Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:24

Zeeuwtje68 schreef:
Moos99 schreef:
Dat lees je goed inderdaad. Ben heel benieuwd wat Zeeuwtje allemaal toevoegt aan de samenleving? Wat doe jij om Nederland een beter land te maken, en waarom heb jij meer recht dan anderen?

Ik zet me allang in voor de ouderen en wat doe jij dan voor je eigen volk??

Super. Maar de vraag was of je zojuist iemand dood wenste......
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 14-10-15 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:24

Ik denk dat ik deze discussie ga staken terug keer onder m'n steen. Het niveau wordt steeds lager en de sfeer steeds grimmiger. Wie weet tot ziens :wave:

Ik ben voor de hulp van mensen die het slechter hebben, waar ze ook voor vluchten, armoede, oorlog, een dictatoriaal regime. Wij zijn rijk, de meeste hebben een dak boven hun hoofd en eten op tafel. Veel vluchtelingen hebben alles verloren, maar dat zijn gelukszoekers. Omdat ze de best mogelijke toekomst willen. En dat betekend niet iedereen, maar zoveel we aankunnen.

Maar nee. Vluchtelingen zijn allemaal enge, verkrachtende, islamitische gelukszoekers die mogen verdrinken op zee.
Wij zijn niet meer mens dan zij. Er is geen 'wij' en 'zij'. Het leven is niet zo zwart wit als de meerderheid hier lijkt te denken. Als ze tenminste zelf denken en niet de grote, schreeuwende meute volgen.

"You don't put your child on the water unless it's safer then the land.". Denk daar maar eens over na terwijl je geniet van je lekkere bed in je warme huis, wachtend op je ontbijtje in een oorlogsvrij land. Want dat voorrecht heb je. Bedenk dat maar eens en hoop.dat je nooit in zo'n situatie komt. Dat je moet vluchten en niemand je veiligheid wil bieden.
Welterusten.

Je is het algemeen, niemand persoonlijk, maar je snapt het wel.
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 14-10-15 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:27

Moos99 schreef:
Dat lees je goed inderdaad. Ben heel benieuwd wat Zeeuwtje allemaal toevoegt aan de samenleving? Wat doe jij om Nederland een beter land te maken, en waarom heb jij meer recht dan anderen?

Aan haar berichten te lezen, weinig. Dat zijn ook de meesten die zo idioot reageren, zeker op internet. Daar kan je ook geen normale discussie mee voeren. Het is zwart of wit, grijs bestaat niet. Zij dragen weinig bij aan de maatschappij, kosten alleen maar geld, eisen veel en gunnen een ander niets :D

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:28

Zeeuwtje68 schreef:
Moos99 schreef:

Ik zet me allang in voor de ouderen en wat doe jij dan voor je eigen volk??

Als het je werkelijk interesseert, in ben een maatschappelijk werker.
Vind het overigens jammer dat iemand die voor ouderen zorgt zulke uitspraken doet en zoveel haat meedraagt. Niet iemand die ik bij mijn oma zou willen hebben in ieder geval. Iemand die mensen werk doet zou wel een andere instelling mogen hebben.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:30

Electra63 schreef:
Moos99 schreef:

Aan haar berichten te lezen, weinig. Dat zijn ook de meesten die zo idioot reageren, zeker op internet. Daar kan je ook geen normale discussie mee voeren. Het is zwart of wit, grijs bestaat niet. Zij dragen weinig bij aan de maatschappij, kosten alleen maar geld, eisen veel en gunnen een ander niets :D

Wilde er niet teveel op ingaan, maar inderdaad, in een ander topic geeft ze gewoon aan te leven van een uitkering. Zij heeft dus wel geld op recht van de overheid, en owee als anderen daar dan aankomen.

Zeeuwtje68

Ik zet me allang in voor de ouderen en wat doe jij dan voor je eigen volk??[/quote]

Als het je werkelijk interesseert, in ben een maatschappelijk werker.
Vind het overigens jammer dat iemand die voor ouderen zorgt zulke uitspraken doet en zoveel haat meedraagt. Niet iemand die ik bij mijn oma zou willen hebben in ieder geval. Iemand die mensen werk doet zou wel een andere instelling mogen hebben.[/quote]

Goh wat gek is dit nou he, want die ouderen zijn allemaal dol op me haha

ravellie

"You don't put your child on the water unless it's safer then the land.".

