Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
horseyfries schreef:Doet het er uberhaupt toe of we allemaal niqaab of burkadragende vrouwen eerst uitgebreid gesproken hebben en of we weten waarom ze dat dragen?
Het punt is dat het in Nederland niet normaal is om een burka te dragen en als je je dus aan wilt passen aan het land, dan hoort daar ook bij dat je niet in een burka naar de winkel gaat.
Zoals velen hier al vertelden hebben zij zich op vakantie of woonachtig in moslimlanden ook aangepast aan de gebruiken en hun kleding aangepast. Waarom is dat omgekeerd zo moeilijk?
Ik zag gisteren nog op de Belgische tv een moslim man die gewoon zei dat men zich moest aanpassen aan het land waarin men woonde en dat hij dus tegen het dragen van hoofddoeken in België door moslima was!
insun schreef:Heino, jij weet niet wat een vrije keuze is? Jouw ouders hebben jouw partner voor je uitgezocht?
Ik was volledig vrij in mijn keuze wat betreft mijn huwelijkspartner. Waarom zou dat niet bestaan?
Heino schreef:Ok dan heb ik je verkeerd begrepen, sorry. Dacht dat het een sarcastische vraag was
Naast homohuwelijken zijn er nog veel meer beperkingen die wij hebben. We zien ze alleen niet, omdat het "gewoon" is voor ons. Zelfs simpele dingen als wachten voor een rood stoplicht, niet tegen je ouders schelden, niet meer dan een vriendje tegelijk etc. Zijn allemaal "verplichtingen" waar je wel onderuit kan, je betaalt er alleen een hoge prijs voor.
Ik heb geen idee of Moslima's het echt zo erg vinden dat ze uitgehuwelijkt worden. Degenen die ik gesproken heb vinden van niet, omdat het bij de cultuur/religie hoort.
Vjestagirl schreef:Je mag niet met meer dan 1 persoon trouwen (gaan al petities rond om t te veranderen). Maar je mag best meerdere vriendjes hebben.
insun schreef:Maar hoe denk jij dan over het maken van eigen keuzes?
Vind jij dan niet dat je door het maken van je eigen keuzes en het maken van de daarbijbehorende fouten leert en jezelf ontwikkelt?
Heino schreef:Is dat met 6 jaar al joh? Jeetje! Op die leeftijd is het idd erg lastig je van je ouders los te maken... Maar qua uithuwelijken kan dat (vaak) wel, moet je alleen wel met je familie breken.Een dan is de vraag, wil je dát dan? Of weegt je familie toch zwaarder? Is ook een keuze die je uiteindelijk zelf maakt.
Heino schreef:Maargoed, wat ik wilde zeggen is dat we niet te snel moeten oordelen over andermans cultuur. Wat voor ons bizar is, is voor hen normaal en vice versa. En is onze cultuur dan beter dan die van de ander? Kunnen we denk ik niet over oordelen omdat je er nooit volledig objectief naar kunt kijken, je kijkt altijd vanuit je eigen referentiekader (inclusief cultuur)
Heino schreef:Is dat met 6 jaar al joh? Jeetje! Op die leeftijd is het idd erg lastig je van je ouders los te maken... Maar qua uithuwelijken kan dat (vaak) wel, moet je alleen wel met je familie breken.Een dan is de vraag, wil je dát dan? Of weegt je familie toch zwaarder? Is ook een keuze die je uiteindelijk zelf maakt.
Maargoed, wat ik wilde zeggen is dat we niet te snel moeten oordelen over andermans cultuur. Wat voor ons bizar is, is voor hen normaal en vice versa. En is onze cultuur dan beter dan die van de ander? Kunnen we denk ik niet over oordelen omdat je er nooit volledig objectief naar kunt kijken, je kijkt altijd vanuit je eigen referentiekader (inclusief cultuur)
Jesser schreef:Daarmee onze cultuur en normen en waarden overnemen en die normen en waarden gaan opleggen vanuit hun geloofsovertuiging en die cultuur.