Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Met Timmermans hebben mensen niet eens meer geld voor een treinkaartje om het land uit te vluchten.”
anjali schreef:juval schreef:heb je daar bronnen van Anjali? ik vind het nogal een uitspraak eigenlijk.
Ik heb 15 jaar in een verpleegtehuis gewerkt en mensen daar waren bang dat ze afgemaakt zouden worden. Echt waar. Mijn eigen ervaring. Ook familieleden vertrouwden een plotseling overlijden niet. Ook zijn er familieleden die een overlijden graag wilden bespoedigen vanwege de erfenis.Jullie hoeven me niet te geloven hoor maar ik spreek de waarheid uit eigen ervaring en niet nagepraat uit "bronnen".
Babsiej schreef:En das het lastige, want behalve dat zijn de meeste punten wel rechts, waar ik achter sta.
Simpelweg economisch voor mij het meest gunstige. En dan heb je op rechts niet veel keuze want ik wil echt niet PVV FVD of iets dergelijks stemmen.
Babsiej schreef:Hier een VVD stemmer. Al jaren overigens.
Maar ik vind moslims zeker geen tweederangs burgers. Helemaal niet.
En das het lastige, want behalve dat zijn de meeste punten wel rechts, waar ik achter sta.
Simpelweg economisch voor mij het meest gunstige. En dan heb je op rechts niet veel keuze want ik wil echt niet PVV FVD of iets dergelijks stemmen.
Ik had gehoopt, stiekem dat een andere partij beter zou aansluiten bij mij nu, omdat ik ook vind dat er dingen anders hadden gekund, en gemoeten.
Babsiej schreef:Omdat wij meer belasting zouden gaan betalen waarschijnlijk. Wij hebben samen een goed inkomen (ruim 120K) per jaar. (Ben je dan rijk, m.a.w., wanneer ben je rijk?)Ook vermogen opgebouwd. En dat zou dus meer gaan kosten.
Verder vind ik asielbeleid wel belangrijk, menselijkheid stopt niet bij de grens.
En vind ik beter worden voor het milieu ook belangrijk. Wij hebben ook 23 zonnepanelen, en rijden elektrische auto, geen kinderen etc.
En dan is het oprecht lastig kiezen.
Citaat:2023?
In Nederland wordt de inkomstenbelasting berekend via 3 belastingschijven. Voor 2023 in box 1 zijn er 2 schijven met tarieven van 36,93% en 49,50%. In 2024 blijft er 1 schijf in box 1 over met een tarief van 36,93% voor inkomen tot € 76.000 en 49,5% voor inkomen boven € 76.000.
Babsiej schreef:Omdat wij meer belasting zouden gaan betalen waarschijnlijk. Wij hebben samen een goed inkomen (ruim 120K) per jaar. (Ben je dan rijk, m.a.w., wanneer ben je rijk?)Ook vermogen opgebouwd. En dat zou dus meer gaan kosten.
Verder vind ik asielbeleid wel belangrijk, menselijkheid stopt niet bij de grens.
En vind ik beter worden voor het milieu ook belangrijk. Wij hebben ook 23 zonnepanelen, en rijden elektrische auto, geen kinderen etc.
robert45 schreef:GroenLinks-PvdA wil de erfbelasting op gaan delen in drie schijven, daaruit blijkt: “Onder de 100.000 euro wordt het tarief 25 procent, tussen de 100.000 en 200.000 euro wordt het tarief 35 procent, en boven de 200.000 euro wordt het tarief 45 procent.”
Ook het allang afbetaalde woonhuis van bv ouders valt onder deze regeling. Kortom je mag gewoon fors gaan betalen voor zaken waar allang belasting over is betaald.
Dan alle kosten van de klimaatplannen die nu al dan pan uitrijzen…
De werkende die net boven het minimum krijgt die mag overal flink voor gaan betalen nog hogere accijnzen etc.
Nikass schreef:robert45 schreef:GroenLinks-PvdA wil de erfbelasting op gaan delen in drie schijven, daaruit blijkt: “Onder de 100.000 euro wordt het tarief 25 procent, tussen de 100.000 en 200.000 euro wordt het tarief 35 procent, en boven de 200.000 euro wordt het tarief 45 procent.”
