Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:35

Dat is niet de juiste definitie van het woord democratie maar joh, maakt het uit.
Net als de aanzet tot aanranding en verkrachting van vrouwen.
Zolang zwarte piet maar blijft :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:36

Imandra, achter de meute aanlopen is pas dom. Als je alleen maar eenzijdige geschetste onderzoeken voorgedragen krijgt ga je het vanzelf geloven.

En iedereen mag een mening hebben, jammer dat je dan volgens jou gelijk egoïstisch bent of een bord voor je kop hebt.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:36

IMANDRA schreef:
Francien het Nederlandse rechtssysteem werkt blijkbaar als een van de beste vergeleken met andere landen. Ja hoor, slecht rechtssysteem hebben we :roll:

Je mag best een mening hebben maar als die mening feitelijk niet klopt mag daar best wat van gezegd worden. Zou wat zijn als dat niet zou mogen zeg :)).

Waarom moeten we vergelijken met andere landen? Als ik het nieuws elke dag hoor ben ik gewoon van mening dat dit systeem niet werkt.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:37

Wildgirl schreef:
Dat is niet de juiste definitie van het woord democratie maar joh, maakt het uit.

Voila. De spijker op de kop.

Francien, waarom beantwoord je mijn vragen niet?

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:38

Wildgirl schreef:

Afbeelding
Uh? Volgensmij heb ik het aardig goed

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:40

Wildgirl schreef:
@francieen, zeker heb je dat recht.
Het is alleen zo jammer dat jouw stemmotivatie niet bijdraagt aan een gezonder en welvarender NL. Waar uiteindelijk ook jij de vruchten van plukt...

En als ik nou wel van mening ben dat dit voor mij gaat werken? Da heb ik het toch aardig gedaan

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:40

Myrthe3 schreef:
Imandra, achter de meute aanlopen is pas dom. Als je alleen maar eenzijdige geschetste onderzoeken voorgedragen krijgt ga je het vanzelf geloven.

En iedereen mag een mening hebben, jammer dat je dan volgens jou gelijk egoïstisch bent of een bord voor je kop hebt.

Haha de wetenschappelijke consensus accepteren is heel wat anders dan ‘achter de meute aanlopen’. Ik ben zelf voor onderzoeker opgeleid dus kan slechte onderzoeken van goede onderzoeken filteren en alles wat ik heb gelezen en wat klopt staat volledig in lijn met wat de wetenschappelijke consensus is.

@francien: omdat dat een goed beeld geeft over hoe goed het gaat. Als jij wil weten of je goed verdiend vergelijk je toch ook met anderen? Anyway, statistisch gezien werken de mildere Nederlandse straffen beter dan hardere straffen in het voorkomen van misdrijven. Als je dan alsnog hardere straffen wil die hoogstwaarschijnlijk betekenen dat Nederland weer meer misdrijven krijgt, dan ben je echt fout bezig in je denkwijze ;)

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:41

Ik ben zeker niet fout bezig. Ze moeten zo hard straffen op moorden ( Volkert van de graaf? Klein voorbeeld) dat ze extreem bang worden

Ik ziet trouwrns geen vraag IMANDRA?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-19 23:42

Kunnen we het hier aub gezellig houden? De FvD is blijkbaar toch erg geliefd onder veel Nederlanders als ik de voorlopige uitslagen moet geloven. Ik zou het fijn vinden als er geen aanval word gedaan als iemand hier meld dat die FvD heeft gestemt. Iedereen mag zijn mening hebben maar die moet wel gerespecteerd worden door anderen, ook al ben je het daar niet mee eens. Maar dat vind ik.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:42

Zullen we een beetje beleefd blijven mensen?

In de basis zijn de meeste mensen goed van binnen, de mensen die anders dan jou stemmen ook. Ga er maar vanuit dat de mensen die anders stemmen dan jij gewoon verkeerd geïnformeerd zijn en misschien een beetje naïef en dom. Dat werkt voor beide kanten van het politieke spectrum.

Het is maar politiek.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:43

Francieen schreef:
Elke keer dat er een aanslag is is het een geradicaliseerde moslim.

Heb jij even die +/- 50 sterfgevallen gemist in Nieuw Zeeland?

