2 broertjes vermist (na zelfmoord vader) *update 19/5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:13

Wat ik opmerkelijk vindt is dat (vrijwel) iedereen hier in dit topic denkt dat de man rationeel heeft gehandeld en dat iedere minuut en kilometer van de reis logisch en verklaarbaar is.

(Ik ga er van uit dat hij de kinderen heeft gedood, een andere optie zie ik niet meer).

Waarom rijdt de man naar Zuid Limburg? Misschien wilde hij wel echt een paar dagen weg met z'n kinderen, en tankte en pinde hij daarom. Misschien gebeurde er iets - het is 's avonds half 11, kinderen zijn moe, willen slapen, zeggen dat ze terug naar huis willen... Vader gaat op weg terug, en begint dán pas te denken -> geen voorbedachte rade.

Kinderen slapen ondertussen, en hij ziet kans ze te doden. Dan moet hij gaan bedenken waar hij ze kwijt wil, en gaat rijden. Maar dat zal niet in rechte lijn zijn, en kan dus best 3 uur duren...
Of hij dumpt ze ergens in Limburg, en gaat daarna twijfelen wat hij zelf moet, en zoekt verschillende plekken om zelfmoord te plegen. Ook dat duurt uren. Of hij dumpt ze pas later, als hij ergens de 'perfecte plek' denkt te hebben.
Idem voor de tijd tussen Rhenen en Leersum. Mogelijk heeft hij daar verschillende plekken bekeken, of voor zichzelf, of voor z'n kinderen.
Bovendien was het midden in de nacht, hij kan dus ook best slaap hebben gekregen of domweg ergens zijn gestopt om verder na te denken en toch even zijn ingeslapen (hoe overspannen ook, op een gegeven moment is het op).

Of hij had wél al plannen vooraf (wel voorbedachte rade) en had voor zichzelf bedacht te vluchten - vandaar het geld en het tanken - maar krijgt berouw over wat hij gedaan heeft. Verder scenario zie boven: plekken zoeken om z'n kinderen te begraven, plekken zoeken om zelfmoord te plegen, sowieso tot dat besluit te komen... Dat kost allemaal tijd.

Die verloren uren zijn niet zo verloren als je radeloos bent en niet weet wat je moet doen. En ja, doelloos ergens heen rijden is júist wat je doet als je overspannen bent, dus die tijd en die kilometers zijn best te verklaren.

Maar wat er ook gebeurd is, het is een vreselijk drama, juist omdat je (nog) niet weet wat er is gebeurd, en dat misschien wel nooit kunt achterhalen.

Maar dingen als opsluiten of bij anderen achterlaten, of op een vliegtuig naar Timboetoe zetten, dat geloof ik niet. Dat past niet in het beeld van een familiedrama, en dat lijkt dit toch echt wel te zijn...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:15

Iemand met suicidale gedachten denkt sowieso niet rationeel meer. Ik ga met Ibbel mee.
Die man was gewoon ziek, maar een evil person, neuh, zover kunnen wij niet oordelen.

sloffiee

Re: 2 broertjes vermist omg Doorn,vader heeft zelfmoord gepleegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:18

ik hoop echt dat ze snel gevonden worden....

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:22

Caesar schreef:
Ook denk ik dat JUIST zijn liefde voor de kinderen hem misschien wel tot deze daad heeft aangezet...

Dat denk ik ook. Op een gegeven moment komt zo iemand tot de conclusie dat z'n kinderen beter af zijn dood dan bij z'n ex. Hoe krom ook de redenering om tot zo'n conclusie te komen voor je eigen kinderen en over je eigen ex, de op zo'n moment logische en automatisch volgende stap, beter dood dan levend is er één die wij met z'n allen ook wel eens maken voor een paard: beter dood dan in de handel, als er geen andere opties zijn.
Dat is een beslissing uit liefde. En die is voor mij prima invoelbaar - alleen klopt het uitgangspunt uiteraard niet. Geen moeder kan zo slecht zijn dat je als vader moet concluderen dat je kinderen dood beter af zijn dan levend en dat er geen enkele andere optie is (hulpverlening, kinderbescherming, whatever). Maar het gevolg, en ook dat je daarna zelfmoord pleegt omdat je dan ook niet meer met jezelf kunt leven - ja, dat zijn daden uit liefde, hoe 'krom' ook, en voor mij best te begrijpen. Niet goed te praten, niet voorstelbaar dat iemand ooit zover kan komen, maar wel te begrijpen áls het eenmaal tot dat stadium is gekomen.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:25

Het is voor mij niet te begrijpen Ibbel

Hoe kan je je eigen kinderen van het leven beroven of verstoppen voor je ex?

ik kan me dat met geen mogelijk voorstellen...

