De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:35

Electra63 schreef:
Niet alleen plegen Nederlanders fraude. Er zijn ook gewoon verkrachters, moordenaars, pedosexuelen, brandstichters, vandalen, dieven, overvallers onder de blanke Nederlanders.

Het lijkt erop, dat sommige Nederlanders zich toch wel superieur voelen, waar heb ik dat toch ooit eerder gehoord?

Je gaat dus nu een zijpad in, om de aandacht weg te halen van het onderwerp?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:35

Electra63 schreef:
Je praat tegen een muur, ze snappen het niet of...... ze willen het niet snappen. Ik weet niet wat erger is. :D

Dat idee krijg ik wel ja :')

Woogy: wie moet wat aanpassen? Dat is Marokkaanse wetgeving en daar zal dat niet zomaar aangepast worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:36

Electra63 schreef:
russel schreef:
Betekend het dan dat ze niet voor vakantie naar Marokko kunnen zonder hun Marokaanse paspoort? Dus dat Nederlandse paspoort laat ze niet toe? Want dat is toch de enige reden van dat tweede pasoort?

Wat boeit jou het nu of ze een 2e paspoort hebben? Wat is jouw probleem daarmee? Als ze dat niet meer zouden hebben, wat is dan voor jou de waarde? Het voordeel? Ik vind dat zo'n klein simpel dingetje, ik snap niet dat mensen zich om zoiets druk maken.

Ik vraag het niet aan jou, jouw visie is mij al duidelijk..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:38

Woogy schreef:
Mij lees je typen dat ik heel ander soort voorbeelden geef, niet alleen van beroeps-wwers helaas ken ik ook zat Nederlanders die dat doen, mij gaat het om de groepen die over straat lopen(want een stoep gebruiken doen ze niet) en iedere meid uitschelden voor kankerh*er. De groepen die zich niet aanpassen, geen normaal Nederlands kunnen spreken en zich volledig onaangepast en asociaal gedragen.
Eigenlijk ben ik geen racist, ik discrimineer nooit...ik heb een hekel aan iedereen die zich niet conform Nederlandse normen en waarden gedraagt...

Weet je het zeker? Lees je eigen berichten eens terug :D :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:38

Het feit dat ze een tweede nationaliteit hebben en er tegen het idee om criminele Marokkanen terug te sturen zo'n ophef is(damn ik kan gene normale zin meer typen). Ze kunnen niet 'terug' als ze er niet vandaan komen...op papier zijn ze toch Marokkaans? Daar zit het feit erin

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:39

russel schreef:

Bepaal jij wie op jouw berichten mag reageren dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:39

Zolang mensen zich geroepen voelen om steeds maar hun groep, leuke aardige eerlijke "allochtoon" te benoemen, zal het werkelijke probleem dus nooit bespreekbaar worden en opgelost.

Want dat willen ze nl niet zien, dat is een blinde muur waar ze tegen aan blijven kijken...

En guess wat..ik ben voor de wet ook allochtoon ;) , maar ben en voel mij Nederlander en baal dat het leefklimaat door bepaalde groepen steeds minder fijn aan het worden is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:40

Electra63 schreef:
russel schreef:

Bepaal jij wie op jouw berichten mag reageren dan?

Ja, mensen die geen zin hebben om normaal op mijnberichten te reageren, zoals jij Electra, want dat is niet iets nieuws hoor... :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:44

russel schreef:
Zolang mensen zich geroepen voelen om steeds maar hun groep, leuke aardige eerlijke "allochtoon" te benoemen, zal het werkelijke probleem dus nooit bespreekbaar worden en opgelost.

Want dat willen ze nl niet zien, dat is een blinde muur waar ze tegen aan blijven kijken...

En guess wat..ik ben voor de wet ook allochtoon ;) , maar ben en voel mij Nederlander en baal dat het leefklimaat door bepaalde groepen steeds minder fijn aan het worden is..

Niemand hier ontkent dat er problemen zijn in Nederland.