Als je daarmee doelt op de jongen die dood op het strand aangetroffen werd en daarbij zeer schrijnend inzet werd van de vluchtelingen discussie, daar heeft de Elsevier een heel sterk artikel over geplaatst, nu hebben wij momenteel zelf de Elsevier niet meer, maar ik meen dat het artikel in dit topic over het andere een keer geplaatst is.

En verder...ik vind het ook wel apart dat er hier bijna alleen maar mannen zitten, waarvan er een aantal aangeven 'er vallen bommen in de wijk waar mijn gezin zit'.
Ofwel, zitten die gezinnen dan nog in de huizen in wijken waar het levensgevaarlijk is.
Wat ben je dan voor een man? om je gezin in dat huis achter te laten?.
Daar begrijp ik helemaal niets van.
( want ze hebben dan de oversteek gehaald en nu zou het gezin dan alsnog zo met het vliegtuig kunnen komen).
Ik snap soms helemaal niets meer van deze wereld :o

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:54

Iedereen verplicht aan de anticonceptie, want Nederland is vol!

Maar goed, wat Teddy321 op de vorige pagina plaatst beschrijft eigenlijk ook mijn gedachten. Nogmaals, het is niet zo zwart/wit. Waarom moet er altijd een extreem kamp voor en een extreem kamp tegen zijn...? Probeer eens rationeel na te denken, je te verplaatsen in andere mensen. Je af te vragen: als een deel van de vluchtelingen het ene doet, hoe is dan het andere deel? Mag het ene deel het complete beeld gaan vormen voor de gehele groep? Hoe logisch klinkt dat? 8)7

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:58

Ik mis de bron van die meneer Jesse?
Moest wel heel hard lachen dat als je pro bent dat je dan geen bronnen meer hoeft te geven :')

Eigenlijk vind ik wat er nu gebeurd in Nederland wel eens goed. Hoeveel protesten zijn hier nou eigenlijk? Iedereen klaagt dat de regering geen goede beslissingen maken en dat men "tegen" is. Vooral roepen en dat is het. Nederland lijkt wel een stuk daadkrachtiger te zijn geworden. Al vind ik het echt belachelijk dat er vuurwerk afgestoken wordt en branden gesticht worden om de asielzoekers te verjagen. Uiteindelijk kunnen zij er vrij weinig aan doen dat ze in die groep van 800 vluchtelingen zitten n geplaatst worden in bijv een oranje. Wat dat betreft is het niet aan de burgers om ze "weg te jagen". Echter vind ik ook dat er meer geluisterd moet worden naar de burgers.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 23:00

vibabu schreef:
Moest wel heel hard lachen dat als je pro bent dat je dan geen bronnen meer hoeft te geven :')

Debat met/tegen Wilders bedoel je?

3 seconden en gevonden:
https://www.facebook.com/video.php?v=967586913299927

Hoewel ik Groenlinks vaak te links vind (ben wel fan van het groene :P ), vind ik dat Jesse Klaver hierin helemaal gelijk heeft.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 23:05

vibabu schreef:

Kamerdebat van vanmiddag. Stond in het bericht.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 23:07

O bah wat een walgelijk stukje van die meneer, ik hoor hier echt een perfecte drogreden can die Jesse klaver. 'De uitspraken die gedaan worden zijn rascistisch maar ik zeg niet dat meneer Wilders eens rascist is' bah bah bah echt heel goedkoop.
En nee met Wilders ben ik het ook niet eens. Maar dit is echt een typisch gevalletje pot verwijt de ketel en basisschool discussie niveau.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 23:11

EskeGirl schreef:
Het land is vol, echt heel vervelend. Nu komen er geen jonge Nederlanders meer, geen plek voor. We zullen moeten wachten tot het sterftecijfer groter is dan het geboortecijfer -O-

