Joran v/d Sloot verdacht van moord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:12

xTamara schreef:
Als ik hier sporenonderzoek had gedaan dan had ik zeker een scenario in gedachte waarbij hij erin geluisd is.

Ik mag hopen dat je het nog niet voor het zeggen hebt, anders begin ik al die foute uitspraken van de rechtbank opeens erg goed te begrijpen.

Anoniem

Re: Joran v/d Sloot verdacht van moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:13

Waarom zou je dat scenario niet (ook) in gedachten mogen houden sarabande? Dat kan je toch niet bij voorbaat uitsluiten?

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:15

sarabande schreef:
xTamara schreef:
Als ik hier sporenonderzoek had gedaan dan had ik zeker een scenario in gedachte waarbij hij erin geluisd is.

Ik mag hopen dat je het nog niet voor het zeggen hebt, anders begin ik al die foute uitspraken van de rechtbank opeens erg goed te begrijpen.

Waarom niet? Je moet rekening houden met alles. Je wilt niet weten hoeveel zaken ik voorbij heb zien gaan waarbij er iets gebeurt wat je helemaal niet verwacht.

Moeten we dan maar gewoon de voor de hand liggende scenario's gaan gebruiken?
Ik wil niet weten hoeveel mensen er dan onschuldig de bak in gaan.

Zolang het bewijs zegt dat inluizen mogelijk is, is het mogelijk..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:25

Rock schreef:
Waarom zou je dat scenario niet (ook) in gedachten mogen houden sarabande? Dat kan je toch niet bij voorbaat uitsluiten?

Nou ik begrijp niet dat je begint uit te gaan van het minst mogelijke scenario, ik zou er toch de voorkeur aan geven dat mensen in die functies neutraal een zaak binnen stappen.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:27

sarabande schreef:
Rock schreef:

Nou ik begrijp niet dat je begint uit te gaan van het minst mogelijke scenario, ik zou er toch de voorkeur aan geven dat mensen in die functies neutraal een zaak binnen stappen.

Ik zeg toch ook niet dat ik van dat scenario uitga? Als ik van een scenario uitga dan speelt Joran de grootste rol. Maar aangezien we meerdere scenario's moeten maken.. Inluizen zou wel 1 van de 3/4 scenario's zijn ja..

Wij stappen er ook neutraal in.. zoals ik zei we kijken eerst naar de sporen en ana de hand daarvan bedenken we een scenario.. Maar uiteindelijk kan inluizen ook 1 van de vele scenario's zijn.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:28

sarabande schreef:
Rock schreef:

Mee eens.... ik vind sommige scenario's die hier worden genoemd echt een beetje ziekelijk!!
En grappig dat ineens alle bokkers denken als forensisch onderzoeker :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:37

Misschien zijn dingen soms niet zoals ze lijken??? Gelukkig maar dat niet iedereen kort door de bocht denkt, dan zouden er een hoop onschuldige mensen vast zitten... En ik zeg niet dat ik denk dat hij onschuldig is, maar hij is onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:39

Ik wou dat ik een open dag kon regelen voor sommigen.. Ik denk dat dat echt gigantisch zou helpen.

Dingen kunnen veel complexer zijn dan dat ze eruit zien.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:40

Zonnetje81 schreef:
Misschien zijn dingen soms niet zoals ze lijken??? Gelukkig maar dat niet iedereen kort door de bocht denkt, dan zouden er een hoop onschuldige mensen vast zitten... En ik zeg niet dat ik denk dat hij onschuldig is, maar hij is onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Ik zeg nergens dat hij schuldig is :+
Maareeeee de scenario's hier vind ik echt wel een stappie te ver gaan...
Misschien zijn dingen niet zoals ze lijken, maar sommigen hier overdrijven de zaak.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:42

faye1995 schreef:
Zonnetje81 schreef:

Misschien zijn dingen niet zoals ze lijken, maar sommigen hier overdrijven de zaak.

