irmaz schreef:Vanuit zowel Kherson (Zuid Ukraïne) als in de buurt van Lyman (Oost Ukraïne) verschijnen nu berichten op Twitter dat de Ukraïnse strijdkrachten een aantal plaatsen hebben bevrijd.
Gisteren zag ik twee berichten die ik nog niet eerder gezien had en waarvan mijn hartje (tja hoopvol gestemd) wat sneller ging kloppen.
Eerst werd vanuit de Krim getwittert → overwinning van de Krim, de Krim is OEkraïens. Echt heel veel hartjes kreeg het. Dan kun je nog denken, ach.....dus niets mee gedaan.
Maar bijna op het zelfde moment dit zag ik later, heeft defensie van Oekraïne precies het zelfde getwitterd.
Ik kon allen maar denken, zou het dan toch, zou het dan toch, zu het dan toch....MAAR het is zo speculatief, maar ik zit er echt op te wachten want het is echt dood en dood stil vanuit Oekraïne en de Krim over het verloop van het offensief. Dat hoeft geen slecht teken te zijn. Dus echt irmaz, ik hoop het zo......
Aanvulling later→
klopt het zingt echt rond op twitter, foto's van een vlag die gehesen zou zijn in een stad van Kherson. Maar het is nog niet bevestigd. Want er staat bv "het schijnt dat.....", Hidde Bouwmeester schrijft dat het rondzingt maar nog niet bevestigd is dat er verschillende overwinningen en terugwinnen van stenden zou zijn. We gaan gewoon massaal duimen!