Ons economisch systeem is niet in staat om deze instroom op te vangen. Dat is het nooit geweest, maar zolang de economie groeide als gevolg van de babyboom en de wederopbouw na WOII was dat niet zichtbaar. Nu loopt het systeem aan de ene kant vast door uitputting van grondstoffen en aan de andere kant krimpt de boel gelukkig door de vergrijzing. Echter is het de vraag of dat elkaar in evenwicht houdt (ben bang dat het te langzaam gaat) en is de politiek niet in staat om deze ontwikkelingen juist te ondersteunen. Er is enkel fixatie op blijven groeien, bevatten dat wat je altijd gekend hebt eindig kan zijn is er niet bij.

vibabu

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 23:15

Dat hele vergrijzing en pensioengebeuren is lastig. Mensen moeten langer doorwerken want er is te weinig pensioen. Leuk... Maar die "ouderen" houden ook weer de arbeidsmarkt bezet waardoor die ene student minder snel aan het werk komt waardoor de werkeloosheid ook weer stijgt.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 23:18

vibabu schreef:
O bah wat een walgelijk stukje van die meneer, ik hoor hier echt een perfecte drogreden can die Jesse klaver. 'De uitspraken die gedaan worden zijn rascistisch maar ik zeg niet dat meneer Wilders eens rascist is' bah bah bah echt heel goedkoop.
En nee met Wilders ben ik het ook niet eens. Maar dit is echt een typisch gevalletje pot verwijt de ketel en basisschool discussie niveau.

Jesse Klaver doet gewoon precies wat Geert Wilders ook doet. Alleen beschuldigt Geert Wilders de gehele groep (of de premier, of wat dan ook), en doet Jesse Klaver dat niet. Omdat dat gewoon nergens op slaat.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 23:46

vibabu schreef:
Dat hele vergrijzing en pensioengebeuren is lastig. Mensen moeten langer doorwerken want er is te weinig pensioen. Leuk... Maar die "ouderen" houden ook weer de arbeidsmarkt bezet waardoor die ene student minder snel aan het werk komt waardoor de werkeloosheid ook weer stijgt.

600.000 werkzoekenden
400.000 in de bijstand
131.000 vacatures
Probleem is niet zozeer de vergrijzing trouwens, wel automatisering, robots, overplaatsing productie naar lage lonen landen (zowel oost europa als azië) en daar uit volgend minder besteedbaar inkomen hier. Dat betekent o.a. minder consumptie (geen geld voor), dus weer minder banen, maar ook minder belastinginkomsten voor de overheid. En als de overheid minder binnen krijgt, kan het ook minder aan zijn verplichtingen voldoen. Het zijn allemaal symptomen van een veel complexer probleem.
Hier 2 docu's die wat meer inzicht geven in onderliggende problemen.

Onderstaand gaat er dieper op in en ook op hoe het zit met duurzaamheid en de valkuilen daar achter. http://www.off-grid.net/off-off-grid-by-michael-bunker/
Let op, wat hij schrijft is behoorlijk confronterend en vanuit een christelijk oogpunt geschreven. Als niet christen lees ik over die dingen heen, want de onderliggende boodschap is leerzaam (en behoorlijk pijnlijk hier en daar).

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 04:14

Thesserd schreef:
vibabu schreef:

Jesse Klaver doet gewoon precies wat Geert Wilders ook doet. Alleen beschuldigt Geert Wilders de gehele groep (of de premier, of wat dan ook), en doet Jesse Klaver dat niet. Omdat dat gewoon nergens op slaat.

Waar hoor je hem dat zeggen dan?

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 07:48

zag laatst een leuk plaatje voorbij komen op fb. Er stond, ja buitenlanders stelen jullie banen, maar als iemand met geen netwerk en geen beheersing van de Nederlandse taal jouw baan kan inpikken, ben je wellicht niet zo goed. Alleen was het plaatje iets minder netjes. :D kon er toch wel om lachen.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 08:17

Ach al die debatten is toch allemaal een groot toneelspel. Na afloop zitten ze allemaal als dikke vrienden bij elkaar te lachen om elkaars uitspraken.Het hele kabinet geeft niks om jou of mij, die geven alleen om hun Macht en Geld.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 08:23

Ze komen nou ook naar den haag toe. Weet niet wat ik er van moet vinden

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 08:26

vibabu schreef:
Thesserd schreef:

Waar hoor je hem dat zeggen dan?

