Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 22:58

prompter schreef:
Het is net of dit land in een soort klucht is beland :

Ja en het is nog veel idioter dan uit dat stuk blijkt. Ik geloof dat Faber eigenhandig van plan is om die borden in de grond te slaan :=

Uit een stukje van een ander interview van Floor Bremer met Faber mbt die borden, waarin Floor Bremer aangeeft dat mensen het misschien wel niet eens zijn met die borden:
Asielminister Faber over het plaatsen van borden bij AZC's: "Ik ben de minister en ik voer het beleid uit" Floor Bremer: "Maar het is geen beleid, het is volgens mij een idee van u."
Faber: "Maar ik ben beleid."

Filmpje van het interview: https://x.com/mmeeuw/status/1841932911148454233

mysa
correspondent/vertaler

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 23:10

'L État, c'est moi!

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 23:18

En blijkbaar loopt het uitzetten van uitgeprocedureerde asielzoekers ook vast. https://www.nrc.nl/nieuws/2024/10/02/de ... r-a4868020
Citaat:
Terwijl het kabinet inzet op méér gedwongen uitzettingen, werd de capaciteit van het uitzetcentrum afgelopen maand juist verkleind door het ministerie van Justitie en Veiligheid.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 23:19

mysa schreef:
'L État, c'est moi!

Ik vraag me serieus af of Faber wel weet wat de functie 'minister' inhoud :?

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 23:25

En nog een lesje Nederlandse staatsinrichting:

Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 23:36

irmaz schreef:
En blijkbaar loopt het uitzetten van uitgeprocedureerde asielzoekers ook vast. https://www.nrc.nl/nieuws/2024/10/02/de ... r-a4868020
Citaat:
Terwijl het kabinet inzet op méér gedwongen uitzettingen, werd de capaciteit van het uitzetcentrum afgelopen maand juist verkleind door het ministerie van Justitie en Veiligheid.

Actie nummer zoveel om chaos te creëren. Beseffen Nederlanders wel dat ze door dit soort acties de veiligheid van die Nederlanders in gevaar brengen? Ze spelen niet alleen met de levens van vluchtelingen maar ook met die van jou en mij.
De mensen in dat detentie centrum zijn veilige landers, de groep die dus niets te verliezen heeft en de illegaliteit en criminaliteit induikt.
Nog los van de grove beledigingen die Wilders verspreid richting de fanatici onder de islamitische extremisten. Verbaas je niet wanneer er een keer een aanslag ala Bataclan hier in Nederland gebeurt. Of Charlie Hebdo, dat waren alleen spotprenten, Wilders bespot ayatollahs namens “ het volk”
Laatst bijgewerkt door BigOne op 03-10-24 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 23:39

irmaz schreef:
En nog een lesje Nederlandse staatsinrichting:

[ Afbeelding ]

Ik zag op X nog een bericht, dat Van der Plas paar jaar geleden er opstond, dat deze mensen werden weggehaald daar en nu stemt ze tegen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 23:40

Klopt, van der plas en Omtzigt waren voor en nu ineens tegen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-24 23:48

Fun fact: wisten jullie dat Faber een 2e huis in Florida heeft?

Niet dat dat echt iets met haar functioneren te maken heeft, maar toch :+

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 23:48

BigOne schreef:
Actie nummer zoveel om chaos te creëren. Beseffen Nederlanders wel dat ze door dit soort acties de veiligheid van die Nederlanders in gevaar brengen? Ze spelen niet alleen met de levens van vluchtelingen maar ook met die van jou en mij.
De mensen in dat detentie centrum zijn veilige landers, de groep die dus niets te verliezen heeft en de illegaliteit en criminaliteit induikt.
Nog los van de grove beledigingen die Wilders verspreid richting de fanatici onder de islamitische extremisten. Verbaas je niet wanneer er een keer een aanslag ala Bataclan hier in Nederland gebeurt. Of Charlie Hebdo, dat waren alleen spotprenten, Wilders bespot ayatollahs namens “ het volk”

Ik hoop het niet want dat is precies waar Wilders op uit is.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 23:50

BigOne schreef:

Dat is toch juist de bedoeling. Hoe meer chaos hoe harder ze kunnen roepen zie je wel. En de antwoord op jouw vraag of de Nederlanders dat beseffen. Helaas een aanzienlijk deel niet.

Hoe eerder dit kabinet valt hoe beter. Maar ja, ook dan is het hopeloos. Want de kans dat de PVV nog groter wordt is aanzienlijk. Het land wordt in razend tempo kapot gemaakt.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 23:51

ruitje schreef:

Echt? :D
Misschien kan de douane een keer wat regelen wanneer ze op vakantie is geweest. Of nog grappiger, de VS <<)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-24 23:59

Nou, ik vind er gewoon wat van dat je zelf wel een deel in een ander land verblijft ofzo terwijl je zelf dit uitdraagt.

Ik had dat ook altijd met Thieme van de PvdD en haar gereis. T een verkondigen en zelf t ander doen.

Ik vind eigenlijk dat Faber ook alleen met een roeiboot naar Florida mag ofzo. Maar dat is compleet op onderbuikgevoel, op de persoon gericht, niet feitelijk enzo.

Waar ik eigenlijk op tegen ben.

En toch moest ik t ff delen :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 06:49

ruitje schreef:

Ach, een '3 & 2' met zwembad in een fatsoenlijke buurt pikte je een aantal jaar geleden aan de westkust van Florida al op voor $160.000. Nadeel als buitenlander was dat je 90% zelf moest financieren en -als je geluk had- slechts over de laatste 10% een hypotheek in de VS kon krijgen.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 07:56

ruitje schreef:
Nou, ik vind er gewoon wat van dat je zelf wel een deel in een ander land verblijft ofzo terwijl je zelf dit uitdraagt.

