Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:52

Het is inderdaad duidelijk een analyse waar beter over nagedacht is dan de meeste mensen hebben gedaan voordat ze hun (af en toe echt walgelijke) berichten/speculaties delen. Dan heb ik het niet over hier, maar over bijvoorbeeld Facebook.

Hopelijk komt er snel duidelijkheid voor Anne's familie en vrienden en hoe naïef misschien ook...Ik hoop dat Anne nog leeft.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:52

Godzijdank zit er eindelijk schot in de zaak. Je houdt geen verdachte aan als je geen DNA hebt. Aangezien deze gestoorde smeerlap al is veroordeeld staat zijn DNA in de databank, vandaar de match met de gevonden spullen. Hopelijk wijst hij snel de plek aan waar hij Anne achter heeft gelaten. Het kan niet ver zijn van de kliniek dus ik verwacht dat ze heel snel gevonden zal worden.

Volgens mij hoorde ik vorige week ook op de radio dat het nieuwe kabinet een wetswijziging door zal voeren die het 'vroegtijdig vrijkomen' verbiedt. Top plan in mijn ogen, los van deze trieste zaak.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:53

xChanelx schreef:
Het is inderdaad duidelijk een analyse waar beter over nagedacht is dan de meeste mensen hebben gedaan voordat ze hun (af en toe echt walgelijke) berichten/speculaties delen. Dan heb ik het niet over hier, maar over bijvoorbeeld Facebook.

Nogmaals: omdat hij dus die route en de afstanden op zijn duimpje kent. Deze man is meer dan een 'meedenkende burger', hij is de kartograaf die deze ANWB-route heeft ontworpen.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:54

Die man van de facebookanalyse heeft alsnog een hoop aannames gedaan. Het idee dat er rond Den Dolder gezocht moet worden is nog niet zo gek, maar het verhaal eromheen, mwoah.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:56

xChanelx schreef:
@Alpha89: Wat wil je ermee zeggen? Ik lees alleen dat de politie het waardeert dat hij zo meedenkt. Niet dat zijn analyse de aanleiding was om nu deze verdachte aan te houden.

@LBLGypsyCobs:
zie de opmerking van 18:23. Geen sprake van Plaats Delict.
https://www.ad.nl/binnenland/live-zoekt ... ~aad346c2/

Ah bedankt, de nieuwsstromen gaan zo snel en minder dan de helft is echt nieuws.

En hier wat vragen mag blijkbaar ook niet, of speculeer ik dan ook :')

Wat wel zeker is, is dat er met man en macht gewerkt wordt en dat we lang niet alles weten wat de politie weet en nog gaat onderzoeken.

Dat er een verdachte is aangehouden, zorgt vanzelfsprekend voor veel onrust bij mensen die de zoektocht naar Anne al dagen volgen.

De hel die haar naasten doorgaan, ik moet er niet aan denken, arme mensen.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:56

UK_eef schreef:
Godzijdank zit er eindelijk schot in de zaak. Je houdt geen verdachte aan als je geen DNA hebt. Aangezien deze gestoorde smeerlap al is veroordeeld staat zijn DNA in de databank, vandaar de match met de gevonden spullen. Hopelijk wijst hij snel de plek aan waar hij Anne achter heeft gelaten. Het kan niet ver zijn van de kliniek dus ik verwacht dat ze heel snel gevonden zal worden.

Volgens mij hoorde ik vorige week ook op de radio dat het nieuwe kabinet een wetswijziging door zal voeren die het 'vroegtijdig vrijkomen' verbiedt. Top plan in mijn ogen, los van deze trieste zaak.

Idd :(

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:58

Karin schreef:
xChanelx schreef:

Nogmaals: omdat hij dus die route en de afstanden op zijn duimpje kent. Deze man is meer dan een 'meedenkende burger', hij is de kartograaf die deze ANWB-route heeft ontworpen.

Precies en ook journalist. Beste analyse tussen al die oliebol op social media imo

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:04

Op de twitter van Niels Kalkman (de hier eerder genoemde journalist) zijn foto's te zien van hoe donker het was rond tijdstip verdwijning en hoe donker het kan worden bij dat ecoduct. Als dat een maatstaaf is voor de rest van de omgeving krijg ik daar echt de kriebels van. Moet eigenlijk niet kunnen maar goed, dat is ook mooi schreeuwen achteraf.
Laatst bijgewerkt door Memories op 09-10-17 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:05

danzzz schreef:
Dus als iedereen in zijn reactie zegt dat ze de opgepakte man bedoelen die nog niet schuldig bevonden is (wat best een lang zinnetje is als je gewoon de opgepakte man bedoelt) dan is het goed genoeg voor jou?

Met andere woorden dus gewoon: De verdachte en niet de dader

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:06

UK_eef schreef:

Oh heeft die nu dan al bekend?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:09

UK_eef schreef:

Ben benieuwd waar jij iets hebt gevonden over DNA en een match met de gevonden spullen? Ik kan daar namelijk niets over vinden.

