Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Persbericht van landgoed Den Treek (waar een eerder incident met Bram plaatsvond):
Wolf sleurt kind mee het bos in
Vanochtend is een kind gebeten door een wolf (vermoedelijk wolf Bram) en het bos ingesleurd. Het kind bevond zich met een aantal volwassenen en andere kinderen in het bos nabij de Pyramide van Austerlitz. Tijdens het spelen is het kind onverwacht aangevallen door de wolf en meegesleurd.
Door adequaat optreden van de aanwezige volwassenen die de wolf met een stok geslagen hebben, heeft de wolf het kind in het bos losgelaten en is weggerend. Het kind is afgevoerd met een ambulance. Hoe het met het slachtoffertje gaat, is nog niet bekend.
Het Landgoed adviseert bezoekers met klem om daarom het gebied voorlopig niet meer met kinderen en/of honden te bezoeken totdat de faunabeheerders van de Faunabeheereenheid Utrecht hun werk hebben gedaan. Veiligheid staat voorop!
Nyaleti schreef:Ah kijk, nu weten ze al wel dat het Brammetje gaat hè. Zonder dat er een 'expert' in de buurt was en het dier heeft gezien.
Totdat er iemand met een geweer rondloopt, dan weten ze hem ineens niet meer te vinden.
Hannanas schreef:Kunnen ze deze wolf niet naar dat natuurgebied in Italië brengen, waar ook die beer naartoe is gegaan.
Femke_Tweety schreef:Overigens ben ik pislink om het afwijzen van álles tot nu toe dat had kunnen zorgen dat deze schuw zou worden.
Nu leert hij het zijn welpen èn is er geen enkele andere optie meer dan afschieten.
En dat zijn dan die gasten die zo vóór wolven zijn die dit veroorzaakt hebben.
(Voor alle duidelijkheid, ik vind het volkomen terecht dat er nu afschotvergunning is. Ik vind het alleen écht belachelijk dat er niet eerder en met meer vooruitziende blik op het wolvenprobleem gereageerd is.
Het feit dat ik het voor een individuale wolf doodsneu vind, neemt niet weg dat ik dit nu ook als enige werkbare oplossing zie (buiten wegvangen en loslasten in Redland ofzo))
Skessa_ schreef:Heeft dat fauna clubje al gereageerd eigenlijk? Die vinden vast wel weer dat het niet waar is