Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:32

Ik ga 17 juli naar Canada vliegen vind het nu wel een beetje spannend. Vond ik zowiezo al ik heb nog NOOIT eerder gevlogen :\

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:33

Ik ga mijn hele leven nog vliegen, maar hoop dit nooit mee te maken!

piecon

Aukelizzy schreef:
Mijn broer was op zijn werk en hoorde ineens iets buiten, toen hij uit het raam keek zag hij de onderkant van een vleugel van het vliegtuig die vervolgens dus neerstortte. Me broer is meteen naar de telefoon gerend en was een van de eerst die 112 belde. Later spraken ze mensen die op de snelweg reden en die zeiden dat mijn broer en zijn collega's ongelofelijk mazzel hebben gehad. Het vliegtuig daalde zo snel dat hij precies op het gebouw waar mijn broer werkt neer zou stortten, maar toen steeg hij nog een klein beetje waarna hij weer daalde en dus 100 meter verderop neer stortte. Hij ging op ongeveer 30 meter over hun bedrijf heen. Heel onwerkelijk. Mijn broer heeft een aantal filmpjes en foto's gemaakt en die zal ik hier zo snel mogelijk plaatsen.

De oorzaak is natuurlijk nog niet duidelijk, wel vertelde mijn broer dat beide motoren uit waren op het moment dat het vliegtuig bij hun overkwam.

Wow heftig!! Weer een engeltje verspeeld. Ben benieuwd naar de foto's en filmpje

S_hirley

Ik weet wel dat het vliegtuig op het akker ligt van vrienden van mijn staleigenaresse.

Het is vreslijk wat er is gebeurd.

Ik heb zelf ook nog nooit gevlogen en zou het zelf ook niet zo snel doen denk.
Maar 1 ding vergeten we altijd. Met de auto of zelfs met de fiets gebeuren meer ongelukken. Wel als er een vliegtuig ongeluk gebeurd is het altijd meteen een grotere chaos.

@aukelizzy [hee :D] Je broer heeft wel erg mazzel gehad!
Laatst bijgewerkt door S_hirley op 25-02-09 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

piecon

blokje schreef:
Ik ga 17 juli naar Canada vliegen vind het nu wel een beetje spannend. Vond ik zowiezo al ik heb nog NOOIT eerder gevlogen :\

Het gaat veel vaker goed dan fout hoor!! Don't worry

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:34

Erg heftig om het allemaal te zien op tv. Ik zit al 1,5 uur te kijken naar NED 1. Zoiets wens ik niemand toe om mee te maken :n
Ik vlieg altijd met 737's :(

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:35

piecon schreef:
blokje schreef:

Het gaat veel vaker goed dan fout hoor!! Don't worry

Misschien een paar weetjes:
-Per seconde zitten gemiddeld 1 miljard mensen op de aarde in de lucht! Of was het 1 miljoen.......iemand nog een oude Quest???
-De kans op een auto ongeluk is procentueel gezien hoger dan een vliegtuigcrash. Nadeel bij een vliegtuigcrash is vaak het hogere aantal doden in 1x. Meestal vliegen de toestellen OF in brand, OF storten ze in zee.
Laatst bijgewerkt door 1Boefje op 25-02-09 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:36

Zoezi schreef:
Erg heftig om het allemaal te zien op tv. Ik zit al 1,5 uur te kijken naar NED 1. Zoiets wens ik niemand toe om mee te maken :n
Ik vlieg altijd met 737's :(

Het had net zo goed met een andere boeing kunnen gebeuren dus daar hoef je je geen zorgen over te maken ;)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:36

Er stond in de krant dat een moeder met dochter in de auto zaten en zagen dat één van de motoren er af viel toen hebben ze direct 112 gebeld. Toen was het vliegtuig nog niet neer gestort maar binnen een paar seconde wel. Ontzettend heftig allemaal hun reden op de snel weg.
Bah ik hoop dit NOOIT mee te maken :(

SteffiiY

Re: Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:39

je zou het maar zien bleh

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:40

lijkt me vreselijk om zo iets mee te maken
Ik zit nu al de hele tijd tv te kijken op NED 1
Ben benieuwd wat er om 19.15 gezegt word

bezelbub

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:41

LittleLisa schreef:
Ik vond op Nederland 1 die journaliste echt respectloos,vrouw helemaal bang,huilend,gaan ze vragen,wie ze zijn verloren,beetje grof,en ik vond het niet toepasselijk dat ze maar door bleef gaan.Vreselijk.

