[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:49

Dankje (zelf gemaakt). :P :)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:10

Toekie schreef:
Nou nou Wilders. Gefeliciteerd met je overwinning maar wat een taal.
''Ik heb gedebatteerd met Pechtold, Halsema en al dat soort figuren. Het interesseert me helemaal niets.''

:n

Toch snap ik dat wel, hij word ook als zijnde een gevaar voor Nederland genoemd en zo meer.
Hij krijgt aardig wat oliebol over zich heen en nu het er daar in Almere zo uit ziet geef ik hem groot gelijk om daar te blijven om het te vieren.
Heb trouwens zelf vanavond op de SP gestemd.(hoe dubbel kan het soms zijn he, maar ondanks dat vind ik de ideeen van hun niet verkeerd, grotendeels dan)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:13

Onassa schreef:
Toch snap ik dat wel, hij word ook als zijnde een gevaar voor Nederland genoemd en zo meer.

Dat soort uitspraken staat hij ver boven, sterker nog: hij maakt er dankbaar gebruik van.

Sorry, ik vind het een arrogante houding en zijn taalgebruik neerbuigend. Want idd; wie zit er weer niet bij het slotdebat...? Imo kun je dat niet maken, zeker niet naar je kiezers toe. Wilders is een grote jongen en kan best voor zichzelf opkomen als dat nodig is. Wegblijven komt bij mij zeer zwak over.

Maar hee, dat is mijn mening. :D

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:21

En die mening mag je hebben. ;)
Hij heeft natuurlijk ook maar in 2 gemeentes mee gedaan he?

Ik had graag op willen blijven tot alles geteld was, maar dat gaat me echt te laat worden, ik hoor, lees het morgen dus wel.
Nu lekker mijn bedje in.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:24

Slaap lekker! Ik ga ook zo :z

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 07:14

Ik heb niet alles bijgelezen van gisteravond :o Nog een beetje gaar.
De PVV heeft het goed gedaan! Ik vond de taal die gebruikt werd alleen echt aanmatigend. Ik ben benieuwd hoe de coalitieo-onderhandelingen gaan lopen in Den Haag en maar vooral Almere. Jorritsma krijgt d'r handjes vol denk ik zomaar.

Zelfde geldt voor Rotterdam eigenlijk, ik ga de nieuwssites eens afspeuren, heb nog weinig gelezen.

In de gemeente waar ik woon, is er geen aardverschuivingen. IN de meeste waar ik (mee)werk ook niet. Alleen de gemeente waar ik momenteel zit is echt op zijn kop, daar heeft de huidige coalitie geen meerderheid meer. Ik denk zo maar dat ik wel eens een andere wethouder zou kunnen krijgen, en dat er een totaal andere koers gevaren wordt. Jammer, veel werk voor niks geweest misschien. Maar dat is het risico van het vak :D Laten we eerst de onderhandelingen maar afwachten! Ik ga binnenkort toch weer verkassen, dan heb ik sowieso met een heel ander politiek landschap te maken.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:19

Toekie schreef:
Sorry, ik vind het een arrogante houding en zijn taalgebruik neerbuigend. Want idd; wie zit er weer niet bij het slotdebat...? Imo kun je dat niet maken, zeker niet naar je kiezers toe. Wilders is een grote jongen en kan best voor zichzelf opkomen als dat nodig is. Wegblijven komt bij mij zeer zwak over.

Eens, en dit gedrag van hem sterkt mij ook in mijn mening dat Wilders vooral veel roept, maar qua daden erg achterblijft.

@Onassa: Wilders een gevaar voor NL... dat bewerkstelligt hij allemaal zelf. Hoe wil je iemand ook anders noemen, als hij onze grondwettelijke rechten ter discussie wilt stellen? En dat noemt zich Partij voor de vrijheid.
Volgens mij staat die V voor 'Vrijheidsbeperking'.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:16

Hij wil erg graag dat het veiliger wordt op straat, hogere straffen zodat men het misschien wat eerder uit het hoofd laat om de straat onveilig te maken.
Het is toch erg dat je in bepaalde steden van dit land als vrouw zijnde niet meer 's avonds je hondje uit durft te laten.
En dat is niet iets van de laatste tijd.
20 jaar geleden toen ik nog in Rotterdam woonde durfde ik dat ook al niet meer.
En in al die jaren is daar nooit echt wat mee gedaan.
Het beperkt de gemiddelde Nederlander daarmee in bewegings vrijheid.
Dat is al die jaren maar getollereerd en het enige wat je dan kan doen is daar krachtig tegen op treden.
Al die jaren van regeren is er ook maar niet 1 die daar echt daadkrachtig wat aan heeft durven te doen.
En nu iemand dat wel wil doen, dat kan ik geen gevaar voor Nederland noemen, maar iemand die zijn nek eens uit durft te steken.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:51

Waar ik op doel is vooral zijn misplaatste visie op het integratiebeleid, daar wilt hij namelijk bepaalde rechten voor mensen ontnemen die IMO niet door de beugel kunnen. Dat betekent niet dat mensen vinden dat er geen problemen zijn met allochtonen en integratie, alleen de aanpak van Wilders is niet goed te praten.

