Cohen of Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als ik moet kiezen tussen Job Cohen en Geert wilders dan kies ik voor...

Cohen
330 (58%)
Wilders
236 (41%)

Totaal aantal stemmen: 566

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:06

Springert schreef:
Omdat ik zelf mag weten hoe ik dingen zeg. Vrijheid van meningsuiting heet dat.
Daar heb ik van niemand toestemming voor nodig, en welke woorden ik gebruik is geheel mijn keuze.
Of moet ik nu ook al woorden gaan gebruiken die door anderen goedgekeurd zijn?

Je mag van mij zeggen wat je wilt. Ik vraag me alleen af waarom je er voor kiest om mensen van vlees en bloed, mensen met gevoel, familie, vrienden etc. doelbewust pijn te doen. Waarom moet je het zo denigrerend zeggen? Waarom wil je anderen doelbewust kwetsen en pijn doen? Voelt dat nu echt goed? Wat is de meerwaarde van kwetsen?

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:06

Krips schreef:
Springert schreef:
Nee!

Waarom niet?

Omdat ik aan een dood paard niet trek.[/quote]
Wat bedoel je hier nou precies mee?[/quote]

Zoek dat spreekwoord maar op, dan begrijp je het wel.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:07

Springert schreef:
Nieuwe ja....de politiek spreek van 'Nieuwe Nederlanders' of was je dat ook al ontgaan?
Kijk je wel eens tv of lees je kranten, want ik twijfel er serieus aan nu.

Jij hebt het over nieuwe, kunnen ook nieuwe haringen zijn gezien de toon die je bezigt

Maar je zegt dat je zo denkt omdat je PVV stemmer bent, wat ik me nu afvraag ben je zo gaan denken door het geschreeuw van Geert of dacht je altijd al zo.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:09

Borg schreef:
Ik geloof niet dat ik nog antwoord krijg op mijn vraag.
Aan de andere kant is dat veelzeggend.......

Jullie denken dat het een interview is of zo, maar dat is het niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:12

Springert schreef:
Borg schreef:
Ik geloof niet dat ik nog antwoord krijg op mijn vraag.
Aan de andere kant is dat veelzeggend.......

Jullie denken dat het een interview is of zo, maar dat is het niet.

Nu lijk je zeker op Wilders, die geeft ook nooit antwoord.

En over vrijheid van meningsuiting, die moet gelden voor iedereen. Als er kritiek is op Wilders, door bijvoorbeeld advocaat Spong, Peter R. de Vries of Herman van Veen, dan worden zij bedreigd door de PVV-aanhangers.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:14

Fiffill schreef:
Natuurlijk mag je zeggen wat je wilt, maar om serieus genomen te worden is het handig als je ook kan onderbouwen wat je zegt en niet alleen dingen loopt te schreeuwen.

Ik hoef niks, ik moet niks.
Maar goed..ik heb gezegd wat ik wilde zeggen, wie ik stem en waarom, en daar ging dit topic over.
Succes verder, ik ga ook weer verder.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:17

Springert schreef:
sarabande schreef:
Wat is fout dat Geert een Indonesische moeder heeft, dat is gewoon de waarheid, ook al wil hij dat zelf niet eens graag horen, of heb je het liever over zijn Hongaarse vrouw, de importbruid zeg maar.

Dat hele onzinverhaal over dat Geert De Neger van Venlo genoemd werd.
Hier, lees maar, zul je het zien. http://forum-voor-de-vrijheid.nl/showthread.php?t=20903

Een verhaal over Geert, de Neger van Venlo interesseert me niet zo.. ik heb liever dat je een keertje reageert (onderbouwend) op de vragen die je gesteld worden, want dat ontwijk je telkens de laatste paar pagina's.

Springert schreef:
Fiffill schreef:
Natuurlijk mag je zeggen wat je wilt, maar om serieus genomen te worden is het handig als je ook kan onderbouwen wat je zegt en niet alleen dingen loopt te schreeuwen.

