Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:53

Sammie schreef:
Welk filmpjes bedoel je nu?

Het filmpje waarin de lichamen te zien zijn denk ik.[/quote]
Die staan iidd niet op Ad en ik mag hopen dat geenstijl.nl nog enige stijl heeft en dat ze daar dus ook niet staan. Ik ga dus ook niet melden waar ze wel <ongeveer> staan.[/quote]

degene boven je wel :P

R12312

ceasario schreef:
Sammie schreef:
Dat soort dingen vind ik dan weer lichtelijk overdreven, maar goed iedereen z'n ding.

Dat is Israel op dit moment met 20000 grondtroepen Gaza binnen valt waar mensen opgesloten zitten achter een muur als haringen in een vat, hebben we het maar ff niet over, met dagelijks moeders die hun kinderen verliezen. |(

Het is allemaal smerig..

Dat is vreselijk, vooral omdat die mensen iedere dag in de ellende zitten.

Sammie

Das haar/zijn keuze :P
Laatst bijgewerkt door Sammie op 18-07-14 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Pantykous

Ik snap ook totaal het nut niet van zulke filmpjes, wat win je er precies mee. Dat die mensen dood zijn wisten we al, dat er dan ook nog een plaatje bij moet vind ik vrij grof.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:54

Pantykous schreef:
Ik snap ook totaal het nut niet van zulke filmpjes, wat win je er precies mee. Dat die mensen dood zijn wisten we al, dat er dan ook nog een plaatje bij moet vind ik vrij grof.

Ik snap trouwens niet dat het zomaar mag, ik weet niet hoe dat gaat. Maar ik hoop in ieder geval dat degene die het gefilmd heeft er geen geld voor gekregen heeft.

LoveGlove

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:56

Ff Srry komt Miss vreemd over maar ik zie chocobroodje de hele tijd aanwezig in dit forum. Komt dat omdAt die dot topic in de gaten moet houden omdat dat nu zo'n heel druk topic is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:56

Ik zag ook op Facebook voorbij komen, iemand die verwees naar het nieuws met de opmerking 'Nou daar ben je klaar mee, wat een brokkenpiloot' erbij. Dat vond ik zo ongepast! Je zou dat mens dan ook zo wat doen, gatver, echt zo respectloos!

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:57

ik heb er gewoon totaal geen behoefte aan om mijn fantasie extra beelden te geven, ik ben al een beelddenker. En bij eerdere vliegrampen is er familie/kennissen omgekomen, nee daar hoef ik geen beeld bij
(tenerife en dc3/dakota ramp)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:58

pantykous: Ik denk dat we ons moeten realiseren dat wij in Nederland in een redelijk gecensureerde maatschappij leven. In het oosten is het zeer gebruikelijk om schokkende video's te publiceren en ligt het in de basis van de journalistiek om wreedheden uitvoerig in beeld te brengen. In veel landen is het normaalste zaak van de wereld om andermans lijdensweg van dichtbij te bekijken.

Hoewel ik het er niet mee eens ben en de beelden als zeer schokkend heb ervaren samen met mijn man, denk ik (hoop ik) dat ze wellicht nog wel van nut kunnen zijn voor het verdere onderzoek. Het is keihard, maar dat is de realiteit ook. We kunnen ons niet langer verschuilen achter een roze wolk.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:58

drawerlover schreef:
Ff Srry komt Miss vreemd over maar ik zie chocobroodje de hele tijd aanwezig in dit forum. Komt dat omdAt die dot topic in de gaten moet houden omdat dat nu zo'n heel druk topic is

Chocobroodje is mod en heeft inhoudelijk gereageerd, dus mag niet meer 'ingegrijpen' zoals jij het bedoeld. Ze reageert hier dus gewoon als persoon. Niet als mod. Er zullen best mods meelezen als het uit te de hand loopt, maar die mogen niet mee discusseren. :)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:59

Nee, maar mensen beginnen hier over die walgelijke filmpjes, maar ergens komt dat vandaan. Zoeken ze er bewust op? Zo'n site bezoek ik gewoon niet hoor.

En op fb ben ik buiten steunbetuigingen ook niks anders dan nieuwsberichten tegen gekomen, vandaar dat ik het me afvroeg waar al die schokkende beelden dan toch voorbij komen dat mensen er toch ineens mee geconfronteerd worden zonder er zelf op te zoeken.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:59

Annemiek80 schreef:
ik heb er gewoon totaal geen behoefte aan om mijn fantasie extra beelden te geven, ik ben al een beelddenker. En bij eerdere vliegrampen is er familie/kennissen omgekomen, nee daar hoef ik geen beeld bij
(tenerife en dc3/dakota ramp)

Dat heb ik dus ook. Als ik er alleen al aan denk kan ik me al allerlei beelden voorstellen. Dat hoeft niet bevestigd te worden voor mij door daadwerkelijk zulke beelden te gaan bekijken -O-

Bakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:00

[***] schreef:
Ik zag ook op Facebook voorbij komen, iemand die verwees naar het nieuws met de opmerking 'Nou daar ben je klaar mee, wat een brokkenpiloot' erbij. Dat vond ik zo ongepast! Je zou dat mens dan ook zo wat doen, gatver, echt zo respectloos!