Natuurlijk kaart Wilders bepaalde problemen aan, maar waar het juist om gaat is of de oplossingen gaan werken en of de partij überhaupt in staat is om de problemen aan te pakken. Hard blaten kunnen we immers allemaal. Nu moet ik wel zeggen dat ik me op gebied van veiligheid kan voorstellen dat mensen willen dat er hardere maatregelen komen. :j

imd

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:12

Op sommige punten ben ik het ook geheel eens met Wilders hoor. Zo ben ik ook voor hardere aanpak van de criminaliteit, en kan ik me ook wel vinden in sommige punten over dierenrechten. Maar daarnaast heb ik gewoon enorme struikelpunten, hij discrimineert niet alleen, maar hij wil ook van alles doen wat geld kost, waarbij ik me afvraag: waar wil je dat geld vandaan halen??

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:12

Zie net het journaal; Och Agnes, wat heb ik met je te doen. ;(
Het is denk ik wel beter voor de SP maar ik vind het een onwijs rottige situatie. Ze zijn allemaal zwaar ontdaan bij de SP!

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:22

Lovely schreef:
En al waren het er miljoenen, dan was het de religie van de meerderheid, maar nog steeds zal de islam als geloof de politiek niet bepalen.

Als er ooit een tijd komt dat er een moslim partij de grootste wordt en het voor het zeggen krijgt bestaat er heus wel een kans dat zoiets kan gebeuren. Nu is kerk en staat gescheiden. Kijk is naar Engeland daar worden al straffen uitgedeeld met de Fitna. Is niet legaal dacht ik, maar wordt wel gedoogd. Hier in Nederland zijn ook bepaalde dingen toegestaan die bijvoorbeeld in Turkije of andere Islam landen niet zijn toegestaan.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:32

we gaan kennelijk iig niet meer op Agnes Kant stemmen...
yrsa: we komen er snel genoeg achter hoe goed het experiment Iran afloopt. Dan blijkt wel dat je in de 21ste eeuw een staat niet meer onder moslim vlag kunt leiden. Dus ik ben daar helemaal niet bang voor :)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:39

Interessant gesprek nu bij DWDD!!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:53

Agnes Kant is per direct opgestapt!! Ik kon mijn oren en ogen niet geloven toen ik het hoorde..

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:55

Ik vond haar niet sterk de afgelopen tijd, maar opstappen is wel heel rigoreus. Ik vraag me af wat de consequenties voor de SP zijn, en wie ze nu naar voren schuiven.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:58

Onassa schreef:
Hij wil erg graag dat het veiliger wordt op straat, hogere straffen zodat men het misschien wat eerder uit het hoofd laat om de straat onveilig te maken.
Het is toch erg dat je in bepaalde steden van dit land als vrouw zijnde niet meer 's avonds je hondje uit durft te laten.
En dat is niet iets van de laatste tijd.
20 jaar geleden toen ik nog in Rotterdam woonde durfde ik dat ook al niet meer.
En in al die jaren is daar nooit echt wat mee gedaan.
Het beperkt de gemiddelde Nederlander daarmee in bewegings vrijheid.
Dat is al die jaren maar getollereerd en het enige wat je dan kan doen is daar krachtig tegen op treden.
Al die jaren van regeren is er ook maar niet 1 die daar echt daadkrachtig wat aan heeft durven te doen.
En nu iemand dat wel wil doen, dat kan ik geen gevaar voor Nederland noemen, maar iemand die zijn nek eens uit durft te steken.

Helemaal mee eens , en ik ben juist zo bang voor links , die steeds meer van onze cultuur wegstreept , en de islamcultuur omarmt , brrrr dat vind ik een gevaar voor Nederland , volgens gr links mag iedereen hier zijn cultuur hebben behalve de oorspronkelijke bewoners , voel me net een aboriginal .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:02

Nou, nou dat is ook wel erg overdreven zeg!