Dat er DNA-bewijs moet zijn om iemand aan te houden, is overigens onzin. Ook zonder DNA kan de politie voldoende reden zien om iemand aan te houden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:11

Zeiden ze dat niet op het nieuws, dat er dna op de tas was gevonden? Dat meen ik wel te hebben gehoord.
Hoeft natuurlijk nog steeds niet te betekenen dat ie er iets mee te maken heeft..iemand kan een rugzak zien liggen en erin kijken en weer in de bosjes gooien en bv een haar achter laten. Maar het is wel erg verdacht dat het toevallig gaat om een crimineel die net uit de gevangenis komt.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 09-10-17 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:12

Memories schreef:
Die man van de facebookanalyse heeft alsnog een hoop aannames gedaan. Het idee dat er rond Den Dolder gezocht moet worden is nog niet zo gek, maar het verhaal eromheen, mwoah.

Vind de politie niet las ik.

Ik kan me voorstellen dat DNA van de verdachte man beschikbaar is en mogelijk matcht. Maar alhoewel waarschijnlijk, betekent dat dan nog niet dat hij haar vermoord heeft. Dat moet nog worden bewezen. Het complete plaatje moet gemaakt

Anoniem

Wat een gefit op elkaar zeg... Allemaal last van de maandelijkse periode?

Vond het een interessant topic om het te volgen, maar het lijkt nu meer op bekvechten dan dat het over Anne gaat...

Diablo

_Nelleke_ schreef:
chanicha schreef:
Wat zullen haar ouders, familie en vriend in spanning zitten zeg, bah! Ik heb zelf twee volwassen dochters, moet er echt niet aan denken.

Mijn dochter was gisteren met haar man, zoontje en hond in het bos daar in de buurt maar er liepen gewoon meisjes in hun eentje te joggen, ergens hebben ze gelijk maar in deze situatie had ik toch even achter mijn oren gekrabd.

Het lijkt me ook de normaalste zaak van de wereld dat meisjes gewoon alleen kunnen joggen. Ik ga altijd alleen joggen in het bos en dat moet ook gewoon kunnen.

Het zou de normaalste zaak van de wereld moeten zijn, helaas is het best wel link.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:13

8nnemiek schreef:
Zeiden ze dat niet op het nieuws, dat er dna op de tas was gevonden? Dat meen ik wel te hebben gehoord.

Ik heb volgens mij in dit topic gelezen dat er dna van de verdachte op de gevonden jas is gevonden?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:13

Jester_ schreef:
UK_eef schreef:

Wil je alsjeblieft stoppen met constant dit soort 'wijze' (imo bijdehante) opmerkingen plaatsen? Het punt is al meerdere malen gemaakt nu en het komt de sfeer in dit topic niet ten goede.

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:15

Jellybeans schreef:
8nnemiek schreef:

Ik heb volgens mij in dit topic gelezen dat er dna van de verdachte op de gevonden jas is gevonden?

Dat kwam uit een niet bevestigde bron, maar stond inderdaad in dit topic.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:16

Amy schreef:

Vond het een interessant topic om het te volgen, maar het lijkt nu meer op bekvechten dan dat het over Anne gaat...

Dat dus _/-\o_

Daks

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:17

Dat er mogelijk
DNA van de verdachte op de jas gevonden zou zijn staat ook op hvn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:17

Jellybeans schreef:
8nnemiek schreef:

Zo komen de indianenverhalen de wereld in...

En het lijkt me wel zo correct om iemand verdachte te blijven noemen zolang diegene nog niet veroordeeld is. Ik vind het niet sfeerverziekend dat iemand daar wat van zegt, maar gewoon terecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:18

Ik snap het gefit wel, want er wordt afgegeven op de mensen op FB die allerlei uitspraken doen, maar wat hier gezegd wordt vind ik ook niet altijd voor de poes hoor.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:18

Chiave schreef:
Jester_ schreef:

Wil je alsjeblieft stoppen met constant dit soort 'wijze' (imo bijdehante) opmerkingen plaatsen? Het punt is al meerdere malen gemaakt nu en het komt de sfeer in dit topic niet ten goede.

Het is terecht dat Jester_ deze opmerking maakt. Zoals je zelf al aangeeft: het punt is al gemaakt, onder andere door mij, en nog steeds roepen mensen dingen over iemand die op dit moment een verdachte is maar wel als dader wordt besproken.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:19

Amy schreef:

Inderdaad. En de een weet het nog beter dan de andere.
Laat het aan de politie over, die heeft er voor geleerd.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:20

Babootje schreef:
Memories schreef:

Vind de politie niet las ik.

Ja als ik lees dat ze 'bijna zeker in Den Dolder de trein naar Utrecht zou hebben genomen', nou, analyses van heb ik jou daar. Dat ie wijst naar die tunnel en omgeving van verliezen signaal mobieltje vind ik verder wel duidelijk maar dat idee komt niet van hem alleen af, wel is hij de eerste die het goed weet te verpakken en ook een achtergrond heeft die hem geloofwaardig maakt. Maar goed, vind het ongepast en onnodig om daar in dit topic verder op in te gaan.

Politie heeft ondertussen nog niet duidelijk bevestigd dat het om die M.P gaat als verdachte, maar op social media lijkt de heksenjacht al weer geopend.