verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:23

Enig, een ingezonden brief.

Wat een heerlijk sturende vraagstelling ook :=
Denkt u ook dat het herbergen van teveel vluchtelingen de ondergang van Europa betekent?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:25

Jemig.. Les 1 van discusseren.. Hoe formuleer je een correcte stelling.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:26

Maar... Is er nu niet een manier om de vluchtelingen voor te lichten voor ze 6000 euro lichter in een gammel bootje stappen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:30

Vond het wel een mooi beeld van de Afghaanse tandarts, die zijn telefoon uitleende aan een vluchteling om naar thuis te bellen (ze hebben niet allemaal mobieltjes meer uiteraard) en die jongen zei tegen zijn familie; kom niet! Dat de overtocht vreselijk was, dat ze het helemaal niet geweldig hadden want hij zat opgehokt op het station etc. Moet eigenlijk vanuit de mensen zelf komen die negatieve mond tot mond reclame want ik denk dat je je eigen zoon eerder geloofd dan een spotje op tv vanuit Europa of de gouden bergen van een smokkelaar.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 15-09-15 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:36

mond tot mond ;)

Op de een of andere manier is er een zeer goede communicatie, want de dag dat de grens nog open was was de drukste dag ooit 9000 man die de grens passeerden. Toen Duitsland riep we moeten deze mensen opvangen, ging vrijwel iedereen op eens naar Duitsland. Onderling wordt er dus goed en snel gecommuniceerd. Nu zal de berichtgeving vooral zijn kom niet of niet meer, want je komt er niet door. Totdat er een andere route is gevonden natuurlijk.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:51

LadyMadonna schreef:
Maar... Is er nu niet een manier om de vluchtelingen voor te lichten voor ze 6000 euro lichter in een gammel bootje stappen?

heel veel redden de overtocht wel....de meesten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:53

Voor de tocht van Turkije naar Griekenland is amper sprake van een gammel bootje..Alhoewel.. de boot kan natuurlijk wel gammel zijn, de route is verder niet gevaarlijk. De route van Tunesië naar Italië was een stuk gevaarlijker, maar wordt nu al besproken in het nieuws.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:28

vuurneon schreef:
Enig, een ingezonden brief.

Wat een heerlijk sturende vraagstelling ook :=
Denkt u ook dat het herbergen van teveel vluchtelingen de ondergang van Europa betekent?

Ach ja, De Telegraaf.....in de Tweede Wereldoorlog al 'fout' en nog steeds op dat pad......

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:36

geerke schreef:
ik voel toch meer voor de oorzaak weghalen,zorgen dat het in het land zelf weer stabiel en leefbaar word...goede opvang daar,met huizen,scholing en gezondheidzorg.
Ik denk dat er te licht gedacht word over het eventuele gevaar van extremisten.Niet zozeer die binnen druppelen maar die er ook al zitten.
Vermoed dat het Islamitische geloof niet zo goed samen gaat met onze westerse normen en waarden.

En hier kan ik mij dus helemaal in vinden, er moet daar een oplossing komen.
Je kan niet een miljoen mensen naar het Westen halen en dan maar integreren....
Ik geloof daar absoluut niet in.
Het is gewoon al een feit dat we als 'Nederlands' in de minderheid zijn.
En dat gaat met deze enorme instroom van voornamelijk moslims alleen maar meer toenemen.
Ik vind dat helemaal geen prettige gedachte :( :(

En ja, ik heb voorbeelden genoeg ( gerelateerd aan werk, hobby, sport, scholing, mensen van andere cultuur in de wijk).
Die hele Multi culti samenleving is nou niet bepaald succesvol.

Ik ben blij dat er nu eindelijk opgetreden word ( veel te laat in mijn ogen, maar ok) aan de grenzen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:44

ravellie schreef:
Verder niks mis met je mening hoor.. Ik ben ook voor opvang ín die regio. Opvang en hulp. maar eer je iets als ‘feit’ presenteer wees er van gewis dat dat ook zo is. Ten eerste wat is ‘Nederlands’ ten tweede.. hier in dit topic is al aangegeven waar de Nederlandse bevolking uit bestaat. Maar hier nog een ander linkje: https://nl.wikipedia.org/wiki/Bevolking_van_Nederland 13 van de 16 miljoen Nederlanders is autochtoon. Al die angst over de Nederlandse bevolking is in de minderheid.. Nederland heeft Indonesië bezet gehad in die tijd zijn er ook veel van oorsprong Indo’s hierheen gekomen. Wonen hier al 3 of 4 generaties.. Die zijn net zo Nederlands als iemand met een scheetbleeke huid met blond haar. Waar denk je dat woorden als toko vandaan komen? We komen uiteindelijk allemaal uit een Afrikaanse boom, dus pas aub op met opmerkingen als Nederlanders eerst oid.

