Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mylittlejoy

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 19:42

Kabinet niet, maar Congress wel. Daar hebben de republikeinen maar een hele kleine meerderheid. Te weinig om constitutionele wijzigingen aan te brengen bijvoorbeeld (2/3).

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 20:03

mylittlejoy schreef:
Kabinet niet, maar Congress wel. Daar hebben de republikeinen maar een hele kleine meerderheid. Te weinig om constitutionele wijzigingen aan te brengen bijvoorbeeld (2/3).

Als Trump de noodtoestand uitroept, heeft hij geen 2/3e meerderheid nodig.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 20:10

mylittlejoy schreef:

Dat is niet de regering.. net als hier

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 20:12

En daar heeft hij met onderstaand e.o. van 20 januari al voorbereiding voor getroffen:

https://www.whitehouse.gov/presidential ... ed-states/

Citaat:
(b) Within 90 days of the date of this proclamation, the Secretary of Defense and the Secretary of Homeland Security shall submit a joint report to the President about the conditions at the southern border of the United States and any recommendations regarding additional actions that may be necessary to obtain complete operational control of the southern border, including whether to invoke the Insurrection Act of 1807.

Met de insurrection act kan hij het leger inzetten tegen burgers bijvoorbeeld.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 20:22

Dan kan je uiteindelijk alleen nog maar hopen dat de soldaten weigeren als ze tegen eigen volk ingezet worden.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 20:45

Een burgeroorlog in Amerika is ook nog een mogelijkheid, hebben mensen het ook over (even geen bronnen bij de hand). Ben benieuwd welke eerst zal gebeuren, maar hoe dan ook zal het niet lang meer 'rustig' blijven.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 21:08

VuurVleugels schreef:
Een burgeroorlog in Amerika is ook nog een mogelijkheid, hebben mensen het ook over (even geen bronnen bij de hand). Ben benieuwd welke eerst zal gebeuren, maar hoe dan ook zal het niet lang meer 'rustig' blijven.

De kans op een burgeroorlog was groter als Trump niet was herkozen. Nu zit de Grote Baas van de schietgrage Amerikanen in het Witte Huis, dus valt er weinig in opstand te komen. Ik zie de gemiddelde Bernie Sanders aanhanger nog niet de wapens oppakken.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 21:13

Lieser schreef:
De kans op een burgeroorlog was groter als Trump niet was herkozen. Nu zit de Grote Baas van de schietgrage Amerikanen in het Witte Huis, dus valt er weinig in opstand te komen. Ik zie de gemiddelde Bernie Sanders aanhanger nog niet de wapens oppakken.

Ik wilde net zeggen: Ik zie de gemiddelde democraat nog niet zo snel een wapen pakken en een burgeroorlog beginnen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 08:29

Dan moet eerst het sentiment veranderen. Zodra die schietgrage burgers door hebben dat Trump en de rest van de rijken en celebraties er niet zitten voor hun, maar voor zichzelf, dan denk ik dat er best eens wat kan gebeuren daar.
Je ziet nu al het ene na het andere verhaal van republikeinen die zich belazerd voelen en ontslagen zijn voorbij komen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 08:44

Precies wat ik van de week al zei: de types die zo giddy zijn voor "krachtig leiderschap / echte mannen / geen getrut" en die graag de wapens oppakken voor "de goede zaak"..... die moeten zich nog tegen Trump gaan keren. En dan zijn ze waarschijnlijk bozer dan ze al waren....

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 09:50

Dag 48 is ook weer bizar...

Hij wil met iedereen oorlog, lijkt het.
Citaat:
Trump herhaalt dat Teheran zowel militair als door een akkoord kan worden aangepakt, als reactie op Iran’s afwijzing van Trump’s nucleaire voorstel.

Citaat:
Trump schort de Fulbright-beurzen voor onbepaalde tijd op, een prestigieus programma van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken dat studenten de mogelijkheid biedt om in het buitenland te studeren en onderzoek te doen. Dit besluit laat zowel Amerikaanse studenten in het buitenland als internationale studenten in de VS per direct zonder middelen voor huur, boodschappen en andere uitgaven.