Ik had dat ook altijd met Thieme van de PvdD en haar gereis. T een verkondigen en zelf t ander doen.

Ik vind eigenlijk dat Faber ook alleen met een roeiboot naar Florida mag ofzo. Maar dat is compleet op onderbuikgevoel, op de persoon gericht, niet feitelijk enzo.

Waar ik eigenlijk op tegen ben.

En toch moest ik t ff delen :+

Dit is eerder ook al voorbij gekomen, zoiets geks? Mag je niet meer reizen als je pro-milieu bent, ook al vereist je functie dat?

Met een beetje pech staat dat huis er niet meer na de orkaan daar ;).

Arjen Lubach heeft weer eens een heel goed stukje over radicaalrechts in Europa. Dat Wilders niet de enige is die via noodwetten de rechtsstaat buitenspel wil zetten en wat het gevolgen zijn voor burgers op gebieden als bijvoorbeeld abortus. Je ziet nu ook al dat grenzen over wat normaal is in onze regering al een behoorlijk stuk zijn opgeschoven. Willen we dit echt? :(

https://youtu.be/pXPxfJSGvzo?si=hgPI_UUTVTDI6qNE

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 08:27

Weer een fantastisch stuk van Lubach.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 08:32

Electra63 schreef:
Weer een fantastisch stuk van Lubach.

Alleen jammer dat het tegen dovemansoren is gezegd.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 08:49

Loretta schreef:

Ik vind Faber een naar mens. Brrrrrr zo geen empathie voor vluchtelingen. Heel gemeen dat bord.
Dan zie ik Aïsha, mijn vriendin, die met gevaar voor eigen leven gevlucht is uit Afghanistan 9 jaar geleden met het kind van 8 aan de hand van haar zus. De zussen zijn elkaar kwijt geraakt. Na een lange tocht door weer en wind en de bergen, erg gevaarlijk voor een vrouw alleen zijn ze uiteindelijk uitgeput aangekomen in Turkije en later in Frankrijk. Kom je aan en dan zou je zo'n bordje zien......de menselijke maat ontbreekt en dat terwijl de wereld zijn borst nat mag maken vanwege alle nieuwe vluchtelingen die er aan komen.
De eerste Israëlische mensen zijn al aangekomen in ons dorp. In Libanon zijn de mensen op drift geraakt en het wordt alleen maar erger.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 08:50

Ik ben de afgelopen 2 weken in Amerika geweest en ik hou mijn hart vast met hoe het hier dezelfde kant op gaat qua racisme..
Mijn neef is voor Trump en als ik Trump en bepaalde partijen uit dit kabinet vergelijk dan zitten ze aardig op 1 lijn.
Het heeft misschien geen toegevoegde waarde maar ik moest het even kwijt sorry...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 08:53

Juist goed Purny. Het wordt minder en minder een ver van mijn bed show. Jij je neef, ik ken hier ook twee families en een vrouw die voor Baudet zijn en het is als een olievlek die zich uitbreidt over de aarde. Die vlek verspreid haat, geweld, onnverdraagzaamheid etc.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 09:02

purny schreef:
Ik ben de afgelopen 2 weken in Amerika geweest en ik hou mijn hart vast met hoe het hier dezelfde kant op gaat qua racisme..
Mijn neef is voor Trump en als ik Trump en bepaalde partijen uit dit kabinet vergelijk dan zitten ze aardig op 1 lijn.
Het heeft misschien geen toegevoegde waarde maar ik moest het even kwijt sorry...

De hele westerse wereld is aan het imploderen en maakt exact dezelfde fouten als 90 jaar geleden. Dat van Trump heeft er dan ook alles mee te maken.

En ik begin me meer en meer af te vragen in hoeverre Rusland de publieke opinie beinvloed. Als ik soms kijk naar reacties onder een politieke post op X of Youtube dan zijn het er ten eerste verbijsterend veel en ten tweede zijn de reacties verbijsterend rechts. Ik krijg meer en meer het gevoel overspoeld te worden door Russische trollen.

En misschien klinkt dat een beetje als complotdenken. Ik heb er geen bewijs voor.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 09:09

Dat vind ik inderdaad ook bizar, de hoeveelheid rechtse haat onder YouTube filmpjes. En facebook / nieuwberichten enzo.
Dat is echt opvallend. Van mij mogen ze de reacties uitzetten. Maar misschien is het deels ook wel zo dat van die hatelijke types sneller een reactie neerplempen dan deugneuzen...?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 09:14

Loretta ik heb dat ook al gedacht en het lukt aardig. Het lijkt wel, alsof we naar een klenchn toe werken en de slachtoffers zijn altijd de burgers. En niet de mensen die aan de knoppen van de macht zitten en dit allemaal veroorzaken.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 09:27

pien_2010 schreef:
Juist goed Purny. Het wordt minder en minder een ver van mijn bed show. Jij je neef, ik ken hier ook twee families en een vrouw die voor Baudet zijn en het is als een olievlek die zich uitbreidt over de aarde. Die vlek verspreid haat, geweld, onnverdraagzaamheid etc.

Bedoel je in Frankrijk Pien, met 'hier' ?

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 09:35

purny schreef:

Ik vind het fijn dat je dat deelt Purny, ik maak me daar ook zorgen over. Ik ben er altijd van uitgegaan dat zo'n 10 a 20% van de mensen, laat ik zeggen, wat anders was maar nu lijkt het er op dat meer dan de helft van de mensen niet het verschil herkent tussen een egocentrische maniac vol leugens en en een persoon die iets bij probeert te dragen voor de gemeenschap.