Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 13:18

Cowboy55 schreef:
BigOne schreef:

Conclusie;
Europe has a strong card. The U.S. can't fight a major war in the Middle East without European bases. If Trump treats Europe as disposable, Europe should do the same to U.S. military access. Time to act like a sovereign power.

Eens. Maar los van oorlog: probeer maar eens per militaire vliegtuig vanuit het Midden Oosten in de VS te komen zonder een stop in een NATO land. Ik heb al eerder zoiets gehad van: Wil je NATO niet meer? Dan pak je shyte in Europa maar op en zorg dat je voor juni vertrokken bent. Begin maar met je grootste basis, Ramstein. En vanaf vandaag stoppen alle tussenstops van alle militaire VS vliegtuigen in Europa. Have a nice day.

Daar zijn vliegdekschepen voor, maar zonder NATO zijn de zeeën ook niet meer neutraal en toegankelijk.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 13:23

Polar schreef:
Veronica2 schreef:
Hij zegt juist dat hij met niemand oorlog wil, toch? Overal vrede.
Groenland, Canada, Gaza, Oekraïne, etc. etc. denken daar waarschijnlijk anders over.

Het is alsof hij totaal niet nadenkt over de gevolgen, ook niet die voor zichzelf, en denkt dat hij toch wel overal mee wegkomt.
Alsof hij zichzelf als oppermachtig ziet.

Daarnaast voelt het voor mij alsof Rusland nu in Amerika aan de macht is.

De zwakte van deze buitenland politiek is ook dat het te uitgesproken is en te breed gaat. Het is teveel tegelijkertijd en zo'n groot leger heeft hij nu ook weer niet. Dus wat hij wil is dat de vijanden her en der elkaar bestrijden, zoals Rusland en Oekraïne dus al 3 jaar doen. Iran en Israël hoef je niet tegen elkaar op te zetten, maar hij doet het toch.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 13:41

Veronica2 schreef:
Cowboy55 schreef:

Eens. Maar los van oorlog: probeer maar eens per militaire vliegtuig vanuit het Midden Oosten in de VS te komen zonder een stop in een NATO land. Ik heb al eerder zoiets gehad van: Wil je NATO niet meer? Dan pak je shyte in Europa maar op en zorg dat je voor juni vertrokken bent. Begin maar met je grootste basis, Ramstein. En vanaf vandaag stoppen alle tussenstops van alle militaire VS vliegtuigen in Europa. Have a nice day.

Daar zijn vliegdekschepen voor, maar zonder NATO zijn de zeeën ook niet meer neutraal en toegankelijk.

Ik zie graag een C-5 galaxy van een vliegdekschip vertrekken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 13:44

Citaat:

Mee eens. En ook met post van Femke Tweetie.

BigOne

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 15:08

Conclusie is heel simpel, zonder de basissen in Europa kan usa geen oorlog voeren in landen die ver weg liggen van usa .

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 15:21

BigOne schreef:
Conclusie is heel simpel, zonder de basissen in Europa kan usa geen oorlog voeren in landen die ver weg liggen van usa .

En degene die dichtbij ligt- zonder dat ze er zelf weet van hebben is... :')

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 16:08

Love_myhorse schreef:
foxy80 schreef:

Het valt me nog ergens mee dat Trump niet over Taiwan begint. Ik zou me daar zo niet veilig voelen, die zitten nu bijna in de situatie van Oekraïne 3 jaar geleden (machtige grote buur die vindt dat jouw land een afvallige provincie is die bij het geheel gevoegd moet worden)

https://www.ad.nl/buitenland/verwarring ... ~aa238ee4/

My point exactly. Ondertussen doen de Chinezen dit:
https://www.gva.be/buitenland/chinese-d ... 56893.html

Jaja, vooral schokkend hoe jullie oeigoeren behandelen. En Taiwan.
Laatst bijgewerkt door foxy80 op 09-03-25 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 16:12

foxy80 schreef:
My point exactly. Ondertussen doen de Chinezen dit:
https://www.gva.be/buitenland/chinese-d ... 56893.html

Jaja, vooral schokkend hoe jullie oeigoeren behandelen. En Taiwan.

Tja, China. Die zijn van wij mogen wel kritiek hebben op julie, maar julie niet op ons. Net zo'n iedereen heeft recht op mijn mening land als de VS nu zo laat zien.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 16:15

Kijk maar hoe ze de oppositie in Hong Kong aangepakt hebben na terugkeer uit 100 jaar autonoom bewind.

