Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 08:36

Ik twijfel ook eigenlijk niet aan de verhalen van de jongens. Vooral Jimmy toonde echte oprechte emoties die ik zeer geloofwaardig vond.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 09:10

https://m.youtube.com/watch?v=iZ0B4jjNdjM
Grrr derde keer intypen. Tweede documentaire over Michael Jackson door Bashir nadat jongen en Michael over love en sharing a bed hadden gehad en er een case werd aangespannen door die jongen. Michael Jackson geeft ze oa alcohol en noemt dit jezusjuice. Heel veel herkenning en overlap en navraag bij Michael.
Jimmy komt er al in voor. Michael Jackson's secret world.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 13:21

Vroeg me ook ineens af of het aan lager wal raken van Macaulay Culkin toch ook niet wat met Michael te maken heeft gehad....al heeft hij ook wel genoeg andere redenen. Wist niet eens dat hij met Mila Kunis samen is geweest.

https://www.nu.nl/achterklap/2877161/ma ... drugs.html

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:05

Ik heb de docu gezien en ik kan niet niet meer met een leuk gevoel naar zn muziek luisteren.

Dit soort dingen verzin je niet, maar het bizarre van alles vind ik nog wel dat die ouders zomaar hun kinderen laten slapen. Het feit dat het MJ is, is blijkbaar genoeg om allerlei twijfels uit te sluiten.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:19

fargo schreef:
https://m.youtube.com/watch?v=iZ0B4jjNdjM
Grrr derde keer intypen. Tweede documentaire over Michael Jackson door Bashir nadat jongen en Michael over love en sharing a bed hadden gehad en er een case werd aangespannen door die jongen. Michael Jackson geeft ze oa alcohol en noemt dit jezusjuice. Heel veel herkenning en overlap en navraag bij Michael.
Jimmy komt er al in voor. Michael Jackson's secret world.

Ik heb het helemaal gekeken...Ik was er al zeker van, maar nu helemaal. Jeeminee, het is nog groter en omvangrijker dan ik dacht. Zoveel dezelfde verhalen en gezinnen die hij heeft doen laten geloven dat ze "zijn beste vriend(en)" waren. En als de jongetjes te oud werden ruilde hij ze voor een ander. En wat een belangrijke rol blijken moeders hierin te hebben meegespeeld. Allemaal een vet roze bril op hun kop. Wat ik al zei...destijds twijfelde ik al enorm aan zijn onschuld met de rechtszaak. Maar nu vallen alle puzzelstukjes op zijn plaats. Die man was echt zielig en gestoord...In zijn wereld noemde hij het liefde...in de echte wereld noem je zo iemand een misdadiger, pedofiel en misbruiker.
Laatst bijgewerkt door manubres op 12-03-19 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:23

Manubres, jouw gevoel is ook de mijne. Bizar dat ouders/moeders dit met open ogen laten gebeuren. Zo zie je maar hoe geld en roem mensen helemaal wild maakt. Bah

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:30

denice schreef:
Manubres, jouw gevoel is ook de mijne. Bizar dat ouders/moeders dit met open ogen laten gebeuren. Zo zie je maar hoe geld en roem mensen helemaal wild maakt. Bah

Ik heb dit al eerder gezegd. Maar waarom zouden die ouders het niet geloven dat het onschuldig was, als de hele wereld geloofde dat het onschuldig was? En zelfs na zoveel feiten en getuigenissen er nog (veel) mensen geloven dat hij onschuldig is? Michael was een grootheid, bracht magie en had veel geld...hoe rozer kan je de bril op krijgen?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:36

Ik begrijp na de docu die moeder van Safechuck echt wel. Zij is ook goed gemanipuleerd en dan ga je soms dingen normaal vinden die dat helemaal niet zijn. De moeder van Robson vind ik wel meer dubieuze keuzes maken (je geestelijk zieke man en een zoon in een ander werelddeel achterlaten om je droom te gaan leven bijvoorbeeld), maar dan nog zijn de ouders natuurlijk niet schuldig.. Die psycholoog zei dat ook mooi, dat mensen graag de ouders de (mede)schuld willen geven om voor henzelf een soort schijnveiligheid te creëren. Zo overtuig je jezelf dat het jou niet overkomt omdat je beter oplet. Achteraf is natuurlijk altijd makkelijk praten en zag je de signalen al van een kilometer afstand. Dat is altijd zo.

