elnienjo schreef:Magrathea schreef:Nou ja, daarom ga je dus in gesprek. Nog niet zo lang geleden bleek dat kinderen van laagopgeleide/ gekleurde ouders vaak een lager schooladvies krijgen. Uitzendbureaus zijn vaak bereid mee te werken aan ethnisch profileren (maw als een bedrijf zegt dat ie alleen Nederlanders wil krijgt ie die). Een keer werk maken van het realistisch weergeven van "volkshelden". Ik denk dat er veel concrete stappen zijn die op verschillende niveaus gezet kunnen worden
Blanke tokkie kinderen komen ook vaak niet hoger dan hun ouders. Ligt dan aan 't sociale milieu, niet aan het kleurtje lijkt me.
Wat moet men dan doen, als de ouders hun kinderen niet stimuleren? Ze hebben ook geen geld voor bijlessen lijkt me. En dat lijkt me ook niet iets waar je de belastingbetaler voor op kunt laten draaien.
Misschien kunnen er weer kostscholen komen waar kinderen een gedegen bij onze westerse maatschappij passende opvoeding en scholing kunnen krijgen?
Kostscholen zou voor kinderen - ongeachte kleur of afkomst - die van huis uit niet gestimuleerd worden een kans bieden, investeren in hun toekomst.
volkshelden moet je met rust laten, richt je op de toekomst
wie alsmaar het excuus in het verleden zoekt ziet nooit de toekomst