Als je goed onderzoekt heb je ook minder angst :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:03

geerke schreef:
LadyMadonna schreef:

heel veel redden de overtocht wel....de meesten.

Jawel, maar dan? Komen ze voor een gesloten grens terecht, of in een AZC. Maar niet in een huis met auto en baan zoals ze beloofd wordt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:11

Maar dat laatste kregen ze ook niet met open grenzen? Diegenen die nu nog komen komen in Italië of Griekenland terecht. maar aangezien de grote reden van de overtocht toch echt was doorreizen naar West Europa.. wat nu niet meer kan.. zal die reis vermoed ik toch een stuk minder gemaakt gaan worden.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:21

Niet Nederland:...mensen die hier niet vandaan komen, hier niet geboren zijn.
Wat eigenlijk met grote regelmaat samenhangt met niet integreren of niet goed integreren

Waar denk je dat de 'zwarte pieten discussie' opeens na al die jaren van stilte vandaan komt?.
Het moet iets zeggen over hoeveel mensen van een andere cultuur hier wonen en tegen tradities aan gaan trappen, en dat is dan nog maar een begin.
Gelukkig vinden wij de gewoonten van andere culturen heel normaal :\

Ja, is zeker angst van mij.
Ik vind het helemaal niets, en ik merk ook dat ik mij er eigenlijk na jaren van nuchterheid vreselijk aan ga irriteren.
Van mij mogen de grenzen dicht, vandaag nog graag.
En dan al die inzamelingsacties, vreselijk.
Het stikt inmiddels van de rotzooi wat gewoon allemaal achtergelaten wordt ( van vers voedsel tot kleding).

Ver Emiraten ( moslim land bij uitstek) mogen ook hulp gaan bieden.
Ik blijf het vreemd vinden dat iedereen zijn pijlen blijft gooien op Europa.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:35

ravellie schreef:
Wat eigenlijk met grote regelmaat samenhangt met niet integreren of niet goed integreren

Waar denk je dat de 'zwarte pieten discussie' opeens na al die jaren van stilte vandaan komt?.
Het moet iets zeggen over hoeveel mensen van een andere cultuur hier wonen en tegen tradities aan gaan trappen, en dat is dan nog maar een begin.
Gelukkig vinden wij de gewoonten van andere culturen heel normaal :\

Ja, is zeker angst van mij.
Ik vind het helemaal niets, en ik merk ook dat ik mij er eigenlijk na jaren van nuchterheid vreselijk aan ga irriteren.
Van mij mogen de grenzen dicht, vandaag nog graag.
En dan al die inzamelingsacties, vreselijk.
Het stikt inmiddels van de rotzooi wat gewoon allemaal achtergelaten wordt ( van vers voedsel tot kleding).

Ver Emiraten ( moslim land bij uitstek) mogen ook hulp gaan bieden.
Ik blijf het vreemd vinden dat iedereen zijn pijlen blijft gooien op Europa.

Helemaal mee eens. Ik word gewoon een beetje bang van al die struisvogels met roze brillen die hun kop in het zand blijven stoppen het niet in willen zien. Liever angst en een slecht vertrouwen als een struisvogel blijven en dadelijk door die struisvogels een hoop ellende op de hals hebben.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:48

ravellie schreef:

Die mensen die hier geboren zijn zijn helemaal niet in de minderheid hier. Bovendien ‘niet hier vandaan komen’. ;) Zoals ik al zei.. wij horen hier ook niet. In Europa leefde de Neanderthaler.. . “Wij” komen uit een boom ergens in Afrika.

En die zwarte pieten discussie.. Het is een illusie te denken dat alleen ‘buitenlanders’ hier tegen zijn of dat er nooit eerder commentaar op is geweest. Als je een onderzoek houdt wil het gross van de Nederlandse bevolking gewoon een zwarte piet, een deel met wat aanpassingen. Het is een kleine groep die het niet wil en die in de media hier volop een platform voor krijgen, omdat het lezers trekt. Juist omdat veel mensen het niet willen. Zo werkt dat nu eenmaal. Evenals dat je denkt dat door al die berichten over die ‘poedersuiker’marokkanen heel Nederland vol zit met Marokkanen. En dat is toch echt niet waar. En dan nog te bedenken dat er ook gewoon fatsoenlijke Marokkanen zijn. Maar daar hoor je ook weinig over.. Daarom ook… Onderzoek en oordeel dan..

