iets verderop is wel degelijk gesloten ;) Er zijn 11.000 minder bedden beschikbaar. Kon je overigens ook nog horen bij het debat Wilders vs Rutte. Van 44.000 bedden naar 33.000.

lalala_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:50

MizzMontana schreef:

Mooi om te zien ja, ze reageerde echt fel op die laatste opmerkingen van Wilders. Ik vond Kaag in andere debatten vaak heel kalm en rustig reageren, maar ze werd hier echt even door geraakt.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:51

Relaxed schreef:
Ga ff lekker naar het corona topic..

Eens, de laatste pagina's gaat niet meer over politiek. Kunnen jullie dit ergens anders uitvechten?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:53

Vulina schreef:
MarlindeRooz schreef:
Onzin dat er bezuinigd is op de zorg. Misschien je bronnen eens checken.

Nou, het ziekenhuis hier iets verderop is wel degelijk gesloten ;) Er zijn 11.000 minder bedden beschikbaar. Kon je overigens ook nog horen bij het debat Wilders vs Rutte. Van 44.000 bedden naar 33.000.

Dat kan. Maar er is niet bezuinigd op de zorg.

Vulina

Ik was eigenlijk ook wel uit verteld :P Al denk ik wel dat corona tegenwoordig erg mee speelt in het besluiten waarop je stemt.

Shaggy09

lalala_20 schreef:
MizzMontana schreef:

Mooi om te zien ja, ze reageerde echt fel op die laatste opmerkingen van Wilders. Ik vond Kaag in andere debatten vaak heel kalm en rustig reageren, maar ze werd hier echt even door geraakt.

Welk programma/debat is dit? Dan ga ik straks even terugkijken.

purny

Re: [Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:54

Op NPO1.
Ik vind Ploumen echt geen goede debater...

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:55

purny schreef:
Op NPO1.

Ik vind Ploumen ook niet sterk, erg jammer want er mogen best wat meer vrouwen in de politiek. Maar voor de PvdA niet erg handig.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:56

Sp en pvda over de zorg in debat is gewoon niet zo boeiend, die zijn het teveel met elkaar eens.

Electra63

MizzMontana schreef:

En terecht !
Laatst zijn opmerking over dat Kaag zoveel vliegt.
Als Minister van Buitenlandse Zaken kan je moeilijk op je fiets naar je handelspartners. :D

Op basis van deze discussie ga ik toch op Kaag stemmen, denk ik.
Ik zie graag D66 als 2e partij ;)

Goof

bigone schreef:
Ik heb net het partijprogramma van Splinter gelezen, aanrader , wat mij betreft goed voor veel stemmen. Enigsinds bevooroordeeld natuurlijk met familie werkzaam in onderwijs en bij politie en allemaal voor een beter dierenwelzijn.
Ook de landbouw word hier niet meteen afgeknalt maar er word opgeroepen om eens niet over maar met de boeren te praten . Vooral de Europese landbouwsubsidies moeten stoppen. Kan ik het alleen maar mee eens zijn want die komen vooral bij de toch al vermogende grote jongens terecht . Misschien switch ik morgen alsnog. Ondanks dat Merel zeteldiefstal heeft gepleegd vind ik dat er een imo goed programma staat en vind ik dat ze zeker een zetel verdient.

Ik kan van Splinter alleen niet vinden wat hun beleid op de huidige corona maatregelen zijn?
Wel/niet inentingsplicht etc.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:58

Shaggy09 schreef:
purny schreef:
Op NPO1.

Ik vind Ploumen ook niet sterk, erg jammer want er mogen best wat meer vrouwen in de politiek. Maar voor de PvdA niet erg handig.

Daarom Sigrid Kaag *\o/*

Van alle lijsttrekkers zie ik haar als enige echt een goede premier zijn en ons land vertegenwoordigen. Ik ben niet van D66 als partij en kan me niet in alle punten vinden, maar ga haar nu wel stemmen omdat zij een enorm geschikte (vrouwelijke!) premier is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:59

Shaggy09 schreef:
purny schreef:
Op NPO1.

Ik vind haar ook gewoon onzeker overkomen, maar kan ook aan haar stem liggen. Maar ik weet hoe eng het kan zijn om achter de microfoon te staan in de kamer. Heb zelf ook een keer mogen debatteren in de kamer :D

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:00

verootjoo schreef:
Daarom Sigrid Kaag *\o/*

Van alle lijsttrekkers zie ik haar als enige echt een goede premier zijn en ons land vertegenwoordigen. Ik ben niet van D66 als partij en kan me niet in alle punten vinden, maar ga haar nu wel stemmen omdat zij een enorm geschikte (vrouwelijke!) premier is.

