Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 08:47

lisa_xxx schreef:
Yep hij heeft nog 6 kiesmannen nodig... En ik zei gister nog "ze maken het spannender dan het is. Trump wint toch niet"..

Daar ging ik ook van uit. En ik kan het eigenlijk nog steeds niet geloven dat het toch waar lijkt te zijn dat ie wint.

Maar goed, zo zijn mijn vader 8 jaar geleden ook stellig dat Amerika nooit voor een zwarte man als president zou kiezen. Meer van, als het puntje bij paaltje komt, dan staan ze in het stemhokje en kiezen tussen blank en zwart.

Maar daarvan vind ik het niet erg dat ze het tegendeel bewezen hebben.. Nu wel..

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 08:47

Ik denk dat ieder uit elke werelddeel met verbazing staat te kijken..

Babeth

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 08:48

Amerika is nu wel zijn geloofwaardigheid kwijtgeraakt. Het is de grote grap van de wereld nu...

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 08:49

Heel bizar. Wat een land vol enge mensen.

Anoniem

Ierpier schreef:
Amandavd schreef:
Alle minorities die te leiden krijgen onder Trump vergeten we maar even. Ik ben zo kwaad.

:(:) Blijkbaar maken alleen white het cis males de dienst uit.

What about white feminism? Meer witte vrouwen hebben op Trump gestemd dan op Clinton. Dat is echt pissen over je eigen nest als je het mij vraagt.

Ik ben zo bang voor de minderheden in Amerika op dit moment.

Tieneke

Nou, dit krijg je dus wanneer de media één kant kiest en de andere kandidaat terecht of onterecht gaat bashen. Mensen gaan in polls niet meer rechtuit durven zeggen voor wie ze stemmen, kiezen in de poll veilig en stemmen daadwerkelijk anders. Dit werd gisteren op de Belgische tv ook belicht en het komt dus uit.

Ik hoop dat ze er overzees wat uit leren. Het zegt meer over de Amerikanen zelf dan over Trump. En over de media ook. Ondanks zijn fratsen hadden ze hem veel serieuzer moeten nemen, ze hebben een enorme underdog van hem gemaakt, hem uitgelachen (terecht of onterecht, ik spreek me er niet persoonlijk over uit) en daarmee precies in zijn kaarten gespeeld. Gezorgd dat mensen beschaamd waren om eerlijk te zijn over hun keuze en voilà!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 08:50

Ben benieuwd of hij de muur bij Mexico voor elkaar krijgt :')

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 08:51

Emmaa_ schreef:
Ierpier
[quote="Amandavd schreef:
Alle minorities die te leiden krijgen onder Trump vergeten we maar even. Ik ben zo kwaad.

:(:) Blijkbaar maken alleen white het cis males de dienst uit.

What about white feminism? Meer witte vrouwen hebben op Trump gestemd dan op Clinton. Dat is echt pissen over je eigen nest als je het mij vraagt.

Ik ben zo bang voor de minderheden in Amerika op dit moment.[/quote]
Daar snap ik dus ook evt HELEMAAL niks van. Is de angst zo sterk? Haat heefr gewonnen vandaag. :(

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 08:51

Emmaa_ schreef:

Ik ben zo bang voor de minderheden in Amerika op dit moment.

_/-\o_
nou indd...hoe kun je als vrouw op die vent stemmen? niet te geloven gewoon!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 08:52

Libera schreef:
Zoveel macht heeft een president op zich niet, congress en senate moet het er ook nog mee eens zijn.

Beetje jammer dat de republikeinen daar ook in de meerderheid zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 08:52

Ik wil het niet eens meer angst noemen, of het gevoel van economisch achtergesteld worden. Als je als land een man kiest die zo'n racistische, seksistische aap is dan gaat het veel dieper dan dat. Imo stem je dan op iemand omdat hij zo is, en niet ondanks.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 08:53

Precies, gewoon prima vinden dat iemand zich zo gedraagt en presenteert.

djinnie

Ik denk dat ook veel moslims de VS gaan ontvluchten. Ben benieuwd of dit ook weer meer terrorisme gaat brengen naar de VS. Man man, wat een shock....