Grenzen zijn al dicht, hé. Immers hoort men van buiten Europa asiel aanvraag te doen, maar ja dat er dan van die smokkelaars zijn die de gaten in het net vinden en optimaal gebruiken.. Ook naïef van Europa om te denken dat door een regelgeving aan te nemen dat iedereen dat accepteert, maar grenzen zijn al heel lang dicht op papier en in de asielaanvraag en inmiddels gebeurt dat deels ook echt letterlijk per land.

Moslimland per uitstek bestaat trouwens niet.. :o En dat zo zou ik de VAE al zeker niet willen bestempelen.. Er bestaat ook geen Christelijk land per uitstek, en ook geen Europees land per uitstek. Ik vind dat soort termen wat denigrerend. Binnen de Islam zijn ook verschillende stromingen en het zijn toch echt allemaal moslims, maar door die verschillende stromingen heb je ook wel verschillende ideeën over de Islam. Dé moslim bestaat dus ook niet.

En dat de rest van de wereld mee mag helpen en niet alleen meer toe moet kijken wat Europa doet kan ik het alleen maar mee eens zijn. Het is raar om te zien dat Europa de strontkar hier moet trekken. Maar inmiddels heeft VS en Canada wel toegezegd asielzoekers op te nemen. Nu nog eens kijken of er meer in Syrië gedaan kan worden dan wat er nu gebeurd.

cavaletti schreef:
Helemaal mee eens. Ik word gewoon een beetje bang van al die struisvogels met roze brillen die hun kop in het zand blijven stoppen het niet in willen zien. Liever angst en een slecht vertrouwen als een struisvogel blijven en dadelijk door die struisvogels een hoop ellende op de hals hebben.
De toekomst ligt wel in wat je doet. Kijk heel simpel naar de Nederlandse wetgeving.. De regering roept we gaan bezuinigen op de psychiatrie, mensen moeten het zelf betalen. Met als simpel gevolg dat er tegenwoordig meer gekken buiten lopen dan binnen. Elke beslissing die je maakt heeft een gevolg. Heel naïef iedereen binnen laten zorgt voor problemen, dat zien we inmiddels met wat er in de jaren 90 is gebeurd. Maar heel star roepen zoeken jullie het daar zelf maar uit.. zoals dus jaren geleden is gebeurd in Syrië en we helpen Assad niet zorgt er weer voor dat het een zeer grote pijnhoop is en IS heel veel voet aan de grond heeft gehad. Soms moet je kiezen voor een gouden middenweg, maar soms is het gewoon simpelweg kiezen tussen twee kwaden en dan kun je kijken naar de korte termijn of je kijkt naar de lange termijn. En op korte termijn alleen maar roepen ze zoeken het maar uit, zal op langere termijn voor een hoop meer gedonder zorgen. En in alleen maar zeggen wat erg, kom allemaal hierheen geloof ik ook niet in. Maar ik gok dat dat er vrij weinig zijn in Nederland of Europa.

Angst en onwetendheid zijn hele slechte raadgevers. Je een klein beetje verdiepen in de materie zorgt voor kennis. En van kennis kun je nooit teveel hebben, echt niet.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 15:54

cavaletti schreef:

Je blijft moeite hebben om je mening te verwoorden zonder beledigend te worden, he?

Maar goed, liever een struisvogel met een roze bril met mijn kop in het zand dan een leven in angst en wantrouwen. Sterker nog, wat mij betreft is zo'n beetje ALLES beter dan leven in angst en wantrouwen.

Misschien moet je wel vluchten. De meeste vluchtelingen proberen nl. angst en wantrouwen (en de dodelijke gevolgen daarvan) te ontlopen.....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 15:58

ik vind het helemaal prima als ze komen ...als ze zich maar aanpassen.Op het moment zijn er een aantal tweede en derde generatie origine marokkanen,nederlanders die daar al moeite mee hebben.
Dus we zullen zien....ik ben niet vreselijk optimistisch.

ohhhh...een op de 50 is maar een radicaal van IS.Valt mee dus :+

http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... _migranten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 16:13

AD plaatste een bericht van ca 2 a 3 procent, vergelijkbaar met wat er in de kampen aanwezig is.. Gebaseerd op een interview met de Paus.. . En dan zijn er ruim 400.000 vluchtelingen geweest. 1 op de 50 klinkt alleen wat angstaanjagender… :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 16:16

Sammie schreef:
AD plaatste een bericht van ca 2 a 3 procent, vergelijkbaar met wat er in de kampen aanwezig is.. Gebaseerd op een interview met de Paus.. . En dan zijn er ruim 400.000 vluchtelingen geweest. 1 op de 50 klinkt alleen wat angstaanjagender… :+

Vergeet ook niet waarop het gebaseerd is:
"De minister erkent dat hij geen concrete bewijzen heeft voor zijn bewering, maar dat het gaat om zijn 'onderbuikgevoel'."