Ja die heb ik ook gezien en toen maar besloten de tv uit te zetten, bah nederland op zijn kleinst, arme mensen vreselijk

mireya

Het vage is, dat ik precies op het moment dat het vliegtuig neerstortte, samen met een vriendin onze armen uitstaken en gingen rennen en riepen: Wij zijn vliegtuigen! Toen zei ik: Ik ga neerstoooorteeeeen. Zonder dat we wat wisten he! Ik zat namelijk i n Groningen :P Waarom we dat deden weet ik niet, we waren gewoon gek aan het doen. Maar wel raar.
Laatst bijgewerkt door mireya op 25-02-09 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

blokje

19:15??? Meld jij het hier???

Samcha_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:43

Echt heel erg wat er gebeurd is.

İk woon zelf in Turkije en iedereen hier is erg verdrietig natuurlijk. Turkish Airlines is een super maatschappij (de KLM van Turkije) en heb er zelf nog nooit problemen mee gehad (heb er al vele malen mee gevlogen). THY heeft vanmiddag vanuit İstanbul een vliegtuig gestuurd met familieleden van de slachtoffers en wat ik begreep gaat er ook nog een vliegtuig vanavond uit Ankara naar Nederland.

Ben zelf erg benieuwd naar de oorzaak. Het nieuws in Turkije en het nieuws in Nederland geven allebei wel andere informatie (bv over het dodental). Hopen dat het dodental niet op gaat lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:43

Overigens is iets meer dan 2 weken geleden in Canada een vliegtuig op gelijke wijze naar beneden gekomen :\ Daar waren 44 doden...

Raar dat je daar niets over hoort opzich..

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:44

Vriendin van mij heeft het zien gebeuren.. Had haar aan de telefoon en ze was er helemaal vanaf. Was ook vanaf de eerste minuut bij de slachtoffers, samen met automobilisten. He bah je zal het maar zien.. :\

blokje

Menino schreef:
Overigens is iets meer dan 2 weken geleden in Canada een vliegtuig op gelijke wijze naar beneden gekomen :\ Daar waren 44 doden...

SSSSSSSSSST ik reis over 6 maand naar Canada :P

furious

Echt erg! :\
NOg een wonder dat ze in dat in de veld zijn neergestoord.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:45

Hmm ze zeggen nu iets over dat het vliegtuig te weinig brandstof bij zich had.
Is het niet zo dat ze belastingen moeten betalen naar gewicht en dus ook hoeveel kerosine ze meenemen?
Is het vliegtuig vóór de reis naar Nederland nog ergens geweest? Hebben ze toen nog goede controle gehad?
Allemaal vragen waarvan ik hoop de antwoorden nog te horen!

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:45

wat komen er toch veel fabeltjes. Niet dat het erg is wand het gebeurd nou eenmaal. wand de een hoort het weer van de ander en dan die weer van die. En ook de sjoernalisten( sorry weet niet hoe je dat schrijft) verzinnen ook steeds meer om maar een beter nieuwtje te hebben dan de ander.

de piloten laten ze er nog in zitten omdat ze eerst onderzoeken moeten doen. en dat kunnen ze niet doen als ze de lichamen moeten weg halen. ( van rtl nieuws)

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:47

Hellaas zijn de piloten al wel dood.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:47

Jah das ook erg dat zij zijn bezweken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:48

Menino schreef:

dat is een heel ander verhaal dat overigens behoorlijk in het nieuws is geweest. Oorzaak is inmiddels bevestigd, ijsafzetting op de vleugels. Het ging om een relatief klein (ca 50 passagiers) propellorvliegtuig, kan even niet op het type komen. Verder was het niet in Canada maar in de staat New York, bij Buffalo.

Ik vlieg wel vaker in die kleinere toestellen, dat is echt nog een heel verschil met een Boeing 737

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:48

Bah :S