Maar als jullie denken dat GW jullie de oplossing brengt omdat hij gaat zorgen dat er minder Marokkanen zijn of komen in Nederland, dan komen jullie nog weleens van een koude kermis thuis. Net zoals "terug naar de gulden" of "we stappen uit Europa".
Ik vind het eigenlijk wel zielig als je in dit soort sprookjes gelooft. :D

Woogy

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:46

ach, persoonlijk vind ik het zielig als je denkt dat als we alles maar laten lopen zoals het nu gaat er dingen gaan veranderen.
Er moet ene hoop veranderen, er is echter maar 1 iemand die komt met concrete ideëen...en die is volgens iedereen gek

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:47

russel schreef:
Ja, mensen die geen zin hebben om normaal op mijnberichten te reageren, zoals jij Electra, want dat is niet iets nieuws hoor... :D

Jouw negatieve berichten zijn ook niet nieuw hoor, zonder jouw naam te zien, herken ik ze al :D :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:47

Woogy schreef:
ach, persoonlijk vind ik het zielig als je denkt dat als we alles maar laten lopen zoals het nu gaat er dingen gaan veranderen.
Er moet ene hoop veranderen, er is echter maar 1 iemand die komt met concrete ideëen...en die is volgens iedereen gek

Grappig dat Wilders dan juist absoluut geen concrete ideeën heeft. Of in ieder geval geen ideeën die ook uitgevoerd kunnen worden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:48

Woogy schreef:

Concrete ideeën? Zoals ideeën die uitvoerbaar zijn? ;)

Maar ik ga wat nuttigs doen :wave:

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:50

russel schreef:
Betekend het dan dat ze niet voor vakantie naar Marokko kunnen zonder hun Marokaanse paspoort? Dus dat Nederlandse paspoort laat ze niet toe? Want dat is toch de enige reden van dat tweede pasoort?

Russel, voor zover ik weet is het de Marokkaanse wet die het onmogelijk maakt om afstand te doen van de Marokkaanse nationaliteit. Daar heeft onze eigen wetgeving dus niets over te zeggen.
De Marokkaanse nationaliteit krijgt een baby wanneer één of beide ouders de Marokkaanse nationaliteit hebben. In theorie kun je dus als achterkleinkind van 1 Marokkaanse en 1 Nederlandse ouder, waarbij je half-Marokkaanse grootouder ging met een autochtone Nederlander en je kwart-Marokkaanse ouder ook ging met een autochtone Nederlander, zelf voor 1/8 Marokkaans zijn, geen Arabisch spreken, nooit in Marokko geweest zijn en toch de Marokkaanse nationaliteit hebben.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:50

Heb ik het nou goed begrepen dat het enige wat er feitelijk gebeurd is, is dat Wilders in een kroeg de vraag heeft gesteld:
"willen jullie meer of minder marrokanen?"

??

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 17:52

ja daar komt het wel op neer ja...

Enige probleem is dus als je bekend bent en je laat ene scheet dat iedereen al vind dat je biochemische oorlog aan het voeren bent...

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 18:40

Ceriadwen schreef:
Heb ik het nou goed begrepen dat het enige wat er feitelijk gebeurd is, is dat Wilders in een kroeg de vraag heeft gesteld:
"willen jullie meer of minder marrokanen?"

??

Je hebt het goed begrepen dat hij die vraag heeft gesteld, maar je hebt niet goed begrepen dat dat het enige is. Hij heeft de zaal 'minder, minder' laten roepen en daarna gezegd 'dat gaan we regelen'. Juridisch gezien zal het vast een slimme keuze van hem zijn dat hij het zelf niet gezegd heeft, maar als je spreekt voor een zaal vol PVV aanhanger verwacht je toch niet dat het publiek 'meer, meer' gaat roepen.

Het gaat ook om het zinnetje 'dat gaan we regelen'. Dat betekent dat hij het dus eens is met de mensen die 'minder, minder' riepen. Als hij het daar niet mee eens zou zijn, zou hij de vraag überhaupt niet stellen.

En roepen dat je van een bepaalde bevolkingsgroep minder mensen wil, dat je die mensen het land uit wil zetten, dat is mensen veroordelen op basis van hun afkomst, dat is discriminatie.

Mijn vraag is: het feit dat zo veel mensen -inclusief nieuwszenders(!), journalisten, kranten (Telegraaf!), politici, mensen uit zijn eigen partij- Wilders véél te ver vonden gaan, zet dat jullie niet ook aan het denken? Je hoeft het van mij niet eens te zijn met 'de rest', je mag het met Wilders eens zijn, maar heeft dit alles jullie echt niet op zijn minst doen twijfelen?