Kennelijk 'moet' je toch wat, want je zit nog steeds in dit topic je mening te verkondigen... en die komt veel beter aan als je hem kan onderbouwen. ;) Dit is loos, denigrerend geblaat waarmee je wel voor een hoop opschudding zorgt maar niemand bereikt (net Wilders zelf) en zeker niemand zult overtuigen. Je hebt dus alleen jezelf er maar mee.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:20

Springert schreef:
Zoek dat spreekwoord maar op, dan begrijp je het wel.

Ik heb hierna alweer op je gereageerd. Omdat je geen antwoord gaf hoe je dit bedoelt. Ik weet namelijk wel wat het spreekwoord betekend. Maar ik kan het alsnog op verschillende manier opvatten. Maargoed ik post mijn reactie nog wel een keer.

Ik schreef:
Wat bedoel je nou precies dat je niet met mij in gesprek wil gaan. Ik ben heel tolerant. Ik heb al pagina's lang gediscussierd met PVV stemmers. Ik ben zelfs niet te vooringenomen om de cijfers rond kleine criminaliteit aan te nemen. Ik ontken geen problemen. Het enige wat ik niet tolereer is discriminatie en groffe uitspraken zonder dat deze onderbouwd worden. Daar kan ik niks mee. Ik vraag je juist om een reactie. Dat pleit er toch juist voor dat ik bereid ben, na alles, nog met je te praten.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:21

Fiffill schreef:
Kennelijk 'moet' je toch wat, want je zit nog steeds in dit topic je mening te verkondigen... en die komt veel beter aan als je hem kan onderbouwen. ;) Dit is loos, denigrerend geblaat waarmee je wel voor een hoop opschudding zorgt maar niemand bereikt (net Wilders zelf) en zeker niemand zult overtuigen. Je hebt dus alleen jezelf er maar mee.

@ Springert: Bovendien voel ik me gekwetst door jou uitspraken. Dan mag ik je toch wel vragen waarom je ze doet? Lijkt me wel zo eerlijk.

Happiness

Re: Cohen of Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:47

Zeker weten alles behalve wilders.
Als Wilders aan de macht komt, hoelang duurt het dan nog voordat iedereen die geen diploma heeft, een bril draagt, blond is of geen werk heeft het leven zuur word gemaakt.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:50

Springert schreef:
Fiffill schreef:

Maar goed..ik heb gezegd wat ik wilde zeggen, wie ik stem en waarom, en daar ging dit topic over.

Oh, waar dan?

Het enige wat je doet is schreeuwen, zonder enkele argumentatie. Blijkbaar ben je zo kinderachtig dat je dat niet kunt en wilt.
Jammer, ik hoor graag waarom iemand nou op hem zou willen stemmen.
Raar dat dat alleen van 1 kant komt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:53

Goh een echte PVV meegemaakt. Net zo als Geert wordt hij boos als hij geen gelijk krijgt en roept ongefundeerde denigrerende dingen over mensen die hij niet kent.
Het is een hele gewaarwording :D

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:56

Dat het bestaat... :D

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:46

Wellicht heeft springert veel nare ervaringen met marrokaanse jongeren net als ik. Heb er dagelijks mee te maken en daarom stem ik dus ook op Wilders.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:04

Heino schreef:
Springert schreef:
Omdat ik zelf mag weten hoe ik dingen zeg. Vrijheid van meningsuiting heet dat.
Daar heb ik van niemand toestemming voor nodig, en welke woorden ik gebruik is geheel mijn keuze.
Of moet ik nu ook al woorden gaan gebruiken die door anderen goedgekeurd zijn?

Je mag van mij zeggen wat je wilt. Ik vraag me alleen af waarom je er voor kiest om mensen van vlees en bloed, mensen met gevoel, familie, vrienden etc. doelbewust pijn te doen. Waarom moet je het zo denigrerend zeggen? Waarom wil je anderen doelbewust kwetsen en pijn doen? Voelt dat nu echt goed? Wat is de meerwaarde van kwetsen?