Verstoppen voor je ex misschien nog wel als de ex mishandelt, misbruikt, gebruikt en dergelijke..
Laatst bijgewerkt door Loody op 13-05-13 11:29, in het totaal 2 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:25

Ze zaten in een scheiding wat een vechtscheiding werd, maar vaders heeft ondertussen ook al een ex vriendin......En die woonde meen ik ook in Leersum, precies waar de kinderen voor het laatst gezien zijn....

Om eerlijk te zijn vrees ik het ergste!

Waarom zullen we nooit weten vrees ik (tenzij de kinderen levend terug worden gevonden). Maar iemand in een psychose doet rare dingen die vaak niet te overzien zijn.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:26

Ibbel, ik denk dat je wel een motief over het hoofd ziet; wraak. En dat gaat dan niet over liefde voor de kinderen, maar over haat naar de ex. En laten we wel wezen... dit is een ultieme wraakactie.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:26

Nog geen nieuwe update?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:29

Quellian schreef:
Ibbel, ik denk dat je wel een motief over het hoofd ziet; wraak. En dat gaat dan niet over liefde voor de kinderen, maar over haat naar de ex. En laten we wel wezen... dit is een ultieme wraakactie.

vind ik ook!

het desparate van een zelfmoordactie dat snap ik dat het een ziekte is en je iemand niet aan kan aanrekenen, maar een plan om je kids om te brengen en ze te verstoppen om iemand zoveel mogelijk pijn te doen, vind ik eerder een egocentrische wraakactie, daar kan ik geen begrip voor opbrengenn

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:29

Quellian schreef:

wraak en haat tegenover zijn ex...

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:30

Echt verschrikkelijk dit. Ik hoop voor de moeder dat ze snel teruggevonden worden.

Daarnaast wil ik nog even terugkomen op de discussie dat de moeder ook van alles te verwijten valt. Ik vind dit echt een heel erge insinuatie. Het KAN zo zijn, maar dat hoeft absoluut niet.
Mijn moeder heeft me ook bij mijn vader weg gehouden wegens psychische problemen bij hem en het weigeren van hulp. Dit deed ze om mij te beschermen. Daar ben ik haar dankbaar voor.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:31

Wat ik wel vreemd zit: iemand die zelfmoord wil plegen is meestal instabiel, maar verschillende kranten praten erover dat hij opzettelijk zo min mogelijk sporen heeft achter gelaten om alles te bemoeilijken. Dan heeft hij dus wel bewust gehandeld? :?

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:32

ik denk dat het ook bewust was hoor cayenne...

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:41

Ik denk ook dat het heel bewust is gegaan allemaal, om iedereen op een dwaalspoor te brengen, en ik denk dat hij ook doelgericht gehandeld heeft.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:43

Ik denk idd dat hij alles van kinderen ophalen tot aankomst in Doorn heeft uitgestippeld. Hij is niet voor niks naar het zuiden gereden, dus ik denk dat die kinderen ook echt niet rondom Doorn gevonden gaan worden. En het feit dat zijn telefoon traceerbaar is op een deel van de route en ineens tussen twee locaties tijdelijk "uitgezet" is, zegt mij genoeg: hij wist ook wel waar de politie als eerste naar op zoek gaat. Ik ga er van uit dat hij de mensen om hem heen op de meest gruwelijke manier duidelijk wil maken dat bij hem de druppel over de emmer is gegaan.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:45

Ik hoop dat de jongens snel gevonden worden. En wat Ibbel zegt het zou allemaal kunnen en ie zo gehandeld zou hebben, maar van kennissen die hem dus serieus wel kennen zouden niet van hem denken dat ie daadwerkelijk zijn kinderen zou om brengen (en ja ik weet dat als je zo diep in de put getrapt bent om kan slaan en tot het ergste aan toe in staat kan zijn, maar ik wil of kan dat gewoon even niet geloven). Niet voor zolang ze nog niet gevonden zijn.

Ik hoop dat ie ze dus aan iemand heeft meegegeven met zijn gepinde geld onder het mom van ''zorg er goed voor''.

Bij zijn ex in Limburg zou ie niet zijn geweest vertelde de politie vanmorgen maar wat deed ie dan wel in Limburg :o. Was het dan wel waar en wilde ie wel erop uit een paar dagen met zijn kinderen.