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 18:53

Uhm de zaal riep uit zichzelf Minder,minder hoor.Wilders had niet gezegd dat ze dat moesten roepen.
Hij stelde alleen de vraag en de zaal gaf antwoord.Dan zouden al die mensen in die zaal ook aangeklaagd moeten worden?
Zo kan Wilders ook weer aangifte doen tegen Ali B,die stelde de vraag:willen jullie meer of minder Wilders in Nederland? ook daar riep de zaal terug: Minder,minder.

Ik begrijp eerlijk gezegd al die heisa niet,het is zijn spelletje,zijn plan,das toch allang bekend?
Iedereen heeft het erover,tig keer herhaald op t.v. dát is nou precies wat Wilders wil.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 19:08

Zoals ik al zei, hij stond voor een zaal vol PVV aanhangers. Zijn speeches zijn vooraf bedacht. Dit is een van te voren bedacht retorisch trucje, dat aanzet tot het geven van het door hem gewenste antwoord. Nogmaals, als hij dit antwoord niet verwacht had, had hij de vraag niet gesteld. Wilders is dus volledig verantwoordelijk voor de mensen die 'minder, minder' riepen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 19:10

gohya schreef:
Uhm de zaal riep uit zichzelf Minder,minder hoor.Wilders had niet gezegd dat ze dat moesten roepen.
Hij stelde alleen de vraag en de zaal gaf antwoord.

Simpele retorica. http://presentatievaardigheden.uvt.nl/d ... torica.htm
Citaat:
Suggestieve formuleringen
Door bepaalde woorden of terloopse opmerkingen te kiezen, kunt u tussen de regels door bepaalde beweringen doen. U kunt uw minder kritische toehoorders hierdoor effectief beïnvloeden. In het onderstaande voorbeeld wordt ‘star’ suggestief gebruikt. Door dit woord terloops te gebruiken, wordt het oordeel verdoezelt, waardoor uitgebreide onderbouwing minder noodzakelijk is/lijkt.

We zijn in de besprekingen van vanmiddag niet tot overeenstemming gekomen. De starre houding van de bonden heeft ons genoodzaakt de onderhandelingen af te breken.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 21-03-14 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 19:10

Peperkroket schreef:
Je hebt het goed begrepen dat hij die vraag heeft gesteld, maar je hebt niet goed begrepen dat dat het enige is. Hij heeft de zaal 'minder, minder' laten roepen en daarna gezegd 'dat gaan we regelen'.

Hoe heeft hij de zaal minder. minder laten roepen? Heeft hij ze daartoe aangezet, opgezweept, uitgedaagd, voorgeroepen?
Of was dit een actie vanuit de zaal zelf waar Wilders zelf geen directe invloed op had?

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 19:12

Ceriadwen schreef:
Peperkroket schreef:
Je hebt het goed begrepen dat hij die vraag heeft gesteld, maar je hebt niet goed begrepen dat dat het enige is. Hij heeft de zaal 'minder, minder' laten roepen en daarna gezegd 'dat gaan we regelen'.

Hoe heeft hij de zaal minder. minder laten roepen? Heeft hij ze daartoe aangezet, opgezweept, uitgedaagd, voorgeroepen?
Of was dit een actie vanuit de zaal zelf waar Wilders zelf geen directe invloed op had?

Peperkroket schreef:
Zoals ik al zei, hij stond voor een zaal vol PVV aanhangers. Zijn speeches zijn vooraf bedacht. Dit is een van te voren bedacht retorisch trucje, dat aanzet tot het geven van het door hem gewenste antwoord. Nogmaals, als hij dit antwoord niet verwacht had, had hij de vraag niet gesteld. Wilders is dus volledig verantwoordelijk voor de mensen die 'minder, minder' riepen.

JA hij heeft ze daartoe aangezet. Geen directe invloed, geloof je daar nou echt zelf in? Wat denk je dat hij verwachtte dat er zou gebeuren :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 19:17

Als hij niet verwacht had dat ze minder, minder zouden scanderen zou hij nooit de vraag gesteld hebben.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 19:22

Of was dit een actie vanuit de zaal zelf waar Wilders zelf geen directe invloed op had?[/quote]

Dit was idd. een actie vanuit de zaal,ongeacht of Wilders dat zou verwachten of niet.
Hij heeft de zaal niet uitgedaagd. Natuurlijk wist hij dat de zaal minder,minder zou roepen,het zijn immers zijn aanhangers.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 19:23

Hij heeft de zaal niet uitgedaagd? :')