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:07

Was vanavond op Rijnmond nieuws dat het in bepaalde deelgemeentes (delfshaven en Feyenoord) een zooitje was in de stemlokalen van Rotterdam.
Meerdere mensen in een stemhokje.
Verkiezingsposters in de stemlokalen.
Gerommel met machtigingen.
Mensen werden zelfs bedreigd om een bepaalde partij te stemmen.
Er moest zelfs beveiliging aan te pas komen.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:21

Angela_ schreef:

ik neem aan dat dat op mij slaat ? in dat geval , ik heb op kanaaleiland en hoograven Utrecht gewoond , en jij ?
hiermee wil ik zeggen dat ik weet waar ik over praat , Geert heeft trouwens ook op kanaaleiland gewoond , en niet in Wassenaar of Blaricum , dus ook hij kent de feiten .
Dus ga het nou niet over overdrijven hebben , want ik verzin de gruwels die ik , mijn ouders en ook mijn kinderen daar hadden niet !!!!!!!!!
Trouwens op Hoograven mocht de politie de wijk niet eens meer in , dan werden hun auto's gesloopt en als ze uitstapten [ wat ze trouwens niet durfden ] hun ook , niet verzonnen hoor !!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:37

sjonnie48 schreef:
Angela_ schreef:

ik neem aan dat dat op mij slaat ? in dat geval , ik heb op kanaaleiland en hoograven Utrecht gewoond , en jij ?
hiermee wil ik zeggen dat ik weet waar ik over praat , Geert heeft trouwens ook op kanaaleiland gewoond , en niet in Wassenaar of Blaricum , dus ook hij kent de feiten .
Dus ga het nou niet over overdrijven hebben , want ik verzin de gruwels die ik , mijn ouders en ook mijn kinderen daar hadden niet !!!!!!!!!
Trouwens op Hoograven mocht de politie de wijk niet eens meer in , dan werden hun auto's gesloopt en als ze uitstapten [ wat ze trouwens niet durfden ] hun ook , niet verzonnen hoor !!!!!!

Jeetje wat reageer jij fel zeg! Door al je uitroeptekens kom je erg schreeuwerig over, en je hoeft me echt niet te overschreeuwen. Ik kom overigens oorspronkelijk uit de geboorteplaats van meneer Wilders, maar dat doet er toch helemaal niet toe? Jammer dat je zo selecteerd op afkomst, nergens voor nodig vind ik. Iemand die in het Gooi heeft gewoond kan dezelfde idealen hebben als iemand uit Groningen. Je hoeft je echter voor mij niet te verdedigen voor je mening hoor, want het is nog altijd een mening. Ieder zijn eigen ding.
Ik heb me echter wat meer verdiept in de linkse partijen, en zoals jij het zegt is echt niet de bedoeling van deze partijen. De linkse partijen zijn voor een sociaal Nederland. Als mensen niet zo asociaal zouden reageren, dan was het voor iedereen een heel stuk prettiger leven in NL. Ook voor die agenten die de orde moeten bewaren in achterstandswijken.

Mijn ideaal is een sociaal Nederland, wat minder hard als nu en niet meer ieder voor zich. Iedereen gelijke kansen. :j Ik zou graag zien dat mensen weer eens prettig met elkaar konden discusieren zonder meteen te gaan schreeuwen of elkaar de grond in boren. Ja, dat is mijn ideaal!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:38

sjonnie48 schreef:
volgens gr links mag iedereen hier zijn cultuur hebben behalve de oorspronkelijke bewoners , voel me net een aboriginal .

Heb je het partijprogramma gelezen? Zo ja, dan nog maar een keer lezen en dan goed, want dat zegt GroenLinks nergens.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 21:44

Gelukkig gelukkig gelukkig ben ik 18 als de tweede kamer verkiezingen zijn.

Ik ga voor een linkse partij, om precies te kijken hoe en wat ga ik alles nog uitpluizen, maar ik heb voor nu even GL ingevuld.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:04

Er is geen enkele partij die zegt dat er geen integratie probleem is. Maar met het discrimineren (sorry voor de sterke term) zorg je alleen maar voor een grotere kloof. Het jammere van Wilders vind ik dat hij veel scheeuwt maar niet met realistische oplossingen komt. Bovendien vind hij het nodig om constant andere politici en partijen aan te vallen zonder argumenten. Niet alleen de allochtoon heeft hij weg gezet als een minderwaardig en bedreigende bevolkingsgroep, maar ook de linkse bevolking wordt het slachtoffer.

Ik kan nog wel even door gaan. Als je ergens voor staat, prima, maar ik kan echt niet tegen discriminatie en ik wens ook wat meer argumentatie van de heer Wilders.

Als het nu is wie het hardst schreeuwt krijgt de meeste stemmen...

Ik schrik echt van deze poll.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 00:15

Het feit dat je bij het PVV 'overwinnings'feestje in Almere iemand in beeld ziet staan die een pistool met kruitspoort in zijn nek heeft getatoeerd en vervolgens de partijleider trots hoort mompelen dat er bij de onderhandelingen geen discussie mogelijk is over geen hoofdoek meer, omdat het een bedreiging is voor 'onze' cultuur zeg mij al genoeg! Getver..! De laatste keer dat ik zoiets hoorde was het in sneeuwiger zwart-wit op tv uitgesproken in het gebroken Duits door vent met een kort klein snorretje onder z'n neus..

Maar kom! Laten we vooral Wilders stemmen! Kunnen wíj deze keer zeggen "wir haben es nicht gewusst".