Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 10:17

Polar schreef:

Moet ik dan dat hele transcript lezen? Ik dacht dat het een headline was.. ik zat op de headline pagina te zoeken, vandaar

Wat overigens een goede reclame pagina is als het alles is behalve iets van de overheid :') jeezem

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 10:21

Nee, daarom dat ik de control F erbij zette, dan kun je zoeken op de pagina. (ctrl toets + F toets tegelijk indrukken)
Als je dat niet voor elkaar krijgt; het is een klein stukje naar beneden scrollen.
Het staat er echt chaotisch, dus ik kan ook niet zeggen hoeveel alineas het is. :x
Als ik het goed zie, is het een soort interview.

Cer

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 10:29

Ohhhh zo, ja ik snap je nu, thanks :j
(Ik zat echt een headline te zoeken, excuus)

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 10:32

Zo'n uitspraak verdient wel een headline. :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 10:47

:') Echt niet cringe

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 11:08

Veronica2 schreef:
Wel even eerst door een donker dalletje, maar dan schijnt de zon van rijkdom weer volop.

Meer dan 100% minder mensen die de grens oversteken? Hoe dan? :')

Of ze willen allemaal weer maar al te graag weer terug. ;)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 11:11

Veronica2 schreef:
Wel even eerst door een donker dalletje, maar dan schijnt de zon van rijkdom weer volop.

Meer dan 100% minder mensen die de grens oversteken? Hoe dan? :')

Enige mogelijke antwoord is negatieve hoeveelheden Amerika in.

Kortom, Amerikanen ontvluchten Amerika richting Canada...

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 11:15

Veronica2 schreef:
Vanmorgen kwam ik weer filmpjes tegen van de sprekende man en ik zie alleen nog maar satire :D.

Trump IS satire :j

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 11:18

pmarena schreef:
Mja de Chinezen trekken zich plotseling terug bij allerlei havens / containeroverslag begrijp ik. Er gaat het gerucht dat ze wellicht een dealtje zouden kunnen hebben met de Amerikanen: jullie de havens (Panama enzo ook) en dan als tegenprestatie niet dwarsliggen over Taiwan....

Dat zou dan letterlijk sinds afgelopen week moeten zijn. Eind februari 2025 was tweederde van de containerterminals in de haven van Rotterdam nog in Chinese handen ...

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 11:28

foxy80 schreef:
Veronica2 schreef:
Vanmorgen kwam ik weer filmpjes tegen van de sprekende man en ik zie alleen nog maar satire :D.

Trump IS satire :j

The biggest and beautifullest satire the world has never seen before. Oke, ik stop nu voordat het al te melig wordt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 11:41

Lieser schreef:
pmarena schreef:
Mja de Chinezen trekken zich plotseling terug bij allerlei havens / containeroverslag begrijp ik. Er gaat het gerucht dat ze wellicht een dealtje zouden kunnen hebben met de Amerikanen: jullie de havens (Panama enzo ook) en dan als tegenprestatie niet dwarsliggen over Taiwan....

Dat zou dan letterlijk sinds afgelopen week moeten zijn. Eind februari 2025 was tweederde van de containerterminals in de haven van Rotterdam nog in Chinese handen ...

Jep... het is heel plotseling.

Er is online wel meer over te vinden, hier bvb:
https://www.seatrade-maritime.com/ports ... ck-and-msc

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 12:30

pmarena schreef:
Jep... het is heel plotseling.

Pfff, de wereld verandert op dit moment sneller dan ik kan bijlezen ... |o

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 13:19

Ikzag zo'n documentaire van doc2 over Trump heb maar half gekeken maar daar kwam zijn familie verhaal voor.

Zijn vader was ook zo'n zakenman die wou winnen. Eerst was het zijn jongere broer die zijn aandacht had maar die had andere karakter. Trump was daarna de opvolger van zijn vader.

En hij wil gewoon winnen.. en dat lukt hem dan ook vaak. Soms met wat diepte punten maar hij komt ook weer eruit.

Net als dat die nu weer president word. Die schietpartij op zijn leven hielp ook aam stemmen. Hoe die zijn vuist omhooggevallen hield..

Hij heeft wel enig "talent" en doet het wel even.

