Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Ik weet niet wat voor reden de "tegens" opgegeven hebben, die misschien nog hout snijdt. Maar lijkt zo op het eerste gezicht toch dat het juist positief zou zijn als nieuwkomers wat om handen hebben, wat bijdragen en wat op kunnen bouwen....
irmaz schreef:Er zijn ook een aantal moties mbt asiel langsgekomen
Ik vind dit wel een interessante motie om goed te onthouden wanneer asielzoekers wordt verweten niks bij te dragen:
[ Afbeelding ]
pmarena schreef:Lijkt me sterk dat ze dat als reden opgeven
Dat ze dat als reden kunnen hebben is natuurlijk wel typisch iets voor populisten.
Maar ik sluit ook niet uit dat er nog ergens een reden opgegeven kan worden waarvan je denkt oja op die manier had ik er nog niet aan gedacht.
Dat vind ik bij stemwijzers wel vaak namelijk. Dat je in eerste instantie bij het lezen van een stelling denkt: ja natuurlijk moeten ze daar vóór stemmen. En als je dan de reden van de tegenstem leest dat je denkt Oja hmm daar zit ook wel wat in.
Electra63 schreef:De PVV was voor de verkiezing voorstander van verhoging minimumloon.
Vanavond was er een debat hierover en niemand was aanwezig van de PVV.
En dat is normaal, ze zijn zelden aanwezig.
Electra63 schreef:De PVV was voor de verkiezing voorstander van verhoging minimumloon.
Vanavond was er een debat hierover en niemand was aanwezig van de PVV.
En dat is normaal, ze zijn zelden aanwezig.
pien_2010 schreef:Wat er op tegen is dat je de situatie van win -win laat liggen.
Jonge die gelijk opleiding en school ontvangen plus inburgering cursus en een bed voor de nacht. Overdag moet je jezelf redden in Frankrijk.
Volwassenen die als ze hun verblijfsvergunning krijgen, de taal spreken, de cultuur kennen en gelijk aan het werk kunnen. Zoals eerder mijn vb van de dermatoloog die 2015 als vluchteling uit Syrië kwam en nu in het Universitaire ziekenhuis werkt (erg fijn met artsen tekort). Zo zijn er veel mensen die overal werken en hun eigen broek ophouden.
De mensen die geen schijn van kans maken krijgen al die zaken niet. Maar de echte vluchtelingen wel.
pien_2010 schreef:Wat er op tegen is dat je de situatie van win -win laat liggen.
Jonge die gelijk opleiding en school ontvangen plus inburgering cursus en een bed voor de nacht. Overdag moet je jezelf redden in Frankrijk.
Volwassenen die als ze hun verblijfsvergunning krijgen, de taal spreken, de cultuur kennen en gelijk aan het werk kunnen. Zoals eerder mijn vb van de dermatoloog die 2015 als vluchteling uit Syrië kwam en nu in het Universitaire ziekenhuis werkt (erg fijn met artsen tekort). Zo zijn er veel mensen die overal werken en hun eigen broek ophouden.
De mensen die geen schijn van kans maken krijgen al die zaken niet. Maar de echte vluchtelingen wel.
irmaz schreef:Nog een leuke motie van gisteren. Deze gaat er om dat vluchtelingen waarvan vast is komen te staan dat zij in nederland mogen blijven en dus een status hebben gekregen ook recht op woonruimte hebben. Nu is daar blijkbaar een soort spreidingswet voor die iedere gemeente (afhankelijk van grootte ed.) een bepaald aantal laat opnemen. De motie wil deze huisvestingstaak voor gemeentes afschaffen, zodat weer alles op de sociale gemeentes aankomt en de huftergemeentes alleen de makkelijke dingen kunnen doen.
[ Afbeelding ]
996981 schreef:pmarena schreef:Lijkt me sterk dat ze dat als reden opgeven
Dat ze dat als reden kunnen hebben is natuurlijk wel typisch iets voor populisten.
Maar ik sluit ook niet uit dat er nog ergens een reden opgegeven kan worden waarvan je denkt oja op die manier had ik er nog niet aan gedacht.
Dat vind ik bij stemwijzers wel vaak namelijk. Dat je in eerste instantie bij het lezen van een stelling denkt: ja natuurlijk moeten ze daar vóór stemmen. En als je dan de reden van de tegenstem leest dat je denkt Oja hmm daar zit ook wel wat in.
Het is inderdaad vaak lang niet zo zwart-wit als hier graag gepresenteerd wordt
BigOne schreef:996981 schreef:
Het is inderdaad vaak lang niet zo zwart-wit als hier graag gepresenteerd wordt
Graag ? Het is toch volkomen duidelijk ( voor de meesten die de politiek wel volgen) waarom er tegengestemd wordt? En een reden hoeven ze niet te geven, wanneer ze vragen kunnen krijgen zijn ze gewoon niet aanwezig.
Loretta schreef:Partij voor de vrijheid staat er blijkbaar voor dat hun kamerleden 365 dagen per jaar vrij zijn.
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/p ... -niks-doen
Ik snap best dat Wilders de boel snel wil laten klappen. Graag voordat zijn kiezers door hebben dat ze belazerd worden.
BigOne schreef:Loretta schreef:Partij voor de vrijheid staat er blijkbaar voor dat hun kamerleden 365 dagen per jaar vrij zijn.
Ik snap best dat Wilders de boel snel wil laten klappen. Graag voordat zijn kiezers door hebben dat ze belazerd worden.
Minimaal drie maanden volhouden jongens , denk aan het wachtgeld;
https://www.parlement.com/id/vizom7wk0qyr/wachtgeld
Loretta schreef:Partij voor de vrijheid staat er blijkbaar voor dat hun kamerleden 365 dagen per jaar vrij zijn.
Cer schreef:BigOne schreef:Welke stemwijzers? Die van voor de verkiezingen?
Ja volgens mij wel, dan kan je doorklikken en dan staat de motivatie van de partij erbij
Cer schreef:BigOne schreef:Welke stemwijzers? Die van voor de verkiezingen?
Ja volgens mij wel, dan kan je doorklikken en dan staat de motivatie van de partij erbij