Jolien87

Salsa schreef:
Libera schreef:
Mijn schoonouders hebben ook Trump gestemd. Niet omdat ze voor Trump zijn, maar omdat ze TEGEN Hillary zijn...

Weet je , volgens mij gaat het allemaal wel meevallen. Life goes on ;)

Tja als je geen
- emigrant
- moslim
- zwangere tiener met abortus wens
- homo/lesbienne/bi/transgender
- kleine ondernemer
- jongere zonder opleiding
- lager dan gemiddeld inkomen
- donkere medemens
- jongere zonder nog Obama zorgwet
- of land met handelsverdrag met voordeel voor zichzelf
Bent

Dan zal het allemaal best meevallen ja... voor de rest gaat life nog minder rooskleurig on

Daarnaast, in de komende 4 jaar (en in het ergste geval, 8) dat Trump zal regeren, kan hij een heleboel onherstelbare schade aanrichten. Ik wil niet weten hoe de wereld er over zoveel jaar uitziet. :n

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 08:54

Emmaa_ schreef:
Ik wil het niet eens meer angst noemen, of het gevoel van economisch achtergesteld worden. Als je als land een man kiest die zo'n racistische, seksistische aap is dan gaat het veel dieper dan dat. Imo stem je dan op iemand omdat hij zo is, en niet ondanks.

En iemand die voor het minste altijd een "twitter war" start, ja die willen we echt de controle geven over de nukes.. Hoe kan je als bevolking zo kortzichtig zijn..

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 08:55

Ik wil eigenlijk helemaal niet speculeren, maar ik zou niet verbaasd opkijken wanneer er een (succesvolle?) aanslag op Trump wordt gepleegd.

The_Cat

Libera schreef:
Mijn schoonouders hebben ook Trump gestemd. Niet omdat ze voor Trump zijn, maar omdat ze TEGEN Hillary zijn...

Weet je , volgens mij gaat het allemaal wel meevallen. Life goes on ;)

Sorry maar dat is ook ongelooflijk dom.. Stem dan niet..

denice

Gatver nou, zij hij de aanleiding zijn tot de volgende kernontploffing?

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 08:56

Veel Mensen stemmen idd vgm ook voor Trump als een stem tegen het systeem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 08:56

Sunrise_ schreef:
Ik wil eigenlijk helemaal niet speculeren, maar ik zou niet verbaasd opkijken wanneer er een (succesvolle?) aanslag op Trump wordt gepleegd.

Ik zag net eentje waar ik stiekem om moest lachen. DT had blijkbaar getweet dat hij live aan het kijken was in de trump tower, had iemand george bush erin getagd met 'do your thing' _O-

Ik ben natuurlijk tegen elke vorm van geweld, ik was al boos toen er een gifje rond ging van DT die neer werd gehaald door een tegenstander.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 08:58

Geweld moet je nooit toestaan, als hij weg is vinden zijn gestoorde supporters wel een andere gek.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 08:58

Wat een manier om wakker te worden zeg -O- Ergens ben ik niet verbaasd, zo hoog heb ik de Amerikanen qua intelligentie niet staan. Maar dít? Dit is wel heel erg... Hij kan zoveel schade aanrichten, ook al hij maar vier jaar daar zit.

Wel zou het mij ook niet verbazen als hij eerder wordt neergehaald, op welke manier dan ook.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 09:00

Ik heb steeds meegelezen, maar kan mijn walging niet meer onderdrukken... Hoe kan het zijn dat er miljoenen mensen geloven in de onzin die deze man uitkraamt?!
Ik ben bang voor de komende jaren. Ben blij dat ik niet in Amerika woon, maar ook de rest van de wereld gaat hieronder te lijden krijgen. Vooral flora en fauna, daar hou ik m'n hart voor vast.

Met stomheid geslagen...

The_Cat

Ben ik nu de enige met zo'n deja vu brexit gevoel. Ik vraag me af of we nu morgen ook mensen gaan krijgen die zoiets hebben van "Can we do this over again please"

dems75

oh my...op DT stemmen omdat je "tegen" HC bent...dat vat in 1 zin samen wat voor soort mensen er op DT stemmen. No offence, maar dat vind ik echt het toppunt van simpelheid.