Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 19:10

anjali schreef:
Miran schreef:
Ik heb datzelfde met euthanasie, hoe kun je daar nou tegen zijn, dat is toch een persoonlijke keuze? Enige wat je daarop aan kan merken is dat de wens goed duidelijk moet zijn.

Dat is veelal een religieuze keuze. 'De wil van...' ipv van de persoon zelf.

Zoals het nu gaat, wordt aan kwetsbare zieke mensen soms een keuze voor euthanasie aangeboden\ opgedrongen, gestoeld op toch wel financiele overwegingen.Er is nu al de categorie ouderengeneeskunde, waarbij je niet alle mogelijke behandelingen meer krijgt. Het ergste is dat ouderen het gevoel krijgen dat ze te duur worden en daarom tot heil van het algemeen beter kunnen aftaaien. Een groot percentage van de overlijdens in Nederland is momenteel euthanasie.In het buitenland is Nederland daar bekend\berucht om, net zoals voor een heel aantal andere medisch-ethische zaken waar Nederland een "voorloper"van is. Degenen die dit ongeremd willen kunnen het beste op D66 stemmen. De partij die hier het allermeest en openhartig op tegen is, dat is SGP. De andere partijen zitten daar tussenin, meer naar de ene of meer naar de andere kant.[/quote]

Opgedrongen? Ik heb dit jaar mee mogen maken hoe een familielid in Duitsland met longkanker tot het einde de lijdensweg mocht afmaken terwijl een ander familielid in Nederland ervoor kon kiezen om dat niet te ondergaan. Niemand die dat gezien heeft zou ooit het Duitse systeem willen. Hou op zeg.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 19:12

Anjali, ik respecteer je mening maar je begint me steeds meer de keel uit te hangen met je stellige opmerkingen, nu weer over euthanasie, wat een gebazel maar zo krijg je praatjes in de wereld. Er zijn per JAAR ongeveer 6500 mensen die na uitgebreide screening euthanasie krijgen. Meestal mensen in de laatste fase van een ernstige en dodelijke ziekte. Verdiep je in vervolg eerst even in de cijfers voor je deze waanzin rondstrooit.
En die 6500 is ongeveer 5 % van alle sterfgevallen.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 20-11-23 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 19:12

VuurVleugels schreef:
Met alle respect: na keer op keer de betreffende bokker vragen om bronnen en onderbouwing en nooit iets krijgen houd ik het op 'bah', als je het niet erg vind.

Misschien kun je de parallel trekken naar je vraag in het andere topic, dat je misschien dingen minder netjes gaat verwoorden als je het zat bent haha :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 19:14

De euthanasie wet is goed geregeld. Ik vind dat het wel een goede procedure moet blijven. Want zomaar een pil kunnen bestellen zonder boe of bah (grapje Vuurvleugels) zal zeker ook in het criminele circuit, denk ik interesse hebben cq mensen die niet integer zijn wellicht overhalen hun moeder, oma ,partner onder druk te zetten.
Misschien ben ik daarover te somber, maar ik vind de mens niet zo'n mooi edel wezen (helaas).

Maar onderbouwing van je uitspraken vind ik ook wel belangrijk Anjali.

Ik ga links over Baudet aanval bekijken. Dit valt voor mij onder externe onveiligheid voor politici. Vreselijk!!
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 20-11-23 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 19:15

ruitje schreef:
VuurVleugels schreef:
Met alle respect: na keer op keer de betreffende bokker vragen om bronnen en onderbouwing en nooit iets krijgen houd ik het op 'bah', als je het niet erg vind.

Misschien kun je de parallel trekken naar je vraag in het andere topic, dat je misschien dingen minder netjes gaat verwoorden als je het zat bent haha :D

Fair point :=

germie

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 19:21

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 19:25

juval schreef:
heb je daar bronnen van Anjali? ik vind het nogal een uitspraak eigenlijk.

Ik heb 15 jaar in een verpleegtehuis gewerkt en mensen daar waren bang dat ze afgemaakt zouden worden. Echt waar. Mijn eigen ervaring. Ook familieleden vertrouwden een plotseling overlijden niet. Ook zijn er familieleden die een overlijden graag wilden bespoedigen vanwege de erfenis.Jullie hoeven me niet te geloven hoor maar ik spreek de waarheid uit eigen ervaring en niet nagepraat uit "bronnen".

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 19:27

Afgemaakt? Jij voerde dan zeker ook de mensen ipv ze eten te geven?

Je hebt het wel over mensen he, niet over dieren.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 19:28

anjali schreef:
juval schreef:
heb je daar bronnen van Anjali? ik vind het nogal een uitspraak eigenlijk.

Ik heb 15 jaar in een verpleegtehuis gewerkt en mensen daar waren bang dat ze afgemaakt zouden worden. Echt waar. Mijn eigen ervaring. Ook familieleden vertrouwden een plotseling overlijden niet. Ook zijn er familieleden die een overlijden graag wilden bespoedigen vanwege de erfenis.Jullie hoeven me niet te geloven hoor maar ik spreek de waarheid uit eigen ervaring en niet nagepraat uit "bronnen".

En ál die andere mensen met andere ervaringen, die verpleeghuismedewerkers die ik ontmoet heb op mijn vorige werk en de huisarts die mijn moeder haar euthanasie verzorgde bijvoorbeeld, die kloppen dan allemaal niet? Praten die dan wel bronnen na?