Misschien om een voorbeeld te scheppen dat de videobeelden + naam Joran + holloway zaak niet meteen zeggen dat hij het 100% zeker heeft gedaan. Een hoop dragen wel uit dat ze: genoeg weten etc. aan de hand van videobeelden enz. Dat is kort door de bocht. Oke misschien zijn sommige senario's minder voor de hand liggend maar het zou kunnen, net zo goed als dat hij er ingeluisd is of dat hij gewoon wel een koele seriemoordenaar is... Maar daar komen we hopelijk (snel) achter :)

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:48

Wat ik me dan afvraag he ( weet niet of het al gezegd is heb niet heel het topic doorgelezen ) Maar wat doet hij dan met dat meisje op een hotelkamer? En vooral als ze lesbisch is.. Konden ook natuurlijk vrienden zijn geworden maar mij lijkt dat hij toch wat van haar wou wat niet gelukt is.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:49

ponygekje21 schreef:
Wat ik me dan afvraag he ( weet niet of het al gezegd is heb niet heel het topic doorgelezen ) Maar wat doet hij dan met dat meisje op een hotelkamer? En vooral als ze lesbisch is.. Konden ook natuurlijk vrienden zijn geworden maar mij lijkt dat hij toch wat van haar wou wat niet gelukt is.

Dat is precies wat ik me ook afvroeg..
Misschien had hij drug voor haar ofzo?

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:52

Dat is toch best bijzonder hoe berichtgeving zich ontwikkelt.
Het meiske blijkt nu opeens lesbisch en drugsverslaafd?
What's next? Een grote neger die onder het koffietafeltje vandaan springt en "Candid Camera " roept?

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:53

Jacimatho schreef:
Dat is toch best bijzonder hoe berichtgeving zich ontwikkelt.
Het meiske blijkt nu opeens lesbisch en drugsverslaafd?
What's next? Een grote neger die onder het koffietafeltje vandaan springt en "Candid Camera " roept?

Nou nou.. Ik zeg toch niet gelijk dat ze drugverslaafd is?
Ik weet alleen dat Joran het wel vaak gebruikte.. Dus why not?

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:53

faye1995 schreef:
Zonnetje81 schreef:

Misschien om een voorbeeld te scheppen dat de videobeelden + naam Joran + holloway zaak niet meteen zeggen dat hij het 100% zeker heeft gedaan. Een hoop dragen wel uit dat ze: genoeg weten etc. aan de hand van videobeelden enz. Dat is kort door de bocht. Oke misschien zijn sommige senario's minder voor de hand liggend maar het zou kunnen, net zo goed als dat hij er ingeluisd is of dat hij gewoon wel een koele seriemoordenaar is... Maar daar komen we hopelijk (snel) achter :)

Maar, dit is niet wat ik bedoel...
Hier op bokt gaan mensen van alles roepen en laten we eerlijk zijn, sommige dingen zijn gewoon irrelevant en we zijn (bijna) allemaan geen forensisch onderzoekers!
Ze weten daar echt wel wat ze moeten onderzoeken en hoe, ze zullen als het kan hem sowieso berechten als is het maar voor een scheet.
Maare, ze zullen naar ik aanneem sowieso eerst de kamer onderzoeken en mogelijke stappen onderzoeken. Doordat de kamer op Jorans naam stond kwamen ze al vrij snel bij hen terecht, en dat was hier in het topic ook duidelijk.... Daarom zullen ze Joran verder onderzoeken en de rest van der scenario's op een lager pitje zetten omdat ze op Joran (nog) niet vastlopen.
Wat ik bedoel te zeggen is dat ik het nogal freaky vind wat sommigen hier bedenken

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:54

xTamara schreef:
ponygekje21 schreef:

Ik denk dat hij wist dat ze ( haar vader ) veel geld etc had. en hij weer iemand heeft gevonden om geld van te ''lenen'' en vanalles van af te troggelen. Maar dat ze zich verzet heeft wat misschien uit de hand gelopen is. ( Maar Joran zou nu toch beter moeten weten na wat gebeurd is met N.Holloway. Heb ergens ook nog een vermoeden dat hij erin geluisd is ofso.. Ken hem natuurlijk niet maar hij lijkt mij iemand die zijn zaakje dan ook wel goed oplost en niet iemand vermoord achterlaat in een hotelkamer op ZIJN naam, daar is hij inmiddels te slim voor geworden denk ik.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:55

ponygekje21 schreef:

Right, op een hotelkamer kan je alleen seks hebben met een ander? :+
Hoe weet jij nu in hemelsnaam wat Joran van haar wil???
dit snap ik nooit zo goed, deze reacties