Als je van iemand schrik moet hebben dan zijn het de Chinezen. Die zijn veel en veel slimmer dan Putin en Trump samen. Lossen geen enkel schot en kopen de hele planeet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 16:23

De Chinesen trekken zich nu wel terug uit de Rotterdamse haven. Ze hadden vanalles gekocht en bezig met toekomstplannen maar nu door al dit gedoe trekken ze zich terug, is nu plotsklaps het 1 en ander te koop gegooid en er wordt al overgekocht door Amerikaanse investeerders.....

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 16:41

8nnemiek schreef:
Dan moet eerst het sentiment veranderen. Zodra die schietgrage burgers door hebben dat Trump en de rest van de rijken en celebraties er niet zitten voor hun, maar voor zichzelf, dan denk ik dat er best eens wat kan gebeuren daar.
Je ziet nu al het ene na het andere verhaal van republikeinen die zich belazerd voelen en ontslagen zijn voorbij komen.

Dat hielp de vorige keer ook niet (toen een groot aantal Trump-stemmers er achter kwam dat zij geld kregen uit Obama-care dat ze via Trump hadden opgeheven).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 16:54

pmarena schreef:
De Chinesen trekken zich nu wel terug uit de Rotterdamse haven. Ze hadden vanalles gekocht en bezig met toekomstplannen maar nu door al dit gedoe trekken ze zich terug, is nu plotsklaps het 1 en ander te koop gegooid en er wordt al overgekocht door Amerikaanse investeerders.....

Misschien moet daar de regering maar eens een stokje voor steken, zeker nu.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 17:22

Foxy ik mis de uitleg bij je links. Bokt heeft als beleid dat je niet zomaar links mag ploppen zonder uitleg, zodat ieder vrij is om te overwegen of er wel/geen tijd is om de link te openen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 19:04

BigOne schreef:
pmarena schreef:

Misschien moet daar de regering maar eens een stokje voor steken, zeker nu.

Mja de Chinezen trekken zich plotseling terug bij allerlei havens / containeroverslag begrijp ik. Er gaat het gerucht dat ze wellicht een dealtje zouden kunnen hebben met de Amerikanen: jullie de havens (Panama enzo ook) en dan als tegenprestatie niet dwarsliggen over Taiwan....

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 09:27

Afbeelding

Officiële berichtgeving vanuit het Witte huis. Maar het kan nog triester:

Afbeelding

Ze weten nog steeds het verschil niet tussen transgender en transgenic.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 09:33

Dat bovenste artikel kan ik niet vinden op de whitehouse page? Is er een link van?
Ik vind het wel helemaal in lijn met zijn retoriek .. :')

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 09:39

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 09:42

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 09:55

Wel even eerst door een donker dalletje, maar dan schijnt de zon van rijkdom weer volop.

Meer dan 100% minder mensen die de grens oversteken? Hoe dan? :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 09:56

mylittlejoy schreef:
[ Afbeelding ]

Ze weten nog steeds het verschil niet tussen transgender en transgenic.

Ik begreep wel dat (een deel) van de studies op transgenic muizen gingen over het transitieproces voor transgenders en het effect daarvan op (de behandeling van) bepaalde ziektes zoals kanker en aids.

In zoverre is het niet helemaal onjuist wat ze beweren. Maar gewoon bewust daar geen onderzoek meer naar willen laten doen terwijl al zo veel transgender mensen zijn en die ook nog steeds gewoon ziek kunnen worden net als alle andere mensen. Ja, dat is gewoon walgelijk natuurlijk.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 09:56

Veronica2 schreef:
Wel even eerst door een donker dalletje, maar dan schijnt de zon van rijkdom weer volop.

Vluchtende Amerikanen :')

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 09:57

Veronica2 schreef:

Ze tellen er de illegale bomen bij. Zeker weten :')

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 09:58

pien_2010 schreef:
Foxy ik mis de uitleg bij je links. Bokt heeft als beleid dat je niet zomaar links mag ploppen zonder uitleg, zodat ieder vrij is om te overwegen of er wel/geen tijd is om de link te openen.

Nooit geweten, maar ik kan het niet meer wijzigen nu

Gaat over de chinese diplomaten die nu proberen Europa aan te halen door erop te wijzen hoe schandalig Trump ons behandelt.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 10:08

foxy80 schreef:
Veronica2 schreef:

"The biggest and tallest trees as nobody has actually ever seen before" :)) :))

Vanmorgen kwam ik weer filmpjes tegen van de sprekende man en ik zie alleen nog maar satire :D.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 10:10

foxy80 schreef:
Veronica2 schreef:

:D