Zoveel onrespectvollle mensen, zie ik tussen allemaal condolerende berichtjes van mensen een jongen die zegt dat ie wel dood kon gaan van zn werk vandaag..

Ik vond dat echt niet kunnen tegenover alle mensen die een dierbare zijn verloren

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:00

Pinda_Dipje schreef:
We kunnen ons niet langer verschuilen achter een roze wolk.

Wanneer hebben we dat gedaan dan?

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:01

Caesar schreef:
Nee, maar mensen beginnen hier over die walgelijke filmpjes, maar ergens komt dat vandaan. Zoeken ze er bewust op? Zo'n site bezoek ik gewoon niet hoor.

En op fb ben ik buiten steunbetuigingen ook niks anders dan nieuwsberichten tegen gekomen, vandaar dat ik het me afvroeg waar al die schokkende beelden dan toch voorbij komen dat mensen er toch ineens mee geconfronteerd worden zonder er zelf op te zoeken.

Google... Wij ontdekte de filmpjes ook via google, terwijl ik zocht naar het laatste nieuws.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:02

Ik lees mee omdat ik dit een enorm heftig onderwerp vind, niet omdat ik mod ben. Dit is ook niet mijn forum ;) Ik kan zoals Sammy al aangeeft idd niet meer moderen op dit topic, maar zou dat sowieso niet snel doen omdat het dus niet mijn afdeling is.

drawerlover schreef:

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:04

Als je schokkende beelden wil zien hoef je maar te googlen. Dus mensen die continu vragen waar die beelden staan. Hou je sensatiezoekerij voor je en ga lekker googlen.

Ik hoop dat er sancties zullen volgen voor de Russen. Het is wel duidelijk dat die pro-russen de wapens uit Moskou hebben gekregen.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:06

Ik wil iedereen die dierbaren verloren hebben heel veel sterkte toewensen.

Het is walgelijk hoe dit kon gebeuren en ik hoop dat het onderzoek wel goed kan verlopen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:06

Maar is het al duidelijk dat de pro-russen dat vliegtuig hebben beschoten? In Rusland zeggen ze nl. dat Kiev verantwoordelijk is.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:07

niks is nog duidelijk daarover, eerst onderzoek nodig

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:09

Sammie schreef:
Pinda_Dipje schreef:
We kunnen ons niet langer verschuilen achter een roze wolk.

Wanneer hebben we dat gedaan dan?

Laat nogmaals voorop staan dat ik het ook NIET nodig vind om dergelijke filmpjes te publiceren en er zelf per abuis tegenaan ben gelopen.

In algemeenheid merk ik toch vaak wel op dat velen hun ogen ervoor sluiten. Door gecensureerd nieuwsmateriaal is de impact vaak 'minder' voelbaar. Zodra er een beeld bij komt ontwikkelt men een referentiekader naar hun eigen leven, en zijn zich nog veel meer doordrongen van het leed. Toen ik dat schaamteloze filmpje zag, zag ik ook direct mijn eigen gezin daar liggen.... De paspoorten van mijn eigen jongens die daar voorbij komen... Het had zo'n impact op me. Wetende dat het ons allemaal, ook mij, had kunnen overkomen.... De koffers van de families die een fijne vakantie temoet hoopte te gaan. Al die mensen, die evengoed mijn familie of vrienden hadden kunnen zijn. Mij shockeert dat heel erg, omdat het niet hetzelfde voorstellingsvermogen behoeft dat noodzakelijk is bij het lezen van een blanco krantenartikel. Krijg het niet van mijn netvlies

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:09

Juist. dus de schuldige aanwijzen is op dit moment nog niet aan de orde.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:10

Twee meisjes maakten een vliegtuigje(acro oefening), vervolgens vallen ze om en heeft die meid er bij gezet, Maleisië airlines.... Dit werd mij gisteren verteld bij mijn vrienden groep, nou iedereen kon haar wel uitkotsen.

Ik weet ook niet als ik die beelden wel wil kijken, ik kijk weinig naar het nieuws. Aan de ene kant trekt het mij wel aan om het op te zoeken, omdat iedereen het er over heeft, ik denk dat meerdere mensen dit hebben. Maar aan de andere kant ben ik bang dat ik dagen niet zal slapen. Dus ik ga het niet doen..

chocobroodje

Er zijn telefoongesprekken afgeluisterd, en als die waar zijn (dat is op dit moment nog onduidelijk) dan waren het idd pro russen.. Je hoort ze ook zeggen:
G8dverdomme het is een passagiersvliegtuig!

Sammie schreef:
Maar is het al duidelijk dat de pro-russen dat vliegtuig hebben beschoten? In Rusland zeggen ze nl. dat Kiev verantwoordelijk is.

N0a

Sammie schreef:

Als ik de tweets van deze groep moet geloven wel. Die hebben ze vervolgens snel verwijderd volgens een nieuws site. Daarnaast hebben ze nog dat telefoon gesprek. Nee ik denk dat de Russen hier achter zitten.