Dat kun je in dit clipje niet zien omdat erin geknipt is. Maar we weten met zijn allen toch echt wat er komt na zo'n lijstje. Na het lijstje incidenten komt 'de Tsunami van vluchtelingen die zich op onze kosten willen verrijken' of iets van die orde. In elk geval worden de incidenten representatief verklaard voor elke en iedere vluchteling. Als je dat niet wist moet je misschien wat meer 'optredens' van Wilders bekijken.

Jesse Klaver weet dat ook. Wilders is er beroemd om. Dus heeft hij een eigen lijstje. Het verschil met Wilders is dat hij er geen conclusies aan verbindt die van toepassing zijn op alles en iedereen. Hij noemt het expliciet 'incidenten' en zegt heel duidelijk dat zowel de mensen in de incidenten die Wilders noemt als de mensen in de incidenten die hij noemt aangepaskt moeten worden. Als incidenten, niet als groep.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 08:34

Moos99 schreef:
Tcm62 schreef:
Alleen vergeet je dat de asielzoekers niet alleen Syriërs zijn, maar ook een grote groep niet-Oorlogsvluchteling en laat nou juist deze grote groep voor overlast zorgen en meeliften. En laat het nou juist ook deze groep zijn waar niet alleen de PVV van af wil maar ook de VVD en laat dat nou net de groep zijn waar jij zo mooi "net als zijn aanhangers uit dit topic" het steeds over hebben.....

Is maar een klein detail, maar een reuze groot verschil...en wat maar graag even niet genoemd wordt.

Dat onderscheidt wordt niet gemaakt door deze aanhangers hoor, vluchtelingen zijn allemaal foute boel, relschoppers, verkrachters. Ze moeten allemaal maar gewoon oprotten. Dan maar dood gaan in de oorlog joh, wat maakt het uit.

Wat ik grappig vind is dat mensen denken dat gewoon omdat zij het privilege hebben gekregen in Nederland te zijn geboren (en ja, das geluk, want daar heb je geen moeite voor hoeven doen) jij meer recht heb op een goed leven en het wel oke is te leven van een uitkering, met zorgtoeslag, huursubsidie, kinderbijslag noem het maar op. Ons land is vol, wat is dat voor een onzin? Dit is niet ons land, het is niet jouw eigendom. In tijden van nood heeft iedereen recht op hulp. Het heeft niemand een boterham gekost hier, iedereen zit nog steeds veilig binnen met de verwarming aan. Gun anderen het recht op een mooi leven! Heb je naasten lief, je bent geen haar beter dan een ander.

Jij bent dus iemand die heel de wereld op zijn nek wil nemen...2/3 van de wereld heeft het niet goed en dat heeft met verschillende redenen te maken, waar onder andere ook een stukje eigen verantwoording in mee speelt..
Jij denkt echt dat de staatskas een oneindige kassa is....het geld moet ergens verdient mee worden en dat heet economie en werkende mens die belasting betaald.

Ik vind het wel schattig zoals jij een wereldbed hebt...

Iederen heeft recht op een mooi leven, maar dat mooie zit m niet in luxe en geld..

Wat mensen een naar gevoel in deze kwestie heeft gegeven is dat er in natuurgebieden plekken worden vrijgemaakt, al is het een beschermd waterwingebied, velen zullen maar wat graag daar willen wonen....
De kwestie in dit hele gedoe draait nl om luxe en geld, veel geld en niet in eerste plaats om veilige opvang, maar meteen een bijstandsuitkering.....en alles is niet goed genoeg....

Als je veilig bent en er wordt voor je gezorgd, de rest komt nog..maar hier is het meteen kritiek..

Misschien omdat ik buitenland ervaring heb met werken aldaar dat ik realistischer ben.....