Springert?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:06

Goed lezen Heino, die is er allang vandoor. -O-

Springert schreef:
Fiffill schreef:

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:07

Kan het altijd proberen :P
Of misschien dat iemand anders die achter die uitspraken staat me kan helpen ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:36

Sandeman schreef:
Wellicht heeft springert veel nare ervaringen met marrokaanse jongeren net als ik. Heb er dagelijks mee te maken en daarom stem ik dus ook op Wilders.

Heb je geteld hoe vaak je jezelf herhaalt :O

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:57

Jaaaaa en , heb je er problemen mee. :Z :Z

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 22:02

Sandeman schreef:

dagelijks slechte ervaringen? klinkt dramatisch.. in welke wijk woon jij dan? en hoe stel jij jezelf op in zulke situaties? zie je het op straat gebeuren of ben jij er persoonlijk in betrokken? ik ben wel benieuwd, want je bent of heel erg assertief geworden door al die ervaring, of je hebt jezelf afgesloten voor een bepaalde groep mensen en ben dus eigenlijk heel verwrongen geworden in je gedachten.

begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben helemaal niet zo pro-marokkanen wanneer het gaat over de jongeren op straat, (dat heb ik al eerder op bokt verkonigd, ik ben ook voor een hardere aanpak en ik baal er ook van als ik die jongens en meiden zich zie uitsloven op koopavond hoogcatharijne, ik baal omdat ik weet dat ze zichzelf alleen maar te kakke zetten(kon geen ander woord vinden) en ze de niet-marokkanen alleen maar een stok geven om de hond mee te slaan. maar nee, ze vallen mij niet persoonlijk aan en ik zie ze ook niemand lastig vallen, behalve elkaar agja, er zit gelukkig verschil tussen puberaal/stoer gedrag en criminaliteit.. toch kan ik me voorstellen dat er mensen bestaan die alleen al bij het zien van zulke groepen hun handtasjes stevig vasthouden. de noord-afrikaners van opsporing verzocht hebben het immers al verpest voor de rest. dus bij voorbaat hebben ze al een oordeel)
ik ontken de problematieken niet maar gelukkig zie ik juist heel veel goede zaken. ik ben sowieso niet zo pro-jongeren op straat.. zowel niet de marokkaanse, de antiliaanse als de nederlandse (welke mij dan weer het leven zuur maken, maarja daar is dan weer geen bijpassende partij voor haha, balen).

de criminaliteit onder de antiliaanse jongeren ligt hogen, maar omdat ze met de helft minder in nederland zijn dan de marokkanen, horen we er minder over. logisch eigenlijk. marokkanen hebben ook gewoon de pech dat ze met zovelen zijn. daarbij verschilt de criminaliteit ook nog eens per groep. marokkanen zijn meer van de openlijke criminaliteit, werkt ook weer in hun nadeel. turken, antilianen en hollanders houden het liever achter gesloten deuren maar de doort criminaliteit is dan wel weer erger.

ben benieuwd naar jou antwoorden op mijn vragen.
Laatst bijgewerkt door jameyskatje op 11-04-10 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 22:03

sarabande schreef:
Sandeman schreef:

Heb je geteld hoe vaak je jezelf herhaalt :O

ja maar,...

eigenlijk doe jij dat ook..

en ik ook...

het hele topic doet het.

of eigenlijk, heel nieuws en maatschappij doet het.

:7

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:09

jameyskatje schreef:
ja maar,...

eigenlijk doe jij dat ook..

en ik ook...

het hele topic doet het.

of eigenlijk, heel nieuws en maatschappij doet het.

:7

Als je dat zo voelt kan je beter niet meer posten

En ik heb geloof ik nog geen 40 keer gezegd op welke partij ik ga stemmen en dat doet sandeman bij ieder post in verschillende topics. Beetje overbodig lijkt me

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:12

Oh dus jij zegt dat al 40 x heb gezegd dat ik pvv ga stemmen. Goed hoor dat je kan tellen. Mijn hemel....hahahha

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:21

Sandeman schreef:

Ja hoor, in Baexem????? Of in de paardenwereld? Ja, daar val je werkelijk over de Marrokanen..... :Z

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:25

Ik werk in amsterdam en heb er wel degelijk mee te maken.

En dat vertel ik niet 40 x in verschillende topics.