Wat een heerlijk sturende vraagstelling ook

Denkt u ook dat het herbergen van teveel vluchtelingen de ondergang van Europa betekent?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:ik voel toch meer voor de oorzaak weghalen,zorgen dat het in het land zelf weer stabiel en leefbaar word...goede opvang daar,met huizen,scholing en gezondheidzorg.
Ik denk dat er te licht gedacht word over het eventuele gevaar van extremisten.Niet zozeer die binnen druppelen maar die er ook al zitten.
Vermoed dat het Islamitische geloof niet zo goed samen gaat met onze westerse normen en waarden.
ravellie schreef:Verder niks mis met je mening hoor.. Ik ben ook voor opvang ín die regio. Opvang en hulp. maar eer je iets als ‘feit’ presenteer wees er van gewis dat dat ook zo is. Ten eerste wat is ‘Nederlands’ ten tweede.. hier in dit topic is al aangegeven waar de Nederlandse bevolking uit bestaat. Maar hier nog een ander linkje: https://nl.wikipedia.org/wiki/Bevolking_van_Nederland 13 van de 16 miljoen Nederlanders is autochtoon. Al die angst over de Nederlandse bevolking is in de minderheid.. Nederland heeft Indonesië bezet gehad in die tijd zijn er ook veel van oorsprong Indo’s hierheen gekomen. Wonen hier al 3 of 4 generaties.. Die zijn net zo Nederlands als iemand met een scheetbleeke huid met blond haar. Waar denk je dat woorden als toko vandaan komen? We komen uiteindelijk allemaal uit een Afrikaanse boom, dus pas aub op met opmerkingen als Nederlanders eerst oid.Het is gewoon al een feit dat we als 'Nederlands' in de minderheid zijn.
geerke schreef:LadyMadonna schreef:Maar... Is er nu niet een manier om de vluchtelingen voor te lichten voor ze 6000 euro lichter in een gammel bootje stappen?
heel veel redden de overtocht wel....de meesten.
ravellie schreef:Niet Nederland:...mensen die hier niet vandaan komen, hier niet geboren zijn.
Wat eigenlijk met grote regelmaat samenhangt met niet integreren of niet goed integreren
Waar denk je dat de 'zwarte pieten discussie' opeens na al die jaren van stilte vandaan komt?.
Het moet iets zeggen over hoeveel mensen van een andere cultuur hier wonen en tegen tradities aan gaan trappen, en dat is dan nog maar een begin.
Gelukkig vinden wij de gewoonten van andere culturen heel normaal![]()
Ja, is zeker angst van mij.
Ik vind het helemaal niets, en ik merk ook dat ik mij er eigenlijk na jaren van nuchterheid vreselijk aan ga irriteren.
Van mij mogen de grenzen dicht, vandaag nog graag.
En dan al die inzamelingsacties, vreselijk.
Het stikt inmiddels van de rotzooi wat gewoon allemaal achtergelaten wordt ( van vers voedsel tot kleding).
Ver Emiraten ( moslim land bij uitstek) mogen ook hulp gaan bieden.
Ik blijf het vreemd vinden dat iedereen zijn pijlen blijft gooien op Europa.
ravellie schreef:Niet Nederland:...mensen die hier niet vandaan komen, hier niet geboren zijn.
cavaletti schreef:De toekomst ligt wel in wat je doet. Kijk heel simpel naar de Nederlandse wetgeving.. De regering roept we gaan bezuinigen op de psychiatrie, mensen moeten het zelf betalen. Met als simpel gevolg dat er tegenwoordig meer gekken buiten lopen dan binnen. Elke beslissing die je maakt heeft een gevolg. Heel naïef iedereen binnen laten zorgt voor problemen, dat zien we inmiddels met wat er in de jaren 90 is gebeurd. Maar heel star roepen zoeken jullie het daar zelf maar uit.. zoals dus jaren geleden is gebeurd in Syrië en we helpen Assad niet zorgt er weer voor dat het een zeer grote pijnhoop is en IS heel veel voet aan de grond heeft gehad. Soms moet je kiezen voor een gouden middenweg, maar soms is het gewoon simpelweg kiezen tussen twee kwaden en dan kun je kijken naar de korte termijn of je kijkt naar de lange termijn. En op korte termijn alleen maar roepen ze zoeken het maar uit, zal op langere termijn voor een hoop meer gedonder zorgen. En in alleen maar zeggen wat erg, kom allemaal hierheen geloof ik ook niet in. Maar ik gok dat dat er vrij weinig zijn in Nederland of Europa.Helemaal mee eens. Ik word gewoon een beetje bang van al die struisvogels met roze brillen die hun kop in het zand blijven stoppen het niet in willen zien. Liever angst en een slecht vertrouwen als een struisvogel blijven en dadelijk door die struisvogels een hoop ellende op de hals hebben.
cavaletti schreef:Helemaal mee eens. Ik word gewoon een beetje bang van al die struisvogels met roze brillen die hun kop in het zand blijven stoppen het niet in willen zien. Liever angst en een slecht vertrouwen als een struisvogel blijven en dadelijk door die struisvogels een hoop ellende op de hals hebben.
Sammie schreef:AD plaatste een bericht van ca 2 a 3 procent, vergelijkbaar met wat er in de kampen aanwezig is.. Gebaseerd op een interview met de Paus.. . En dan zijn er ruim 400.000 vluchtelingen geweest. 1 op de 50 klinkt alleen wat angstaanjagender…
Eulogy schreef:Tcm62 schreef:Het probleem is ook dat er verdeeltheid in midden oosten is....en ook nog eens dat de moslims geen moslims mogen doden...als Assad weg is, wie dan?
IS heeft redelijk recentelijk nog een aanslag gepleegd op een moskee. Dat laatste gaat dus ook niet op.
Assad weg is inderdaad ook geen oplossing, helaas.
Sammie schreef:ravellie schreef:Verder niks mis met je mening hoor.. Ik ben ook voor opvang ín die regio. Opvang en hulp. maar eer je iets als ‘feit’ presenteer wees er van gewis dat dat ook zo is. Ten eerste wat is ‘Nederlands’ ten tweede.. hier in dit topic is al aangegeven waar de Nederlandse bevolking uit bestaat. Maar hier nog een ander linkje: https://nl.wikipedia.org/wiki/Bevolking_van_Nederland 13 van de 16 miljoen Nederlanders is autochtoon. Al die angst over de Nederlandse bevolking is in de minderheid.. Nederland heeft Indonesië bezet gehad in die tijd zijn er ook veel van oorsprong Indo’s hierheen gekomen. Wonen hier al 3 of 4 generaties.. Die zijn net zo Nederlands als iemand met een scheetbleeke huid met blond haar. Waar denk je dat woorden als toko vandaan komen? We komen uiteindelijk allemaal uit een Afrikaanse boom, dus pas aub op met opmerkingen als Nederlanders eerst oid.Het is gewoon al een feit dat we als 'Nederlands' in de minderheid zijn.
Als je goed onderzoekt heb je ook minder angst
elenaMM77 schreef:De reden dat iedere volksverhuizing heviger wordt en grotere impact heeft.. heeft niet te maken met islam.. maar met het feit dat de aarde steeds drukker bevolkt wordt..