Ja zeker! :D
Ik heb heel veel vertrouwen in Kaag.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:01

Vulina schreef:
Ik weet niet meer wie het zei: 'Straks hebben we geen bedden vrij voor andere dingen'
Misschien had Rutte dan niet al die ziekenhuizen moeten dichtgooien en bezuinigen op de zorg. Dan waren er nu meer dan zat bedden beschikbaar, mocht het toch uit de hand lopen. Maar nee, dat kostte te veel geld, wat wel bv naar Italié kon..

Er is niet gekort op de zorg, er is minder toename geweest dan in het verleden. Wat ook nodig was. In België wordt dat bijvoorbeeld weer geroemd omdat Nederland de staatsschuld veel meer heeft kunnen beperken door het beleid van afgelopen decennium.

Italië moest gered worden (door meerdere landen) omdat je anders een dominoeffect krijgt in de EU en uiteindelijk de wereldeconomie. Dat is nu eenmaal het gevolg van de globalisering.

Mi moet je echt meer de internationale politiek in je overwegingen betrekken. Nederland is geen eiland.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:02

Ik ga hoe dan ook geen Kaag stemmen. D66 heeft in de doorrekeningen staan dat ze de kinderbijslag willen afschaffen om gratis kinderopvang te kunnen betalen.

Dit voelt voor ons als gezin met eenverdiener en dat er bewust voor kiest om zelf voor de kinderen te zorgen als een extra straf bovenop de iack waar we dus geen gebruik van kunnen maken.
Laatst bijgewerkt door MizzMontana op 16-03-21 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:02

Shaggy09 schreef:
purny schreef:
Op NPO1.

Ploumen is een keurige dame, een goed Kamerlid met goede dossierkennis over bepaalde onderwerpen, maar ze is niet zo charismatisch en is geen stemmentrekker.
Ik vind het wel jammer, een grote PvdA is een goede (sociale) coalitiepartner voor de VVD.
Alleen moeten zij wel hun poot stijf houden en niet teveel water bij de wijn doen, om te mogen reageren.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:03

MizzMontana schreef:
Sp en pvda over de zorg in debat is gewoon niet zo boeiend, die zijn het teveel met elkaar eens.

Ik vond Marijnissen wel sterker staan in dit debat dan Ploumen.
Marijnissen meer charisma, Ploumen eerder degelijkheid.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:04

Ik vind Ploumen een sympathieke vrouw en een goed kamerlid inderdaad. Ze komt alleen niet sterk over en ik mis inderdaad het charisma. Ik denk dat je dit toch wel nodig hebt om succesvol te worden als partij.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:05

Ik loop wat achter dus ik ben nu nog bij de kleine partijen. Vind dat Denk zich echt weer netjes verwoord. Echt niet mijn type partij maar die Azarkan(?) wint bij mij wel respect de afgelopen dagen.

Ouwehand van PvdD vind ik niet zo fijn overkomen, zij komt gewoon niet zo oprecht over, draait alles richting dieren/bio-industrie.

Joost Eerdmans( again?) Vond ik zichzelf ook echt goed verwoorden. Ook zoals hij de PvdD aansprak over de klimaatdoelen. Ik vond Ouwehand daar echt niet sterk overkomen, viel mij echt oprecht tegen. Ze gaf gewoon geen antwoord op zijn vraag. Nee, in die zin vond ik Thieme echt veel sterker, vind dit echt niks :o

Krol en Ploumen(?) vind ik beiden niet heel erg sterk, ook zonde dat het over hun interne ruzie ging. Zonde.

Van der Staaij, vind ik inhoudelijk ook gewoon goed. Maar als hij zegt: broeikasgassen zijn slecht voor de schepping: dan ben ik al klaar :+ .

Ben benieuwd of er andere mensen gekeken hebbeb en wat jullie mening is :)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:06

Urielle schreef:
MizzMontana schreef:

Ik vond Marijnissen wel sterker staan in dit debat dan Ploumen.
Marijnissen meer charisma, Ploumen eerder degelijkheid.

Ja daar ben ik het wel mee eens. Maar kwa inhoud was het net een dubbeltje meer hier of daar, maar niet wezenlijk verschillend zoals deze nu tussen CDA en GL.