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:57

faye1995 schreef:
Maar, dit is niet wat ik bedoel...
Hier op bokt gaan mensen van alles roepen en laten we eerlijk zijn, sommige dingen zijn gewoon irrelevant en we zijn (bijna) allemaan geen forensisch onderzoekers!
Ze weten daar echt wel wat ze moeten onderzoeken en hoe, ze zullen als het kan hem sowieso berechten als is het maar voor een scheet.
Maare, ze zullen naar ik aanneem sowieso eerst de kamer onderzoeken en mogelijke stappen onderzoeken. Doordat de kamer op Jorans naam stond kwamen ze al vrij snel bij hen terecht, en dat was hier in het topic ook duidelijk.... Daarom zullen ze Joran verder onderzoeken en de rest van der scenario's op een lager pitje zetten omdat ze op Joran (nog) niet vastlopen.
Wat ik bedoel te zeggen is dat ik het nogal freaky vind wat sommigen hier bedenken

Dit is waarschijnlijk wel het geval.. Ik hoop alleen dat ze verder kijken dan hun neus lang is. Dus dat ze ook naar de overige scenario's kijken als ze vastgelopen zijn of niet.
Dat ze niet gaan denken: Nou alles komt overeen met dit scenario dus dit zal het wel zijn. Terwijl er misschien nog wel drie scenario's kloppen..

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:57

ponygekje21 schreef:
xTamara schreef:

Ik denk dat hij wist dat ze ( haar vader ) veel geld etc had. en hij weer iemand heeft gevonden om geld van te ''lenen'' en vanalles van af te troggelen. Maar dat ze zich verzet heeft wat misschien uit de hand gelopen is. ( Maar Joran zou nu toch beter moeten weten na wat gebeurd is met N.Holloway. Heb ergens ook nog een vermoeden dat hij erin geluisd is ofso.. Ken hem natuurlijk niet maar hij lijkt mij iemand die zijn zaakje dan ook wel goed oplost en niet iemand vermoord achterlaat in een hotelkamer op ZIJN naam, daar is hij inmiddels te slim voor geworden denk ik.

Uitprinten, in een enveloppe en opsturen naar Justitie in Peru..... (misschien leidt het tot een baanaanbod?) :Z

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:01

xTamara schreef:
faye1995 schreef:
Uitprinten, in een enveloppe en opsturen naar Justitie in Peru..... (misschien leidt het tot een baanaanbod?) :Z

Oke.......

We mogen hier toch best over speculeren? Of is dat tegenwoordig ook al verboden en moeten we onze mening/vragen maar voor ons houden?

Mening geven is tot daaraan toe, maare er kan niks onderbouwd worden en tja als jullie zo een topic gaande willen houden mij prima...
Ik zou het een stuk interessanter vinden als dit soort droomposts niet geplaatst worden en dat men hier over feiten praat ipv dit soort ongein.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:01

Dus we kunnen beter heel bokt sluiten want er wordt zo vaak over dingen gespeculeerd?? Dat anderen geknipte videobeelden als zwart/wit bewijs zien, hun goed recht, net zo goed dat wij daar in niet geloven...

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:02

Nou als we het over feiten gaan hebben kunnen we niks meer zeggen... Aangezien er nog geen feiten zijn? We hebben namelijk niks van politie e.d. gehoord.. alleen van de media en waar die soms hun verhalen vandaan halen..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:05

Er zijn toch nog geen feiten, we kunnen dus straks alleen zeggen: uit spraak is zus, feiten zijn zo...klaar!!

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:05

Zoals ik al zei.. Feiten zijn er nog niet echt.. Ik vind het juist wel interessant om te lezen hoe iedereen hier een view op heeft.. Vind het wel leerzaam.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:06

Zonnetje81 schreef:
Dus we kunnen beter heel bokt sluiten want er wordt zo vaak over dingen gespeculeerd?? Dat anderen geknipte videobeelden als zwart/wit bewijs zien, hun goed recht, net zo goed dat wij daar in niet geloven...

Je hoeft nergens in te geloven maar een geheel eigen zaak gaan verzinnen lijkt me toch wel iets verder gaan?

xTamara schreef:
Nou als we het over feiten gaan hebben kunnen we niks meer zeggen... Aangezien er nog geen feiten zijn? We hebben namelijk niks van politie e.d. gehoord.. alleen van de media en waar die soms hun verhalen vandaan halen..

Sorry, maare vind jij het niet iewat belachelijk dat dit topic 48 pagina's aan postst bevat waarvan de helft bestaat uit zelf verzonnen scenario's?
De mediaberichten kan je ook bespreken maar er een geheel eigen verhaal van maken?