En het mooie van het leven is iets wat je zelf maakt....als je dat afhankelijk laat zijn van een ander?
Het mooie van het leven zit ook in bv natuur, klimaat, en niet alleen in een huis met bijstandsuitkering in sociale woningwetbuurt.....en dan denk ik even aan de landen waar ze doorheen gereist zijn, wat was daar niet mooi, veilig en een mooi fijn bestaan? De luxe misschien van geen bijstandsuitekring van 1000 euro per maand?

Het is de hele sfeer er om heen. De groep kiest bewust en is kieskeurig, waar gaat het dan om? En juist dat maakt mensen boos....vergeet niet dat er genoeg zjn die de 2e WO hebben meegemaakt en ook dat is een grote groep geweest die binnen kwam, daar waren geen eisen zoals nu, ook daar zijn dingen niet goed gegaan hoor...en laat ik nu naoorlogse generatie zijn met familie die van uit voormalig Indonesie gevlucht zijn omdat de bevolking alles uitmoorde wat niet indonesier was.....dat ging geruislozer en ook niet echt met open armen, maar zeker niet zoals het binnen deze groep gaat en zeker niet met zoveel inzet van vrijwilligers en overheid en geld...

Overigens hebben we een extra probleem, de cultuusclashes en vergeet niet waar de oorlog daar om draait, juist ....verschil in geloofs interpretaties en hoe ongelovigen daar op de kaart gebracht worden al bij geboorte af aan....en juist daarom willen de meesten deze groep in de regio opgevangen laten worden en guess, de antie doneren dan ook hoor!! Elke benefiet en donatie akties brengen in Nederland enorm veel geld op.....en waarom?? Omdat Nederlanders zeker wel hulpvaardig zijn..
Maar ondertussen ook moe van alle randproblemen.

Ennne...het hele pensioenverhaal??. Nou hoofdbrekens nu voor velen hoe ze hun huis blijven betalen met minder zelf betaald pensioen wat wellicht over 15 jaar gehalveerd is, als het er nog is...omdat uit deze pot flink gegraaid wordt al jaren lang...en guess?? Ik werk al ruim 35 jaar....en leef zuinig en ja ik wil OOK een goed leven en wil dat graag blijven houden, wil niet delen en bedoel dus mijn inkomen op waar ik voor heb gewerkt verliezen, maar ben zeker bereid om te schenken, maar wel binnen de perken...en dat RECHT heb ik nl inderdaad ja....vanaf mij 16e ben ik nl,al belastingbetaler en daardoor heb ik rechten opgebouwd..ik heb altijd mijn eigen broek opgehouden en guess ook armoe gekend...op een manier die jij nooit hebt meegemaakt....

Nuance, moeilijk, dat snap ik...
Zo werkt dat nl ook in de wereld...

Maar ik denk dat dat een ver van mijn bedshow is voor jouw en dat snap ik want dat was het ooit ook voor mij...

Vroegah kende men mij als "geen gezeik, iedereen rijk" :D ...maar dat zie ik nu echt wel genuanceerder...

Dat er 10 miljoen uit oorlogsgebieden komen is een Wereldprobleem die we met bv in eerste instantie binnen Europa moeten gaan oplossen....en dat betekent niet dat die groep migranten gaan kiezen voor Nederland en Duitsland, maar dat Europa een verdeling maakt...wil je dan nog verkassen, dan gelden de immigratie regels zoals voor iedereen!!

Dat is wat er moet gebeuren en dat betekend dat die mens waarvan jij mij beschuldigd dat die geen goed leven mag hebben, een eigen verantwoording heeft om dat goed leven bv in Hongarije gaat opbouwen met ook een eigen inspanning en als deze mens een prachtige positie binnen Nederland vind en solliciteert en wordt aangenomen, gaat hij emigreren naar Nederland, maar dan zonder op voorrang vrijgemaakte huurwoning met dito bijstand en subsidies...gewoon zoals iedereen zijn kansen in het leven zoekt en vindt!