Ook het allang afbetaalde woonhuis van bv ouders valt onder deze regeling. Kortom je mag gewoon fors gaan betalen voor zaken waar allang belasting over is betaald.
Dan alle kosten van de klimaatplannen die nu al dan pan uitrijzen…
De werkende die net boven het minimum krijgt die mag overal flink voor gaan betalen nog hogere accijnzen etc.
Gaan we die hele discussie weer helemaal over doen? Begin even bij het verlagen van de inkomstenbelasting en maak dan een nieuwe berekening. Zo'n eenzijdig verhaal zet geen zoden aan de dijk.
Het is echt zo sneu om te gaan roepen dat de lagere en midden inkomens bij de PvdA slechter af zouden zijn.
Veronica2 schreef:Bij Op1 zit Klaver aan tafel en die heeft zojuist het hele zogenaamde verhaal over de dekking van de belastingverlagingen zelf onderuit heeft gehaald. Dat geld komt niet van multinationals, maar komt juist van familiebedrijven uit het MKB, via de BOR.
robert45 schreef:GroenLinks-PvdA wil de erfbelasting op gaan delen in drie schijven, daaruit blijkt: “Onder de 100.000 euro wordt het tarief 25 procent, tussen de 100.000 en 200.000 euro wordt het tarief 35 procent, en boven de 200.000 euro wordt het tarief 45 procent.”
Klopt niet.Citaat:Ook het allang afbetaalde woonhuis van bv ouders valt onder deze regeling.
Citaat:Kortom je mag gewoon fors gaan betalen voor zaken waar allang belasting over is betaald.
Citaat:Dan alle kosten van de klimaatplannen die nu al dan pan uitrijzen…
Citaat:De werkende die net boven het minimum krijgt die mag overal flink voor gaan betalen nog hogere accijnzen etc.
ruitje schreef:Veronica2 schreef:Bij Op1 zit Klaver aan tafel en die heeft zojuist het hele zogenaamde verhaal over de dekking van de belastingverlagingen zelf onderuit heeft gehaald. Dat geld komt niet van multinationals, maar komt juist van familiebedrijven uit het MKB, via de BOR.
Ja, dat stuk raakte mij wel echt. Dat hij zegt: die BOR is helemaal niet nodig.
Ik ben blij dat ik het overgenomen heb, want zonder BOR had het nooit gelukt.
Verder vond ik hem wel goed, maar ik heb het idee dat het MKB bij GL/PvdA, maar ook bij NSC echt melkkoe word.
Janneke2 schreef:robert45 schreef:GroenLinks-PvdA wil de erfbelasting op gaan delen in drie schijven, daaruit blijkt: “Onder de 100.000 euro wordt het tarief 25 procent, tussen de 100.000 en 200.000 euro wordt het tarief 35 procent, en boven de 200.000 euro wordt het tarief 45 procent.”
Dit klopt, maar het is onvolledig.Klopt niet.Citaat:Ook het allang afbetaalde woonhuis van bv ouders valt onder deze regeling.
Zie de discussie een paar dagen terug.Citaat:Kortom je mag gewoon fors gaan betalen voor zaken waar allang belasting over is betaald.
Rare insteek.
Erven is verwerven, daar betaal je voor.
Voor 'stenen' geldt een vrijstelling voor huizen onder de 1,4 miljoen euro,
daarnaast vrijstelling tot 100.000 euro.Citaat:Dan alle kosten van de klimaatplannen die nu al dan pan uitrijzen…
Hihihi.
We leven in 2023, hoor.
De jaarlijkse raportage van het IPCC is niet om te lachen trouwens, we stevenen af op drie graden deze eeuw.
Maar nog even over geld: met de broodnodige innovaties valt goed geld te verdienen.Citaat:De werkende die net boven het minimum krijgt die mag overal flink voor gaan betalen nog hogere accijnzen etc.
Als je medelijden hebt met de harde werkers kan het zin hebben om niet rechts te stemmen...