Ook de ouders zijn slachtoffer. Als ze het eerder geweten hadden, hadden ze echt niet met zoveel ingestemd.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:40

Het is superheftig, ook voor de ouders. Maar ik denk dat omdat hij het was ouders toch sneller overstag gaan?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:43

Ik denk dat feit dat MJ een beroemdheid is een soort van schijnveiligheid heeft gecreeërd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:44

manubres schreef:
Vroeg me ook ineens af of het aan lager wal raken van Macaulay Culkin toch ook niet wat met Michael te maken heeft gehad....al heeft hij ook wel genoeg andere redenen. Wist niet eens dat hij met Mila Kunis samen is geweest.

https://www.nu.nl/achterklap/2877161/ma ... drugs.html

Zijn vader was geen leuke man... Lichamelijke mishandeling...

Ga die docu eens kijken :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:45

Bovendien moeten we er niet vanuit gaan dat die ouders geen eigen bagage hadden. Ook voor hen was dit misschien een vlucht uit de realiteit waardoor ze het onbewust misschien niet wilden zien, weten of in twijfel trekken?

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:46

Cayenne schreef:
Ik denk dat feit dat MJ een beroemdheid is een soort van schijnveiligheid heeft gecreeërd.

Hij was toch dé grote kindervriend, die kinderen een jeugd gaf die hij zelf gemist had. Zo genereus en ook wel aannemelijk....

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:47

Michael had hun kinderen ook hulp beloofd om het te gaan maken in de popwereld.
En ik denk dat de ouders het beste voor hun kind wilden doen en Michael is dan natuurlijk wel een supernaam om als connectie te hebben.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:52

Tsja. Dus roem gaat voor gezond verstand?? Ik blijf het eng vinden hoe hij met kinderen om ging, destijds al en bij het zien van al die beelden weer.

Ik kán me oprecht niet voorstellen dat ik mijn bloedjes bij hem in de buurt wil hebben en al helemáál niet alleen...

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:53

Ik heb er bewust voor gekozen om niet naar zijn documentaire te kijken. Ik zie er totaal geen meerwaarde in. Ik luister zijn muziek lekker verder want die vind ik erg goed en dat wil ik graag zo houden :)

Tieneke

Een 'betere' connectie kon je niet hebben denk ik...

Roem gaat niet boven gezond verstand, maar ik kan me wel voorstellen dat je gemanipuleerd kan worden zodat je dat zelf niet meer helder benadert.

Janine1990

Tieneke schreef:
Bovendien moeten we er niet vanuit gaan dat die ouders geen eigen bagage hadden. Ook voor hen was dit misschien een vlucht uit de realiteit waardoor ze het onbewust misschien niet wilden zien, weten of in twijfel trekken?

Goed punt, wordt lekker makkelijk aan voorbij gegaan dat dit best aannemelijk is.
Een persoon als MJ kiest zijn slachtoffers heel zorgvuldig uit, die hebben daar voelsprieten voor. Misschien mede omdat ze het meteen herkennen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:56

De roem heeft zeker de ouders en de kinderen beinvloed, want waar ligt dan het punt dat je 'nee' gaat zeggen? Maar even reeel, er is ook veel misbruik binnen gezinnen en directe omgeving waarbij naasten ook de andere kant op kijken. Iedereen heeft zijn/haar motief om iets toe te laten.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:59

Pipodipo schreef:
De roem heeft zeker de ouders en de kinderen beinvloed, want waar ligt dan het punt dat je 'nee' gaat zeggen? Maar even reeel, er is ook veel misbruik binnen gezinnen en directe omgeving waarbij naasten ook de andere kant op kijken. Iedereen heeft zijn/haar motief om iets toe te laten.

Nou ja, dat vond ik wel tekend bij één van de moeders (ik weet even niet meer welke).
In eerste instantie wilde ze niet dat haar zoon bij MJ op de kamer sliep. Later ging ze er toch in mee.
Maar toen MJ vroeg of haar zoon een jaar (!!!! Hoe verzin je het?) bij hem mocht blijven, ging ze wel met haar hakken in het zand.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 15:03

Shaggy09 schreef:
Ik heb er bewust voor gekozen om niet naar zijn documentaire te kijken. Ik zie er totaal geen meerwaarde in. Ik luister zijn muziek lekker verder want die vind ik erg goed en dat wil ik graag zo houden :)

Dat wilde ik eerst ook. Maar ik had er toch teveel van meegekregen om neutraal zijn muziek te kunnen beluisteren. Aan de andere kant vond ik mezelf ontzettend oneerlijk als ik niet de waarheid durfde te zien over MJ en voor mezelf zou kiezen ipv open staan voor de slachtoffers en hun verhaal.