Baudet is een gluipert. Daar ben ik helemaal achter na het factchecken van een simpele tweet van hem. (zie: https://eufactcheck.eu/false/false-the- ... n-borders/) Zolang iedereen je geschreeuw maar geloofd kan dat natuurlijk. :j

Ik vertrouw mensen niet die 100% zeker weten hoe iets gefixt moet worden, helemaal als ze een leeg voorstel hebben en dus eigenlijk alleen maar aan stemmingmakerij doen. Goed onderzoek doen duurt gewoon een tijdje, en zelfs dan durven de experts zich niet stellig uit te drukken. Waarom zou een oproerkraaier het dan wél zeker weten?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:45

Francieen schreef:
Ik ben zeker niet fout bezig. Ze moeten zo hard straffen op moorden ( Volkert van de graaf? Klein voorbeeld) dat ze extreem bang worden

Blijkbaar werken onze straffen al heel goed om te voorkomen dat mensen in herhaling vallen. Moet toegeven dat ik niet precies de statistieken van specifiek moorden weet, dus wellicht dat het daar andere zit maar gemiddeld genomen is ons strafsysteem er goed. Gevoelsmatig en werkelijkheid ligt ook bij deze dingen erg ver uit elkaar ;).

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:46

Hiraeth schreef:
Francieen schreef:
Elke keer dat er een aanslag is is het een geradicaliseerde moslim.

Heb jij even die +/- 50 sterfgevallen gemist in Nieuw Zeeland?

Baudet is een gluipert. Daar ben ik helemaal achter na het factchecken van een simpele tweet van hem. (zie: https://eufactcheck.eu/false/false-the- ... n-borders/) Zolang iedereen je geschreeuw maar geloofd kan dat natuurlijk. :j

Ik vertrouw mensen niet die 100% zeker weten hoe iets gefixt moet worden, helemaal als ze een leeg voorstel hebben en dus eigenlijk alleen maar aan stemmingmakerij doen. Goed onderzoek doen duurt gewoon een tijdje, en zelfs dan durven de experts zich niet stellig uit te drukken. Waarom zou een oproerkraaier het dan wél zeker weten?

Wat vooral mijn reden is voor Baudet is omdat ook vind dat het tijd is voor een verandering. Of dit de goede keuze is laat ik achterwegen maar dit lijkt voor mij het beste op het moment. Laat het hem maar laten zien. Als hij het verkloot is het met de volgende verkiezingen dag baudet hoi iemand anders

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:47

IMANDRA schreef:
Francieen schreef:

Blijkbaar werken onze straffen al heel goed om te voorkomen dat mensen in herhaling vallen. Moet toegeven dat ik niet precies de statistieken van specifiek moorden weet, dus wellicht dat het daar andere zit maar gemiddeld genomen is ons strafsysteem er goed. Gevoelsmatig en werkelijkheid ligt ook bij deze dingen erg ver uit elkaar ;).

Weetje onze meningen verschillen gewoon heel erg. Ik vind dat niet erg, heb geen hekel aan je. We denken gewoon anders. Kan toch? No hard feelings

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:49

Ik ben ook één van die FvD stemmers. Ik ben het met veel van de standpunten eens. Niet met alles maar dat heb ik met geen enkele partij. Ik werk zelf in de agrarische sector en mijn vriend ook. In de toekomst gaan we een melkveebedrijf overnemen en FvD is één van de weinige partijen die niet van plan is om de gehele agrarische sector kapot te maken. Dat was voor mij wel doorslaggevend want wat heb ik eraan om op GroenLinks te stemmen en dat mijn vriend en ik beide werkloos worden? Denk ook dat het Nederland niet ten goede komt als deze sector kapot gemaakt wordt trouwens.

Daarnaast ben ik het onder andere eens met aanpak dierenmishandeling, strenger immigratiebeleid, alle standpunten over de zorg, de manier waarop zij het onderwijs willen inrichten, zwaardere straffen, legaliseren softdrugs en vereenvoudigen belastingstelsel.

Ik ben er blij mee dat ze groot lijken te worden voor een beetje tegenhang.

Edit: En ik stem op de partij en hun standpunten, niet zozeer op wat Baudet op Twitter zet.
Laatst bijgewerkt door Jildau op 20-03-19 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:52

Jildau schreef:
Ik ben ook één van die FvD stemmers. Ik ben het met veel van de standpunten eens. Niet met alles maar dat heb ik met geen enkele partij. Ik werk zelf in de agrarische sector en mijn vriend ook. In de toekomst gaan we een melkveebedrijf overnemen en FvD is één van de weinige partijen die niet van plan is om de gehele agrarische sector kapot te maken. Dat was voor mij wel doorslaggevend want wat heb ik eraan om op GroenLinks te stemmen en dat mijn vriend en ik beide werkeloos worden? Denk ook dat het Nederland niet ten goede komt als deze sector kapot gemaakt wordt trouwens.

Daarnaast ben ik het onder andere eens met aanpak dierenmishandeling, strenger immigratiebeleid, alle standpunten over de zorg, de manier waarop zij het onderwijs willen inrichten, zwaardere straffen, legaliseren softdrugs en vereenvoudigen belastingstelsel.

Ik ben er blij mee dat ze groot lijken te worden voor een beetje tegenhang.

Edit: En ik stem op de partij en hun standpunten, niet zozeer op wat Baudet op Twitter zet.