Niet dat het voor de wereld of Amerika in mijn ogen beter is.

Voor hem zelf wel nu zijn alle rechtzaken gestopt.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 13:25

Trump heeft zeker een talent voor overleven en manipuleren, maar dat maakt hem i.m.o niet persé succesvol.
Zijn 'winnen' gaat vaak gepaard met valsspelen, rechtszaken en het verdraaien van de feiten.
Hij heeft meerdere faillissementen gehad en zijn politieke overwinningen zijn vaak dankzij misinformatie en controversiële trucs.
Sommige van de rechtszaken blijven lopen, en het feit dat hij er zoveel heeft, zegt al genoeg.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 13:28

Hij duwt zichzelf omhoog over de lijken van anderen. Dan ben je geen "winnaar" imo. Ja je staat bovenaan. Maar iedereen die in je buurt komt en je een beetje leert kennen vindt je een kl**tzak.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 13:34

Of ziet dat het succes heeft en wil meedoen voor de macht en het geld blijkbaar. Ik begrijp niet dat er zoveel mensen zijn waarbij het morele kompas (in mijn ogen) zo de verkeerde kant op gaat

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 16:39

Deze vind ik ook erg passend.
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 16:44

Zo is het maar net!!!!!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 16:45

Het oudhollandsche spreekwoord

Al draagt een aap eem gouden ring, het is en blijft een lelijk ding

Is ook wel weer passend bij die meme...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 17:03

Femke_Tweety schreef:
Het oudhollandsche spreekwoord

Al draagt een aap eem gouden ring, het is en blijft een lelijk ding

Is ook wel weer passend bij die meme...

_O- al eerder heb ik zo moeten lachen om je posts waar ik het heel erg mee eens ben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 17:10

Hier een "mooi" overzichtje van de corruptie in de eerste 6 weken:

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 20:01

Kinderen van Amerikaanse soldaten die buiten Amerika gestationeerd zijn hebben hun eigen scholen. Dit soort scholen vind je (dus) ook Nederland, Belgie en Duitsland. Het onderwijs op deze scholen moet aangepast worden conform 'The War on Diversity, Equity and Inclusion. Wil Minister van Defensie Pete Hegseth het onderwijs alleen nog maar richten op onderwerpen die betrekking hebben op 'wit', 'man' en 'christelijk'. De rest wordt gewist.

Wat is zoal gewist? Op de militaire academie West Point doen ze niet meer aan: the Latin Cultural Club, the Native American Heritage Forum, the National Society of Black Engineers, The Society for Hispanic Professional Engineers, en the Society of Women Engineers. Allemaal verboden/afgeschaft.

Ditzelfde beeld zien we dus nu ook in de 160 basisscholen en middelbare scholen over de hele wereld: Op de Belgische NATO school zijn posters van Harriet Tubman verdwenen, net als origami kraanvogels (gay?) en afbeeldingen van regenbogen. In een andere school werd het slavernijverleden verwijderd uit de bibliotheek. Black History Month werd afgeschaft. Op andere plekken werden foto's van Martin Luther King en Susan B. Anthony verwijderd.

In februari liepen de kids in Stuttgart uit protest de klas uit. Op Okinawa gebeurde vorige week hetzelfde. Maar als papa (of mama, hoewel: mama moeten we toch al niet meer in het VS leger) dadelijk zijn baan verliest en maar moet zien hoe hij zijn familie terug in de VS krijgt door de acties van de kids dan zal dat ook wel snel gedaan zijn.

Voor het volledige verhaal (in Engels): https://plus.flux.community/p/departmen ... hools-move

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 20:07

Overigens worden de Joodse clubs/sociëteiten niet aangetast door dit nieuwe beleid. Want ja, Israël.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 20:08

Tja, verbaast me niets, het dagboek van Anne Frank is blijkbaar ook verboden nu, net als the color purple en meerdere klassiekers.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 21:48

Staat dat ergens?
Over de Color Purple is al jaren discussie lees ik.
Ik kan (nog) niet vinden dat het nu verboden is

Anne Frank is was in sommige staten al verboden .. (blijkbaar vanwege het ontdekken van haar lichaam :? Dat is nou het minst wat me van dat boek is bijgebleven)