Maar als jij de muziek nog zonder smet wil luisteren zou ik id niet gaan kijken.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 15:03

Cayenne schreef:
Pipodipo schreef:

Nou ja, dat vond ik wel tekend bij één van de moeders (ik weet even niet meer welke).
In eerste instantie wilde ze niet dat haar zoon bij MJ op de kamer sliep. Later ging ze er toch in mee.
Maar toen MJ vroeg of haar zoon een jaar (!!!! Hoe verzin je het?) bij hem mocht blijven, ging ze wel met haar hakken in het zand.
Dat was de moeder van Safechuck. Vergeet niet dat Michael daar de deur plat liep en aanvoelde als een soort adoptie zoon he, dan gaan je grenzen echt wel vervagen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 15:08

manubres schreef:
Shaggy09 schreef:

Dat wilde ik eerst ook. Maar ik had er toch teveel van meegekregen om neutraal zijn muziek te kunnen beluisteren. Aan de andere kant vond ik mezelf ontzettend oneerlijk als ik niet de waarheid durfde te zien over MJ en voor mezelf zou kiezen ipv open staan voor de slachtoffers en hun verhaal.

Maar als jij de muziek nog zonder smet wil luisteren zou ik id niet gaan kijken.

Ik vind het los van of ik zijn muziek nog fijn kan luisteren, niet nodig om 10 jaar na zijn dood nog zo´n heftige happening mee te krijgen. Ik heb er al wat van meegekregen en vind dat meer dan genoeg. Wij zullen toch nooit de ins en outs weten.

De waarheid horen en zien is leuk, maar mij gaat het niks opleveren behalve wat informatie waar ik niks mee kan. Dus in dat geval, no thanks.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 15:13

Nou, ik kan Heal de World niet meer horen. En ik vond het een prachtig nummer. En dat is maar één ervan.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 15:16

Dit soort processen zie je zo vaak op kleinere schaal. Leraars, leiders in jeugdbeweging, sporttrainers, ... Het gaat vaak om mensen die door wat ze doen een soort van aanzien, vertrouwdheid, goeie bedoelingen opwekken in hun omgeving en daar dan eigenlijk zwaar misbruik van maken. Bij MJ is dit alles maal 1000000.
Daders kunnen vaak goed inschatten welke grenzen ze over kunnen, wanneer en bij wie. Als er dan een paar incidenten zijn, ze tegen de lamp lopen en er mee wegkomen dan gaan ze wat ze daaruit leerden ook verder gebruiken en hun modus operandi perfectioneren. Dus de slachtoffers en hun omgeving beter kiezen, nog meer zorgen dat er geen bewijslast is, vooral zelf zo weinig mogelijk bekennen en in het geval MJ kon er ook met financiële schikkingen veel opgelost worden. Dus ja, je kan stellen dat de ouders mee verantwoordelijk zijn, maar ze zijn er wsl heel zorgvuldig voor uitgekozen. Het is geen bewuste keuze om je ogen te sluiten voor misbruik, net zoals het wsl aanvankelijk geen bewuste keuze is geweest dat MJ kinderen heeft misbruikt. Het is steeds een stapje verder en elke grens die gepasseerd wordt op die weg maakt het meer aanvaardbaar, op één of andere manier, van beide kanten. Dat het groomen niet altijd even lang duurt is mss ook in die context te verklaren, weten wanneer het wel en niet nodig is. Verkopers spelen ook in op de klant om hun verkoopsargumentatie aan te passen, maar uiteindelijk zal er verkocht moeten worden, soms direct, soms voorafgegaan door een soort van proces van overtuigen en bewerken van potentiële klanten.
Op basis van wat nu allemaal naar buiten komt is het quasi zeker dat er misbruik was en als iemand zolang kon doorgaan en ermee wegkwam kan je bijna zeker zijn dat er een heel lange lijst van slachtoffers zal zijn. Hij had er gewoon de mogelijkheid voor, jammer genoeg. Er zullen er veel blijven zwijgen, wat nu naar buiten komt zal het hen niet makkelijker maken. net zoals dit voor veel andere slachtoffers jammer genoeg ook niet genoeg zal zijn om het een plaats te leren geven en echt verwerken. Ik hoop wel dat er in de toekomst meer begrip zal ontstaan voor slachtoffers, al zal dit altijd iets blijven dat door het schenden van de natuurlijke drang tot hechting (waar grooming op inspeelt en tegelijkertijd beschadigt) voor persoonlijk lijden zal zorgen.