En meer nieuws: https://reportersonline.nl/trump-dag-48 ... 8-miljoen/

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 11:17

Wanneer de EU echt ballen heeft dreigen ze Trump met sluiting van alle Europese basissen. Trump kan namelijk helemaal niet zonder ze.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 11:19

En dreigen kan altijd, Trump doet niet anders .

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 11:24

Waarschijnlijk hoopt Europa nog dat DE USA in de Navo blijft of ze doen alsof ze dat hopen.
Ik hoop en verwacht realiteitszin en dat er dus op de achtergrond enorm wordt opgeschaald en Europa een eenheid wordt en ballen krijgt.

Hier een stuk van mij dat vanochtend in het politieke topic heb geplaatst

pien_2010 schreef:
Over de politieke relevantie van Europa en haar toekomst in de krachten van het wereldtoneel.
Ik vind het een goed kritisch stuk waarin Europa wordt opgeroepen om eens kritisch in de spiegel te kijken en ook kritisch naar andere (opkomende) werelddelen.

https://www.tijd.be/opinie/column/europ ... 96705.html

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 11:44

foxy80 schreef:
Marigold schreef:
De zet van China om de belangen in de wereldhavens te verkopen begrijp ik nog niet helemaal. Wel denk ik niet det USA iets gaat betekenen in het tegengaan van de klimaatverandering.. waardoor het one way or the other volgens mij gewoon nooit goed kan aflopen.. want al zou het net-geen WW3 worden, dan nog komen we als mensheid onder grote druk te staan van wellicht onoplosbare problemen door die klimaatverandering, zoals ravages door overstromingen en dientengevolge ziektes enz.

.

Het panamakanaal kampt met droogte in de grote meren. Maw daar gaat toch het een en ander moeten aangepakt worden (als dat al uberhaupt kan maar ja, global warming is een hoax he), en dat kost geld. Daarnaast zijn de Chinezen niet gek: als Trump blijft kwaken dat hij het kanaal wil, bedenkt hij wel 1 of andere waanzinnige methode om zijn doel te bereiken. Ze kunnen nu beter cashen en wegwezen.

Het valt me nog ergens mee dat Trump niet over Taiwan begint. Ik zou me daar zo niet veilig voelen, die zitten nu bijna in de situatie van Oekraïne 3 jaar geleden (machtige grote buur die vindt dat jouw land een afvallige provincie is die bij het geheel gevoegd moet worden)

https://www.ad.nl/buitenland/verwarring ... ~aa238ee4/

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 11:44

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 12:19

Ik kan alleen het eerste bericht zien, vanwege gebrek aan account, maar ik vraag me af; als Amerika echt wil, zou Europa dan sterk genoeg zijn om ze tegen te houden?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 12:22

Polar schreef:
Ik kan alleen het eerste bericht zien, vanwege gebrek aan account, maar ik vraag me af; als Amerika echt wil, zou Europa dan sterk genoeg zijn om ze tegen te houden?

Conclusie;
Europe has a strong card. The U.S. can't fight a major war in the Middle East without European bases. If Trump treats Europe as disposable, Europe should do the same to U.S. military access. Time to act like a sovereign power.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 12:29

Bedankt voor de opsomming.

Ik zie de US nog steeds als een extreem sterk land in tijden van oorlog, waar eigenlijk niet tegenop te vechten zou vallen.
Maar ik weet niet of dat een realistisch beeld is.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 12:29

Niet op al deze fronten tegelijk

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 12:30

Je bedoelt als heel Europa terug zou vechten?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 12:36

Polar schreef:

Citaat:
Trump herhaalt dat Teheran zowel militair als door een akkoord kan worden aangepakt, als reactie op Iran’s afwijzing van Trump’s nucleaire voorstel.

