Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 10:30

996981 schreef:
SGP heeft niks te zoeken in de politiek. Onze Grondwet zegt: iedereen is gelijk. Toch weigert de SGP in 2025 vrouwen nog steeds toegang tot politieke functies. Dat botst niet een beetje, dat gaat lijnrecht in tegen Artikel 1.

Een partij die zich niet wenst te houden aan de grondwet zou imo niet verkiesbaar moeten zijn

Helemaal mee eens, maar dit ging om de actie's mbt de wolf.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 10:31

Benzz schreef:
996981 schreef:
SGP heeft niks te zoeken in de politiek. Onze Grondwet zegt: iedereen is gelijk. Toch weigert de SGP in 2025 vrouwen nog steeds toegang tot politieke functies. Dat botst niet een beetje, dat gaat lijnrecht in tegen Artikel 1.

Een partij die zich niet wenst te houden aan de grondwet zou imo niet verkiesbaar moeten zijn

Helemaal mee eens, maar dit ging om de actie's mbt de wolf.

Snap ik. Maar ik word gewoon boos als ik de naam
Überhaupt zie :+

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 10:32

996981 schreef:

Kijk Eva dan maar niet terug, dan gooi je per direct je tv uit het raam :+ Ik had die neiging wel....

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 10:34

Ik onderdruk die emoties want ik woon in een dorpje op de Bible Belt. SGP is hier erg populair. :=

Ik was laatst de enige vrouw met een broek aan in de apotheek.

Ik kwam voor de anticonceptie pil dus ik heb intern even gegniffeld. :=
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 16-10-25 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 10:34

Benzz schreef:
996981 schreef:

Kijk Eva dan maar niet terug, dan gooi je per direct je tv uit het raam :+ Ik had die neiging wel....

Ik wou de tv naar die nare vent toesmijten. Wat een vreselijke mannen lopen er op deze wereld rond

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 10:35

In de hel is het denk ik toch een stuk gezelliger denk ik! }:)

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 10:36

MarlindeRooz schreef:
Ik onderdruk die emoties want ik woon in een dorpje op de Bible Belt. SGP is hier erg populair. :=

Vreselijk! Wij hebben hier ook een vrij actieve club van gereformeerden, alleen zijn die niet heel actief naar anderen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 10:37

[code][/code]
Benzz schreef:
MarlindeRooz schreef:

Vreselijk! Wij hebben hier ook een vrij actieve club van gereformeerden, alleen zijn die niet heel actief naar anderen.

Ik heb nog nooit zo heerlijk en rustig gewoond! Dus ik klaag niet. Mensen zijn vriendelijk en behulpzaam. Verder dan oppervlakkig contact hoeft het van mij ook niet. :P

Maar ze gaan wel allemaal unaniem naar de kerk ja. :=

En op zondag rond kerktijden kan je HEERLIJK rustig wandelen. En niemand die op zondag gaat grasmaaien, bladblazen etc.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 16-10-25 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 10:38

De hele politiek houdt zich niet aan artikel 1. Mensen met een beperking worden nog steeds gediscrimineerd in dit land op vrijwel elk vlak.

Dus dan maar gewoon de hele politiek opdoeken :+

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 10:41

purny schreef:
De hele politiek houdt zich niet aan artikel 1. Mensen met een beperking worden nog steeds gediscrimineerd in dit land op vrijwel elk vlak.

Dus dan maar gewoon de hele politiek opdoeken :+

Ik snap je gevoel. Er is echter geen politieke partij die mensen met een beperking uitsluit mee te doen in de politiek. Geen partij die zegt dat die mensen voor hen noodzakelijke ingrepen niet mogen doen (ja de SGP misschien, omdat God dat niet heeft gewild).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 10:42

Benzz schreef:
996981 schreef:

Wel goed voor de economie...

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 10:44

Er zijn wel meer partijen die op of over het randje van toelaatbaar zitten.

Maar dat SGP is mij ook een doorn in het oog.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 10:45

Vraag mij altijd af waarom sommige mannen zo bang zijn voor vrouwen en ze daarom maar onderdrukken en geweld aan doen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 10:48

fransje23 schreef:
Vraag mij altijd af waarom sommige mannen zo bang zijn voor vrouwen en ze daarom maar onderdrukken en geweld aan doen.

Ik snap dat wel. Kijk eens naar de criminaliteitscijfers, de GGZ-cijfers, de opleidingscijfers. Zodra vrouwen gelijke kansen krijgen blijken ze op heel veel fronten beter te presteren dan mannen.

BigOne

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 10:51

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 10:53

996981 schreef:
fransje23 schreef:

Ik snap dat wel. Kijk eens naar de criminaliteitscijfers, de GGZ-cijfers, de opleidingscijfers. Zodra vrouwen gelijke kansen krijgen blijken ze op heel veel fronten beter te presteren dan mannen.