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 08:40

tamary schreef:
EskeGirl schreef:
Het land is vol, echt heel vervelend. Nu komen er geen jonge Nederlanders meer, geen plek voor. We zullen moeten wachten tot het sterftecijfer groter is dan het geboortecijfer -O-

Ons economisch systeem is niet in staat om deze instroom op te vangen. Dat is het nooit geweest, maar zolang de economie groeide als gevolg van de babyboom en de wederopbouw na WOII was dat niet zichtbaar. Nu loopt het systeem aan de ene kant vast door uitputting van grondstoffen en aan de andere kant krimpt de boel gelukkig door de vergrijzing. Echter is het de vraag of dat elkaar in evenwicht houdt (ben bang dat het te langzaam gaat) en is de politiek niet in staat om deze ontwikkelingen juist te ondersteunen. Er is enkel fixatie op blijven groeien, bevatten dat wat je altijd gekend hebt eindig kan zijn is er niet bij.

:j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 08:43

Alleen kun je dat niet samenvatten in 'Nederland is vol'. :)

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 08:46

Moos99 schreef:
Tcm62 schreef:
Alleen vergeet je dat de asielzoekers niet alleen Syriërs zijn, maar ook een grote groep niet-Oorlogsvluchteling en laat nou juist deze grote groep voor overlast zorgen en meeliften. En laat het nou juist ook deze groep zijn waar niet alleen de PVV van af wil maar ook de VVD en laat dat nou net de groep zijn waar jij zo mooi "net als zijn aanhangers uit dit topic" het steeds over hebben.....

Is maar een klein detail, maar een reuze groot verschil...en wat maar graag even niet genoemd wordt.

Dat onderscheidt wordt niet gemaakt door deze aanhangers hoor, vluchtelingen zijn allemaal foute boel, relschoppers, verkrachters. Ze moeten allemaal maar gewoon oprotten. Dan maar dood gaan in de oorlog joh, wat maakt het uit.

Wat ik grappig vind is dat mensen denken dat gewoon omdat zij het privilege hebben gekregen in Nederland te zijn geboren (en ja, das geluk, want daar heb je geen moeite voor hoeven doen) jij meer recht heb op een goed leven en het wel oke is te leven van een uitkering, met zorgtoeslag, huursubsidie, kinderbijslag noem het maar op. Ons land is vol, wat is dat voor een onzin? Dit is niet ons land, het is niet jouw eigendom. In tijden van nood heeft iedereen recht op hulp. Het heeft niemand een boterham gekost hier, iedereen zit nog steeds veilig binnen met de verwarming aan. Gun anderen het recht op een mooi leven! Heb je naasten lief, je bent geen haar beter dan een ander.

Jij bent dus iemand die heel de wereld op zijn nek wil nemen...2/3 van de wereld heeft het niet goed en dat heeft met verschillende redenen te maken, waar onder andere ook een stukje eigen verantwoording in mee speelt..
Jij denkt echt dat de staatskas een oneindige kassa is....het geld moet ergens verdient mee worden en dat heet economie en werkende mens die belasting betaald.

Ik vind het wel schattig zoals jij een wereldbed hebt...

Iederen heeft recht op een mooi leven, maar dat mooie zit m niet in luxe en geld..

Wat mensen een naar gevoel in deze kwestie heeft gegeven is dat er in natuurgebieden plekken worden vrijgemaakt, al is het een beschermd waterwingebied, velen zullen maar wat graag daar willen wonen....
De kwestie in dit hele gedoe draait nl om luxe en geld, veel geld en niet in eerste plaats om veilige opvang, maar meteen een bijstandsuitkering.....en alles is niet goed genoeg....

Als je veilig bent en er wordt voor je gezorgd, de rest komt nog..maar hier is het meteen kritiek..

Misschien omdat ik buitenland ervaring heb met werken aldaar dat ik realistischer ben.....

En het mooie van het leven is iets wat je zelf maakt....als je dat afhankelijk laat zijn van een ander?
Het mooie van het leven zit ook in bv natuur, klimaat, en niet alleen in een huis met bijstandsuitkering in sociale woningwetbuurt.....en dan denk ik even aan de landen waar ze doorheen gereist zijn, wat was daar niet mooi, veilig en een mooi fijn bestaan? De luxe misschien van geen bijstandsuitekring van 1000 euro per maand?