Citaat:
Trump schort de Fulbright-beurzen voor onbepaalde tijd op, een prestigieus programma van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken dat studenten de mogelijkheid biedt om in het buitenland te studeren en onderzoek te doen. Dit besluit laat zowel Amerikaanse studenten in het buitenland als internationale studenten in de VS per direct zonder middelen voor huur, boodschappen en andere uitgaven.

Al die dingen lijken te passen bij klaarmaken voor Oorlog.

Geld gaat uit buitenland
Geld gaat uit binnenland educatie en waardering intelligente personen
Geld gaat uit overheids instanties die belangrijk zijn voor een langdurig stabiel land, maar die geld kosten die ook in oorlog kan..

Etcetera

Ik denk dat een paar grote zakenlui heel veel financieel baat hebben bij oorlog.
En dat die zakenlui een beetje te veel invloed hebben op de holle lege Trump die alleen grof zakendoen begrijpt maar geen jota snapt van hoe je een land langdurig stabiel en goed functionerend maakt of houdt.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 12:40

Polar schreef:

Citaat:

Citaat:

Hij zegt juist dat hij met niemand oorlog wil, toch? Overal vrede. Maar sollen met Iran is wel een stap te ver, ik denk dat hij echt geen flauw idee heeft waar hij in zit te porren en zijn ministers van buitenlandse zaken en defensie weten dat ook niet. Voor nu wacht Iran het rustig af, die hebben nog wel het een en ander in petto. Het enige wat ze gemeen hebben is de uiterst conservatieve blik op het leven, misschien wil Trump ook elke Amerikaanse vrouw gesluierd hebben?

Aan wie worden die Fulbright beurzen eigenlijk doorgaans gegeven? Gaan die naar studenten die van huis uit al de wind mee hebben, of geeft het ook kansen aan talent buiten de money-belt?

BigOne schreef:
Polar schreef:

Conclusie;
Europe has a strong card. The U.S. can't fight a major war in the Middle East without European bases. If Trump treats Europe as disposable, Europe should do the same to U.S. military access. Time to act like a sovereign power.
Dit klopt, als Trump al zijn mensen en spullen op moet halen, heeft hij niks meer te melden. Maar wij ook niet en dus hebben we tijd nodig.

Polar schreef:
Bedankt voor de opsomming.

Ik zie de US nog steeds als een extreem sterk land in tijden van oorlog, waar eigenlijk niet tegenop te vechten zou vallen.
Maar ik weet niet of dat een realistisch beeld is.

Jawel, maar vooral via de bases her en der. Als ze alles vanuit de US met vliegtuigen en schepen moeten doen, dan komen ze letterlijk niet zo ver. Dan worden het toch Canada, Groenland en Mexico voorlopig. Maar als de VS bijvoorbeeld naar het oosten een inval doet in bijvoorbeeld Zweden, dan staat aan het westen Japan op de stoep. De VS zijn kwetsbaar op een andere manier dan wij dat zijn.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 13:05

BigOne schreef:
Polar schreef:

Conclusie;

Eens. Maar los van oorlog: probeer maar eens per militaire vliegtuig vanuit het Midden Oosten in de VS te komen zonder een stop in een NATO land. Ik heb al eerder zoiets gehad van: Wil je NATO niet meer? Dan pak je shyte in Europa maar op en zorg dat je voor juni vertrokken bent. Begin maar met je grootste basis, Ramstein. En vanaf vandaag stoppen alle tussenstops van alle militaire VS vliegtuigen in Europa. Have a nice day.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 13:15

Veronica2 schreef:
Hij zegt juist dat hij met niemand oorlog wil, toch? Overal vrede.
Groenland, Canada, Gaza, Oekraïne, etc. etc. denken daar waarschijnlijk anders over.

Het is alsof hij totaal niet nadenkt over de gevolgen, ook niet die voor zichzelf, en denkt dat hij toch wel overal mee wegkomt.
Alsof hij zichzelf als oppermachtig ziet.

Daarnaast voelt het voor mij alsof Rusland nu in Amerika aan de macht is.