Ik zal voor de gein eens op die uitspraken reageren:
Geert Wilders schreef:"Iedere niet-westerse allochtoon moet een assimilatiecontract tekenen"
U kunt en mag een mens zijn tradities en gewoontes niet ontzeggen zolang ze niet in strijd zijn met de grondwet, en de universele rechten van de mens. Cultuur, tradities en gewoontes zijn dingen waar allochtonen net zo veel recht op hebben als wij.
Geert Wilders schreef:"Als moslims hier willen blijven, moeten ze de helft uit de Koran scheuren en weggooien."
Dit is imo discrimatie op grond van godsdienst, en strafbaar.
Geert Wilders schreef:"Autochtonen planten zich minder snel voort dan allochtonen. Nu zitten allochtonen, overwegend moslims, voornamelijk in de grote steden. Over twintig jaar zitten ze overal, van Apeldoorn tot Emmen en van Weert tot Middelburg".
Dat is nu eenmaal de geschiedenis van Nederland, Nederland is altijd een immigratieland geweest, en is altijd multicutureel geweest. Denk ook aan Surinamers, Indonesiërs, Chinezen. Waarom is dat opeens verkeerd als het om Moslims gaat? Jammer om de kans om ons te verrijken niet aan te grijpen.
Er zitten overal mensen die niet oorspronkelijk uit Nederland komen, ik zie het probleem niet.
Geert Wilders schreef:"Ik wil discrimineren."
Als u daarvan dan ook de consequenties draagt, en de slachtoffers schadeloos stelt, en de straf ondergaat die daarbij hoort, vind ik het prima.
Geert Wilders schreef:"Veel fundamentele problemen in Nederland, zoals infrastructuur, files, huisvestingsproblemen en de verzorgingsstaat, kun je rechtstreeks toeschrijven aan migranten."
Zo'n uitspraak komt me akelig bekend voor, vooral als ik het woord migranten vervang door Joden, en Nederland door Duitsland.