Een van de redenen waarom Andrew Tate zo populair is. 60% van de leerlingen van de universiteit zijn vrouw. Tot hun 30ste verdienen vrouwen meer dan mannen ( WO afgestudeerd). Jonge mannen kunnen niet tegen het beeld dat mannen niet meer de kostwinnaar zijn en dat vrouwen niet meer afhankelijk zijn.

Dat beeld zie je in de hele wereld terug.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 11:03

996981 schreef:
fransje23 schreef:

Ik weet wel dat vrouwen het sterkere geslacht zijn!

:j

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 11:12

Ik heb net weer Kinderen van moeder Aarde van Thea Beckman herlezen en ondanks dat het boek 40 jaar oud is,is het nog zo actueel.

We staan bijna op eenzelfde punt momenteel.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 11:30

Benzz schreef:
996981 schreef:

Volgens mij wou Eva zelf ook wel een tv naar hem toegooien :=

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 11:35

Benzz schreef:
Elisa2 schreef:
Deze onderwerpen zijn de afgelopen jaren al regelmatig voorbij gekomen bij hun. Het is ook de ENIGE partij die zich de afgelopen jaren actief in heeft gezet tegen het wolven beleid.

Nee, de SGP en de VVD. En ik krijg het amper uit mijn toetsenbord, want ik heb een ***** hekel aan de SGP. Maar die zijn daar zeer actief in geweest.

Heb je daar bronnen van? Want het is niet wat ik mee gekregen heb.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 19:59

996981 schreef:

Bij de SGP wordt het vrouwen afgeraden zich verkiesbaar te stellen, verbieden kunnen ze niet, want ook de SGP moet zich aan de wet houden. In 2014 bekleedde de eerste vrouw een politieke functie voor SGP.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vrouwenstandpunt_van_de_Staatkundig_Gereformeerde_Partij

In mijn optiek kan in een maatschappij zoals in Nederland een zo grote groep vrouwen als in de reformatorische gemeenschap alleen 'onderdrukt' worden als ze zelf voor die positie kiezen. Het is aan de vrouwen in de gemeenschap zelf om dat te veranderen en dat zie je ook gebeuren. Zo kiezen vrouwen vaker voor een leidinggevende functie.

https://www.nd.nl/geloof/reformatorisch/1283858/vrouwen-aan-de-top-in-de-reformatorische-wereld-wordt-het-ste#closemodal

Ook werkt inmiddels 1 op 4 vrouwen in de reformatorische gemeenschap.

https://geloofwaardigopvoeden.nl/artikelen/bijbels-beeld-van-de-taak-van-moeders

En hoewel de SGP op dit moment nog niet helemaal klaar lijkt om vrouwen hierbij te steunen, wordt hier zeker door de jongere generatie wel aan gewerkt. Zelf ben ik ervan overtuigd dat die verandering er wel gaat komen, want uiteindelijk moet de oude garde altijd plaats maken voor de jongere generatie.

https://nos.nl/artikel/2568499-sgp-leden-verwerpen-voorstel-om-vrouwen-meer-ruimte-te-geven-in-politiek

Uit dit stuk blijkt overigens dat vrouwen zelf net zo vaak tegen de motie zouden stemmen als mannen. Dat zal ook anders moeten, als vrouwen willen dat zo'n motie aan wordt genomen.

https://share.google/r5JgUnVfx6ijTceHR

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 20:28

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 20:39

Cowboy55 schreef:
Yesilgoz wil niet met Timmermans. Dus dat wordt OF samen PVV (nee, bedankt) OF oppositie (laat ook maar). Dus die club valt af wat mij betreft…..

https://nos.nl/liveblog/2586286-yesilgo ... rkiezingen

Alleen als pvda/gl de grootste wordt, als cda de grootste wordt stapt ze wel in. Ook als cda met pvda/gl meedoet met deze coalitie.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 20:57

Cowboy55 schreef:
Yesilgoz wil niet met Timmermans. Dus dat wordt OF samen PVV (nee, bedankt) OF oppositie (laat ook maar). Dus die club valt af wat mij betreft…..

https://nos.nl/liveblog/2586286-yesilgo ... rkiezingen

Ik heb in mijn leven echt veel VVD gestemd, vooral van huis uit, maar Yesilgoz maakt m.i. wel echt een potje van de partij.
Sowieso was ik al verlinkst de afgelopen jaren, maar VVD zou ik niet meer stemmen, alleen omdat zij aan het roer staat.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 21:12

journee schreef:
In mijn optiek kan in een maatschappij zoals in Nederland een zo grote groep vrouwen als in de reformatorische gemeenschap alleen 'onderdrukt' worden als ze zelf voor die positie kiezen. Het is aan de vrouwen in de gemeenschap zelf om dat te veranderen en dat zie je ook gebeuren. Zo kiezen vrouwen vaker voor een leidinggevende functie.

Uiteraard kiezen die vrouwen er voor het wordt ze met de paplepel ingegoten, het strookt met hun interpretatie van de bijbel en daarnaast heb je kans dat de gemeenschap je met een scheve blik aan zal kijken.

Je moet als vrouw sterk in je schoenen staan om een ander pad te kiezen.