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 16:24

Eulogy schreef:
Tcm62 schreef:
Het probleem is ook dat er verdeeltheid in midden oosten is....en ook nog eens dat de moslims geen moslims mogen doden...als Assad weg is, wie dan?

IS heeft redelijk recentelijk nog een aanslag gepleegd op een moskee. Dat laatste gaat dus ook niet op.

Assad weg is inderdaad ook geen oplossing, helaas.

iS wel ja....dat zijn gekken onder het mom van het geloof

Maar de gelovige moslim niet, dus de arabische landen mobiliseren tot uitroeien van IS is daarom niet zo simpel...

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 16:25

Dat IS op een moment in Europa een slachting gaat beginnen is natuurlijk een feit, het is alleen, wanneer barst de bom los...

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 00:01

Het probleem van de vluchtelingen hebben we natuurlijk ook indirect aan 'onszelf' te danken.

Uiteindelijk komt het erop neer: we hebben regels gemaakt voor militair ingrijpen in andere landen. We gaan (onze leiders) met zn allen rond de tafel zitten om te stemmen over ingrijpen of nog niet.In het geval van Syrie is er toen het besluit geweest om alleen via sancties in te grijpen, en niet militair.

En dat zou het dan moeten zijn, volgens de regels.

Het is alleen een beetje jammer dat er nu een tendens is ontstaan dat de landen die wel in willen grijpen en een 'nee' krijgen, dan naar huis gaan en vervolgens geld en wapens sturen naar degenen die vechten tegen wat zij als 'ongewenst zien'.
Zonder controle, zonder leiding, zonder begeleiding, is dat maar een beetje als een wilde hond voeren, terwijl je een schietgebedje doet dat ie je hand er niet ook af bijt.
Dat gaat er dus fout. De IS drijgt nu onze hand eraf te bijten, maar omdat ze ook nog steeds in de richting van Assad blaffen besluiten we toch maar niks te doen.

We zouden in plaats van naar de vluchtelingen te wijzen zoals sommigen hier, ook kunnen wijzen naar diegenen die er echt verantwoordelijk voor zijn.
Misschien moet het kwartje eens vallen dat de westerse tendens van ons idee van hoe het zou moeten in andere landen op willen dringen, desnoods door een 'regime change' te sponsoren, meer stuk maakt dan dat het goed doet.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 01:45

Álle grenzen dicht?
Okay, maar dan ook voor alle goederen en diensten.

Hoe denk je dat een klein kikkerlandje, met nauwelijks eigen bodemschatten, zo rijk is geworden en nog steeds economisch groeit?
'Wij' hebben Asad en andere griezels vele jaren mede in het zadel gehouden. ... dat was/is zo goed voor onze economie.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 07:06

Sammie schreef:
ravellie schreef:
Verder niks mis met je mening hoor.. Ik ben ook voor opvang ín die regio. Opvang en hulp. maar eer je iets als ‘feit’ presenteer wees er van gewis dat dat ook zo is. Ten eerste wat is ‘Nederlands’ ten tweede.. hier in dit topic is al aangegeven waar de Nederlandse bevolking uit bestaat. Maar hier nog een ander linkje: https://nl.wikipedia.org/wiki/Bevolking_van_Nederland 13 van de 16 miljoen Nederlanders is autochtoon. Al die angst over de Nederlandse bevolking is in de minderheid.. Nederland heeft Indonesië bezet gehad in die tijd zijn er ook veel van oorsprong Indo’s hierheen gekomen. Wonen hier al 3 of 4 generaties.. Die zijn net zo Nederlands als iemand met een scheetbleeke huid met blond haar. Waar denk je dat woorden als toko vandaan komen? We komen uiteindelijk allemaal uit een Afrikaanse boom, dus pas aub op met opmerkingen als Nederlanders eerst oid.

Als je goed onderzoekt heb je ook minder angst :)

Zo enorm goed geintegreerd zijn een groot deel van de molukkers niet.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 08:02

elenaMM77 schreef:
De reden dat iedere volksverhuizing heviger wordt en grotere impact heeft.. heeft niet te maken met islam.. maar met het feit dat de aarde steeds drukker bevolkt wordt..

De reden is ook dat mensen relatief rijker zijn en daardoor meer mobiel zijn geworden. Syriërs zijn niet heel rijk, maar ook niet straatarm.