Nogmaals, voor de duizendste keer: eigen ervaring en standpunt delen, oprecht helemaal oké. Eigen ervaring en standpunt delen als gegeven feit, NIET oké!

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 19:45

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 19:49

echt Anjali, hou eens op met jouw opvattingen als waarheid te verkondigen.
Mijn vader is 80, heeft blaaskanker en darmkanker gehad en daarbij een heftige depressie. Euthanasie ging echt niet gebeuren, ook al wou hij dat. En iedere paar maanden krijgt hij nog een scan, heeft al meerdere operaties gehad ivm uitzaaiingen etc.etc. De beste man kost een fortuin voor de zorgverzekeraar en toch blijft hij gewoon onder controle en behandeling. En er zijn zoveel mensen die dood willen maar waarbij de regels het tegenhouden, verzinnen die mensen dat dan gewoon?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 20:00

Dementie en angsten gaan hand in hand bij sommige mensen, dan komen ze al in de war op een nieuwe plek terecht, want verpleeghuis is laatste station plek en dan zijn ze helemaal in de war.
Wij vroegen destijds bij tante of ze aub konden zorgen voor goede pijnbestrijding als nodig, want dood wilde ze al 15 jaar (krakkie, blind en 90+ toen). Die is van bejaardenhuis idd naar verpleeghuis gebracht wegens niet meer veilig in bejaardenhuis en dat is inderdaad toen stervensbegeleiding geworden. Hebben ze daar heel keurig gedaan, mede omdat ze de infusen er uit trok hebben wij (althans mijn ouders toen, 30-35 jaar terug) dat verzoek gedaan, de stervenswens was er al lang (tot aan iedereen om vragen aan toe).

Rotte appels heb je overal, daar is onze rechtspraak voor. Die rechtspraak geldt trouwens ook voor smaad en laster wat het generaliseren in de trant van dat doen al die plekken zo is in dit kader.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 20:19

De VN heeft 10 dagen voor de klimaattop in Dubai een rapport uitgebracht met de huidige opwarming cijfers wereld wijd (de cijfers vallen overal echt tegen, 3 graden opwarming ligt op de loer) hetgeen betekent dat we eerder meer als minder opwarmen waarbij in het rapport wordt aangegeven dat iedere halve graad dat de aarde minder opwarmt, minder ellende geeft

https://www.nu.nl/klimaat/6290506/werel ... -loer.html

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 20:43

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 20:52

Dit zijn in 46 jaar dat ik mag stemmen de spannendste ooit, ook wel de meest heftige gezien de rechtse opkomst.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 20:54

Loretta schreef:
De laatste peiling maakt het zeer spannend.
VVD PVDA/GL en de PVV samen aan kop.

https://www.ioresearch.nl/actueel/io-ze ... k-aan-kop/

Deze verkiezingen zijn toch wel een heel stuk spannender dan de vorige.

Nee dat meen je niet! Vuurvleugels, Pien en Winged hadden me net een beetje overgehaald niet-strategisch te stemmen :')

Ik kan deze spanning slecht aan _O-

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 20:56

Haha nee hoor, ik wilde je overhalen te stemmen op basis van je eigen (onder)buik! Of dat uiteindelijk strategisch gaat zijn mag je zelf beslissen <3

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 20:58

Hahah, ja zeker. De spanning is echt om te snijden.

Deze peilingen zullen ook zeker weer invloed hebben op de uitslagen Woensdag.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 21:00

Heel spannend, maar ook heel eng.........vind het vreselijk dat er zoveel mensen islamitische mensen een 2de rangs burger vinden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 21:06

VuurVleugels schreef:
Haha nee hoor, ik wilde je overhalen te stemmen op basis van je eigen (onder)buik! Of dat uiteindelijk strategisch gaat zijn mag je zelf beslissen <3

Dat geldt ook voor mij.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 21:13

Dat is het lastige met dit soort peilingen. Vanuit rechts wordt nu uiteraard ook strategisch gestemd. Het maakt het allemaal alleen maar spannender.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 21:25

Benzz schreef:
Heel spannend, maar ook heel eng.........vind het vreselijk dat er zoveel mensen islamitische mensen een 2de rangs burger vinden.

Helemaal mee eens. Raoul Heertje verwoordde het zojuist heel goed in de uitzending van Khalid & Sophie.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 21:29

Wat is er een absurde haat richting Timmermans gaande. Als je op Twitter kijkt dan vliegen de beledigingen, scheldwoorden en zelfs plaatjes gemaakt met AI richting Timmermans je om de oren.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 21:39

Kijkt er nu toevallig nog iemand het financieel debat op RTL-Z?
Tussen de financiele mensen van VVD, NSC, D66 en GL-PvdA.

Heel interessant, zo worden verschillen tussen deze partijen duidelijker, ook zonder doorberekening.
Concrete vragen en antwoorden op waarvan worden zaken betaald.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 21:43

Loretta schreef:
Wat is er een absurde haat richting Timmermans gaande. Als je op Twitter kijkt dan vliegen de beledigingen, scheldwoorden en zelfs plaatjes gemaakt met AI richting Timmermans je om de oren.

Twitter is de riool put van het internet, de plek waar de FvD aanhangers nog wel denken een grote partij te zijn.