Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 12:18

Weer speculaties dus....

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 12:21

Zoals al een week lang gebeurd ;) !

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 12:32

Ach het is de Telegraaf he.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 12:33

Staat op nu.nl anders precies hetzelfde :+ !

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 12:34

Jep, op Nu.nl staat het ook idd :j .

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 12:39

Die kranten kunnen dat toch helemaal niet weten! Niemand komt dat ziekenhuis in om te horen hoe de toestand is van Friso.Alleen de Kon.Fam. en de RVD weten het nieuws.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 12:58

Dus de roddel van de dag is nu dat de reanimatie 45 minuten heeft geduurd?

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:07

Verwacht gewoon ieder moment een bericht van overlijden, misschien een beetje cru, maar mijn gevoel zegt dat wel. En we zullen toch nooit helemaal precies weten hoe en wat.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:08

En dat hij op zaal ligt al met 9 mensen :') ja dat zullen ze in het kader van beveiliging ook echt doen.

Al maak ik me zorgen over het uitblijven van berichten en het overduidelijk bezorgdere gezicht van de familie als ze op bezoek gaan. Wat zal dat slopend zijn, iedere dag onzekerheid, flinke einden rijden om je man, zoon, broer enz te bezoeken die daar maar ligt. Gruwelijk gewoon. |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:09

In sommige gevallen is overlijden wel het meest humaan. Volgende vraag (bij mij) is dan of hij donor is.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:10

karuna schreef:
En dat hij op zaal ligt al met 9 mensen :') ja dat zullen ze in het kader van beveiliging ook echt doen.

Al maak ik me zorgen over het uitblijven van berichten en het overduidelijk bezorgdere gezicht van de familie als ze op bezoek gaan. Wat zal dat slopend zijn, iedere dag onzekerheid, flinke einden rijden om je man, zoon, broer enz te bezoeken die daar maar ligt. Gruwelijk gewoon. |(

ja en dan heeft de pers het liefst dat je nog huilt ook, want dat zijn de goede foto,s ........
je mag eigelijk in het openbaar geen gevoelens tonen, triest..

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:11

Lovely schreef:
In sommige gevallen is overlijden wel het meest humaan. Volgende vraag (bij mij) is dan of hij donor is.

Krijg je een hart waar "blauw" bloed door heen heeft gestroomd.. bijzonder!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:14

Hij mag naar mijn inzien nu toch wel eens langzaam wakker gaan worden.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:15

Sterre schreef:
stef schreef:
Dat wellicht niet, maar zolang hij nederlander is, zal hij neem ik aan ook gewoon de verplichte verzekering moeten hebben? (goh... ik heb dat ooit geleerd.. maar ik weet het niet meer ;) )

Ik ben ook een nederlands staatsburger, maar niet verzekerd in NL :+ (wél in Dld natuurlijk).
Dikke kans dat Friso + fam. in Engeland verzekerd zijn en niet in NL (tenzij hij misschien voor een nederlandse firma in Engeland werkt?!).

Ik ben ook een NL staatsburger woonachtig in Duitsland met een NL ziektenkosten verzekering.

Ik was er verder niet bij, kan dus ook niets over het ongeval zeggen.
Ik hoop dat hij er nog goed uitkomt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:16

karuna schreef:

Op intensieve of gewoon ziekenhuiszaal, want intensieve zaal is niet ongewoon. Is in veel ziekenhuizen zo :)
Zou te gek zijn om een apparte intensieve kamer te bouwen voor een prins.

En verder hij krijgt zeker de beste zorgen en dokters dus hij heeft al meer kans (en ja je mag zeggen wat je wilt dat doet wel wat) . En hoop dat hij het alsnog haalt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:31

Ach, toen mijn schoonvader in het ziekenhuis lag, lag ie (op zijn verzoek) ook gewoon alleen, en die was niet eens prins ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:33

Een normale kamer kun je idd alleen krijgen, is mij ook wel overkomen, zonder dat ik wilde trouwens. Een ic is anders. Alleen in het telepruts artikel hadden ze het over een gewone zaal met 9 man. Dat lijkt me niet waarschijnlijk ivm beveiliging. Een ic met zoveel man kan nog omdat je daar niet zomaar op kunt komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:42

Ik ben ook een keer wakker geworden in een aparte ic kamer, en dat was niet eens in een groot academisch ziekenhuis. (was toen wel blij dat ik alleen lag trouwens)

Het lijkt me toch niet prettig voor de koninklijke familie dat er familie van 9 andere families op bezoek komt in die zaal terwijl de prins niet zoveel bezoek mag hebben van zijn eigen familieleden.Oonwaarschijnlijk dat hij op een zaal ligt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:53

Anoniem schreef:
Ik ben ook een keer wakker geworden in een aparte ic kamer, en dat was niet eens in een groot academisch ziekenhuis. (was toen wel blij dat ik alleen lag trouwens)

Het lijkt me toch niet prettig voor de koninklijke familie dat er familie van 9 andere families op bezoek komt in die zaal terwijl de prins niet zoveel bezoek mag hebben van zijn eigen familieleden.Oonwaarschijnlijk dat hij op een zaal ligt.

Tuurlijk bestaan er intensieves met apparte kamers, is gewoon afhankelijk van ziekenhuis en niet van grootte. Je hebt er met boxen, gewone zaal, een lange gang onderverdeeld met gordijnen. Alle soorten en maten dus helemaal niet onwaarschijnlijk
En hij heeft toch gewoon recht op evenveel bezoek als alle andere patienten, en die families komen niet bij de prins

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:57

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:59

Kan het filmpje niet zien, maar heb in mijn leven nog nooit een drukke intensieve meegemaakt.
Daarvoor zijn er wachtzalen, beperkte toegang en strikte bezoekbeperking en tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:24

russel schreef:
Ik ga er van uit dat hij met de val, de klap, de stress, al voordat hij ademnood kreeg bewusteloos is geraakt...en in bewusteloze toestand adem je langzamer dan in paniek, dan wordt het lichaam steeds koeler en is de metabolisme van de cellen ook heel langzaam...

Ik vraag me af in hoeverre een goed waterdicht skipak en een helm dat afkoelen tegengaan. Zou het wat schelen? De eerste 10 minuten heb je daar toch best nog wat bescherming van?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:34

Anoniem schreef:

Hangt helemaal van de bouw van het ziekenhuis af. UMCU had vroeger IC's waar meerdere mensen lagen, nu zijn het allemaal aparte units waar er 1 ligt.
En vaak is het bezoek beperkt qua omvang, dus bijv 2 per patiënt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 15:18

karuna schreef:
Een normale kamer kun je idd alleen krijgen, is mij ook wel overkomen, zonder dat ik wilde trouwens. Een ic is anders. Alleen in het telepruts artikel hadden ze het over een gewone zaal met 9 man. Dat lijkt me niet waarschijnlijk ivm beveiliging. Een ic met zoveel man kan nog omdat je daar niet zomaar op kunt komen.

Mijn schoonvader lág op de ic, hij is er ook niet levend vanaf gekomen (zwaar hart patiënt)

Wat me opvalt is dat ik steeds lees: hij is levensgevaarlijk gewond geraakt....
Dat weet toch niemand? (van de media dan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 16:34

volgens mij had hij een lichaamstemperatuur van 32 graden toen hij in het ziekenhuis kwam en ze hebben hem op die temperatuur gehouden, tot nu...want ze zijn hem toch aan het opwarmen??

Wat klinkt dat raar he??? ik associeer dat dan weer met vlees uit de koeling dat je op het aanrecht legt......om dan de pan in te kunnen doen.. :+