Precies dit!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:52

Horseloverl schreef:
IMANDRA schreef:

Weetje onze meningen verschillen gewoon heel erg. Ik vind dat niet erg, heb geen hekel aan je. We denken gewoon anders. Kan toch? No hard feelings

Dat is het punt. Jij baseert je op gevoel, ik op feiten. Je kan geen mening hebben over een feit :))

Horseloverl

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:54

IMANDRA ik laat jou in je waarde als dit nou ook bij mij doet i.p.v. me afblaffen

Avalanche

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:55

Dat doet ze ook. Als ze geen respect voor je had, zou ze niet de moeite nemen je te corrigeren

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:55

Avalanche81 schreef:
Francieen schreef:
Ook dit met grenzen sluiten voor Poolse arbeiders en in het algemeen.

En wie gaan er dan in de tuinbouw werken precies? Heb je daar ook een idee over?

Francieen schreef:
ik vind het prima als mensen het geloof interpeteren als liefde voor elkaar, maar niet als er radicalisering optreed.

En geldt dat ook voor hindoes? Boeddhisten? Christenen? Aanhangers van de Church of the Flying Spaghettimonster? Of is dit iets wat specifiek voor moslims geldt?

Francieen schreef:
Zoals zwarte piet ( okee kom maar door met de haat) maar dit is het feest van Nederlandse kinderen

Kinderen maakt het geen bal uit hoe zwarte piet of kleuren piet eruit ziet hoor :') het maakt jou wat uit. Kinderen weten niet beter dan waar ze mee opgroeien, dus dat is gewoon kul.

Francieen schreef:
Daarom werd Anne Faber vermoord

Door een blanke man

Francieen schreef:
en was er een aanslag in Utrecht

Dat was geen aanslag, dat was een uitwas van huiselijk geweld

Francieen schreef:
Blijkbaar werkt het dus niet.

Eh, wat werkt er precies niet? Nederland heeft een heel lage ratio violent crime. Blijkbaar werkt het uitstekend.

Nog ff een dingetje het was wel een aanslag. Dat andere is uitgesloten ivm het briefje war in de auto gevonden was

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:56

Avalanche81 schreef:
Dat doet ze ook. Als ze geen respect voor je had, zou ze niet de moeite nemen je te corrigeren

Dit inderdaad. Ik blaf niemand af, dan zou ik heel wat feller en gemener uit de hoek komen i.p.v. netjes op je te reageren :))

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:57

Hoe kun je stemmen op een partij die zich niet laat zien in de provincie, geen programma heeft of een heel summier globaal verhaaltje 8)7
Ja u bent bij de neus genomen, door FvD. Onbegrijpelijk
Klimaatverandering ontkenners |o
Laatst bijgewerkt door justkid op 21-03-19 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Horseloverl

IMANDRA schreef:
Avalanche81 schreef:

Dit inderdaad. Ik blaf niemand af, dan zou ik heel wat feller en gemener uit de hoek komen i.p.v. netjes op je te reageren :))

Laat ik het dan anders zeggen. Waar word im gecorrigeerd? En waarom zijn jouw feiten feiten en mijn feiten niet
I Iedereen stemt voorcwat die wil. Dit is wat ik wil. Dus als dat uitkomt pluk ik daar dw vruchten van. Daarnaast is legaliseren van drugs wel beter voor de gezondheid en is genzen dicht beter voor onze eigen cultuur. Dus volgensmij stem ik prima voor een beter NL. Volgensmij snap jij alleen niet dat jij een mening hebt net als ik. Jou mening is niet meer waard als die van mij. Het enige verschil tussen ons is, dat je iets te zeker van je zaakt lijkt te zijn.
Laatst bijgewerkt door Horseloverl op 20-03-19 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Chubby

Ik vind zo'n pagina uit het schrijven van Baudet echt dermate schokkend dat ik echt niet kan begrijpen dat ook maar een van zijn andere punten de doorslag kan geven.

Als je dan een verkrachter van Anne Faber of die oelewapper uit Utrecht voor je ziet, met hun minachting voor vrouwen. Wat is dan het verschil? Eigenlijk keurt Baudet dat goed he...

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:58

Horseloverl schreef:
Wildgirl schreef:
@francieen, zeker heb je dat recht.
Het is alleen zo jammer dat jouw stemmotivatie niet bijdraagt aan een gezonder en welvarender NL. Waar uiteindelijk ook jij de vruchten van plukt...

En als ik nou wel van mening ben dat dit voor mij gaat werken? Da heb ik het toch aardig gedaan

Kun je mij dan uitleggen wát er voor jou gaat werken op het moment dat het slechter gaat met onze economie? Jij doet geen boodschappen? Huurt geen huis of hoeft heen hypotheek te betalen? Hebt geen goede zorg nodig als je ziek bent?