Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:(b) Within 90 days of the date of this proclamation, the Secretary of Defense and the Secretary of Homeland Security shall submit a joint report to the President about the conditions at the southern border of the United States and any recommendations regarding additional actions that may be necessary to obtain complete operational control of the southern border, including whether to invoke the Insurrection Act of 1807.
VuurVleugels schreef:Een burgeroorlog in Amerika is ook nog een mogelijkheid, hebben mensen het ook over (even geen bronnen bij de hand). Ben benieuwd welke eerst zal gebeuren, maar hoe dan ook zal het niet lang meer 'rustig' blijven.
Lieser schreef:De kans op een burgeroorlog was groter als Trump niet was herkozen. Nu zit de Grote Baas van de schietgrage Amerikanen in het Witte Huis, dus valt er weinig in opstand te komen. Ik zie de gemiddelde Bernie Sanders aanhanger nog niet de wapens oppakken.
Citaat:Trump herhaalt dat Teheran zowel militair als door een akkoord kan worden aangepakt, als reactie op Iran’s afwijzing van Trump’s nucleaire voorstel.
Citaat:Trump schort de Fulbright-beurzen voor onbepaalde tijd op, een prestigieus programma van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken dat studenten de mogelijkheid biedt om in het buitenland te studeren en onderzoek te doen. Dit besluit laat zowel Amerikaanse studenten in het buitenland als internationale studenten in de VS per direct zonder middelen voor huur, boodschappen en andere uitgaven.
pien_2010 schreef:Over de politieke relevantie van Europa en haar toekomst in de krachten van het wereldtoneel.
Ik vind het een goed kritisch stuk waarin Europa wordt opgeroepen om eens kritisch in de spiegel te kijken en ook kritisch naar andere (opkomende) werelddelen.
https://www.tijd.be/opinie/column/europ ... 96705.html
foxy80 schreef:Marigold schreef:De zet van China om de belangen in de wereldhavens te verkopen begrijp ik nog niet helemaal. Wel denk ik niet det USA iets gaat betekenen in het tegengaan van de klimaatverandering.. waardoor het one way or the other volgens mij gewoon nooit goed kan aflopen.. want al zou het net-geen WW3 worden, dan nog komen we als mensheid onder grote druk te staan van wellicht onoplosbare problemen door die klimaatverandering, zoals ravages door overstromingen en dientengevolge ziektes enz.
.
Het panamakanaal kampt met droogte in de grote meren. Maw daar gaat toch het een en ander moeten aangepakt worden (als dat al uberhaupt kan maar ja, global warming is een hoax he), en dat kost geld. Daarnaast zijn de Chinezen niet gek: als Trump blijft kwaken dat hij het kanaal wil, bedenkt hij wel 1 of andere waanzinnige methode om zijn doel te bereiken. Ze kunnen nu beter cashen en wegwezen.
Het valt me nog ergens mee dat Trump niet over Taiwan begint. Ik zou me daar zo niet veilig voelen, die zitten nu bijna in de situatie van Oekraïne 3 jaar geleden (machtige grote buur die vindt dat jouw land een afvallige provincie is die bij het geheel gevoegd moet worden)
Polar schreef:Ik kan alleen het eerste bericht zien, vanwege gebrek aan account, maar ik vraag me af; als Amerika echt wil, zou Europa dan sterk genoeg zijn om ze tegen te houden?
Polar schreef:Dag 48 is ook weer bizar...
Hij wil met iedereen oorlog, lijkt het.Citaat:Trump herhaalt dat Teheran zowel militair als door een akkoord kan worden aangepakt, als reactie op Iran’s afwijzing van Trump’s nucleaire voorstel.Citaat:Trump schort de Fulbright-beurzen voor onbepaalde tijd op, een prestigieus programma van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken dat studenten de mogelijkheid biedt om in het buitenland te studeren en onderzoek te doen. Dit besluit laat zowel Amerikaanse studenten in het buitenland als internationale studenten in de VS per direct zonder middelen voor huur, boodschappen en andere uitgaven.
En meer nieuws: https://reportersonline.nl/trump-dag-48 ... 8-miljoen/
Polar schreef:Dag 48 is ook weer bizar...
Hij wil met iedereen oorlog, lijkt het.Citaat:Trump herhaalt dat Teheran zowel militair als door een akkoord kan worden aangepakt, als reactie op Iran’s afwijzing van Trump’s nucleaire voorstel.Citaat:Trump schort de Fulbright-beurzen voor onbepaalde tijd op, een prestigieus programma van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken dat studenten de mogelijkheid biedt om in het buitenland te studeren en onderzoek te doen. Dit besluit laat zowel Amerikaanse studenten in het buitenland als internationale studenten in de VS per direct zonder middelen voor huur, boodschappen en andere uitgaven.
En meer nieuws: https://reportersonline.nl/trump-dag-48 ... 8-miljoen/
BigOne schreef:Dit klopt, als Trump al zijn mensen en spullen op moet halen, heeft hij niks meer te melden. Maar wij ook niet en dus hebben we tijd nodig.Polar schreef:Ik kan alleen het eerste bericht zien, vanwege gebrek aan account, maar ik vraag me af; als Amerika echt wil, zou Europa dan sterk genoeg zijn om ze tegen te houden?
Conclusie;
Europe has a strong card. The U.S. can't fight a major war in the Middle East without European bases. If Trump treats Europe as disposable, Europe should do the same to U.S. military access. Time to act like a sovereign power.
Polar schreef:Bedankt voor de opsomming.
Ik zie de US nog steeds als een extreem sterk land in tijden van oorlog, waar eigenlijk niet tegenop te vechten zou vallen.
Maar ik weet niet of dat een realistisch beeld is.
BigOne schreef:Polar schreef:Ik kan alleen het eerste bericht zien, vanwege gebrek aan account, maar ik vraag me af; als Amerika echt wil, zou Europa dan sterk genoeg zijn om ze tegen te houden?
Conclusie;
Europe has a strong card. The U.S. can't fight a major war in the Middle East without European bases. If Trump treats Europe as disposable, Europe should do the same to U.S. military access. Time to act like a sovereign power.
Veronica2 schreef:Groenland, Canada, Gaza, Oekraïne, etc. etc. denken daar waarschijnlijk anders over.Hij zegt juist dat hij met niemand oorlog wil, toch? Overal vrede.