Het is de hele sfeer er om heen. De groep kiest bewust en is kieskeurig, waar gaat het dan om? En juist dat maakt mensen boos....vergeet niet dat er genoeg zjn die de 2e WO hebben meegemaakt en ook dat is een grote groep geweest die binnen kwam, daar waren geen eisen zoals nu, ook daar zijn dingen niet goed gegaan hoor...en laat ik nu naoorlogse generatie zijn met familie die van uit voormalig Indonesie gevlucht zijn omdat de bevolking alles uitmoorde wat niet indonesier was.....dat ging geruislozer en ook niet echt met open armen, maar zeker niet zoals het binnen deze groep gaat en zeker niet met zoveel inzet van vrijwilligers en overheid en geld...

Overigens hebben we een extra probleem, de cultuusclashes en vergeet niet waar de oorlog daar om draait, juist ....verschil in geloofs interpretaties en hoe ongelovigen daar op de kaart gebracht worden al bij geboorte af aan....en juist daarom willen de meesten deze groep in de regio opgevangen laten worden en guess, de antie doneren dan ook hoor!! Elke benefiet en donatie akties brengen in Nederland enorm veel geld op.....en waarom?? Omdat Nederlanders zeker wel hulpvaardig zijn..
Maar ondertussen ook moe van alle randproblemen.

Ennne...het hele pensioenverhaal??. Nou hoofdbrekens nu voor velen hoe ze hun huis blijven betalen met minder zelf betaald pensioen wat wellicht over 15 jaar gehalveerd is, als het er nog is...omdat uit deze pot flink gegraaid wordt al jaren lang...en guess?? Ik werk al ruim 35 jaar....en leef zuinig en ja ik wil OOK een goed leven en wil dat graag blijven houden, wil niet delen en bedoel dus mijn inkomen op waar ik voor heb gewerkt verliezen, maar ben zeker bereid om te schenken, maar wel binnen de perken...en dat RECHT heb ik nl inderdaad ja....vanaf mij 16e ben ik nl,al belastingbetaler en daardoor heb ik rechten opgebouwd..ik heb altijd mijn eigen broek opgehouden en guess ook armoe gekend...op een manier die jij nooit hebt meegemaakt....

Nuance, moeilijk, dat snap ik...
Zo werkt dat nl ook in de wereld...

Maar ik denk dat dat een ver van mijn bedshow is voor jouw en dat snap ik want dat was het ooit ook voor mij...

Vroegah kende men mij als "geen gezeik, iedereen rijk" :D ...maar dat zie ik nu echt wel genuanceerder...

Dat er 10 miljoen uit oorlogsgebieden komen is een Wereldprobleem die we met bv in eerste instantie binnen Europa moeten gaan oplossen....en dat betekent niet dat die groep migranten gaan kiezen voor Nederland en Duitsland, maar dat Europa een verdeling maakt...wil je dan nog verkassen, dan gelden de immigratie regels zoals voor iedereen!!

Dat is wat er moet gebeuren en dat betekend dat die mens waarvan jij mij beschuldigd dat die geen goed leven mag hebben, een eigen verantwoording heeft om dat goed leven bv in Hongarije gaat opbouwen met ook een eigen inspanning en als deze mens een prachtige positie binnen Nederland vind en solliciteert en wordt aangenomen, gaat hij emigreren naar Nederland, maar dan zonder op voorrang vrijgemaakte huurwoning met dito bijstand en subsidies...gewoon zoals iedereen zijn kansen in het leven zoekt en vindt![/quote]

En nog een :j

En dan nog iets anders:als ik soms de reacties hoor van de doelgroep waar ik mee werk ( 90 plus en nog maatschappelijk betrokken en lezen ook gewoon de krant :D :D :D :D :D :D ) op hoe vluchtelingen reageren op de geboden hulp in Nederland:

'Wat een stelletje zeikerds, wij aten in de oorlog tulpenbollen en zaten dagen op de fiets om bij de boeren langs te gaan om te kijken of daar nog eten te halen was'

:j :j :j :j :j :j :j :j respect voor onze oude generatie

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_