Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-25 15:54

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-25 16:01

Het is zowaar in het nieuws op de radio.

Leeftijd kind heb ik niet goed gehoord.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 16:02

Op de radio hebben ze het nog over "een persoon".

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 16:03

Persbericht van den Treek

Citaat:
Persbericht van landgoed Den Treek (waar een eerder incident met Bram plaatsvond):

Wolf sleurt kind mee het bos in

Vanochtend is een kind gebeten door een wolf (vermoedelijk wolf Bram) en het bos ingesleurd. Het kind bevond zich met een aantal volwassenen en andere kinderen in het bos nabij de Pyramide van Austerlitz. Tijdens het spelen is het kind onverwacht aangevallen door de wolf en meegesleurd.

Door adequaat optreden van de aanwezige volwassenen die de wolf met een stok geslagen hebben, heeft de wolf het kind in het bos losgelaten en is weggerend. Het kind is afgevoerd met een ambulance. Hoe het met het slachtoffertje gaat, is nog niet bekend.

Het Landgoed adviseert bezoekers met klem om daarom het gebied voorlopig niet meer met kinderen en/of honden te bezoeken totdat de faunabeheerders van de Faunabeheereenheid Utrecht hun werk hebben gedaan. Veiligheid staat voorop!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 16:04

Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 30-07-25 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 16:04

Ah kijk, nu weten ze al wel dat het Brammetje gaat hè. Zonder dat er een 'expert' in de buurt was en het dier heeft gezien.
Totdat er iemand met een geweer rondloopt, dan weten ze hem ineens niet meer te vinden.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 16:05

Hopen dat ze met: "Hun werk hebben gedaan" bedoelen dat het beest wordt afgeschoten.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 16:07

Nyaleti schreef:
Ah kijk, nu weten ze al wel dat het Brammetje gaat hè. Zonder dat er een 'expert' in de buurt was en het dier heeft gezien.
Totdat er iemand met een geweer rondloopt, dan weten ze hem ineens niet meer te vinden.

Geloof me, dat landgoed wil vreselijk graag van deze wolf af.

Het landgoed is niet hetzelfde als de groep die beheer tegen houdt.

De podcast van geleidewolf waarin gepraat wordt met mensen van dit landgoed is daar een mooi voorbeeld van.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 16:07

Skessa_ schreef:
Hopen dat ze met: "Hun werk hebben gedaan" bedoelen dat het beest wordt afgeschoten.

Waarschijnlijk wel.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 16:11

Eigen schuld .. Moeten ze dat kind ook maar aanlijnen.
Dan kan de wolf hem niet meesleuren...

Zo poffertjes reactie vast gemaakt.

Das toch geen incident meer.
meegesleurd en met stokken weg moeten slaan |(

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 16:14

Pas maar op, straks krijgen ze nog een celstraf want ze hebben wolflief met een stok geslagen!!!1!1!

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 16:14

Hannanas schreef:
Kunnen ze deze wolf niet naar dat natuurgebied in Italië brengen, waar ook die beer naartoe is gegaan.

Vind dit een beetje de wilde dieren variant van je oude of manke paard de handel in gooien, omdat je de ballen niet hebt om verantwoording te nemen.

Ik heb het idee dat mensen dat wel eens vergeten, dat het niet allemaal maakbaar is of te redden, maar dat je soms gewoon oliebol beslissingen moet nemen die voor alle partijen uiteindelijk beter zijn. Dat heet volwassen worden, gezond verstand, logica, ballen, geef er maar een naam aan. Maar een park inrichten voor dieren met ernstige agressie jegens mens, doe je die dieren geen lol mee. Allemaal wolven van verschillende roedels, terwijl die dieren juist bekend staan om hun sociale structuur, dat is pas dierenmishandeling. Dan moet je je echt gaan afvragen wiens doel je dan dient.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 16:19

Femke_Tweety schreef:
Overigens ben ik pislink om het afwijzen van álles tot nu toe dat had kunnen zorgen dat deze schuw zou worden.

Nu leert hij het zijn welpen èn is er geen enkele andere optie meer dan afschieten.

En dat zijn dan die gasten die zo vóór wolven zijn die dit veroorzaakt hebben.

(Voor alle duidelijkheid, ik vind het volkomen terecht dat er nu afschotvergunning is. Ik vind het alleen écht belachelijk dat er niet eerder en met meer vooruitziende blik op het wolvenprobleem gereageerd is.
Het feit dat ik het voor een individuale wolf doodsneu vind, neemt niet weg dat ik dit nu ook als enige werkbare oplossing zie (buiten wegvangen en loslasten in Redland ofzo))

Dat wilde men wel, maar is onmogelijk gemaakt. De mensen van de faunabescherming en meer van dat soort partijen hebben hier gewoon bloed aan hun handen, alleen zien ze dat zelf anders. Maar goed, je kan ook niet anders verwachten van mensen met een sprookjesbeeld in gedachten. Ik zie nog die man op met die orgastische ervaring bij het zien van een wolf. Om onpasselijk van te worden. Laten we hopen dat die partijen iets minder snel de afschrikmiddelen bij de rechter neerleggen, nu ze weten dat de wolf gewoon afgeschoten wordt als ze niet worden afgeschrikt. Maar ik vrees er voor..

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 16:20

Heeft dat fauna clubje al gereageerd eigenlijk? Die vinden vast wel weer dat het niet waar is :=

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 16:22

Skessa_ schreef:
Heeft dat fauna clubje al gereageerd eigenlijk? Die vinden vast wel weer dat het niet waar is :=

Ja dus:

De Faunabescherming
@faunabeschermin
·
6m
Laat zien dat als Bram hierbij betrokken is, dat hij wederom geen kwaad in de zin had, maar hooguit z’n welpen wilde beschermen. Onverantwoord dat
@ProvUtrecht
weigert het leefgebied van Bram af te sluiten voor recreanten en nog steeds onvoldoende handhaaft op loslopende honden

8)7 8)7 8)7

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 16:23

Skessa_ schreef:

Die gaan vast weer zeggen dat de mens daar niets te zoeken heeft idd.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 16:23

:') Ik hoop dat het de volgende keer een van zo'n clubje is die flink bij z'n lurven gegrepen wordt. Wat loslopende honden hier mee te maken hebben vraag ik me ook af. Of bedoelen ze loslopende kinderen? :')

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 16:24

Zei ik toch al kind aan de lijn }> |(

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 16:25

En arme Bram wordt ook nog constant opgejaagd door de mens. Hij was op de vlucht met zn welpen :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 16:26

Ik hoop toch dat ze met dat werk bedoelen Bram een kopje kleiner maken.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 16:28

Skessa_ schreef:
En arme Bram wordt ook nog constant opgejaagd door de mens. Hij was op de vlucht met zn welpen :=

Gaat je bloeddruk al omhoog? :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 16:28

SusanH schreef:
Ik hoop toch dat ze met dat werk bedoelen Bram een kopje kleiner maken.

Ik neem aan van wel.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 16:30

Enerzijds, die wolf doet maar wat die doet, die doet niets bewust. Die leeft in een gebied waar ie geen wolf kan zijn. Jammer dat die clubs dat niet zien. Ik denk dat Bram ook best wat stress heeft, misschien voor hem ook wel een stuk prettiger om er niet meer te zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 16:38

Bizar de berichten onder het door rtv Utrecht gedeelde nieuwsbericht. Mensen geloven het niet. Mensen, dit gebeurt echt in Nederland. Dit is niet verzonnen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-25 16:38

Ik vind iemand meesleuren niet echt op stress lijken.
Eerder op honger.