Ik zag een post op Linkedin die volgens mij redelijk verwoord van wat er nu aan de hand is. En ik denk dat daar de haat vandaan komt:
Citaat:
Ik weet niet hoe jullie naar dit plaatje kijken. Maar als overzicht van hoe het nu met Nederland is, vind ik dit doodeng.
Dit is waarom ik de laatste tijd veel bezig ben met de internationale beweging die bezig is om mensenrechten te ondermijnen, via de manosfeer, via de politiek, via opinie. Een beweging waar subversie de kern is. Waar miljarden worden geïnvesteerd in het maken en rondsturen van desinformatie en waarbij radicalisering en polarisatie het doel lijkt te zijn.
Door juist de aanval in te zetten op migratie, op abortus, op transpersonen, op vrouwen, op woke, op antifa, op gendergelijkheid, op diversiteit etc etc. Is er een rookgordijn opgetrokken en daar achter wordt via de democratie de democratie langzaam ontmanteld.
Een beweging die ook geld pompt in Nederlandse bewegingen en politieke partijen. Maar ook waar Nederlanderse organisaties en politieke partijen, zoals de ChristenUnie, investeert en samenwerkt met extremistische groepen om zo elders in Europa mensenrechten en democratische vrijheden te ondermijnen.