Wij weten niet wat er allemaal afgespeeld heeft tussen hem en zijn ex vrouw. Vind het het ergste dat hun 2 kinderen de dupe zijn geworden omdat vader en moeder niet samen door een deur kunnen om normaal eruit te komen w.b.t. regeling die voor beide net zo eerlijk was. Ze zijn getrouwd geweest dus allebei hebben evenveel recht.

Zunzuncito: +:)+ Jij verwoord het even beter als ik zo denk ik dus ook. Het kan niet anders dan dat hij het bewust allemaal zo gedaan heeft.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:47

11.30 uur: Bootje op visvijver Geulle weer aan de kant. Politie analyseert sonarbeelden.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:49

Heb ik iets gemist soms? Dus zijn 2 kinderen zijn op camerabeelden bij Leersum dus wel (nog) gezien? :o
kiki1976 schreef:
Ze zaten in een scheiding wat een vechtscheiding werd, maar vaders heeft ondertussen ook al een ex vriendin......En die woonde meen ik ook in Leersum, precies waar de kinderen voor het laatst gezien zijn....

Om eerlijk te zijn vrees ik het ergste!

Waarom zullen we nooit weten vrees ik (tenzij de kinderen levend terug worden gevonden). Maar iemand in een psychose doet rare dingen die vaak niet te overzien zijn.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:50

Ik geloof echt nog steeds in een wanhoopsdaad.
Als je expres je telefoon uit zou zetten, dan doe je dat al vanaf het begin en niet pas op het laatst. Vind ik echt een heel onlogische gedachte.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:51

Quellian schreef:

Dat zie ik niet over het hoofd, maar dat is voor mij het voortraject: het tot de conclusie komen dat de kinderen niet (meer) bij hun moeder mogen zijn. Dát is het stuk waar zo iemand voor mij 'niet toerekeningsvatbaar' is. Maar de conclusie: uit liefde maak ik ze dan dus dood, want dan zijn ze beter af, díe is voor mij invoelbaar.
Het eerste stuk is voor mij dus letterlijke 'waanzin', volkomen 'out of your mind' zijn, dat je zúlke gevoelems kunt koesteren, maar het voor zo'n iemand logische gevolg kan ik wel invoelen. Omdat daar (hoe verknipt ook) liefde uit spreekt.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:52

Ibbel schreef:
toerekeningsvatbaar' is. Maar de conclusie: uit liefde maak ik ze dan dus dood, want dan zijn ze beter af, díe is voor mij invoelbaar.

als dat het geval was, hadden de kids wel bij hem gelegen.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:53

Dit werk besluit je niet even...Daar is zeker goed over nagedacht en ergens in zijn huis zal vast iets te vinden zijn...of op de pc.
En er komt een tijd dat er puzzelstukjes in elkaar gaan vallen voor sommige.
Dat hij zich zelf van zijn leven heeft beroofd Prima, maar dat hij zijn kinderen hierin mee heeft genomen....is niet te begrijpen...

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:54

Inderdaad dan zouden zijn kinderen bij hem wel gelegen hebben.
fokfanaat schreef:
Ibbel schreef:
toerekeningsvatbaar' is. Maar de conclusie: uit liefde maak ik ze dan dus dood, want dan zijn ze beter af, díe is voor mij invoelbaar.

als dat het geval was, hadden de kids wel bij hem gelegen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:55

Hoe je het went of keert, wie er schuldig is of niet. Het hoe, wat, waarom, dat zal altijd gissen blijven. Wat me gewoon enorm raakt, 2 onschuldige kinderen, die het slachtoffer zijn geworden van 2 volwassenen. Want hoe je het went of keert, beide zijn schuldig.( direct en indirect)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:56

En als je dan dáárna opnieuw die haat aan het woord laat en het je ex nog eens extra moeilijk wilt maken, ja, dat kan dan dus ook goed. Inclusief bewust dwaalsporen per telefoon uitzetten. Dat past weer in die waanzin.
Net zoals het evengoed kan dat hij gezien heeft dat z'n batterij bijna leeg was en soort van automatisch het ding heeft uitgezet. Of sowieso z'n telefoon 's nachts altijd uitzette. Sommige mensen doen dat.
En mensen houden zich in overspannen toestand vaak ook weer aan allerlei gewoontes vast, juist om grip op de realiteit te houden. En dat hij 'm later weer heeft aangezet, toen het weer dag werd, om misschien tóch iemand te bellen. En dat uiteindelijk niet heeft gedaan...